Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 14 Februar 2010 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 30 Marts 2010 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen i tråden.
Så står min GS6a igen lystigt og snurrer, lidt smørelse skulle der til. Det er rigtig dejligt at have den i gang igen. Der er dejligt
meget vellyd i den gamle sag.
Lidt senere på foråret regner jeg med at gå i gang med at lave en ny plint i birkefiner til den. ASML har været så venlig at
kopiere sin skabelon til mig, så nu mangler jeg bare tiden til det. Har dog lige lidt glasfiberarbejde på båden der skal ordnes
først, så den er klar til sommeren.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herligt at den kører igen.... Har du talt med Mørch angående dit problem med den lidt træge motorgang, eller? Og hvad har du smurt den med? Jeg har jo som bekendt, selv en sådan gammel rille fræser af denne type, der trænger til lidt smørelse. Så alle fif og tips er velkomne... Fortæl fortæl...  Mvh ASML
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ASML
Ja, jeg fangede Mørch på telefonen igår, og han var meget hjælpsom.
Efter hans anvisninger har jeg smurt rotoren med symaskineolie. Det skulle gøres med en lille kanyle (jeg brugte en 2ml)
med nål på, og så skulle ganske lidt olie skydes ind mellem trappehjul og den møtrik der spænder motoren fast. Derefter
drejes trappehjulet rundt, indtil olien forsvinder ned i lejet. Det gentages så et par gange.
Jeg kunne mærke hvordan trappehjulet drejede lettere rundt, efterhånden som det fik lidt olie, og pladespilleren snurrede
hele aftenen igår. Det hjalp i øvrigt også at jeg satte nogle Holfi puder ind under den, som vibrationsdæmpning.
mvh
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
ASML Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja H.H. Mørch er en meget hjælpsom herre. Tak for tippet.. Jeg må afsted til apoteket for at købe en kanyle og til den nærliggende symaskine forhandler for at købe noget symaskine olie... Det kan jo meget passende laves her i påsken....  Og God påske.... Mvh ASML
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
God fornøjelse med smøringen.
Husk at lade al olien synke ned, inden du starter spillen, da det ellers kan blive slynget rundt, og bla ramme mellemhjulet.
Du kan evt tørre af med lidt køkkenrulle, inden starten går
mvh
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
DYILars Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 01 April 2010 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj i tråden!
Lækkert med danske kvalitetsprodukter, der er evigt unge! Men hvordan gebærder man sig, når man har fået hældt noget af siliconeolien fra under transport af en UP4 arm?
Hvor får man købt ny olie?
Hvordan får man resten ud?
Hvor meget skal der i igen?
Hvordan vil samspillet være mellem en UP4 med gult armrør og en Ortofon 2M Black?
Jeg glæder mig til at præsentere billeder af min hjemmebyggede pladespiller med UP4'eren! __________________ Den må godt brænde, bare den ikke ryger hele tiden!
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2010 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars.
Du fokuserer på noget helt forkert her.
Fremgangsmåden er, at man pakker den forsvarligt ind, og sender den til Præsten, porto betalt.
Spøg til side, jeg aner det ikke. Men jeg ser frem til at se billeder af dit hjemmebyg.
mvh
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2010 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
vi glæder os til at se den DIYlars!
jeg ved ikke om mørch sælger direkte - jeg købte en kanyle med den rette olie fra high end sound - brugernavn herinde "gli" - min var helt tør så jeg fyldte halvdelen af kanylen i - der kom virkeig meget ro på derefter - det er en suveræn god arm
Jeg tror mørch har en tabel på hjemmesiden om armrør og pickup match - så hvis din 2m black ikke er med i tabellen så find en PU der hard samme kompliance fra hans liste så skulle det nok gå
Min er rød prick og spiller med en Ortofon MC 20 Supreme - vellyd
Hvilket værk skal du bruge til din DIY pladespiller
|
Til top |
|
|
ASML Forum Bruger

|
Sendt: 02 April 2010 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej DYILars.... Med hensyn til mængden af silicone olie i en UP-4 skriver Mørch i sin instruktionsvejledning at der skal sprøjtes 0,2 ml. i armen... Hvis du ikke har en instruktionsvejledning til din UP-4, kan du finde en engelsk sproget på Mørch's hjemmeside... www.Moerch.dk Hvis der kommer for meget i, kan du eventuelt fjerne noget af det med et sugerør.. Men pas på når du suger....Det skal ende i sugerøret...Ikke i munden på dig....  Mvh ASML
|
Til top |
|
|
DYILars Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 02 April 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, tak for det. Bare High End Sound ikke er gået neden om og hjem, inden jeg er færdig med spillen...
Det bliver leje, motor og rem fra en rega. Glaspladetalerknen vil jeg dæmpe ved at lime en MDF-ring på (så stor som den nu kan være uden at være i vejen for motoren). Der biver en "inder-plint", der kommer til at hvile på gummibuffere eller et lag filt. Fødder, motor, låg og on/off sidder så på en "yder-plint".
Plademåtten skal være tyk ruskind, der bliver fæstet med dobbeltklæbende tæppetape og den "behårede" side opad.
Jeg har armen her ved siden af mig, men jeg har lige tre højttalerprojekter, der skal afsluttes (hvis man nogensinde bliver helt færdig med sådan noget) før jeg kaster mig over det nye hjem til Mørch'en. __________________ Den må godt brænde, bare den ikke ryger hele tiden!
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 02 April 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan godt være at lejet fra regaen vil have det skidt af mere vægt ligesom motoren måske ikke kan trække så godt - jeg købte min mørch up4 brugt - den sad på en u-modificeret rega planar 3, det var ok men den lyder bedre efter den er kommet over på min michell
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 03 April 2010 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej DIYLars, ja man kan aldrig vide hvornår man skal lukke, men det bliver ikke på denne side af år 2100
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
Sendt: 07 November 2010 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mørch fans.
Jeg tillader mig at linke til mit indlæg, hvor jeg beder om hjælp til en Mørch GS6A.
Det kan findes her
Håber på noget opmærksomhed, da jeg er rimelig på bar bund!
På forhånd tak.
 __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
hej DIYLars, ja man kan aldrig vide hvornår man skal lukke, men det bliver ikke på denne side af år 2100  |
|
|
 thats the spirit  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
ASML Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2011 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
 ....Nice...
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2011 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg fik solgt min UP4 fordi den sad så godt fast på den hydraulic transcriptions reference turntable som en køb er så gerne ville have - ak ak - så nu sparer jeg sammen til en ny - men ved endnu ikke om det skal være en up4 eller en dp6 - helt sikkert er at den skal være med 12" rør livet er simpelt hen for kort til 92 arme
|
Til top |
|
|
ASML Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2011 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smag og behag... En af mine hifi-venner har fornyligt skiftet sin 12 tommer arm til en tilsvarende 9 tommer arm fra samme fabrikant, med bedre dynamik, bedre basgengivelse og større homogenitet i gengivelsen, som resultatet af hans skift..Men selvfølgeligt med knap så god sporing som med 12 tommeren.... Da jeg for år tilbage spurgte H.H. Mørch om den lydmæssige forskel mellem 12 tommer og 9 tommer udgaverne af hans arm-rør, svarede han at han ikke kunne høre nogen forskel...Jeg har desværre ikke selv haft lejlighed til selv at prøve at sammenligne 9 og 12 tommer udgaverne af Mørch's tonearme...Hvor mange af dem på de Google-links som jeg har set der omtaler 12 tommerne som værende bedre, der rent faktisk har haft mulighed for at sammenligne de 2 forskellige længder i en blindtest, formoder jeg kan "tælles" på en meget uheldig maskinsnedkers hænder...  r-l-b du skal bare være opmærksom på at der ikke laves 12 tommer precision arm rør..Det kan du kun købe i 9 tommer arm-rør-udgaven...  Mvh. ASML
|
Til top |
|
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
Sendt: 26 April 2011 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo ikke fordi man falder over en Mørch grammofon som projekt.
Men hvor meget koster sådan en???
Jeg er, som nogen har set og hørt, bidt af en gal diy'er og istandsætter. Og sådan en svend kunne være faen's spændende at få tilbage til fordums storhed.
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 26 April 2011 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den koster ikke meget for det er en gammel rumlekasse.Hold dig til dine Technics.
|
Til top |
|
|