| Forfatter |
|
frede4500 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmane har da ikke meget at gøre godt med i ladekapacitet 2x 6800uf er lige i underkanten
og størrelsen på lytterne er heller ikke imponerende
kunne godt ligne 2x250 va trafoer der sidder i den
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
frede4500 skrev:
sorry for stavefejl jeg er desværre orblind du er ikke den enste vi klare og jo alige vel 
|
|
|
i mine øjne/øre er en god forstærker, få komponendter, stor god strømforsyning og gerne gode komponender/kabler/prindtkort med gode kober/sølv baner
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den her har sku heller ikke så meget indmad, men den spiller udemærket. http://www.6moons.com/audioreviews/passlabs/open1_big.jpg
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Den her har sku heller ikke så meget indmad, men den spiller udemærket. http://www.6moons.com/audioreviews/passlabs/open1_big.jpg

|
|
|
ser rigtig nice ud ,meget smukt opbygget ,den er da dual mono ,har trafoen ikke dobbelte udtag
kunne godt ligne noget med 4x1000va udtag
en dejlig mega strømforsyning den næsten skriger af god lyd
giver den ikke omkring 100watt i klasse a
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dobbelte, eller flere, udtag gør den vel i sagens natur netop ikke til en dual mono. Sådan en er jo netop bestykket med en trafo til hver kanal.
Den er da lidt cool, den der, Søren. Hvordan kan det egentlig være, den lyder så aldeles hæsligt hjemme hos dig?
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
har en trafo liggende med 4 x40 vac der giver 2 x500va med 4 fælles nul ledninger ,den har dobbelte udtag ,så man kan da godt have en trafo til dual mono ,den giver jo seperat strøm til hver knalal (2x40vac til hver kanal) og holder de 2 kanaler elektrisk adskilt
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
i mine øjne/øre er en god forstærker, få komponendter, stor god strømforsyning og gerne gode komponender/kabler/prindtkort med gode kober/sølv baner 
|
|
|
Man kan vel et eller andet sted argumentere for at jo færre komponenter en given konstruktør behøver bruge for at opnå god lyd, jo bedre. Jo flere kredsløb der skal til for at kompensere for dit og dat, jo flere nye problemer opstår der. Sådan har jeg det i hvert fald med video-produkter, og jeg er overbevist om at det samme gælder for lyd. Det er bedre at gøre tingene rigtigt fra starten, end at forsøge at kompensere for fejlene undervejs. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
| Man kan vel et eller andet sted argumentere for at jo færre komponenter en given konstruktør behøver bruge for at opnå god lyd, jo bedre. Jo flere kredsløb der skal til for at kompensere for dit og dat, jo flere nye problemer opstår der. Sådan har jeg det i hvert fald med video-produkter, og jeg er overbevist om at det samme gælder for lyd. Det er bedre at gøre tingene rigtigt fra starten, end at forsøge at kompensere for fejlene undervejs. |
|
|
 http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved det ikke brok, så må det jo være noget med kablerne.. måske vi kan få en kabel diskution op at køre i tråden?
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
nhj4 skrev:
|
|
|
Man kan vel et eller andet sted argumentere for at jo færre komponenter en given konstruktør behøver bruge for at opnå god lyd, jo bedre. Jo flere kredsløb der skal til for at kompensere for dit og dat, jo flere nye problemer opstår der. Sådan har jeg det i hvert fald med video-produkter, og jeg er overbevist om at det samme gælder for lyd. Det er bedre at gøre tingene rigtigt fra starten, end at forsøge at kompensere for fejlene undervejs.
|
|
|
kan ikke være mere enig i begge udsagn ,som talt ud af min egen mund
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Jeg ved det ikke brok, så må det jo være noget med kablerne.. måske vi kan få en kabel diskution op at køre i tråden?  |
|
|
kan være din amp har samme problemmer med højtalerne som min havde ,på papiret skulle der ingen problemmer være med at trække ,et sæt jbl 4412 med en exposure super 18 ,men det lød ikke godt ,før den fik hjælp af et ekstra effektrin, til at trække basenhederne ,exposuren har aldrig lydt så godt før som den gør nu ,hvor den kun trækker diskant og mellemtone ,min erfaring med kabler er at nok ændrer de lyden lidt ,men har man direkte grim lyd findes problemmet nok et andet sted
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
frede4500 skrev:
søren N skrev:
Jeg ved det ikke brok, så må det jo være noget med kablerne.. måske vi kan få en kabel diskution op at køre i tråden?  |
|
|
kan være din amp har samme problemmer med højtalerne som min havde ,på papiret skulle der ingen problemmer være med at trække ,et sæt jbl 4412 med en exposure super 18 ,men det lød ikke godt ,før den fik hjælp af et ekstra effektrin, til at trække basenhederne ,exposuren har aldrig lydt så godt før som den gør nu ,hvor den kun trækker diskant og mellemtone ,min erfaring med kabler er at nok ændrer de lyden lidt ,men har man direkte grim lyd findes problemmet nok et andet sted |
|
|
Tror nu nok d'herrer søren N og brok bare pjatter lidt
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
Dobbelte, eller flere, udtag gør den vel i sagens natur netop ikke til en dual mono. Sådan en er jo netop bestykket med en trafo til hver kanal.
Den er da lidt cool, den der, Søren. Hvordan kan det egentlig være, den lyder så aldeles hæsligt hjemme hos dig?
Hygge, Brok
|
|
|
Ud fra det, så må NAD M3 være en rigtig dual mono, ikke ?

__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
frede4500 skrev:
søren N skrev:
|
|
kan være din amp har samme problemmer med højtalerne som min havde ,på papiret skulle der ingen problemmer være med at trække ,et sæt jbl 4412 med en exposure super 18 ,men det lød ikke godt ,før den fik hjælp af et ekstra effektrin, til at trække basenhederne ,exposuren har aldrig lydt så godt før som den gør nu ,hvor den kun trækker diskant og mellemtone ,min erfaring med kabler er at nok ændrer de lyden lidt ,men har man direkte grim lyd findes problemmet nok et andet sted
|
|
|
Tror nu nok d'herrer søren N og brok bare pjatter lidt 
|
|
|
he he 
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
brok skrev:
|
Hygge, Brok
|
|
|
Ud fra det, så må NAD M3 være en rigtig dual mono, ikke ?

|
|
|
jo den har seperat forsyning til hver side i 2 trafoer= dual mono ,hvis der også er udtag til strøm til preamp dellen via seperat vinding på trafoerne er det rigtigt nice
dual mono betyder jo bare at de 2 stereo trin ,har hver deres seperate strømforsyning ,elektrisk adskilt fra den anden kanal ,det kan godt leveres af en trafo ,med sepereret udtag til begge trin ,eller med 2 helt seperate trafoer ,som er det optimale ,man ser af og til at pgra plads mangel er trafoerne stakket oven på hindanden ,eller også bruges en stor trafo med elektrisk sepererede udtag til begge kanaller ,som bare bruger den samme ringkerne
læste lige om nad,en at den havde tone og ballance kontrol ,hvilket er en forbrydelse mod al god lyd i min verden
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
frede4500 skrev:
| læste lige om nad,en at den havde [...] ballance kontrol ,hvilket er en forbrydelse mod al god lyd i min verden |
|
|
Arh noget møg, så faldt min forstærker igen for de tekniske detaljer. Så tror pokker den lyder helt og aldeles ad pommeren til  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
frede4500 skrev:
| læste lige om nad,en at den havde [...] ballance kontrol ,hvilket er en forbrydelse mod al god lyd i min verden |
|
|
Arh noget møg, så faldt min forstærker igen for de tekniske detaljer. Så tror pokker den lyder helt og aldeles ad pommeren til 
|
|
|
det går nok ,jeg går da ud fra at de kan kobles ud ,så de ikke generer lyden ,undrer mig bare over at de er til stede ,i en så seriøs konstruktion ,ellers fremgår det jo at den har så kort signalvej som muligt ,den er heller ikke skæmmet af en masse elektrolytter
jeg glemte lige at tænke før jeg talte der
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyttedde faktisk en del til Nad M3 da jeg lige har købt ny forstærker i 15.000 kr. klassen, valget faldt dog på en Bladelius tyr, da den havde en bedre bund i lyden. Den er i øvrigt nærmest den dimentrale modsætning i opbygningen sammenlignet med M3

|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
|
Lyttedde faktisk en del til Nad M3 da jeg lige har købt ny forstærker i 15.000 kr. klassen, valget faldt dog på en Bladelius tyr, da den havde en bedre bund i lyden. Den er i øvrigt nærmest den dimentrale modsætning i opbygningen sammenlignet med M3

|
|
|
Det lyder interesant. Kigger selv på begge. De koster ca. det samme. Men noget forskellige med hensyn til indemad.
Må jeg spørge hvilke højtalere den trækker?
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |