| Forfatter |
|
Havoc Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville tage det 2nd order filter der er i linket om pllxo og regn værdierne ud. R værdien for din forstærker står i din pdf om TAA4100 chippen, den hedder vist Rin. Diagrammet er vist på siden.
Og jo, hvis du laver et pllxo filter så er det signal -> 4 filtre -> 4 kanaler i forstærker -> 4 enheder.
Jeg tror som sagt du kan nøjes med et lowpass filter i første omgang for at rydde op i bassen. Coaxialen kan du dæmpe ved at lave lidt om på volumenet hvis den maxer ud i vandring for hurtigt.
p.s. jeg håber nogen korrigerer hvis jeg siger noget ævl ;)
|
| Til top |
|
| |
Havoc Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.s. Rin for din amp er 50Kohm
|
| Til top |
|
| |
Opturskakao Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har umiddelbart overvurderet mine evner tila t læse og regne på et diagram :D
Hvis jeg nu i første omgang laver 2 lowpass filtre til de 2 basser, og så lader fuldtonerne få det hele...
Er der nogen der kan hjælpe med udregning til sådan 2 lowpass-filtre, og evt. tegne et diagram??
Hvad skal der bruges af info om enhederne for at regne på det? __________________ Denon AVR-1706
Denon DVD-1920
NEC HT410 - 90"
|
| Til top |
|
| |
Opturskakao Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der kan hjælpe med at lave 2 lowpass-filtre?
Jeg har gennemsøgt nettet godt og grundigt nu, og bliver blot mere og mere forvirret!
Bassernes modstand er 4ohm, og skal deles ved ca. 100hz.. __________________ Denon AVR-1706
Denon DVD-1920
NEC HT410 - 90"
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opturskakao skrev:
|
Slet ingen der kan hjælpe med at lave 2 lowpass-filtre?
Jeg har gennemsøgt nettet godt og grundigt nu, og bliver blot mere og mere forvirret!
Bassernes modstand er 4ohm, og skal deles ved ca. 100hz..
|
|
|
Der er en nem løsning, hvis du har 230 volt til rådighed (hvordan skal boomblasteren strømforsynes?)
http://www.jumon-audio.dk/reckhorn.html
koster 250 kroner. Det burde dog være nemt at ændre i forsyningen, så det kan drives af det batteri der evt. også skal drive boomblasteren
|
| Til top |
|
| |
Siankovic Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Det burde dog være nemt at ændre i forsyningen, så det kan drives af det batteri der evt. også skal drive boomblasteren |
|
|
Den bruger med sikkerhed en dual rail forsyning, som du ikke har med et 12 V batteri. Så du skal have et ekstra batteri - et mindre på 12 V. Eller bygge en strømforsyning med virtuel gnd. Det sidste bliver tit noget gøgl når den er ureguleret, og en reguleret er noget mere avanceret end et lille ekstra batteri. Desuden er -+5 V som er grænsen ved eksempelvis 7805 regulering af de to spændinger nok ikke tilstrækkeligt til de opamps filteret bruger.
Du kan også købe en 12 v dc til 230 v ac converter. Den har også andre anvendelsesmuligheder såsom mobilopladning og mp3 strømforsyninger.
Dual rail forsyningen internt i taa4100 chippen er ikke tilgængelig via en pin, da den kun findes internt i chippen desværre, ellers ville dette have været den elegante løsning. __________________ The information is out there...
|
| Til top |
|
| |
Opturskakao Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene, men lad mig omformulere. Er der nogen der kan hjælpe med 2 passive low-pass filtre, hvor delingen starter ved 100hz, gerne 12db/oktav. HT-modstanden er 4ohm.
Håber på lidt hjælp her, tak! __________________ Denon AVR-1706
Denon DVD-1920
NEC HT410 - 90"
|
| Til top |
|
| |
Siankovic Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
12,75 mH og 200 µF LR. Men det er du næppe interesseret i at bruge - dels på grund af prisen, men især på grund af tabet. Aktivt er vejen frem. Byg et simpelt 2. ordens og driv det med to 9 V batterier. De holder vel en 10-20 timer afhængig af gain.
__________________ The information is out there...
|
| Til top |
|
| |