| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
l´Blundt skrev:
Den med musike holder ikke helt. Hvis det beare er pink-noise der bliver afspillet ville det ihvertfald undre mig om det begyndte at rykke i rytme-knoglen(sat lidt på spidsen). Jeg mener ikke at det skal leveres musikalsk hvis ikke indspilningen er musikalsk. Den mest korrekte må ifølge min bedste overbevisning være den der gengiver det mestkorrekt i forhold til hvad der kommer ind i den. Om det så er den folk flest vil foretrække er noget helt andet. Desværre foretrækker de fleste jo tivoli-lyd og det gerne fra grå plastic højttalere og forstærkere/dvdére.
Mvh. l´Blundt
|
|
|
??? forstår ikke helt hvad det er du ikke syntes holder.
Der er vist ingen der er ueninge i at det bedste system hverken ligger noget til eller trækker noget fra.
Og derfor er at trække for meget fra er i den sammenligning mindst lige så skadeligt som noget der ligger for meget til.
Desvære tror jeg at mange misforstår det ved at tro at når det lyder trist ,gråt og ,kedeligt så er det bare fordi det er sådan det lyder på pladen.
Har haft alle lyngdorf forstærkerne , og hvis man ser bort for den let digitalt farvede lyd så er de gankse gode til at få solo instrumenter og stemmer til at lyde meget naturtro.
Og at en stemme lyder som en stemme lyder i virkeligheden er vel hele pointen.
Problemet med lyngdorf forstærkerne og grunden til jeg forlod den teknologi var at de var utroligt dårlige til at spille musikken i dens fulde båndbrede og naturlige dynamiske headroom, hvilke abselut ikke har noget med neutralt at gøre og iden grad adskiller sig fra den rigtige vare..
At et anlæg eller forstærker spiller neutralt har ikke kun noget at gøre med varme og fyldig lyd el tør og kølig lyd.
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|