Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 08:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Unipivot tonearm + Lenco (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Var så lidt   

God idé at sikre det, især hvis du er til andet musik end harpespil

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:
Var så lidt   

God idé at sikre det, især hvis du er til andet musik end harpespil

Hah, Ja det kan du sku have ret i. En af de nærmeste dage går jeg igang med resten.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Mellemhjulet skrev:
Hov, har du hugget min bøtte maling

Ja det har jeg skam. Du er en kilde til inspiration Se det som en kompliment

r-l-b skrev:
den lidt rustikke bearbejdning af træet og hammerlakken får det at ligne støbejern - cool - en morsø
lenco tager du et billede af den med tallerkenen af - oppefra

Det var også min første tanke - så jeg har droppet at spartle det sidste - Look a' like støbejern passer mig fint.

Hvad du ønsker skal du få - Hvorfor den er delvist sort må spørge tidligere ejer, Santashooter, om

Det ser fandme godt ud Louis mega industrielt og "stort"
grunden til at den er sort, var egentlig, at jeg under min første maler runde ikke fik den afdækket ordentligt... noget jeg senere blev bange for ville ødelægge muligheden for at skifte hastighed, da denne ikke kunne køre ordentlig, derfor den delvise fjerning af maling...
ud over dette kan jeg se du har beholdt min smarte løsning til at løfte mellemhjulet fra akslen - en god og nem løsning...

mvh.
Søren

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Så er jeg ved at være henne i småtingsafdelingen. Jeg har lavet et midlertidigt armboard, det skal der selvfølgelig gøres mere
ud af, det skal have flere gange maling, og så skal den lille ekstra del af boardet gerne ende med at være i bronze, ligesom på
selve værket. Værket er dejligt stabilt og lydløst. Fedt!

Med hensyn på første test af armen, så er det positivt, men der er dog nogle småting. Der mangler lidt dybde i bassen, det kan
være det er den dårlige grado pick up jeg bruger, eller fordi jeg ikke har finjusteret det helt endnu. Nogen der har erfaringer
med træarme og ved om det er et problem med bassen?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hold da helt k*ft hvor er den dog rå og cool!!
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2009 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

noget jeg tænker, ang. bassen, kunne det så tænkes lav vægt i fronten - ikke at den er indstillet med det rette tryk, men mere at massen er lidt for lille og "ens over hele armen"
prøv at sætte en mønt ovenpå pickuppen og prøv så at lytte...
tror det handler om, at området for enden af armen - ved pickuppen, ikke er så meget tungere end resten af armen...

mvh.
Søren

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2009 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Med hensyn på første test af armen, så er det positivt, men der er dog nogle småting. Der mangler lidt dybde i bassen, det kan
være det er den dårlige grado pick up jeg bruger, eller fordi jeg ikke har finjusteret det helt endnu. Nogen der har erfaringer
med træarme og ved om det er et problem med bassen?

Min Grado har en glimrende, dynamisk og tilpas tør bas. Faktisk har jeg ikke hørt en Grado der ikke kunne spille bas, de kan nok have andre problemer... Mon ikke det er fordi den oplever armen for let i forhold til dens stivhed, som Santa er inde på?

Hehe, jeg måtte lige ind og se billederne igen, meget inspirerende, den perfekte spille til den herresalon jeg drømmer om
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

I har sgu nok ret, jeg må lige finde en måde at gøre den lidt tungere på. Hmm, nogen ideer? Jeg kunne selvfølgelig bore en 4-5
huller til små møtrikker, så kunne man således ændre vægter over alt på armen. Måske er det ikke så kønt, men det sgu da...
industrielt!

Meget sjovt, da jeg lavede armen, havde jg jo en fin ide om en mindre eget flot pladespiller fineret med Valnød... Det sp ikke
sådan det endte, så nu må jeg jo gøre armen mere industriel.

Jeg kan forresten ikke helt bestemme mig for om jeg synes "armens plint" skal være sort, eller om det ser dumt ud?

All Vintage

Billedeupload guide

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2009 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Kunne du ikke fange et stykke blyplade eller kobberplade, klippe et par små aflange stykker du kan bøje omkring armen og flytte rundt på indtil det forhåbentligt virker?

Den er da super flot som den er.

Det værk er så råt, at det er lige før man overvejer om du skal skære vinyl. Industriel er ordet.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Kunne du ikke fange et stykke blyplade eller kobberplade, klippe et par små aflange stykker du kan
bøje omkring armen og flytte rundt på indtil det forhåbentligt virker?Den er da super flot som den er.Det værk er så råt, at
det er lige før man overvejer om du skal <span style="font-style: italic;">skære</span> vinyl. Industriel er ordet.

I havde ret, det krævede mere vægt på armen, så kom bassen med! Løsning er dog noget halv, men det virker, så venter
jeg bare på jeg får en åbenbaring til en permanent løsning.

Det er sku lige før det ligner et vinyl skære apparat Den er i hvert fald stor. Nu sår der ca. en meter Lenco på min hylde
alt i alt.

All Vintage

Billedeupload guide

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

det ser godt nok fedt ud louis!, Wauv!
jeg elsker også de lidt rå fronter begge dine lencoer har - de ser virkeligt fede ud sammen!
god løsning med vægtloddet, og selvom du lige mangler de sidste detaljer, er det her for alvor et spændene diy projekt....

mvh.
Søren

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Sidder lige og høre en stille jazz med Mr. Davis. Hold kæft den synger! det er sku helt utroligt. De 30 kr. var godt givet ud!

All Vintage

Billedeupload guide

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Juni 2009 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Sidder lige og høre en stille jazz med Mr. Davis. Hold kæft den synger! det er sku helt utroligt. De 30 kr. var godt givet ud!

får vi at vide hvilken Davis plade du hører?

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Juni 2009 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Rspekt LouBP!
Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

LouBP skrev:
Sidder lige og høre en stille jazz med Mr. Davis. Hold kæft den synger! det er sku helt utroligt. De 30 kr. var
godt givet ud!
får vi at vide hvilken Davis plade du hører?

Kind of Blue Naturligvis Jeg kan dog fortælle at J.J. Johnson også synger.

All Vintage

Billedeupload guide

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Fedt projekt du har gang i der, og det er en smart plint du har fået lavet, og det er en fin løsning med hastighedsvælgeren.

Har du ikk problemer med de uskærmede tonearmskabler, jeg tænker på brum?

Jeg har selv rodet lidt med at lave arme i træ, det var blot tangential arme i balsatræ, mit største problem med træet var at det vred sig med tiden, men det spillede rigtig godt, og jeg manglede ikke bas, men de blev også ret tunge, med kontralod og det hele.

Jeg har også lavet en unipivot arm som blot var en duopivot, den kan ses på neerds.

Der burde også være nogen billeder af de førsøg jeg lavede her på siden.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2009 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

Fedt projekt du har gang i der, og det er en smart plint du har fået lavet, og det er en fin løsning med
hastighedsvælgeren.

Har du ikk problemer med de uskærmede tonearmskabler, jeg tænker på brum?

Jeg har selv rodet lidt med at lave arme i træ, det var blot tangential arme i balsatræ, mit største problem med træet var
at det vred sig med tiden, men det spillede rigtig godt, og jeg manglede ikke bas, men de blev også ret tunge, med
kontralod og det hele.

Jeg har også lavet en unipivot arm som blot var en duopivot, den kan ses på neerds.

Der burde også være nogen billeder af de førsøg jeg lavede her på siden.

Tak skal De have, Jeg har faktisk ikke rigtig problemer med brum, der er lidt mere end normalt hvis jeg skruer HØJT op.
Men jeg kan ikke høre det. Men jeg skal finde på et eller andet med kablerne, jeg skal bare have ideen.

Jeg håber ikke armen vrider sig, den er lavet i hård Mahogni, Så jeg håber ikke. Efter jeg fik lidt mere vægt i den, har jeg
heller ingen problemer med bas:)

All Vintage

Billedeupload guide

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

I de gamle beogrammer brugte man noget skærmet tonearmskabel, det har jeg haft brugt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes