| Forfatter |
|
PepperDude Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Jeg køber så en surround receiver (eller hedder det bare genrelt en receiver?). har måske fundet en jeg kan købe billigt.
Angående højtalere, så regner jeg nok med at købe de der B&W 685. Hvad det så svare til ved jeg ikke, men det må vel svare til 'surround' 2.1?
Det er første gang jeg skal investere i sådan noget her, så i må lige bære over med mig.
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
det må så blive stereo 2.0 :) 2 = 2 højtalere og 0 = antal subwoofere :)
et rigtig fin måde at starte op på efter min mening
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala skrev:
det må så blive stereo 2.0 :) 2 = 2 højtalere og 0 = antal subwoofere :)
et rigtig fin måde at starte op på efter min mening
|
|
|
Ikke for at forvirre, men i min verden er der rimelig stor forskel på at køre ren stereo og så 2.0
|
| Til top |
|
| |
kokken30 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne selv godt være intersseret i sådan en løsning med brugt reciver evt DENON AVR-3803 sammen med et par B&W 685 lyder højtaler og reciveren godt sammen?
Har altid haft det indtryk at hvis ´man kun ønsker 2 højtaler får man den bedste lyd med en steroe reciver? men surrond reciver giver måske bedre lyd?
|
| Til top |
|
| |
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som en anden osse nævnte, så tror jeg ærlig talt du vil blive mest glad for at starte med et Logitech Z-5500 surround sæt. Se det her: Logitech Z-5500
Kan se du kun er 15 år og vil derfor gætte på det ikke er en stor stue du skal have spillet op og så kan nævnte sæt fra Logitech sagtens spille højt nok med masser af bas til dine spil og film.
Så jeg tror det ville være bedre at udsætte det store beløb på hifi udstyr indtil du blev lidt ældre og tjener flere penge + måske havde dit eget sted at bo.....det kan dog selvf. godt komme på tale at skulle flytte allerede snarligt, hvis du skruer op for volumen på Z-5500 sættet i længere tid af gangen!
|
| Til top |
|
| |
PepperDude Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.DJ skrev:
Som en anden osse nævnte, så tror jeg ærlig talt du vil blive mest glad for at starte med et Logitech Z-5500 surround sæt. Se det her: Logitech Z-5500
Kan se du kun er 15 år og vil derfor gætte på det ikke er en stor stue du skal have spillet op og så kan nævnte sæt fra Logitech sagtens spille højt nok med masser af bas til dine spil og film.
Så jeg tror det ville være bedre at udsætte det store beløb på hifi udstyr indtil du blev lidt ældre og tjener flere penge + måske havde dit eget sted at bo.....det kan dog selvf. godt komme på tale at skulle flytte allerede snarligt, hvis du skruer op for volumen på Z-5500 sættet i længere tid af gangen!
|
|
|
Bestemt er det et godt anlæg, men det kan det simpelthen ikke passe ind på mit værelse. Jeg er ikke 15 år længere, jeg er 16 år (fylder år d. 11 september). Anyways. Jov, det ville passe perfekt ind med de højtalere som jeg har nævt (B&W 685), i behøver ikke tænke på pladsen, jeg måler og gør dit og dat, så hvis der ikke er plads skal i nok høre fra mig. Det smarte ved at købe sådanne højtalere som jeg tænkt mig er vel også at de kan bruges mange år frem, så tænk heller ikke på at jeg måske er så ung, og bor hjemme ved mor og far
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
PepperDude skrev:
Det smarte ved at købe sådanne højtalere som jeg tænkt mig er vel også at de kan bruges mange år frem, så tænk heller ikke på at jeg måske er så ung, og bor hjemme ved mor og far  |
|
|
For at lyde som en gammel tosse: Bare vent, min dreng. Bare vent!
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha... Højtalere du er tilfreds med mange år ud i fremtiden findes ikke  . Så snart man har vænnet sig til den nye lyde tænker man straks, der må findes noget bedre! Og så går man på jagt efter noget bedre (og dyrere)
|
| Til top |
|
| |
PepperDude Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okay. I har helt ret. Jeg har det på samme måde med mit tv. Troede det var det bedste, men ville ønske jeg havde købt en andet nu xD. Men altså angående højtalere, så er det vel smartere at købe som jeg har tænkt mig (2 stereo højtalere, og en surround receiver) istedet for at købe en helt surround sound anlæg, komplet pakke?
|
| Til top |
|
| |
hendrix Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyl.dk skrev:
Ha ha... Højtalere du er tilfreds med mange år ud i fremtiden findes ikke . Så snart man har vænnet sig til den nye lyde tænker man straks, der må findes noget bedre! Og så går man på jagt efter noget bedre (og dyrere) |
|
|
Så sandt så sandt, sagde det så sent som for et par måneder siden, nu står der endnu engang et nyt sæt højtalere i stuen, men DETTE sæt her bliver i langt tid, tror jeg. opgraderinger er der altid plads til. __________________ The Edge... there is no honest way to explain it because the only people who really know where it is are the ones who have gone over.
Hunter S. Thompson
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men Ja pepperDude, du vil få et glimrende setup ud fra det du har planlagt så go for it... Godt stereo er langt bedre end dårligt surround, så hvis du har fundet en god receiver du vil have og et sæt b&W højtalere så køb du bare det. Er sikker på, du nok skal blive glad for det!
|
| Til top |
|
| |
PepperDude Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det lyder godt. Jeg takker mange gange for alles hjælp. Det kan godt være der måske stadig vil komme nogle små spørgmsål ind i mellem, men nu har i hvertifald ledt mig på rette vej
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det var så lidt. Du spørger bare alt hvad du kan, så må vi se om vi kan svare  Vi nordjyder må jo hjælpe hinanden.
|
| Til top |
|
| |
PepperDude Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer lige med et mere spørgsmål (no surpirise)  Jeg er ikke helt sikker i handlen med den receiver jeg havde kigget på, så jeg tænkte på om i kunne hjælpe mig med at finde en billig en i tilfælde af at den handle jeg skal lave ikke bliver til noget. Den skal bare kunne klare mine to højtalere (måske fire), og så som nænvt være billig. Havde lidt tænkt på den her?: http://www.harbosound.dk/shop/sony-dg520-423p.html
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke der er meget effekt i den du har kig på det. De B&W du har tænkt dig kræver en ret stærk forstærker, for at få dem til at spille virkeligt godt. Jeg ville kigge endnu engang på brugtmarkedet.
|
| Til top |
|
| |
PepperDude Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay? Har du en surround receiver som du kan foreslå, som kan klare de højtaler jeg har udset mig? Eller hvertifald nogle specs. jeg skal kigge efter når jeg selv går på jagt?
|
| Til top |
|
| |
PepperDude Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig ingen der har en surround receiver de kan foreslå? Eller bare nogle specs. man skal være på udkig efter?
|
| Til top |
|
| |
kasper-n Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Onkyo tx-607 har købt den pga. specs, men er godt tilfreds. Den kører bl.a. med B & W dm685 som bagkanaler
|
| Til top |
|
| |