Forfatter |
|
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
Sendt: 21 Juni 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
En fornøjelse, Bent.
Der er vel ikke nogen, som ligger inde med billeder af noget af H.H. Mørchs andet grej - pickupper, minuetten, forstærker?
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg endelig fået pillet mellemhjulet af uden at ødelægge låsering osv.
Den ryger til Svalander i weekenden, og så håber jeg bare på godt resultat.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil vi glæde os til at høre mere om
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|

En lille minuet
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|

UP-4

DP-6
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Mit mellemhjul kom tilbage i forgårs, og spillen er samlet igen.
Når jeg holder på hastighedsvælgeren, kan jeg virkelig mærke at der er forsvundet meget rummel. Helt fri for vibrationer er den dog ikke.
Jeg glæder mig til at lytte på den, men det kræver at jeg får flyttet min Dynavector 10x5 over på den. Er nemlig ikke så heldig at have flere PU'er. Måske er der nogen der kan anbefale en god PU til Colton armen til under 1000?
mvh
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeeeeeiiiiiiijjjjjjjj...... Du har tilladt dig at sætte dit regummierede/renoverede mellemhjul tilbage i Mørch spillen uden at tage et par billeder af det !!! Skandaløst.....  Nåeh , men tillykke med den mindre vibrerende Mørch pladespiller.... Hvordan med hastigheden på spillen? Har du checket at mellemhjulet er renoveret med nøjagtig samme ydre diameter som det oprindelige- Altså checket hastigheden for 33 1/3 omdr pr. minut etc. ? Ser frem til at høre nærmere... Mvh. ASML
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ASML skrev:
Neeeeeeiiiiiiijjjjjjjj......
Du har tilladt dig at sætte dit regummierede/renoverede mellemhjul tilbage i Mørch spillen uden at tage et par billeder af det !!! Skandaløst.....
Nåeh , men tillykke med den mindre vibrerende Mørch pladespiller....
Hvordan med hastigheden på spillen? Har du checket at mellemhjulet er renoveret med nøjagtig samme ydre diameter som det oprindelige- Altså checket hastigheden for 33 1/3 omdr pr. minut etc. ?
Ser frem til at høre nærmere...
Mvh.
ASML
|
|
|
Så vidt jeg kan gennemskue gør diameteren af mellemhjulet ikke den store forskel.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
Hejsa.
Mit mellemhjul kom tilbage i forgårs, og spillen er samlet igen.
Når jeg holder på hastighedsvælgeren, kan jeg virkelig mærke at der er forsvundet meget rummel. Helt fri for vibrationer er den dog ikke.
Jeg glæder mig til at lytte på den, men det kræver at jeg får flyttet min Dynavector 10x5 over på den. Er nemlig ikke så heldig at have flere PU'er. Måske er der nogen der kan anbefale en god PU til Colton armen til under 1000?
mvh
Præsten
|
|
|
hmmm, mm eller mc pickup?
|
Til top |
|
|
ASML Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
ASML skrev:
Du har tilladt dig at sætte dit regummierede/renoverede mellemhjul tilbage i Mørch spillen uden at tage et par billeder af det !!! Skandaløst.....
Hvordan med hastigheden på spillen? Har du checket at mellemhjulet er renoveret med nøjagtig samme ydre diameter som det oprindelige- Altså checket hastigheden for 33 1/3 omdr pr. minut etc. ?
Ser frem til at høre nærmere...
Mvh.
ASML
|
|
|
Så vidt jeg kan gennemskue gør diameteren af mellemhjulet ikke den store forskel. |
|
|
Hvis ikke diameteren af mellemhjulet skulle have nogen betydning, hvordan skulle hastigheden af pladetallerkenen så til stadighed kunne holdes på f.eks. 33 1/3 omdrejninger , hvis diameteren på mellemhjulet blev ændret? Motoren og hermed trappehjulet kører jo ikke hurtigere, hvis man f.eks reducerer mellemhjulets ydre diameter.... Eller du har måske fundet hastighedsreguleringen for motoren til din Mørch pladespiller?  Mvh ASML
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os bare for eksemplets skyld sige at trappehjulet har en omkreds på 1 cm, og at det kører en omgang i sekundet. Når trappehjulet så har kørt en omgang har det fået mellemhjulet til at dreje 1 cm. Mellemhjulet får så pladetallerknen til også at flytte sig en cm - uanset hvad diameteren af mellemhjulet er.
Mellemhjulet er at sammenligne med kæden på en racercykel - det som er det afgørende er forholdet mellem diameteren på klingen foran og tandhjulene på baghjulet - kædens længde er ligegyldig.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Juli 2009 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men altså r-l-b, det var da en fornøjelse... Hvornår har du mod på at prøve et af mine rør?
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 11 Juli 2009 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
om knap så længe
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ASML skrev:
Mvh.
ASML
|
|
|
Det er da også rigtigt, det er da utilgiveligt af mig. Har dog ikke særlig gode før/efter billeder, men her er et jeg tog dengang jeg fik den:

Og her er det renoverede mellemhjul:

Det ser jo pænt ud. Glæder mig til at sætte en pickup på. Angående ny pickup, så kan min riaa tage både MM og MC, men jeg foretrækker et rimelig højt output, så jeg ikke behøver at lodde om til MC følsomhed. Men til under 1000 er der vel knapt ordentlige MC'er?
mvh
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Juli 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg flyttet min 10x5'er over på Mørch'en, og jeg synes det lyder rigtig godt, baseret på de første 2 album 
Jeg er dog lidt loren ved Colton-armen, jeg synes der er en del slør i den. Derudover er kablerne og stik de originale, som i øvrigt ikke kan nå min forforstærker hvis den står på væghylden. Jeg tror jeg vil prøve at flytte min RB300 over på en dag, så vidt jeg kan se passer afstanden, og højden er også fin.
mvh
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vente lidt med det. Jeg kan ikke huske hvilke lejer der sidder i sådan en Colton-arm - selv om jeg selv har haft en... Hvis det er knivlejer er det måske ikke noget problem.
Prøv og se om du ikke kan låne dig frem til en stiv pickup, en dl-103 kunne være spændende på sådan en svend - for slet ikke at tale om en SPU. Desværre ligger jeg ikke inde med nogen af delene, ellers måtte du godt låne af mig. En SPU ville se brandgodt ud på sådan en.
|
Til top |
|
|
ASML Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle her, der tør give deres bud på, hvilken type indvendig armrørs-kabel, man bør vælge/hvilket der generelt foretrækkes, ved Mørch's tonearmsrør, der både bliver produceret med kobber- og sølv-kabler?
Mvh
ASML
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
Lad os bare for eksemplets skyld sige at trappehjulet har en omkreds på 1 cm, og at det kører en omgang i sekundet. Når trappehjulet så har kørt en omgang har det fået mellemhjulet til at dreje 1 cm. Mellemhjulet får så pladetallerknen til også at flytte sig en cm - uanset hvad diameteren af mellemhjulet er.
Mellemhjulet er at sammenligne med kæden på en racercykel - det som er det afgørende er forholdet mellem diameteren på klingen foran og tandhjulene på baghjulet - kædens længde er ligegyldig. |
|
|
HVIS man nu forestiller sig at mellemhjulet havde en diameter på f.eks 15 cm.... Ville det så ikke få tallerkenen til at køre lidt hurtigere..? (Går ud fra at motoren kører med det sædvanlige antal omdrejninger). Mvh. Niels
|
Til top |
|
|