Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 14:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hjælp til "død" Linn Mimik cd afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Her osse noget du kan kontrolere om det er som det skal være:

http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/TRANSPORT/laser/Laserolo gy.html

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

Lectron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 August 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Mange tak Flemming.
Jeg prøver at kigge den igennem og skal nok vende tilbage hertil hvis noget af det virker.
Til top Vis Lectron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lectron

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 August 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg forstår ikke, at du nu her 2 md. efter, at dit live blev fattigere og du har udspurgt adskillige brugere, der alle sammen kun kan gætte på fejlen, ikke sender den til en Linnforhandler, der så kan lave den og gøre dit liv bedre. Det her er jo et klokkeklart eksempel på, at man HAR brug for forhandlere og man IKKE kan forlade sig på, nok så hjælpsomme mennesker. Til dels har de ikke apparatet i hånden og ofte har de ikke den kompetance der skal til og så kommer gætterierne der, i sidste ende, kan blive en dyr fornøjelse. Har lige selv modtaget en Rega forstærker fra `93 der blev sendt til en autodidakt og velmenende ven fordi den periodisk støjede i den ene kanal. Efter han "reparerede" den forsvandt støjen ganske vis, men desværre forsvandt signalet også og det i begge kanaler. Nu er den så hos Rega og reparationen bliver formentlig dyrere nu end den kunne have været, hvis den ikke havde været forbi kammeraten.

Jeg kan godt forstå, at man bliver forledt til, at tro, at mange herinde er ingenører på raketniveau, men der er en grund til, at man skal igennem en uddannelse før man kan kalde sig radiomekanikker og der er dertil, en stor fordel i, at have erfaring med de enkelte mærkers typiske fejl, så man reparerer istedet for at ødelægge.

Brug dog de kompetancer der, endnu, findes og få fornøjelse af det apparat du angiveligt er så glad for.

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Lectron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 August 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Hej Bent,
du kan til dels have ret i det du siger. Men omvendt smider man jo heller ikke 1000'vis af kroner efter en forhandler reparation, når maskinen vel kun kan indbringe omkring 1500,- hvis man skulle ske at sælge den herefter.  Det er dog ikke min plan at den skal sælges hvis jeg får liv i den. Tværtimod, men blot for at forklare at jeg holder mig forholder mig realistisk i forhold til værdien af maskinen. Hvis man nu i fællesskab kunne konstatere at det blot var en simpel defekt, som kunne klares for få hundrede kroner, var det en anden sag. Jeg har bare en ide om at hvis maskinen skal repareres af en "Linn" tekniker, smider han sandsynligvis et andet "motherboard/Print" i den  i stedet for at fejlsøge.(men jeg synes at jeg har læst et sted på nettet, at man slet ikke kan købe et helt nyt print mere??)  En anden ting er også at startlønnen for en time hos en autoriseret, sikkert er meget høj, igen set i forhold til cd'ens værdi, så det er forklaringen på at jeg søger en venlig sjæl som gider hjælpe.
Men igen vil jeg sige at du kan have ret i din betragtning og erfaringer ang. "hjemme mekanikere".

Mvh Brian
Til top Vis Lectron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lectron

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 August 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

+ at man af og til betaler et gebyr alene for den første diagnose.....

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 August 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hej Brian

Det var netop min pointe, at man nemt kan komme til, at betale mere og ovenikøbet få en fejl "rep" . Den fejl din cd har lyder ikke som om det vil koste en formue, men prøv da, at få et tilbud, der selvfølgelig vil koste lidt, men som er en del af reparationen, hvis du tager imod tilbuddet.

Blæse være med om den kun kan indbringe 1500,- på brugtmarkedet, behold den og vær glad.

venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes