| Forfatter |
|
Niels CBG Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Efter lang tids modning via en anden tråd, har jeg bestilt en Little Dot MK IV SE, og havde tag i et par Denon D5000 og alt så lyst ud. Men:
Disse Denon "leakede" alt for meget, og min bedre halvdel mente ikke at vi kunne fortsætte i den retning.
Derfor.
En diskussion om leakning efterlyses. Såfremt nogen herinde kan relatere leakningen tl eks. Denon D5000, og samtidig give lidt input om kvaliteter og svagheder, ville det være fint. Det er meget vanskeligt at checke da udvalget i forretningerne er meget sparsomt (for så vidt angår lukkede HT). Har besøgt Åge for at lytte til Beyerdynamic, men der var alt for meget larm og kilde og forstærker var så slet at man ikke kunne bruge det til noget som helst. Lyttede til Ultrasone HFI-780 hos KT, hvilket vel egentlig var OK men ikke helt overbevisende.
Jeg er ikke interesseret i In-ear og den slags.
Hvad med Audio-Technica 950 ltd, ESW-9/10, Beyerdynamic 880 eller 770?
Kilde:
Primare CD 21
Little Dot MK IV SE
Musiksmag:
Jazz
Blues
Rock
Guitar ( Santana, Al di Miola, Clapton o.lign.)
Orgelmusik
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm altså jeg har haft dt880, 770 og et par a700 og har nu bla esw9. Altså jeg vil sige at beyerne er ikke oplagte til din musik smag, der er vi ovre i noget grado, men det kan du jo desværre ikke leve med  Esw9 er relativt mørke men kan moddes, hvilket jeg har gjort, så de efter sigende skulle lyde meget som esw10, hvilket gør dem lidt mere neutrale i lyden. Men stadig er de nok ikke det bedste valg, da jeg ikke ser dem some værende konkurrenter til eks dt880 el.lign. Jeg har ikke hørt 950ltd, men de skulle jo minde om w1000 mener jeg, så de er måske den bedste mulighed af dem du lister, ellers er der jo også de nye ath modeller a2000x osv. Har hørt mange der siger at eks a2000 (åbne) er noget af det bedste til jazz, selv vil jeg sige at w5000 er super  Så du kunne overveje w5000 hvis det var, og hvis du kommer "herover, eller til sønderjylland i weekenden" kan du høre mine hvis det var og evt esw9.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har JVC DX1000 og ATH W1000 og af de to er JVCen langt bedre isoleret. Jeg ved ikke lige hvordan de håndtere orgelmusik, men de er rigtig gode til langt de fleste genrer..
ATH w1000 larmer mere udadtil end mine philips HP1000 som er åbne, men mindre end DT880 (endelig en der ikke hed noget med 1000)..
Så af det stads jeg har er JVCen den mest tavse, men de larmer mere end et par inear, men dem gider du jo ikke..
|
| Til top |
|
| |
Niels CBG Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Tak for jeres indlæg.
De 1000 og 5000 modeller er lidt for dyre for mit budget, men jeg har på Head-fi.org fundet et par "Fitz"-moddede ATH-a900Ltd til US$ 290. De kunne måske fungere med den LittleDot MK IV SE, der lige er landet  , uden at genere kæresten  .
Vedrørende LittleDot´en, så skal der en dansk power cord til. Efter hvad jeg har læst så skal man undgå "jord" da det åbenbart giver støj. Er der nogen erfaringer med hvilken og hvor jeg kan skaffe en passsende strømledning.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Niels CBG Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS.
Alternative har jeg overvejet et par JVC HA-RX900 som en midlertidig løsning indtil jeg er modnet lidt mere (fsa. HeadFi), en del af processen kunne være at besøge på det spændende møde i Klampenborg. JVC´erne kan købes i UK til knap dkr.: 600, og de har jo fået glimrende beskrivelser med på vejen.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
MRGM Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et par Sennheiser HD 280 pro?
Efter min erfaring er der så godt som intet der slipper ud af dem, medmindre der bliver spillet lidt MEGET højt.
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par studiehovedtelefoner er også ret så lydtætte, f.eks. AKG K271 MKII eller K272 HD. Det er samme hovedtelefon, bare i studie og "civil" udgave. Jeg har selv haft K272 HD, og de kunne virkelig lukke af til omverdenen.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stax er tætte. Og lyder f a n t a s t i s k.
Om de stadig laves ved jeg ikke
|
| Til top |
|
| |
Niels CBG Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og tak for responsen.
Ja STAX lyder fantastisk, men problemet med dem er, at alle i nærheden også kan nyde den gode lyd, og det er netop dette konen gerne vil slippe for.
HD280 og K271/2 kender jeg ikke, men vil hurtigst muligt teste dem.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har essentielt samme problem som jeg har med min nye og fantastiske LA2000. Jeg har nu på head-fi købt en W5000 og genkøbt en ESW9
(Germanias egen fuldt moddede og recablede eksemplar) og så må vi se hvordan det går. LA2000 vil blive sat til salg (hulk og suk for de lyder sgu
godt og ser fantastiske ud).
Andre muligheder jeg har overvejet er JVC DX1000, AT-a2000x, DT770/600 MANUFAKTUR, Kenwood KH-K1000 og forskellige af de lidt ældre AT
woodies. En ting er helt sikkert og det er at jeg kun forsøger mig second hand så jeg er nogenlunde sikker på at kunne sælge for omkring det jeg selv
giver så jeg kun taber portoen.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Librarian Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået et par DT770 Manufaktur i 600 ohms udgaven. De lyder utrolig godt, men kræver også god forstærkning. De lækker en anelse, men jeg synes ikke det er slemt. Det er de bedste lukkede hovedtelefoner, jeg har prøvet, og så har de altså ikke mere end ca. 5 timers lytning på bagen! Det er jo relativt hvor meget, man kan acceptere, at en hovedtelefon lækker. Men eftersom Beyerdynamic har ry for at isolere godt, må de være en kandidat. Den fås også i 250 ohm og 32 ohm udgaver, men de skulle have en tendens til at være lidt skarpe i diskanten...
|
| Til top |
|
| |
Niels CBG Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000: Det var også med sorg, at jeg måtte aflevere Denon AH-D5000 tilbage. Flot lyd og ditto udseende. Btw. Germanias ESW9´ere er da stadig til salg, jeg overvejede dem selv.
Librarian: Tror du at min Little Dot MK IV SE kan trække 600 ohm udgaven fornuftigt?
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
postkurt skrev:
Btw. Germanias ESW9�ere er da stadig til salg, jeg overvejede dem selv.
Niels |
|
|
Overvejer også at sælge mine, er bare for glad for er4s, så de for ikke nok head time atm
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
postkurt skrev:
| Btw. Germanias ESW9´ere er da stadig til salg, jeg overvejede dem selv |
|
|
Det er nok bare ikke blevet opdateret, jeg har i hvert fald betalt for dem __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Librarian Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
postkurt skrev:
nc8000: Det var også med sorg, at jeg måtte aflevere Denon AH-D5000 tilbage. Flot lyd og ditto udseende. Btw. Germanias ESW9´ere er da stadig til salg, jeg overvejede dem selv.
Librarian: Tror du at min Little Dot MK IV SE kan trække 600 ohm udgaven fornuftigt?
Mvh.
Niels |
|
|
Jeg tør ikke svare på det, da jeg ikke kender noget til forstærkeren. Generelt er kraftige OTL forstærkere at foretrække til hovedtelefoner med høj impedans, mens transformatorkoblede er bedre til hovedtelefoner med lav impedans. Andre herinde kan sikkert uddybe dette...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er mine LA2000 til til salg på head-fi. SUK
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
| Så er mine LA2000 til til salg på head-fi. SUK |
|
|
Godt at jeg ikke har en balanceret forstærker.. 
Men det er da synd (for os andre, om ikke andet) hvis de når at blive solgt inden næste meet.. Det er ellers noget der kunne have været spændende at høre.. :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg da tro de gør.
De kan i øvrigt jo sagtens retermineres til single ended eller der kan følge en xlr-1/4" converter med hvis du skulle være fristet  __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Niels CBG Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej til jer alle.
Så er der bestilt. Det blev et par "Fits-moddede" AT-A900Ltd via Head-fi, som forhåbentlig går godt i spænd med den nye LittleDot MKIV SE. Til "out of the house" er der lige bestilt en Cowon IAudio 7, så nu går jeg da en spændende tid i møde, også hvad angår det musikalske. Det kan være jeg giver et par linier om indkøbene når jeg har checket det grundigt igennem.
Mvh. og tak for hjælpen.
Niels
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 04 Juni 2009 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
postkurt: Hvor meget kom du af med for din Little-Dot Mk IV SE?
|
| Til top |
|
| |