| Forfatter |
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den snurrer på fuld damp hjemme i kolonihaven PT.
Efter at den blev tilsluttet igår er lyden blevet bedre. Til at starte med var lyden noget klinisk men efter et par timer åbnede den sig. Den har så kørt hele natten og her til morgen var lyden klasser bedre med en mere homogen og varm mellemtone. Jeg regner med, at den får lov til at køre et par dage mere. Iøvrigt snerrer udgangstrafoerne - den ene lidt mere end den anden. Har jeg et problem?
Hilsen
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udgangs-traffoerne??? De bør ikke snerre af dig...tror du ik det er net-traffoen?? og Jo...det er skam rigtig udmærkede forstærkere...se bare hvad de store går til.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trafoerne brummer. Jeg ved ikke hvor meget de skal gøre det, men de gør det. Man kan også mærke på rammen at den brummer lidt.(lidt vibrationer)
Venligst
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Bop, Tube og Jesper! Mange tak for jeres gode beskrivelser!!! - Og tillykke Jesper med din "nye" Dynaco!!!  Lader til det kunne være induktiv kobling mellem nettrafoen og og OPT'erne? men er ikke helt sikker! Er det hørbar, eller er det kun vibrationer der kan mærkes ved berøring? Har du prøvet at vende netstikket for at se om det kan ændre noget? min Leak stereo 20 er følsom for netpolaritet...men da jeg havde Dyna'en til sidste gang lagde jeg ikke mærke til sådanne problemer med den... Håber meget du finder ud af hvad der driller!!! Forresten har du et netstøjsfilter med DC-fælde foran den? - Ellers ville jeg prøve det også!
__________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tonni
Kan du anbefale et der er til at betale? Meget gerne DIY.
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal tegne et lidt senere! - og det er til at smedje sammen til en yderst rimelig pris!
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Her skulle det være... Men har lige regnet på det og opdaget min hukommelse spillede mig et pus! De to 220nF skal være 100nf!!!  - Ellers bliver cut off frekvensen for lav!!! ------------------------------------------------------------ -----------------------------
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
VDR'en kan udelukkes men er beregnet til at klippe transienter (de berømte knald) den kan også bruges i højere spændinger, men derved vil den selvfølgelig være knap så effektiv. Spolerne er de typer der sidder i div døde PC strømforsyninger... Jeg glemte i øvrigt at tegne den sikring der bør være i indgangen på... Jeg byggede det første af dem da jeg blev plaget af snær i en ringkernetrafo ( i min oprindelige Linsley Hood )  Den L H er i øvrigt stadig i live efter 24 år, og har været udlånt til en ven i de seneste ca 15, hvor fra den kom hjem for ca et halvt år siden da WAF ikke længere var tilfredsstillende...
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sg* snildt, det må jeg prøve  Tak skal du ha'!
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da så lidt! - Lad vide om det hjalp...
|
| Til top |
|
| |