Forfatter |
|
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre (end bittermand, encore og undertegnede), der har købt USB-æblet ??? Hvad synes I ???
__________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
Peter.C Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
Andre (end bittermand, encore og undertegnede), der har købt USB-æblet ??? Hvad synes I ??? |
|
|
Jeg har købt det. Lyden er fin og så er det vildt nemt at "rippe" musikken over på NAS'en  __________________ Hilsen Peter
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stereo Studio har alle de nye Beatles CDer til 100,- i en periode, så det bliver nok snart standardprisen.
Jeg kan ikke lige se det med den røde og den blå på linket, men det er da fint. Den røde kan snildt være på en CD, og det vil da være både enklere og billigere, det er faktisk lige før de begge kan være på samlet 2 CDer. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

|
Sendt: 15 August 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
I skrivende stund virker denne link:
http://hmv.com/hmvweb/navigate.do?pPageID=4326
MEN "den røde" fylder stadig 2CD ... __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 15 August 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men de koster kun 9 GBP pr stk, så de bliver solgt prismæssigt, som om det var en enkel CD. Det gjalt ikke for The white album og Past Masters. Så dem bliver der solgt mange af, specielt den blå. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstår ikke pointen i at genudgive dem. (bortset fra at tjene penge). Hvorfor ikke udgive 2 nye dob. cd'er. Og så fylde dem helt op med numre. Disse her er jo fra da vinyl bestemte antallet af tid på en skive.
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beatles er altid udkommet på det originale format.!
Så hvis det var en dobbelt LP,var det også en dobbelt CD og hvis det var en enkelt LP,var det også en enkelt CD.
carsten
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 23 August 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men spørgsmålet er jo snarere hvor vinylerne bliver af?!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Men spørgsmålet er jo snarere hvor vinylerne bliver af?!  |
|
|
Jeg tror pladeselskaberne istedet satser på at udgive nye remastede CD udgaver af John Lennons albums. Det er der nok også mere salg i, for Beatles plader er så almindelige på vinyl at alle der stadig hører vinyl kan få et sæt hver uden problemer. Så dem der vil høre Beatles på LP har nok samtlige Beatles plader i forvejen. Så at udgive de nye på vinyl er nok en tvivlsom forretning, for de er vel mest samlerobjekter, der vil blive solgt ret få af. Jeg googlede Beatles og vinyl og der kom intet aktuelt.
Så Raskolnikov du må glæde dig over at du kan få CDerne til hundrede kr. pr. stk. flere steder, eller vente til januar, så koster de nok under en hund. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolling Stone har fundet de 10 bedste Beatles numre.
Rolling Stones top 10 ser således ud:
1. A Day in the Life, 1967
2. I want to Hold Your Hand, 1963
3. Strawberry Fields Forever, 1967
4. Yesterday, 1965
5. In My Life, 1965
6. Something,1969
7. Hey Jude, 1968
8. Let It Be, 1970
9. Come Together,1969
10. While My Guitar Gently Weeps, 1968
Både Something og While my guitar gently weeps er så vidt jeg husker af George Harrison. Egentlig alle fine numre, men Ob la di, ob la da burde være på listen og The ballad of John and Yoko burde nok også være der, selv om det ikke engang er et album nummer.
Jeg sidder også og kikker i kvicklys katalog som starter på søndag, de har de nye Beatles remasters for 50 kr, men de skriver at man ikke kan få alle i alle butikker. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 05 September 2010 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var lige en tur i Kvickly og købte følgende Beatles CDer for 50 kr pr. stk.
Please please me, With the beatles, A hard days night, Beatles for sale, Help, Revolver, Abbey road, Yellow submarine og Let it be. Alle de nye remastede udgaver
Så troede jeg også jeg købte den nye Rubber soul, men inde i den nye æske med den nye booklet, var 1987 udgave af Rubber soul !!!!! Underligt, men da jeg pakkede dem ud var netop Rubber soul den eneste der ikke var i folie, her sad det neutrale prismærke direkte på omslaget. Prismærket siger blot NU: 50,00 og det er ikke et Kvickly mærke, det er leverandøren der har fusket lidt. Men pyt de var billige.
De eneste de ikke havde da jeg var der var: Sgt Pepper, Magical mystery tour, White album og Past masters. Så nu må der sammenlignes da jeg har det meste i enten LP udg. eller 87 udgaver.
Så skynd jer, de har sikkert flere. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2010 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
De nye remastede CD udgaver er simpelt hen en fornøjelse, det er utroligt at det kan gøres så meget bedre i forhold til 87 udgaverne. Lyden virker mere detaljeret og helt klar i lyden. De har godt nok ikke været specielt omhyggelige i 87, når det kan gøres så meget bedre idag. Nu må jeg bare have samlet de sidste.
Disse Beatles udgaver skal have en   - flot arbejde.
Fra en der burde vide det, har jeg hørt at vinyludgaverne kommer til julehandelen. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2010 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
De nye remastede CD udgaver er simpelt hen en fornøjelse, det er utroligt at det kan gøres så meget bedre i forhold til 87 udgaverne. Lyden virker mere detaljeret og helt klar i lyden. De har godt nok ikke været specielt omhyggelige i 87, når det kan gøres så meget bedre idag. Nu må jeg bare have samlet de sidste.
Disse Beatles udgaver skal have en   - flot arbejde.
Fra en der burde vide det, har jeg hørt at vinyludgaverne kommer til julehandelen. |
|
|
Fedt.  Har du mere info om Lenon remasters? For lyden er godt nok tarvelig på de nuværende udgaver!  __________________ Hands off the compression button music industry!
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2010 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror først på udgivelsesdatoen (for vinylerne), når den kommer op på den officielle Beatles-hjemmeside eller andre troværdige kilder. Der har allerede været masser af rygter ...
__________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2010 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
4. Yesterday, 1965
5. In My Life, 1965
6. Something,1969
7. Hey Jude, 1968
8. Let It Be, 1970
9. Come Together,1969
Både Something og While my guitar gently weeps er så vidt jeg husker af George Harrison. Egentlig alle fine numre, men Ob la di, ob la da burde være på listen og The ballad of John and Yoko burde nok også være der, selv om det ikke engang er et album nummer.
Jeg sidder også og kikker i kvicklys katalog som starter på søndag, de har de nye Beatles remasters for 50 kr, men de skriver at man ikke kan få alle i alle butikker. |
|
|
Mener du seriøst at de burde være der? __________________ Hands off the compression button music industry!
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Hermann. skrev:
4. Yesterday, 1965
5. In My Life, 1965
6. Something,1969
7. Hey Jude, 1968
8. Let It Be, 1970
9. Come Together,1969
Jeg sidder også og kikker i kvicklys katalog som starter på søndag, de har de nye Beatles remasters for 50 kr, men de skriver at man ikke kan få alle i alle butikker. |
|
|
Mener du seriøst at de burde være der? |
|
|
Jeg mener absolut Ob la di, Ob la da burde være der, for det er en melodi der er så fængende, at du har den på hjernen når du har hørt den få gange. Fuldstændig som Bad moon rising eller Travelin band med John Fogerty (Creedence Clearwater Revival). Det er måske lidt andre kvaliteter end flere af de andre, men jeg ville umiddelbart placere den blandt de bedste. Med The ballad of John and Yoko gælder det samme men ikke helt i samme grad. Og jeg kan godt lide Beatles, men jeg kan da lige så godt lide Creedence Clearwater Revival. Med disse to numre har Beatles måske endda fået inspiration af John Fogerty, for der er noget CCR over dem, og det er da ikke det værste der kan ske. Det er ihvertfald de to numre jeg vender tilbage til når jeg hører den blå CD2, for de har bare et godt drive og en god rytme. Elers ville jeg nok placere While my guitar gently wheeps væsentligt højere.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2010 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Sjovt jeg synes det er noget af det værste de har lavet. Jeg dog enig med Rolling Stone i at "A day in the life" er øverst.
__________________ Hands off the compression button music industry!
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette blad er et must for Beatles fans (MOJO oktober udgaven):

CDen har de samme numre som Let it be, men med andre (for mig ukendte) artister. Og mange af numrene er fine, et sjovt og temmelig anderledes Beatles album. Købte bladet i HMV på Oxford street i London, men det kan bestilles online. Det kan også købes med en vinyl udgave af CDen.
http://www.mojo4music.com/blog/ __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|