| Forfatter |
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Hermann. skrev:
lexus skrev:
|
At sammenligne dem med U2 (hvor 400.000 forsøgte at
få billet til Parken))......arhhh...come on!!!
|
|
|
At sammenligne med U2 er muligvis i overkanten, men på den anden side har U2's to suverent bedste albums The unforgettable fire og The Joshua Tree også en del år på bagen. U2 ville også have svært med at fylde parken hvis de ikke havde udgivet disse to der er i fuldstændig særklasse for deres albums. De album U2 har udgivet siden år 2000 er middelmådige tomgangsplader som ingen havde købt hvis der ikke stod U2 på dem. Jeg har dem alle men hører dem aldrig. Men jeg giver altså ikke længere mere end 50 kr for en U2 CD og de er ikke svære at finde til den pris. Det er lidt ligesom Springsteen, der også lever på The River og Born in the USA endnu. Uden dog på nogen måde at sammenligne U2 med Springsteen for han er blandt dem der stadig er på toppen, det er U2 ikke mere.
|
|
|
Fleetwood Mac er et retræteband, som var både død og borte. U2 og Springsteen har en helt anden nutidig beretigelse uanset hvornår du så synes at de peakede mht plade succes. Personligt ville jeg da være ked af en verden uden numre som feks "One" og "Beautifull Day" osv .
Jeg tror nu godt at Fleetwood Mac kan udsælge . Og alt andet lige, er det sgu også bedre at girafferne selv performer deres sange, end alle mulige kopibands . .
|
|
|
Lennon, betyder det så du ikke skal med Flemming og mig til Mac koncert i Parken?
Forøvrigt, næste gang du er hos Flemming. Så be ham om at sætte Say You Will på. Fleetwood Macs seneste. (hvis han kan finde den) Så vil du høre de ikke er død og borte.
Men jeg er da enig i deres succes SLET ikke kan måle sig med U2. Og er da lidt spændt på hvordan deres billet salg vil gå. Selv med begrændset pladser i Parken. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
lennon skrev:
Hermann. skrev:
lexus skrev:
|
At sammenligne dem med U2 (hvor 400.000 forsøgte at
få billet til Parken))......arhhh...come on!!!
|
|
|
At sammenligne med U2 er muligvis i overkanten, men på den anden side har U2's to suverent bedste albums The unforgettable fire og The Joshua Tree også en del år på bagen. U2 ville også have svært med at fylde parken hvis de ikke havde udgivet disse to der er i fuldstændig særklasse for deres albums. De album U2 har udgivet siden år 2000 er middelmådige tomgangsplader som ingen havde købt hvis der ikke stod U2 på dem. Jeg har dem alle men hører dem aldrig. Men jeg giver altså ikke længere mere end 50 kr for en U2 CD og de er ikke svære at finde til den pris. Det er lidt ligesom Springsteen, der også lever på The River og Born in the USA endnu. Uden dog på nogen måde at sammenligne U2 med Springsteen for han er blandt dem der stadig er på toppen, det er U2 ikke mere.
|
|
|
Fleetwood Mac er et retræteband, som var både død og borte. U2 og Springsteen har en helt anden nutidig beretigelse uanset hvornår du så synes at de peakede mht plade succes. Personligt ville jeg da være ked af en verden uden numre som feks "One" og "Beautifull Day" osv .
Jeg tror nu godt at Fleetwood Mac kan udsælge . Og alt andet lige, er det sgu også bedre at girafferne selv performer deres sange, end alle mulige kopibands . .
|
|
|
Lennon, betyder det så du ikke skal med Flemming og mig til Mac koncert i Parken?
Forøvrigt, næste gang du er hos Flemming. Så be ham om at sætte Say You Will på. Fleetwood Macs seneste. (hvis han kan finde den) Så vil du høre de ikke er død og borte.
Men jeg er da enig i deres succes SLET ikke kan måle sig med U2. Og er da lidt spændt på hvordan deres billet salg vil gå. Selv med begrændset pladser i Parken.
|
|
|
Nu skal man jo aldrig sige aldrig . Men jeg har egentlig besluttet,at jeg ikke gider flere stadion koncerter. Springsteen og U2 kunne få mig på andre tanker, - men ikke umiddelbart Fleetwood Mac .
Jeg vil faktisk allerhelst i planetariet og se U2 filmen . Den skulle være helt ubeskrivelig både på lyd og billede ! ( - har desværre lige 400km i afstand ! )
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ikke for at rakke ned på U2, hvis jeg boede i København ville jeg også helt sikke gå ind i parken og høre dem. Men deres seneste CDer All you can leave behind og How to dismantle an atomic bomb er slet ikke på højde med tidligere. Det er selvfølgelig ikke så slemt som Oasis, der lavede to fremragende plader og så opgav ævred, men det minder lidt om det. Jeg har iøvrigt selv samtlige CDer med Oasis og alle med U2 pånær den der udkom tidligere på året, som jeg har hørt er helt igennem tynd og ligegyldig. Fleetwood mac kunne også være spændende. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen som var i Parken til Fleetwood Mac?
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt om rock-showet
Fleetwood Mag’isk i Parken
JAN HAVE ERIKSEN - Torsdag den 8. oktober 2009, 22:17
Efter en kluntet start leverede det legendariske band en mindeværdig aften i Parken.
- Hvis jeg scorer på lørdag, spiller jeg luftguitar, afslørede Nicklas Bendtner i B.T. i går. Forhåbentlig var den kontroversielle landsholdsangriber til stede på hjemmebanen i Parken i aftes.
Der kunne han nemlig se og høre, hvordan dén spade skulle skæres.
Vi taler naturligvis om det eminente guitares, Lindsey Buckingham fra aftenens band, rock-dinosauerne Fleetwood Mac. Nævnte seksstrengede energibundt vender vi tilbage til.
- Don’t stop thinking about tomorrow, sang Fleetwood Mac I 1977, men torsdagens Europa-turné premiere var et meget langt blik tilbage mod i går, hvor Mac satte nye standarder med album som f.x. 'Rumours' – i en tæt sky af kokain, kikset kærlighed og kuleskør konkurrence.
Fleetwood Mac anno 2009 uden Christine McVie startede noget fladt med boogierockeren 'Monday Morning' fra 1975. Men allerede i andet nummer med Mick Fleetwoods trommespil og Buckinghams sprøde guitar som indledning til Rumours-klassikeren 'The Chain' rakte de hånden ud til cirka 20.000 i Parken.
Legendariske numre Lige så med legendariske 'Dreams' med de foruroligende vise ord 'Players only love you when they’re playing'. Dermed ikke sagt at stemningen hos det modne publikum i Parken var direkte euforisk fra starten.
Hverken Buckinghams eller Stevie Nicks vokaler er, hvad de var en gang. Især sidstnævnte var svær at høre mellem Parkens fire beton bjergmassiver i starten. I de omgivelser er odds for FM’s delikate westcoast-rock lige så dårlige som på at Dennis Rommedahl vil ramme en medspiller eller målet for den sags skyld i morgen aften, lørdag.
Gang i vokalen Først helt inde omkring en akustisk afdeling med bl.a. det smukke 'Sara' begyndte det at lyde af noget. Vel er hun vist faldet et par oktaver siden 'Rumours', men som alle andre skønne gamle skonnerter sejler Miss Stephanie stolt og værdigt på søen – i sær i medvind som torsdag aften. Og synge kan Mac-tronen stadig.
Og maestro Buckingham. Som sædvanlig ekvilibristisk uden plektar. Akustisk og elektrisk. I 'Oh Well' for hulen da en guitarsolo. Et af de 'Don’t Stop' øjeblikke, man håber aldrig slutter. Nærmest rørende at se Lindsey i suverænt stensikkert sammenspil med Mick Fleetwood og bassist John McVie, der har spillet sammen fra før Neil Armstrong satte sine fødder på månen. Nostalgi? Jamen, selvfølgelig. Den vej, de synger om i 'Go Your Own Way' er i den grad mindernes boulevard. Men. Først og fremmest var det en Fleetwood Mac’isk aften med et band der spiller RIGTIG rockmusik. Sådan.
Græsset i Parken Om græsset i Parken er intakt til landskamp? Efter sådan en afslutning med 'Don’t Stop' og 'Silver Springs' er man sgu ved at være ligeglad. Fleetwood Mac med Stevie Nicks, Lindsey Buckingham, John McVie og Mick Fleetwood, torsdag aften i Parken. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må i så fald ha haft nogle skræmmende lydoplevelser i Parken. Gaffa skriver i en artikel specifikt om den håbløse lyd under Fleetwood Mac , - og samler op på dagspressens anmeldelser. Bla med :
De udødelige dinosaurer Fleetwood Mac får forbeholdne anmeldelser for gårsdagens koncert i Parken
I aftes spillede Fleetwood Mac i en overdækket Parken, hvor der var udsolgt af de billetter, der var sat i salg - det vil sige Parken uden de øverste tribuner og den bageste ditto. Og generelt er anmelderne enige om, at Fleetwood Mac muligvis gav en udmærket koncert, men at den dårlige lyd lagde en dæmper på begejstringen. De fleste anmeldere giver 3 stjerner.
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror helt klart det har meget og sige hvor man står i Parken. Eller rettere, det har det. Lyden er jo ikke som hvis det var udendørs, som med Genesis for et par år siden. Men sammenlignet med de gange Rolling Stones har spilles der inde, så var lyden væsentligt bedre. Den var ikke perfekt, men syntes den var ret god. Gik da hjem med en positiv oplevelse af den bedre. Tror ikke jeg har set et band spille med sådan en glæde. Man kunne klart se de havde det godt og syntes det er sjovt at spille. Det kan man ikke tage fra dem.
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er den værste lyd jeg nogensinde har oplevet i Parken - flere af dem jeg var sammen med gik efter en halv time, og det på trods af at de er store Fleetwood Mac fans. Det blev bedre efter nogle numre, men hvor er det dog ærgerligt at et band som Fleetwood Mac udsættes for et l**te kontor/forlystelsescenter som Parken som på ingen måde egner sig til koncerter overhovedet. Men det var fedt at få sat kryds ved Fleetwood Mac over de bands man har oplevet og de virkede super-oplagte ...damn, hvor ville jeg godt have hørt "Go Your Own Way" under optimale forhold, for hold kæft hvor det svingede og hvor er Lindsey Buckingham dog en fed guitarist ...bare synd at der lå en 'dyne' over lyden. __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er utroligt så forskelligt folk oplever lyden.
I starten var det noget tamt. Korrekt. Men efter 2-3 numre syntes vi der var rigtig god lyd. Har trods alt været til flere koncerter i Parken og altid syntes der var dårlig lyd, men ikke denne gang.
Men igen, det kommer helt klart an på hvor man står. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
JGreen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|