Forfatter |
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 14 Februar 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
lennon skrev:
Vi er jo alt andet lige i superligaen, - og så bliver 2. og 3. division sgu lidt matte . . |
|
|
og !
|
|
|
Hold nu op. Denne tråd handler om Beatles remasters og hverken fodbold eller 1001 albums __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
Sendt: 08 Marts 2010 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, der har dokumenterede oplysninger om, hvornår de kommer på vinyl ???
__________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Respekt for dig Gryff ! ! - hvad med DAT-bånd og kassette ? ?
PS. Jeg har genopdaget "With The Beatles" og "Let it Be" . Det band oser simpelthen af talent, - både når de brænder for det i 63, og når de knap gider i 69 .
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
|
|
|
Nej - jeg er ikke selv interesseret i at købe vinylerne (eller DAT-bånd eller kassette). Men jeg fornemmede tidligere i tråden, at der måske var en liile subkultur af vinylelskere, der kunne være interesserede. Jeg selv har nok i USB-æblet og de to CD-bokse. Desuden synes jeg også, at selve det at vide noget om diverse udgivelser har en værdi i sig selv - også selvom man ikke selv køber dem. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
lennon skrev:
|
|
|
Nej - jeg er ikke selv interesseret i at købe vinylerne (eller DAT-bånd eller kassette). Men jeg fornemmede tidligere i tråden, at der måske var en liile subkultur af vinylelskere, der kunne være interesserede. Jeg selv har nok i USB-æblet og de to CD-bokse. Desuden synes jeg også, at selve det at vide noget om diverse udgivelser har en værdi i sig selv - også selvom man ikke selv køber dem.
|
|
|
MHT viden om, - har jeg købt en bog om indspilningsforløbet af hele Beatles produktionen. Fin cocktail at "læse et album", - mens man hører den nye remasterversion af samme . . .
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
MHT viden om, - har jeg købt en bog om indspilningsforløbet af hele Beatles produktionen. Fin cocktail at "læse et album", - mens man hører den nye remasterversion af samme . . . |
|
|
Forfatter ??? Titel ??? Forlag ??? __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sjovt site for Beatles-nøder:
http://wgo.signal11.org.uk/wgo.htm
hvor fejl og tekniske koks bliver diskuteret. Album index og tidskoder gør det nemt selv at høre efter, og med remaster-sættet
er mange af fejlene blevet endnu nemmere at høre.
/dreamz
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
lennon skrev:
MHT viden om, - har jeg købt en bog om indspilningsforløbet af hele Beatles produktionen. Fin cocktail at "læse et album", - mens man hører den nye remasterversion af samme . . . |
|
|
Forfatter ??? Titel ??? Forlag ??? |
|
|
Bump.  Har lige bestilt "The Beatles for sale" og " A hard days night". __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
dreamz skrev:
hvor fejl og tekniske koks bliver diskuteret. Album index og tidskoder gør det nemt selv at høre efter, og med remaster-sættet
er mange af fejlene blevet endnu nemmere at høre.
/dreamz |
|
|
Fedt link  Jeg gik med det samme ind for at se hvad det er der sker 1.27 inde i Please Please Me, og
begyndte så at surfe videre derfra. En guldgrube!!!
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
lennon skrev:
|
|
Forfatter ??? Titel ??? Forlag ???
|
|
|
Som mange andre bøger, kommer forfatteren med nogle konklutioner ud fra egen smag, - men en rigtig god bog som sikkert er endnu bedre hvis man selv er musiker . .: http://www.gaffashop.dk/shop/beatles-the-revolution-1065p.ht ml
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Gryff skrev:
lennon skrev:
|
|
|
|
|
Som mange andre bøger, kommer forfatteren med nogle konklutioner ud fra egen smag, - men en rigtig god bog som sikkert er endnu bedre hvis man selv er musiker . .: http://www.gaffashop.dk/shop/beatles-the-revolution-1065p.ht ml
|
|
|
Det er en fin bog, men der er en ultranørdet, ja nærmest autistisk karakter over den - og så er det vel den værste, til dansk, oversatte bog i historien. Som lennon (ikke John ) også skriver ovenfor, drager forfatteren konklusioner, man kan være enig eller uenig i, så hvis man irriteres over den (ufortjente) nedgøring af McCartney i forh. til Lennon, der har været gennem tiden, skal man være parat til at blive irriteret, for på det plan er man ikke i tvivl om, hvad forfatteren mener. Den bedste "Beatles-bog", jeg har læst, er uden tvivl Mark Hertsgaards 'The Beatles' - den vil jeg gerne anbefale.
http://www.e17.dk/inspiration/anbefalinger/the-beatles
EDIT: Kan købes her:
http://www.adlibris.com/dk/product.aspx?isbn=8716160304 __________________
'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa
|
Til top |
|
|
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg gav en halvtredser for bogen i en af de der bogkasser i Føtex eller Bilka, og det er den absolut værd . Men vil da - uden at have læst den - anbefale den som "Bittermand" linker til .
Det gode ved "Revolution i hovedet" er de kronologiske kendsgerninger, samt redegørelsen af hvilke musikere der spiller hvad, - på de enkelte numre. George Martin er feks en del mere med som musiker end jeg forestillede mig.
Det dårlige ved bogen er først og fremmest forfatterens personlige evaluering af musikken. Han nedgør og simplicerer sgu et par af mine favoritter  .
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
dreamz skrev:
hvor fejl og tekniske koks bliver diskuteret. Album index og tidskoder gør det nemt selv at høre efter, og med remaster-sættet er mange af fejlene blevet endnu nemmere at høre.
/dreamz |
|
|
Eksempler på fejl i de gamle udgaver er:
Drop-out i guitarsoloen på KANSAS CITY. Lejlighedsvise drop-outs i rytme-guitaren på DAY TRIPPER. Fejl i vokal-sporene på LUCY IN THE SKY WITH DIAMONDS og ELEANOR RIGBY.
Mange fejl er rettet i 2009-udgaverne, men ikke alle. Fejlen i ELEANOR RIGBY (stereo) er bestemt ikke rettet. Prøv selv at lytte med hovedtelefoner. KANSAS CITY er rettet, både i stereo- og mono- boxen.
(Linket ovenfor er faktisk allerede givet på side 7, men tråden er jo ved at blive noget lang og uoverskuelig, så helt super, at henvisningen kommer op igen). __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Gryff skrev:
lennon skrev:
|
|
|
|
|
Bump. 
|
|
|
Hvad mener du ??? Jeg synes da, det er helt oK at spørge om, hvilken bog lennon har købt ??? __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er normalt ikke samler, men jeg kunne ikke dy mig...jeg MÅTTE bare have det:

|
|
Gryff Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
@bittermand: også du ???
Ved hjælp af pogrammet "HD Audio Solo Ultra" kan man lave sine egne DVD-A diske udfra FLAC-filerne.
http://www.cirlinca.com/products.htm
Ved hjælp af dette program har jeg konverteret FLAC-filerne til tre DVD-A diske, stereo-CD-boxen til tre DVD-A diske, mono boxen til to DVD-A diske, samt capitol-boxene til to DVD-A diske. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
@bittermand: også du ???
Ved hjælp af pogrammet "HD Audio Solo Ultra" kan man lave sine egne DVD-A diske udfra FLAC-filerne. |
|
|
Lidt nørd er man vel altid... . Det var faktisk også det højere formål med anskaffelsen at lave DVD-diske, når de nu findes i 24 bit.
EDIT: Er iøvrigt overrasket over den ringe størrelse. Logoet er jo et Granny Smith-æble, men USB-æblet er jo ikke større, end et Pigeon. __________________
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt mere Beatles-litteratur. Forfatteren kan ikke have været tættere på processen - rigtig god, men desværre lidt vanskelig at finde og kan være kostbar. Anbefales varmt:

George Martin & William Pearson - Summer of Love: The Making of Sgt. Pepper __________________
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske lidt O.T, - men i aften d 09-04-2010 var der på DR2 en lille dokumentar om "Sange der ændrede verden" . Og en af de ganske få sange i historien, som kan få det prædikat var selvfølgelig Lennons "Give Peace a chance" .
Lennon var jo ikke just kendt som den største "studie-nørd", men denne sang som oprindeligt er indspillet på et hotelværelse i Montreal - blev senere finpudset i studiet, og Ringo blev hidkaldt for at optimere tromme-delen.Personligt husker jeg temmelig bizarre rygter fra sommeren 1969, som proklamerede at trommerytmen på nummeret var optagelser af hjertelydene fra det foster som Yoko senere aborterede . .
|
Til top |
|
|