| Forfatter |
|
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 11 Juni 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja! sån kan det også hænge samme 
Sry! Ronin  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 11 Juni 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
|
jeg går udfra at indmaden af Gryphon udgaven, er det som burde ha' heddet NAD S300 MKII
|
|
|
Så vidt jeg ved, blev S300 lavet cirka da Tabu blev udfaset fra markedet. Mon ikke nærmere vi kan sige, at S300 er en Tabu Light? __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 11 Juni 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
frede4500 skrev:
|
harmane har da ikke meget at gøre godt med i ladekapacitet 2x 6800uf er lige i underkanten
og størrelsen på lytterne er heller ikke imponerende
kunne godt ligne 2x250 va trafoer der sidder i den
|
|
|
Ret skal vel være ret, der skulle være 4x6.800 µf per kanal, altså 54.400 µf i alt, lidt af en forskel 
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er mange måder at gøre det på...  Sådan blev jeg tilfreds, men jeg er også nem
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
|
Ronin...., det er direkte nedladne at du prøver at afbekræfte at der et klart sammenfald mellem NAD S300 og den viste Gryphon ...., det er faktisk ret tydeligt at der har været et samarbejde i det at der benyttet samme udgangsektioner (print), med mindre du løfter sløret for at der er blevet kørt retsag om kopisme mellem Gryphon vs. NAD..., for jeg har personligt ikke set, læst eller hørt om noget sådanne
|
|
|
Direkte nedladende?? Styr lige dit flip.....jeg snakker om død elektronik, ikke om mennesker!! 
Men det er korrekt, som en anden nævnte, at det faktisk var M3 og S300, jeg snakkede om - og sjovt nok også dem jeg sammenlignede med billeder, i mit indlæg!
Og iøvrigt så tror jeg næppe at der bliver brug at føre en kopi-sag mellen NAD og Gryphon. Du kan jo prøve at spørge hvem der producerede NAD S300 i sin tid 
På tidspunktet var Gryphon delvist ejet af Audionord (HFK), så deri ligger svaret! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
ML_CLS skrev:
|
Ronin...., det er direkte nedladne at du prøver at afbekræfte at der et klart sammenfald mellem NAD S300 og den viste Gryphon ...., det er faktisk ret tydeligt at der har været et samarbejde i det at der benyttet samme udgangsektioner (print), med mindre du løfter sløret for at der er blevet kørt retsag om kopisme mellem Gryphon vs. NAD..., for jeg har personligt ikke set, læst eller hørt om noget sådanne
|
|
|
Direkte nedladende?? Styr lige dit flip.....jeg snakker om død elektronik, ikke om mennesker!! 
Men det er korrekt, som en anden nævnte, at det faktisk var M3 og S300, jeg snakkede om - og sjovt nok også dem jeg sammenlignede med billeder, i mit indlæg!
Og iøvrigt så tror jeg næppe at der bliver brug at føre en kopi-sag mellen NAD og Gryphon. Du kan jo prøve at spørge hvem der producerede NAD S300 i sin tid 
På tidspunktet var Gryphon delvist ejet af Audionord (HFK), så deri ligger svaret!
|
|
|
Det er korrekt - derfor kunne man købe Gryphons produkter i Hifi klubbens butikker i hele skandinavien.
S300 har en slående lighed med de første Tabu-versioner, men ikke Tabu Century som (mit) billede viser tidligere. Hvis S300 har en endnu mere varm klang en Tabu'en, må jeg da klart give den et lyt 
Jeg har dog læst et sted på nettet at Gryphon benægter slægtskabet og at S300 skulle være en billigere kopi af samme... __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGPProjectS skrev:
Ronin skrev:
ML_CLS skrev:
|
|
|
|
På tidspunktet var Gryphon delvist ejet af Audionord (HFK), så deri ligger svaret!
|
|
|
Det er korrekt - derfor kunne man købe Gryphons produkter i Hifi klubbens butikker i hele skandinavien.
S300 har en slående lighed med de første Tabu-versioner, men ikke Tabu Century som (mit) billede viser tidligere. Hvis S300 har en endnu mere varm klang en Tabu'en, må jeg da klart give den et lyt 
Jeg har dog læst et sted på nettet at Gryphon benægter slægtskabet og at S300 skulle være en billigere kopi af samme...
|
|
|
Synes da klart du skal give den et lyt. Den er dog lys i lyden ift. andre NAD-produkter, hvilket jeg bestemt synes er et plus! Mon ikke det er klart nok Gryphon nøgter selskabet.. deres forstærker kostede trods alt det dobbelte af NAD'en, så de ønsker næppe kunderne skal føle sig snydt? __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |