| Forfatter |
|
Cabal Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Hej Allesammen,
Interessant tråd, hvilket det vel altid er når meninger brydes.
Som min nabo altid siger, hvis jeg f.eks siger jeg vil male min ejendom:
"Thomas, hvis du virkelig er så god til at male, at det bedre kan betale sig for dig at male din ejendom, end at hyre en malermester, burde du måske overveje at starte en malerforretning, siden du er så god til det, men hvis du gør det for hyggens skyld, er du da velkommen til at fortsætte"
Andet er der vel ikke i det ! 
|
|
|
Selv hardcore diy'ere og sågar måske Head Honchoen selv, trænger vel til at svinge penslen engang i mellem, og græsplænen skal jo også slåes. At du så har fået Wilson som nabo, er jo bare et ekstra plus. Jeg bytter gerne med mine naboer.. :o)
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ak ja, Jonas bojer trænger til at blive smurt i lidt Linn-olie
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas
Gorm skrev:
|
Hej Jonas
Der er vist mange ting her du ikke forstår.
1. Det at bygge noget selv er lærerigt.
Dette underkender jeg da heller ikke, men har bar aldrig hørt noget godt.
Hvis du aldrig har hørt noget godt, så må du jo nok ikke have hørt ret mange DIY produkter. Det vil sige du baserer dit udsagn på noget du ikke ved noget om.
2. Det at bygge selv er en hobby, for mange af de DIY'er der findes. (måske du selv skulle finde dig en hobby, som var lidt fornuftig og konstruktiv).
Hobby ak jeg skal dæleme ikke have flere hobbyer jeg har jo ikke 52 timer i døgnet. Konstruktiv ? jeg lever af at være bedst til nykonstruktion inden for maskinkonstruktion og det går meget godt.
Fint nok, men accepter dog så at andre har denne hobby, og ikke regner denne til i penge. Konstruktiv behøver man ikke kun at være praktisk, det er faktisk en fordel også at være det mentalt.
3. Det at bygge selv giver frihed i design og opbygning, samt en selvtilfredsstillelse. (og her tror jeg desværre din selvtilfredsstillelse, kommer af at kritisere andre, med en anden holdning end dig).
Personlig analyse igen, men jeg har vis seltilidnok til at sælge udaf hvis du gerne vil købe noget. Tvivl ikke jeg ved havd jeg vil have og siger min mening så må jeg jo finde mig i at en som dig kommer med person analyser.
Jeg skrev ikke selvtillid, men selvtilfredsstillelse, som betyder at man er glad og tilfreds når man har bygget noget der virker efter hensigten, og som så skal afprøves og fintunes i selskab med ligesindede.
I stedet for at angribe så vis mig dog at selvbyg er bedre.
Bedre end hvad, du stiller et spørgsmål som jeg ikke kan svarre konkret på. Men f.eks. kan du bygge en RIAA til ca. 700,-kr. i materialer og tiden er hobbytid, så samlet pris er 700,-kr. + lidt øl, denne RIAA spiller fint op med købte dyrre RIAA'er, og spiller f.eks. r*v'en ud af bukserne på NAD's RIAA til 999,-kr. Eller fremstil din egen pladetallerken i acryl til ca. 200,- kr., denne er fuldt ud lige så god som den købte til 700,-kr. Og sådan kunne jeg blive ved.
mvh Gorm | | | mvh Gorm
|
| Til top |
|
| |
sonnya Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Hej Peter,
Jeg ved ikke om han kaldte jer det, men han har ikke meget respekt for jeres hjemmebyg, og det synes jeg egentligt er i orden. Jeg må indrømme at selv om jeg synes jeg er verdensmester til at male, så kan jeg godt se at mine kvaliteter falmer når jeg sammenligner med en professionel + at den professionelle gør det på under den halve tid af hvad jeg bruger.
Med venlig hilsen
|
|
|
Thomas hvad er dit problem? At du ikke tjener penge på dette marked? Undskyld, men du er ikke et hak bedre.
èn ting er hvad folk flikker sammen selv. Men lad dog være med at træde på dem!
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
"Thomas, hvis du virkelig er så god til at male, at det bedre kan betale sig for dig at male din ejendom, end at hyre en malermester, burde du måske overveje at starte en malerforretning, siden du er så god til det, men hvis du gør det for hyggens skyld, er du da velkommen til at fortsætte"
Andet er der vel ikke i det ! 
|
|
|
Delvist rigtigt Thomas. Hvis du gør det selv har du jo mulighed for at spare nogle penge, til gengæld for selv at bruge noget tid på projektet. Da bankrådgivere som regel ikke brokker sig over at du har minus på søvnkontoen kan det jo være en god ide for nogen?
/U.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sonnya,
Undskyld mig lige, men hvor er det jeg har trådt på andre ?!?
OG så vil jeg da lige sige at jeg vidste egentligt godt at det var en tråd jeg ikke skulle skrive i, for der ville selvfølgelig være nogle der ville tro at det var fordi jeg var misundelig over den omsætning jeg går glip af, men jeg må indrømme at jeg tror ikke vi går glip af nævneværdig omsætning og det er ikke motivet for mit indlæg.
Jeg kunne med ligeså stor ret skyde dig i skoene at du vil have folk til at lave selvbyg fordi du tjener penge på at sælge selvbyg... Men hvis debatten skal foregå på det niveau, tror jeg bare ikke at nogle af os kommer nogle vegne.
Men jeg tænker da stadig på alle de venner jeg havde der for ca 15 år siden byggede Hiraga's 12W forstærker, og som hver måned tunede den endnu mere med massive antal af lytter mv, og hvor det blev et kapløb med andre om at nå op på over en Farad i strømforsyningen.
Ikke kun brugte de mange penge på stumper, de brugte også masser af tid, og da de så havde lavet forstærkeren og brugt den et år eller mere, fandt de ud af de ikke fik en dyt for den, når de skulle sælge den brugt.
Samtidig er der utroligt mange byggeprojekter der bliver opgivet på halvvejen, og utroligt mange projekter der resulterer i afbrændte højttalere, forstærkere mv. De omkostninger hører vi heller ikke om, for vi hører kun om succeshistorierne, hvor selvbyggeren med rette er stolt af at han kom i mål med projektet.
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CarrotMan,
Right on track, og der er nok også den forskel at når man er 40 er der grænser for hvad man gider bruge sin tid på, mens man som ung studerende har en helt anden indgangsvinkel til det med tid og penge.
Med venlig hilsen  __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
sonnya Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at læse den her sætning igennem:
"Jeg ved ikke om han kaldte jer det, men han har ikke meget respekt for jeres hjemmebyg, og det synes jeg egentligt er i orden. "
"OG så vil jeg da lige sige at jeg vidste egentligt godt at det var en tråd jeg ikke skulle skrive i, for der ville selvfølgelig være nogle der ville tro at det var fordi jeg var misundelig over den omsætning jeg går glip af, men jeg må indrømme at jeg tror ikke vi går glip af nævneværdig omsætning og det er ikke motivet for mit indlæg."
Det er heller ikke mit problem, da det heller ikke er mit levebrød. Og nok heller aldrig bliver det! Men du fik mig godt nok op af stolen med den allerførste sætning som jeg har klippet i!
Jeg tror ikke du skal være bange for at folk ikke véd at de ikke får noget for deres hjemmebyg når de sælger det.
Og hvad angår kvaliteten af de kit der er på markedet, ja så svinger de meget i kvalitet, men jeg synes at den sidste test af LC Audio's forstærker fortæller lidt om hvor høj kvalitet man kan få kit's i.
Og så mener jeg faktisk ikke at det er så meget spild af penge, når vi snakker om dette kvalitets niveau.
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Sonnya,
Prøv lige at læse den sætning igen, som jeg skrev og som henviste til Jonas Bojer: "Jeg ved ikke om han kaldte jer det, men han har ikke meget respekt for jeres hjemmebyg, og det synes jeg egentligt er i orden."
Med andre ord siger jeg at det "egentligt er iorden at Jonas ikke har respekt for jeres selvbyg."
Hvad har det at gøre med at jeg træder på andre ?!?!?!!?!?!!?? 
Jeg har den principielle holdning at Jonas må mene hvad han vil. Men måske synes du at Jonas skal tvinges til at respektere folks selvbyg, når alt det han åbenbart har hørt, har skuffet ham ?!?!?!?
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
sonnya Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, vi har forskellige måder at opfatte det skrevne på. Det er jeg da selvfølgelig ked af at jeg har misforstået.
Det må du undskylde.
Nej han skal ikke presses til at mene noget andet, men han skal så måske overveje at lade være med at hakke på dem der gør det. Og hvis han ikke har noget posetivt at sige, ja så må han lukke munden eller stille tastaturet fra sig.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sedvanlig har Jonas ikke fattet en skid af hvad DIY. går ud på og hvorfor man giver sig i kast med det!!...
Man kan sagtens opnå lige så gode resultater som færdigkøb og endda bedre!! til billigere penge nu og da!!.. og påstås andet snakker man mod bedre vidende og om noget man ikke ved noget om!!... ( tag bare en lille snak med Sten Duelund om dette!! )
Men økonomi og tid har intet med det at gøre!!.. hvis det har!! skal man holde sig fra det!!..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
kimj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Vi burde da lave en afstemning om jonas bojer skal ud af forumet, ligesom vi gjorde ved kurt kubik
Kim j
Var der nogle som hørt det linn som var på lyd og billedet messen i århus, hvis det er det som jonas mener spiller musik så kan jeg da godt forstå, at man ikke kan lave hjemmebyg som lever op til han standart (skulle jeg skrive ned til hans standart)
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sonnya,
No hard feelings 
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
La' nu være med at gi manden mere opmærksomhed.
Folk der har pressende og mere relevante spørgsmål, bliver hele tiden presset bagud i de nye indlæg på forsiden. __________________ Må vellyden dale over jer
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimj skrev:
|
Hej
Vi burde da lave en afstemning om jonas bojer skal ud af forumet, ligesom vi gjorde ved kurt kubik
Kim j
|
|
|
Sikke noget fis at forslå, alle har ret til at være her også dem du måtte være uenig med, hvad tror du ellers debatten er til for, hvis alle var enige havde vi nok ingen . __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
kimj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var mente ligesom dengang nogle lavede en pollen på kurt kubik, lidt i sjov
Kim j
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
iorden at Jonas ikke har respekt for jeres selvbyg.
|
|
|
Det står sku helt for din regning, jeg respektere skam selvbyggere, men det gør jo ikke deres grej bedre af den grund. Jeg siger jo blot det ikke kan betale sig at selvbygge hvis det er MEST HIFI og Musik man vil have for sine penge. fornøjelsen ved selvbyg er jo en helt anden sag.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimj skrev:
|
Det var mente ligesom dengang nogle lavede en pollen på kurt kubik, lidt i sjov
Kim j
|
|
|
Tja, humor er jo forskeligt opfattet, i hvert faldforlod han desværre forumet for en tid og det kan ikke være meningen, så er det pludselig ikke sjovt længere vel.? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit spørgmål er om ikke denne tråd burde ligge under kategorien ANDET, der er intet indhold i den som kan gavne nogen selvbygger, derfor mener jeg at den burde flyttes.
|
| Til top |
|
| |