Forfatter |
|
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
Sendt: 05 December 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit USB-æble er netop afsendt fra amazon.co.uk ...
__________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 05 December 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
Mit USB-æble er netop afsendt fra amazon.co.uk ... |
|
|
Keep us updated! Troede faktisk de var blevet trukket tilbage...  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2009 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Vidunderet" (USB-æblet) er ankommet.
FLAC-filerne har jeg kopieret over på harddisken på PC (direkte vha "Windows Stifinder" - ikke via den medfølgende software). Herefter har jeg ved hjælp af programmet "HD Solo Ultra 2.2" fremstillet 3 styk DVD-A, så musikken kan spilles på DVD-spilleren.
Lyden er lidt bedre end CD'erne. Mere fyldig og mere detaljeret. Mere luft omkring instrumenter og stemmer.
Synd, at kun et fåtal (indtil videre) får mulighed for at høre 24-bit udgaverne. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 19 December 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så kom mit æble også, i går. Hvad er så bedst?
Det her:
Eller dem her:
Tja, jeg har jo ikke været alle numrene igennem, men indtil videre er dommen at det først og fremmest er et rigtig godt
stykke arbejde der er blevet gjort med at remastre, synes jeg. Det kan godt være at der er blevet brugt lidt komprimering,
men i dette tilfælde har det bare fået musikken til at hænge bedre sammen efter min mening. På de originale udgaver kunne
hvert instrument gøre lidt for meget opmærksom på sig selv - jeg synes der er bedre balance mellem instrumenterne i den
remastrede udgave.
For det er helt tydeligt - og det er det allervigtigste - det er stadig the Beatles. Man sidder ikke og tænker så meget over at
der er blevet ændret noget - man nyder bare musikken.
Mht. lydkvaliteten så er min foreløbige konklusion at jeg på de albums som oprindelig er lidt problematisk optaget,
foretrækker de nye udgaver frem for mine engelske pres. Det gælder i hvert fald Rubber Soul og Revolver. Og så kan man
oven i købet konvertere til mono hvis man ikke gider have den alt for skarpe kanaladskillelse. Noget som fx Nowhere Man
bliver væsentlig bedre af.
Når det kommer til numre som fx Strawberry Fields, Penny Lane og Here Comes the Sun, så foretrækker jeg min
vinyludgave af det blå album. Det er et hollandsk pres jeg har, og det lyder fabelagtigt. Her kan digitallyden ikke være med.
Jeg håber at få tid til at komme med flere indtryk efterhånden som jeg får sammenlignet ...
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
Gryff skrev:
En del af min sure galde overfor mono-boxen... |
|
|
Du er ikke sur...mono stinker bare generelt!!! |
|
|
... Nej - ikke hvis musikken får samme "overhaling" (primært EQ), som stereo-udgaverne har fået.
Stones ABKCO-plader (musikken fra før 1971) fik en overhaling i 2002 (hybrid-SACD), og her er det ikke noget problem, at en del af numrene (især på de første plader) er i mono.
Pink Floyds "Piper At The Gates Of Dawn" blev i 2007 genudgivet i både stereo og mono - i præcis samme tekniske lydkvalitet:
http://www.amazon.co.uk/Piper-At-Gates-Dawn/dp/B000T05R8Q/re f=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1262770137&sr=1-2
Her kan man sagtens "holde ud til" at høre mono-versionen. Også selvom man (som jeg) foretrækker stereo-udgaven.
__________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
Wilander Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 97
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Foreligger der en udgivelses-dato ??? __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
Wilander Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 97
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, som der står i artiklen har de ikke villet komme med en udgivelsesdato, da de ikke vil presses i deres arbejde med udgaverne. Men har også set at Route 66 (kun vinyl) på Fælledvej annoncerer med de nye udgaver - lige under Malk de Koijn  En anden side videregiver dog et rygte om 16. marts
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en fornem bog der er blevet udgivet på dansk nu. nemlig 1001 album du skal høre før du dør. Den er på næsten 1000 sider i farver og koster 169,- Beatles er repræsenteret med 7 albums der i kronologisk orden er:
With the Beatles
A hard days night
Rubber soul
Revolver
Sgt. Pepper
The white album
Abbey road
Jeg synes de har valgt de rigtige, men måske lidt underligt at Help ikke er med, evt. istedet for With the beatles.
Derudover er McCartney s solo fra 70 med samt Band on the run
John Lennon har John Lennon/Plastic Ono band og Imagine med.
George Harrison har All things must pass med.
Det er måske godt The Beatles holdt, for kreativiteten har ikke været til nogen placeringer i bogen siden starten af 70'erne.
Udover the Beatles har også Rolling stones og Neil Young 7 albums med. Mens Electric Light orchestra kun har Out of the blue med. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt OT, men Ringo har fået sin egen stjerne på "Hollywood Walk of Fame":
http://www.thebeatles.com/ringowalkoffame/ __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Det er måske godt The Beatles holdt, for kreativiteten har ikke været til nogen placeringer i bogen siden starten af 70'erne.
Udover the Beatles har også Rolling stones og Neil Young 7 albums med. Mens Electric Light orchestra kun har Out of the blue med.
|
|
|
Nu er man måske lidt farvet - men jeg har sgu svært ved at rate hele 7 Neil Young albums, eller "Out of the blue" højere end feks Lennons "Double Fantasy" fra 1980 . .
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Hermann. skrev:
Udover the Beatles har også Rolling stones og Neil Young 7 albums med. Mens Electric Light orchestra kun har Out of the blue med.
|
|
|
Nu er man måske lidt farvet - men jeg har sgu svært ved at rate hele 7 Neil Young albums, eller "Out of the blue" højere end feks Lennons "Double Fantasy" fra 1980 . .
|
|
|
Du har ret, du er farvet En ganske udmærket plade denne Double Fantasy.
Men hvis Neil Young ikke skulle have 7 albums med, hvem skulle så? Ja ok, Beatles og Stones naturligvis.
Har set bogen engang, forstår ikke at Rod Stewart Every Picture Tells A Story ikke er med. (ok r måske farvet )
http://www.superseventies.com/stewartrod3.html __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller måske den er med?
The Faces were a quintessential rock 'n roll band; the brotherly, empathetic flipside to The Rolling Stones' satanic majesty. In husky Rod Stewart they had one of the all-time great British voices, capable of investing myriad song styles -- folk, blues, country, soul -- with an intuitive warmth. For a few glorious years, Stewart's rootsy solo career coexisted with the group's laddish bonhomie, his bandmates making appearances on An Old Raincoat Won't Ever Let You Down (1969) and Gasoline Alley (1970). Every Picture Tells A Story was the zenith of this fertile period, topping the album charts on both sides of the Atlantic.
The opening title track ingeniously applies acoustic instrumentation to hard rock form, its amusingly crude tale of round-the-world sex whipped to a breathless climax by Mick Waller's caveman drumming. In contrast, "Mandolin Wind" is a breathtakingly tender ballad soaked in pedal steel and pathos, while the similarly furnished "Tomorrow Is A Long Time" places Stewart at the top table of Dylan interpreters.
The gorgeous, organ-driven reading of Tim Hardin's "Reason To Believe" was released as a single, but the big hit -- No. 1 in both the U.S. and the UK -- proved to be its original B-side, the immortal "Maggie May." Gilded with mandolin and acoustic guitars, this bittersweet coming-of-age saga is swinging yet layered, while Rod's off-the-cuff performance defines him as an artist.
- Manish Agarwal, 1001 Albums You Must Hear Before You Die, 2005. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Hermann. skrev:
Udover the Beatles har også Rolling stones og Neil Young 7 albums med. Mens Electric Light orchestra kun har Out of the blue med. |
|
|
|
|
|
Det var absolut ikke ment som en kritik af Beatles på nogen måde, men det er da bemærkelsesværdigt at ingen af Beatlerne har fået optaget plader siden starten af 70erne i bogen 1001 albums du må høre før du dør. Når jeg tog Out of the blue med er det fordi ELO af mange blev opfattet som en slags efterfølgergruppe til The Beatles. George Harrison opfattede den ihvertfald som sådan, og jeg synes bestemt også Out of the blue er et rigtig godt album. Jeg hørte den forleden og det er et stort album. Men derudover hører jeg nok væsentligt mere Neil Young end Rolling stones, og meget mere Stones end Beatles, men jeg synes Beatles er gode og har stort set det hele.
Men - ville Beatles have bevaret magien, hvis de lige som Rolling Stones havde fortsat op til nu, det er jeg ikke så sikker på. Magien for de oprindelige albums er i høj grad bevaret, bare læs denne tråd, men det er nok også fordi der stort set ikke er udgivet greatest hits CDer med Beatles. Der er kun den røde og den blå årstals CDer og så nummer 1 CDen. Modsat er der udgivet mere end 30 greatest hits CDer på 20 år med ELO i Danmark og det har devalueret deres oprindelige albums, hvor kun Out of the Blue har klassiker status idag. Og det er da rimeligt nok at Beatles har 7 og ELO kun et album med i bogen. Eneste andet ELO album der må kunne komme i betragtning er Time. Ligesom McCartneys Flaming Pie og Tug of war også kunne være med.
Jeg har tidligere været stor Beatles og ELO fan. Jeg har handlet vinyl i perioder i 20 år og jeg vil mene der er stort sammenfald mellem dem der er Beatles og ELO fans. Se også nedenstående tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65288&K W=Hermann%2E __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
lennon skrev:
Hermann. skrev:
|
|
|
|
|
|
Men hvis Neil Young ikke skulle have 7 albums med, hvem skulle så? Ja ok, Beatles og Stones naturligvis.
Har set bogen engang, forstår ikke at Rod Stewart Every Picture Tells A Story ikke er med. (ok r måske farvet )
http://www.superseventies.com/stewartrod3.html
|
|
|
Der tager du fejl DK soulman Every picture tels a story er med, iøvrigt sammen med Gasoline alley. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
DKsoulman skrev:
lennon skrev:
Hermann. skrev:
|
|
|
|
|
|
http://www.superseventies.com/stewartrod3.html
|
|
|
Der tager du fejl DK soulman Every picture tels a story er med, iøvrigt sammen med Gasoline alley.
|
|
|
Ok, fint nok. Også Gasoline Alley! 2 fede skiver fra en overset kunstner.
Desværre har Rod selv en stor del af skylden for det. Men i starten af 70'erne var han klasse. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2010 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
NOK OM ROD STEWART - DENNE TRÅD HANDLER OM THE BEATLES REMASTERS.
hilsen Per
|
Til top |
|
|
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 12 Februar 2010 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, Nå, Du bliver hurtigt sur
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 14 Februar 2010 kl. 01:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
snegom07 skrev:
Nå, Nå, Du bliver hurtigt sur  |
|
|
Vi er jo alt andet lige i superligaen, - og så bliver 2. og 3. division sgu lidt matte . .
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
Sendt: 14 Februar 2010 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Vi er jo alt andet lige i superligaen, - og så bliver 2. og 3. division sgu lidt matte . . |
|
|
og !
|
|