Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Selvbyggeri betaler sig ikke (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Jeg er klart enig i at man ikke får så meget ud af at lave en forstærker. Men med lærreder er jeg sikker på du kan lave det måske 50 x  billigere. Så ihvertfald en der lavede et til 125 kr. x 50 = 6250 kr. hvilket jo er et mellempris lærred. Men ved jo heller ikke med kvaliteten !  
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

TaForm skrev:
janils skrev:

Mener afgjort selvbyg kan betale sig .... men lad være med at beregne en alt for høj timeløn. Tag som som en fornøjelse.

Mit største projekt hidtil var kopier af Audio Note Kegon. Den koster næsten en ½ million færdig. Mine kopier er lavet til monotrin med originale Audio Note dele, black gate, Audio Note kondensatorer, sølvkabler, NOS rør m.v. Strømforsyningen er faktisk væsentligt mere kompleks end originalen. Eneste sted der er sparet er udgangstrafoen som "kun" er kobber - ikke sølv som originalen. Samlet pris lige over 30.000,-   .... med andre ord er der sparet ca. 470.000,-.  Selv om det tog langt er der stadig til en god timeløn

Sidst men ikke mindst har de spillet fremragende de sidste 14 år!

Seriøst at bygge sådan noget, men det er heller ikke et typisk selvbygger projekt.

De originale er sikkert også håndsamlede,  de de jo nok ikke er lavet i særligt mange eksemplarer - prisen taget i betragtning.

30K er heller ikke noget ret mange selvbyggere ofre på projektet, ofte er det byggesæt eller meget simple konstruktioner.

Jeg husker de jeg i sin tid bygge ace-hornet, den gang fik man meget lyd for små penge, da der kun var en enhed i hver og fabrikkerne ikke kunne arbejde så rationelt som nu. De par hundrede man kan spare i dag er ikke noget at råbe hurrar for. Måske kan man bygge et sæt velspillende acehorn i dag for 1000-2000, men det kan man faktisk få en del højtaler for og så er de pænere færdiglavede.

John

Jeg gætter på at Jans også er håndsamlede samt er der kun er det ene sæt så de burde faktisk være dyrere end de japanske, og husk på at Jans erhverv i folkemunde indebærer en ekstra høj omkostning når han sveder over loddekolben. Til gengæld er han ikke omgærdet af samme mystik som en gammel træagtig japaner i sutsko

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 19
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes