Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Meget indmad = god lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Nå ja! sån kan det også hænge samme

Sry! Ronin

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:

jeg går udfra at indmaden af Gryphon udgaven, er det som burde ha' heddet NAD S300 MKII  

Så vidt jeg ved, blev S300 lavet cirka da Tabu blev udfaset fra markedet. Mon ikke nærmere vi kan sige, at S300 er en Tabu Light?

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

KOSOW skrev:

Fortsæt drenge dette er dog på vej til at blive en KULT tråd i forhold til at vise forståelse for hvad der er vigtigt i en forstærker konstruktion, og hvordan god lyd skabes

Det er ikke helt tosset at følge med i nej

KOSOW skrev:
En analogi kan være at bare brysterne er stor nok, behøver hun hverken have hjerne eller sødt smil

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 August 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

frede4500 skrev:

harmane har da ikke meget at gøre godt med i ladekapacitet 2x 6800uf er lige i underkanten   

og størrelsen på lytterne er heller ikke imponerende 

kunne godt ligne 2x250 va trafoer der sidder i den 

Ret skal vel være ret, der skulle være 4x6.800 µf per kanal, altså 54.400 µf i alt, lidt af en forskel

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 August 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Der er mange måder at gøre det på...

Sådan blev jeg tilfreds, men jeg er også nem
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 August 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:

Ronin...., det er direkte nedladne at du prøver at afbekræfte at der et klart sammenfald mellem NAD S300 og den viste Gryphon ...., det er faktisk ret tydeligt at der har været et samarbejde i det at der benyttet samme udgangsektioner (print), med mindre du løfter sløret for at der er blevet kørt retsag om kopisme mellem Gryphon vs. NAD..., for jeg har personligt ikke set, læst eller hørt om noget sådanne

Direkte nedladende?? Styr lige dit flip.....jeg snakker om død elektronik, ikke om mennesker!!

Men det er korrekt, som en anden nævnte, at det faktisk var M3 og S300, jeg snakkede om - og sjovt nok også dem jeg sammenlignede med billeder, i mit indlæg!

Og iøvrigt så tror jeg næppe at der bliver brug at føre en kopi-sag mellen NAD og Gryphon. Du kan jo prøve at spørge hvem der producerede NAD S300 i sin tid

På tidspunktet var Gryphon delvist ejet af Audionord (HFK), så deri ligger svaret!

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 August 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
ML_CLS skrev:

Ronin...., det er direkte nedladne at du prøver at afbekræfte at der et klart sammenfald mellem NAD S300 og den viste Gryphon ...., det er faktisk ret tydeligt at der har været et samarbejde i det at der benyttet samme udgangsektioner (print), med mindre du løfter sløret for at der er blevet kørt retsag om kopisme mellem Gryphon vs. NAD..., for jeg har personligt ikke set, læst eller hørt om noget sådanne

Direkte nedladende?? Styr lige dit flip.....jeg snakker om død elektronik, ikke om mennesker!!

Men det er korrekt, som en anden nævnte, at det faktisk var M3 og S300, jeg snakkede om - og sjovt nok også dem jeg sammenlignede med billeder, i mit indlæg!

Og iøvrigt så tror jeg næppe at der bliver brug at føre en kopi-sag mellen NAD og Gryphon. Du kan jo prøve at spørge hvem der producerede NAD S300 i sin tid

På tidspunktet var Gryphon delvist ejet af Audionord (HFK), så deri ligger svaret!

Det er korrekt - derfor kunne man købe Gryphons produkter i Hifi klubbens butikker i hele skandinavien.

S300 har en slående lighed med de første Tabu-versioner, men ikke Tabu Century som (mit) billede viser tidligere.
Hvis S300 har en endnu mere varm klang en Tabu'en, må jeg da klart give den et lyt

Jeg har dog læst et sted på nettet at Gryphon benægter slægtskabet og at S300 skulle være en billigere kopi af samme...

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:
Ronin skrev:
ML_CLS skrev:

Det er korrekt - derfor kunne man købe Gryphons produkter i Hifi klubbens butikker i hele skandinavien.

S300 har en slående lighed med de første Tabu-versioner, men ikke Tabu Century som (mit) billede viser tidligere.
Hvis S300 har en endnu mere varm klang en Tabu'en, må jeg da klart give den et lyt

Jeg har dog læst et sted på nettet at Gryphon benægter slægtskabet og at S300 skulle være en billigere kopi af samme...

Synes da klart du skal give den et lyt. Den er dog lys i lyden ift. andre NAD-produkter, hvilket jeg bestemt synes er et plus! Mon ikke det er klart nok Gryphon nøgter selskabet.. deres forstærker kostede trods alt det dobbelte af NAD'en, så de ønsker næppe kunderne skal føle sig snydt?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes