Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Selvbyggeri betaler sig ikke (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Ikke for at være lysseslukker, men Jonas har fuldstændigt ret i sine betragtninger. Selvbyggeri er noget man skal gøre fordi man synes det er sjovt, ikke for at spare penge.

Det er specielt indenfor højttalere hvor der er en del håbefulde optimister. Uden baggrund for at lave de beregninger der skal til, samt det rigtige måleudstyr, skal man være meget heldig for at få bare et rimeligt resultat. 

Igen, ikke for at være pessimist, men det er faktisk et let beviseligt faktum.

Karsten

Hej

Hvor lang tid siden er det du selv var selvbygger ?

Og hvordan mærkede du forandringen - fra at være uvidende selvbygger til altvidende proff ?

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

thofte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Oluf og S.B.P: jeg synes I har helt ret i jeres indlæg og
sammenligninger.

Jeg synes derfor modsat trådens overskrift at den modsatte advarsel
til nye (og ældre) i hifijunglen er mere på sin plads: pas på I ikke
forkøber jer i proffessionelt fremstillet udstyr, som I ikke får den
glæde af som investeringen lagde op til. Der findes masser af anlæg
som er sat forkert sammen af hundedyre apparater, og som spiller
af h... til selv om lidt større viden og omhu måske havde givet et
langt bedre resultat. Der er mange ex'er på entutiaster, der er hastet
fra et godt tilbud til det næste i en evig utilfredsstillet jagt på bedst
mulig lyd. Det er i virkeligheden noget sådant Jonas lægger op til.
Det skal også medregnes her, at købeanlæg taber værdi lynhurtigt
og nye indkøb kræver penge op af lommen igen med store
muligheder for tab. Hvis man da ikke på usympatisk vis lykkes med
at skubbe noget af regningen over på køber af ens brugte grej....

Her kan lidt diy være en god modgift, så man stopper op og arbejder
lidt mere med sine lydpræferencer. Bliver mere afklaret omkring ens
lydbehov og ikke så modtagelig for alskens overselvsikre lydguruer.
I tilgift bliver man måske også mere modig mht tweaks og
modifikationer af eget udstyr.

Jeg vil konkludere i samklang med nogle af de sidste indlæg: det kan
ikke betale sig kun at købe færdiglavet hifiudstyr. Man skal benytte
sig af både diy og kritisk køb!

ole thofte
Til top Vis thofte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thofte

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:

Hvor lang tid siden er det du selv var selvbygger ?

Og hvordan mærkede du forandringen - fra at være uvidende selvbygger til altvidende proff ?

Hilsen

Nørd

Jeg har ikke bygget noget siden den BN forstærker jeg fik i konfirmationsgave. Den blev meget dyr, og spillede faktisk aldrig særligt godt.

Jeg er godt klar over at disse synspunkter er både upopulære og lidt provokerende, specielt i et selvbyggerforum. Dog synes jeg ikke at Jonas skulle stå helt alene med sine betragtninger.

Altvidende påstår jeg bestemt ikke at være, og mine betragtninger står helt for egen regning.

Som før nævnt, er dette kun ment som et realitetstjek og for at gøre folk opmærksom på at det ikke nødvendigvis er det syvende vidunder der bliver banket sammen i garagen.

Jeg åbner gerne dørerne for selvbyggere der mener at have lavet noget der er godt, og bruger også gerne tid på at lave en sammenligning med andre højttalere i forskellige prisklasser.

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=StudioSound]

Ikke for at være lysseslukker, men Jonas har fuldstændigt ret i sine betragtninger. Selvbyggeri er noget man skal gøre fordi man synes det er sjovt, ikke for at spare penge.

Det er specielt indenfor højttalere hvor der er en del håbefulde optimister. Uden baggrund for at lave de beregninger der skal til, samt det rigtige måleudstyr, skal man være meget heldig for at få bare et rimeligt resultat. 

Igen, ikke for at være pessimist, men det er faktisk et let beviseligt faktum.

Karsten

Det kan du have ret i!!..

MEN!! har man eller får den nødvendige viden og indsigt (som kommer så småt efter de første 10 års tid.. og mange mange mange forsøg!!! ) hvor man begynder at få resultater der nogenlunde kan bruges og sammenlignes med noget til samme pris...  så begynder tingene at se lidt anderledes ud!!..

Med måle grej, erfaring og viden og stor tålmodighed samt ikke mindst måske lidt assistance fra andre lyse hoveder ( endda prof. hjælp man kan trække viden og erfaring af ) så kan de fleste bare komme an!!..

Tag eks Duelund!!  her er et godt eks. på DIY. der med erfaring og vedhollenhed kan blive til noget brugbart!! som få om nogen kan matche! selv på færdig området!!

Og han er ikke den eneste!!!! ( blot EN! af de ypperste!)...

Så DIY. kan for de få der kan, vil og gider, sagtens matce det meste færdig lavede!..

Men som rigtigt sagt! penge er der ikke at spare ( for det meste!!)...

Dog kan den erfarende lave noget der matcher noget ellers ubetaleligt til en brøkdel af prisen!! men det kan altså kun den RIGTIG! erfarende der har tilegnet sig den nødvendige viden og ekspertise samt indsigt! og som nun kommer over en del år og mange forsøg mm.

Og 99.9% der prøver står af! da de ikke har tid, vilje, mulighed eller stædigheden!!..

Det samme gælder idret på høj plan!! ALLE! starter som amatøre!! kun de få har stædighed / vilje og evner nok til at komme vidre!! og af disse har kun få muligheden fpr at nå helt til tops!! men de kan nå langt!!  meget langt!..

Jeg selv styrke træner!! jeg har gjort det i 12 år!! og løfter MEGET!! mere end den alm. person!! men!!... langt fra de store drenge man eks. ser i TV!!!..  men lokalt er der ingen der matcher!!.. og det er godt nok for mig!... 

Det samme gælder selvbyg!! måske kan man ikke matche en JMLab Grande Utopia!! eller B&W 801 N eller Martin Logan Statement...??.. 

Men kan man matche en ProAc Response 3,8 eller en Dali Grand eller en JMLab Nova Utopia.. så er det jo fint NOK!!!!   OG DET KAN MAN!!!!!!.. ak jo!! ja man kan!!... 

Og uanset hvad så kan man nå meget længere end man ville kunne ved at bare købe færdigt!..  man kan opnå noget man ellers aldrig ville kunne få råd til eller mulighed for!..

Man kan opnå noget mere kompromisløst end man ellers ville kunne få til samme penge!..

Og ikke mindst for uden det økonomiske!! så er det sjovt, spændende, lærerigt og en udfordring samt giver en speciel glæde og stolthed!..

Er man ikke til DIY. vil få forstå dette!...

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Hvorfor har du ikke din egen højtalerfabrik, Mike?

Du kan jo lave en masse højtalere som banker alt bortset fra JMLab Grande Utopia, B&W N801 eller Martin Logan Statement?

Entusiasmen mangler du ihf. ikke - så hvorfor ikke komme i gang???

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

thofte skrev:
Oluf og S.B.P: jeg synes I har helt ret i jeres indlæg og
sammenligninger.

Jeg synes derfor modsat trådens overskrift at den modsatte advarsel
til nye (og ældre) i hifijunglen er mere på sin plads: pas på I ikke
forkøber jer i proffessionelt fremstillet udstyr, som I ikke får den
glæde af som investeringen lagde op til. Der findes masser af anlæg
som er sat forkert sammen af hundedyre apparater, og som spiller
af h... til selv om lidt større viden og omhu måske havde givet et
langt bedre resultat. Der er mange ex'er på entutiaster, der er hastet
fra et godt tilbud til det næste i en evig utilfredsstillet jagt på bedst
mulig lyd. Det er i virkeligheden noget sådant Jonas lægger op til.
Det skal også medregnes her, at købeanlæg taber værdi lynhurtigt
og nye indkøb kræver penge op af lommen igen med store
muligheder for tab. Hvis man da ikke på usympatisk vis lykkes med
at skubbe noget af regningen over på køber af ens brugte grej....

Her kan lidt diy være en god modgift, så man stopper op og arbejder
lidt mere med sine lydpræferencer. Bliver mere afklaret omkring ens
lydbehov og ikke så modtagelig for alskens overselvsikre lydguruer.
I tilgift bliver man måske også mere modig mht tweaks og
modifikationer af eget udstyr.

Jeg vil konkludere i samklang med nogle af de sidste indlæg: det kan
ikke betale sig kun at købe færdiglavet hifiudstyr. Man skal benytte
sig af både diy og kritisk køb!

ole thofte

Jeg må give Ole Thofte ret i det her. Alle disse dyre udskiftninger er ikke særlig fornuftigt.

Køb noget der er godt, og behold det så.

Derefter når trangen melder sig til forbedringer, så modificer det istedet for. Når man piller låget af en forstærker, kam man ofte undres over, de fejl der er gjort og hvor lidt der er i apparatet normalt.

Jeg har haft den fornøjelse at sammenligneDav`en i min Pioner DVD 656A med en Mark Levinson Dac. 36 til 39.000 kr. Vi var tre der lyttede. To af os foretrak Pioneren. Pioneren kostede 6.500 kr., men så fulgte der også det indbyggede drev med.

Jeg ville have svært ved at komme hjem med en Mark Levinson til 39.000 kr. Men det er meget nemmere at modificere lidt. Og klart bedre.

sonnya
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

For så vidt har Jonas ret.

Man skal jo starte med at sammenligne et sted.

På den måde finder man et niveau for det der testes op mod reference i forskellige niveau'er...

Så det med at starte nedefra og op igennem de forskellige kvaliteter kan man finde det niveau det testede ligger på.

Til top Vis sonnya's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonnya Besøg sonnya's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 16 Marts 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Hvorfor har du ikke din egen højtalerfabrik, Mike?

Du kan jo lave en masse højtalere som banker alt bortset fra JMLab Grande Utopia, B&W N801 eller Martin Logan Statement?

Entusiasmen mangler du ihf. ikke - så hvorfor ikke komme i gang???

Tjaaa... egentlig et godt spørgsmål alt taget i betragtning!...

Jeg har lavet noget der rykker og er rigtig godt!! så hvorfor ikke få en produktion igeng og tjæne kassen på det???

Well!! jeg mangler kapital!! ellers var jeg igang!..

Men markhedsføring, bygning af demo modeller,  ja! alt!!  kræver mere finans end jeg kan magte!.. og tør give mig i kast med!!

Jeg har lavet en del modeller til forskellige mennesker, rent lokalt og et par steder rundt i landet!..  og med stor tilfredshed.. generelt laver jeg vel et par stykker om året til forskellige personer!..

Men det er så det!! og disse kan jeg KUN! sælge fordi prisen er så lav som den er!! skulle jeg tage en reel timeløn og moms mm. sååååååååå.....  tjaa... så stod de af!.. 

Det tager mig ca. 2 måneder at lave EN! højtaler i hånden!!..

Jeg har familie, hjem og andet arbejde!! så det er nu en hobby!..

At skulle springe ud i et eventyr på den måde er bare ik mig!...

Jeg satser ikke vores fremtid og økonomi mm. på den måde!

Og hvor stort salg er der i højtalere i prisklassen 50000 kr ++++ ( hvad de kommer til at koste med moms, forsendelse avancer mm.

De jeg selv har stående ville koste rundt 100000 før de stod i en forretning!... og jeg  samt div ande havde tjent bare en smule!...

Hvad angår billigere modeller der er mere salg i rent potencielt!?? og som for de fleste fabrikanter rent faktisk bære det hele!!..  så kan jeg ikke der konkurere med noget!... og det har ikke min interesse!....

DERFOR!..

Iøvrigt er det at de banker alt som du siger  rent subjektivt!! de gør det i mine øre og de der har valgt at købe mine fremfor omtalte!!...

Ligeledes vil jeg forklare det således at det jeg selv har lavet til en kostpris af 20000 kr. giver en lyd og ydelse der ikke findes magentil til samme penge!...  og endda optil 40 - 50000 kr...  først her er der noget der i mine øre begynder at være interasant!!..   men stadig ikke noget der 100% matcher på alle områder!..  her skal vi op over 100000 kr...   og her over er der måske nok højtalere der gør ting lidt bedre end mine egne på nogle områder og har en finish jeg på ingen måde kommer i nærheden af!!...

Men min personlige økonomi står af ved 30000 kr. for et sæt!!...  så skulle der her over være noget andet og færdigt der matcher eller endda skulle være decideret bedre er det irellevant! for jeg har ikke råd til det aligevel!!.. og som sagt til 20000 kr er der INTET!! jeg ville bytte med!.. heller ikke til de max 30000 jeg måske kunne ofre!?? havde der været noget BEDRE!! til mellem 20  & 30000 kr. færdigt på markhedet havde jeg købt det!! men DET ER DER I MINE ØRE IKKE!!...

her skal man langt over 40 - 50000 kr. før der er noget der BEGYNDER! at være en smule interasant i mine øre!!...  og her er min pengebog stået af!!...  og bedre!???  her snaker vi JMLab Grande Utopia eller måske Nova Utopia.. B&W 800 Nautilus og i den dur...   andet interasere mig bare stort set ikke!... da det ikke giver mig DEN! lyd og ydelse jeg går efter!..

Derfor har jeg måtte gøre det selv!..

Jeg startede med at ville kopiere et par ProAc Response 2... hvilket faktisk var næmt nok!! og så efter et stykke tid et par Response 3...  hvilket efter en del forsøg og en del års fustrationer mm. endlig lykkeds! da det var en smule vanskligere..

Men da var disse højtalere ikke længer interasante! og referancen var nu blevet højnet lidt!... og sådan har det gået slag i slag!... og nu er min referance eks. JMLab Nova Utopia...  og her er et lille stykke vej op endnu!!..   men alt under disse og under mine egne har nu ingen interesse!!...

mvh.

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Man skal vel heller ikke glemme, at der ude på nettet ligger masser af gode, velgennemprøvede selvbygkonstruktioner, hvor den lidt mindre erfarne kan komme godt i gang uden den helt store viden.

Dette gælder jo faktisk både inden for højttalere og elektronik.

Med et sådant "grydeklart" projekt forandrer forholdet mellem færdigt og hjemmebygget sig ganske betragteligt, når vi taler om priser.

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Jeg vil da godt når mine bånd er færdigt udviklet,tage imod udfordringen.

Jeg vil vove den påstand at jeg i samarbejde med Eriek kan fremstille et

bånd der ikke kun kan spille på niveau med kommercielle højtalere, men

kan agter udsejle dem. Dette tør jeg godt sige efter at have hørt mine

korte produtyper Store ord måske men jeg er ikke i tvivl.

MVH

Som førnævnt skal du være meget velkommen her, så kan vi tage den hele vejen op til htt. i 100.000 kr klassen.

Kræver selvfølgeligt et uvildigt dommerpanel.

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Nå det nyttede ikke at slette indlægget. jeg slettede det ikke fordi det skrevene

ikke er sandt. Men fordi jeg syntes det var skrevet for pralende.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 17 Marts 2004 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Den løsning jeg havde i tankerne var én med Andres udspekulerede løsning. Det er blot et element, men sikke et. Det makkerskab kan kun føre til et revolutionært gennembrud på højttalerområdet. Det lader sig nok ikke gøre i år, men i starten af næste, skulle en prototype kunne nås.citat Duelund

Jeg glemte i mit praleri at nævne duen, der ledte mig på rette spor.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

thofte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Andre:

Det med 'praleriet' synes jeg du skal være tilgivet.....det er bestemt ikke det værste af den skuffe her i forumet! Jeg synes din prototype ser meget interessant ud og ville meget gerne lytte med, hvis det var muligt på et tidspunkt. Og især høre, hvordan systemet hænger sammen med bassen. På hifiudstillingen hørte jeg AR, hvor sammenhængen ikke var så velykket. Og desuden syntes jeg de lange bånd lød lidt forvrængede, men det var kun et kort lyt. De var nu flotte med glaspladen..... Jeg har selv arbejdet med bånd og subwoofer sammensætning, men det mislykkedes hver gang. Hul i overgangen til nedre bas hver gang. Så blev jeg træt af det....

ole thofte

Til top Vis thofte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thofte

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 17 Marts 2004 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Du skal være velkommen.så vil ringen for mig være sluttet.

Duelund har en løsning på basproblemmet, der når man hører

den er indlysene. Jeg vil ikke skrive løsningen, da jeg ikke

ved om den er hemlig.Den må komme fra ham selv.

MVH  

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2004 kl. 04:23 | IP-adresse registreret  

Mike:

Har du overvejet at få en investor - inviter da nogle af dem med penge på lommen ned og høre dine højtalere, så får du lynhurtigt at vide om du har lavet noget der spiller og er værd at smide penge i.

Har du lavet noget der spiller, så er der også penge i l**tet.

Kabinetter kan du vel lave/få lavet hos Tom (Danspeak) uden nogen skulle savne noget overhovedet mht. finish og kvalitet.

Hvorfor ikke blive den nye Peak Consult og sælge højtalere til over 200.000,-? Han startede sku' da også med at bruge konstruktioner fra speakerbuilder.com og klaske dem i et lækkert kabinet. Senere kom incoqnito, som til den dag idag stadig  ikke er andet end en Speak med andre komponenter og et lækkert kabinet.

Så hvis han kan - hvorfor kan du så ikke?

Lav nogle fede kasser og få lavet en hjemmeside, så er du i gang. Så mangler bare et par smut på CES og you are i business?

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 17 Marts 2004 kl. 04:41 | IP-adresse registreret  

o

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2004 kl. 04:48 | IP-adresse registreret  

Mit svar var nu til mike, hvis du kigger en gang til...

Ja, jeg har sku' lige fået fri, så det er min undskyldning

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 Marts 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=David]

Mike:

Har du overvejet at få en investor - inviter da nogle af dem med penge på lommen ned og høre dine højtalere, så får du lynhurtigt at vide om du har lavet noget der spiller og er værd at smide penge i.

Har du lavet noget der spiller, så er der også penge i l**tet.

Kabinetter kan du vel lave/få lavet hos Tom (Danspeak) uden nogen skulle savne noget overhovedet mht. finish og kvalitet.

Hvorfor ikke blive den nye Peak Consult og sælge højtalere til over 200.000,-? Han startede sku' da også med at bruge konstruktioner fra speakerbuilder.com og klaske dem i et lækkert kabinet. Senere kom incoqnito, som til den dag idag stadig  ikke er andet end en Speak med andre komponenter og et lækkert kabinet.

Så hvis han kan - hvorfor kan du så ikke?

Lav nogle fede kasser og få lavet en hjemmeside, så er du i gang. Så mangler bare et par smut på CES og you are i business?

Jeg leger med tanken!! TRO MIG!!...

Jeg har konceptet klart og en del modeller op tegnebrættet alle baseret på min top model, og det er et modul opbygget system der kn udbygges alt efter plads og økonomi mm.  jo vis!! alt er klart!!..

Tom har jeg jo allerede samarbejde med!.. han laver mine kabinetter nu.. og jeg hjælper da også ham i udviklings arbejdet med hans højtalere!..

Men selv han har svært ved at få rigtig gang i sin egen højtaler serie!!!!

Såååååååå  det er ik lige så nemt!!..

Peakconsult har været hældig!! og alt har bare klappet!!...

( he he!! rigtigt er at deres Inkognito minder meget om Speak!! samme enheder!! men mere lækkert kabinet!.. hvad angår delefilter løsning?? så er dette nok noget lidt andet !! men man ka nok lave en klon til 1/4 af prisen hvis det var det man ville??!!!)

Men jeg går da og legetr met ideen men lige pt. er der en del faktore der gør at jeg ikke lige er til at kaste mig ud i et sådant eventyr nu...

Jeg får da solgt et par stykker om året af de forskellige løsninger jeg har!..  både som færdige og som planer til DIY...

SÅ! hvem ved med tiden????????????

mvh.

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Hej MIJU.

Det kan være at Jonas vil købe et par. Han kan jo bedre kan lide lyden, når den er kommerciel  .

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Marts 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

<< Forrige Side af 19 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave