Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 23:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Lyngdorf SDA 2175 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

I sidste ende  så er det  den forstærker der får musikken til at lyde mest som  rigtige musik  der er den mest korrekte.

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Den med musike holder ikke helt. Hvis det beare er pink-noise der bliver afspillet ville det ihvertfald undre mig om det begyndte at rykke i rytme-knoglen(sat lidt på spidsen). Jeg mener ikke at det skal leveres musikalsk hvis ikke indspilningen er musikalsk. Den mest korrekte må ifølge min bedste overbevisning være den der gengiver det mestkorrekt i forhold til hvad der kommer ind i den. Om det så er den folk flest vil foretrække er noget helt andet. Desværre foretrækker de fleste jo tivoli-lyd og det gerne fra grå plastic højttalere og forstærkere/dvdére.

Lidt ot: prøv at søge på rørlyd, transistorlyd og klasse-d på avforum.no. Der er en ganske underholdende, men desværre og ødelagt, tråd om forstærker-teknologier. Desværre skal man igennem meget pladder i tråden før guldkornene kommer frem, men de er der.
Samtidig kan vi lade den stå til skræk og rædsel for folk der gerne diskutere emnet men har svært ved at respektere at der er andre mennesker i tråden også.

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2009 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

l´Blundt skrev:
Den med musike holder ikke helt. Hvis det beare er pink-noise der bliver afspillet ville det ihvertfald undre mig om det begyndte at rykke i rytme-knoglen(sat lidt på spidsen). Jeg mener ikke at det skal leveres musikalsk hvis ikke indspilningen er musikalsk. Den mest korrekte må ifølge min bedste overbevisning være den der gengiver det mestkorrekt i forhold til hvad der kommer ind i den. Om det så er den folk flest vil foretrække er noget helt andet. Desværre foretrækker de fleste jo tivoli-lyd og det gerne fra grå plastic højttalere og forstærkere/dvdére.

Mvh. l´Blundt

???  forstår ikke helt hvad det er du ikke syntes holder.

Der er vist ingen der er ueninge i at det bedste system hverken ligger noget til eller trækker noget fra.

Og derfor er at  trække for meget fra er i den sammenligning mindst lige så skadeligt som noget der ligger for meget til.

Desvære tror jeg at mange misforstår  det ved  at tro at  når det  lyder trist ,gråt og ,kedeligt  så er det bare fordi det er sådan det lyder på pladen.

Har haft alle lyngdorf forstærkerne , og hvis man ser bort for den let digitalt farvede lyd  så er de gankse gode til at få solo instrumenter og stemmer til at lyde meget naturtro.

Og at en stemme lyder som en stemme lyder i virkeligheden   er vel hele pointen.

Problemet med lyngdorf forstærkerne  og grunden til jeg forlod den teknologi  var at  de var utroligt dårlige til at spille musikken i dens fulde båndbrede og naturlige dynamiske headroom, hvilke  abselut ikke har noget med neutralt at gøre og iden grad adskiller sig fra den rigtige vare..

At et anlæg eller forstærker spiller neutralt  har ikke kun noget at gøre med varme og fyldig lyd el tør og kølig lyd.

jenssmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Har også tilført mit setup noget lyngdorf, dpa1 og cd1.  det sammen med de goe gamle lc zapsolute, ja det spiller sq fantastisk, jeg er af den samme mening som mange andre, med det grej der bliver spillet på nu, kontra 20 år siden er det marginaler der er i forskel! og i tilfældet med lyngdorf er man, (hvis man ikke kan tåle den ægte vare)-----være nødt til at pudse lidt på lyden, det kan man jo så gøre med noget (gammelt) rørgrej eller en pickup der passer i lydsmagen

smeden

Til top Vis jenssmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenssmed

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

jenssmed skrev:

Har også tilført mit setup noget lyngdorf, dpa1 og cd1. det sammen med de goe gamle lc zapsolute, ja det spiller sq fantastisk, jeg er af den samme mening som mange andre, med det grej der bliver spillet på nu kontra 20 år siden er det marginaler der er i forskel! og i tilfældet med lyngdorf er man, hvis man ikke kan tåle den ægte vare nødt til at pudse lidt på lyden, det kan man jo så gøre med noget (gammelt) rørgrej eller en pickup der passer i lydsmagen

smeden

Nu  var det  lyngdorf forstærkerne  jeg referede til og ikke deres cd-1 som  jeg har haft og er en ganske hæderlig maskine.

Men den digitalt fnidert   og udynamisk ´lyd fra de fuld digitale forstærkere  har godt nok  aldrig været noget med den ægte vare at gøre.

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Kan kun sige at jeg har haft ALT inden for hifi i min tid ( første setup i 1975 )  OG min SDAI 2175 og CD-1 sparker r.. ISÆR når det drejer sig om 3D, rum, luft, fodtramp og sort baggrund ! ....men prøv selv hjemme i 12 dage ! ( Returret inden for 14 dage på nettet ! )  En lyngdorf SKAL spille min. 150 timer FØR man ved nogenlunde hvordan den lyder ! OG NEJ den er IKKE spillet til hvis den har været DEMO i en forretning ! ( bitter erfaring )

MVH Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes