Forfatter |
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige siddet og hørt Rubber Soul og Revolver igennem i de nye udgaver. Fantastiske albums og lyden er rigtig fin. Men jeg har umiddelbart lidt svært ved at vænne mig til det lydmix, der findes på disse plader. På en del af sangene ligger leadvokalen i venstre side mens kor ligger i begge sider samt nogle instrumenter i modsat side som leadvokalen. Hvorfor egentlig ?
Lars
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så idag at den røde og den blå var i handelen i de nye udgaver til 149,- for en dobbelt CD og en smart 4 CD udgave af begge kostede 279,- Så er Beatles Remasters komplet på CD.

Gad vide om denne udgivelse med de 4 CDer ikke bliver en sællert. For her kan man få stort set alle gode numre med Beatles samlet, og så er der ikke mange ud over os nørder, der gider købe de originale længere. Det er nok også derfor dette sæt først udkommer 1 år efter de oprindelige blev udgivet remastered.  __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
Sendt: 02 November 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj i tråden
Så kom dagen hvor jeg fik min Beatles USB box.
Har længe gået med tanken om at købe den, men er ikke ligefrem den helt store Beatles fan, men på den anden side er min hifi løsning baseret på HTPC, og da den nu kun kommer til at findes i 30.000 eks. tænkte jeg at skal det være, skal det være nu.
Har ikke hørt mere end et par timer hvor jeg har sprunget lidt rund mellem albumerne. Her den sidste halve time har hørt bl.a Dig A Pony fra Let It Be. Hold da fest en oplevelse. Der er bare så meget mere energi og power i den nye udgave her. og sådan er det med det jeg har hørt indtil videre.
Skriver lidt om den når jeg har hørt lidt mere. Men fedt det er det sgu
|
Til top |
|
|
hewi Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 02 November 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Jeg har lige siddet og hørt Rubber Soul og Revolver igennem i de nye udgaver. Fantastiske albums og lyden er rigtig fin. Men jeg har umiddelbart lidt svært ved at vænne mig til det lydmix, der findes på disse plader. På en del af sangene ligger leadvokalen i venstre side mens kor ligger i begge sider samt nogle instrumenter i modsat side som leadvokalen. Hvorfor egentlig ?
Lars |
|
|
Multi mono, har den selv. Mvh.
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 02 November 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, sådan lyder mine originale LP´er osse (ups, der fik jeg afsløret hvor gammel en tudse jeg er)
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 02 November 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såvidt jeg véd: de første Beatles album blev indspillet på multitrack, men mikset ned til mono. Stereoudgaverne kom til som en slags eftertanke, formodentlig som en konsekvens af gruppens begyndende succes i USA. Da stereo hurtigt var ved at brede sig, blev stereoudgaverne hurtigt de almindelige, osse i Europa.
Det vil i hvert fald forklare det noget mystiske miks i stereoudgaverne 
|
Til top |
|
|
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 09 November 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
Sendt: 16 November 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu også på itunes:
http://itunes.apple.com/us/artist/the-beatles/id136975
__________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 20 November 2010 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
Nu også på itunes:http://itunes.apple.com/us/artist/the-beatles/id13697 5
|
|
|
så scorer vi lige kassen een gang til ... ! __________________ Overdrivelsens kunst er den sværeste !
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
winding skrev:
Gryff skrev:
Nu også på itunes:http://itunes.apple.com/us/artist/the-beatles/id13697 5
|
|
|
så scorer vi lige kassen een gang til ... ! |
|
|
Og der mangler stadig flere omgange
vinyludgaver og Blueray Audio udgaver (hvis det bliver til noget for alvor) etc. Så det er da helt fint.
Og så kan man faktisk allerede få stort set alle gode numre med Beatles ved at købe den røde og den blå for 278,- ialt, men det fortæller de dig ikke pladeselskaberne. Jeg har købt hele rækken og der er godt nok en del fyld på flere af dem, ikke kun Yellow submarine. Så istedet for de nye versioner hører jeg nok stadig oftest 87 udgaven af den blå for der er intet fyld. Men det er godt at have de nye stående hvis man skulle få lyst til at høre dem.
Så det er i højere grad denne udgave der fortjener applausen og ikke dem fra sidste år. Men de kunne endda have fyldt dem op, de er faktisk kun lige godt halv fyldte, for så havde der været plads til alle gode numre Beatles lavede. Men den røde og den blå i samlet pack til 278,- er alligevel et rigtigt godt tilbud. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 20 November 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det første nummer på Revolver: Taxman - er et mesterværk i tidlig funk. Jeg spillede Revolver Remastered på vej til Italien.
Der var stille på bagsædet, I can tell you! Og det nummer - blandt mange andre - er ikke på blå/rød. Så det....
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 21 November 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Det første nummer på Revolver: Taxman - er et mesterværk i tidlig funk. Jeg spillede Revolver Remastered på vej til Italien. Der var stille på bagsædet, I can tell you! Og det nummer - blandt mange andre - er ikke på blå/rød. Så det.... |
|
|
Enig ! Blå/rød er kun interessant pga coverfotoet, - og for semifans . . .
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2011 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Det første nummer på Revolver: Taxman - er et mesterværk i tidlig funk. Jeg spillede Revolver Remastered på vej til Italien. Der var stille på bagsædet, I can tell you! Og det nummer - blandt mange andre - er ikke på blå/rød. Så det.... |
|
|
Taxman er et rigtigt godt nummer med Beatles, men det er bedre med Stevie Ray Vaughan.
Jeg har de seneste uger lyttet hele Beatles sættet igennem parallelt med en gennemlytning af Stones 60er albums. Beatles album's er virkelig pænt udført, men musikken er slet ikke i samme klasse som Stones tilsvarende. Der er simpelt hen meget mere kød på Stones rent musikalsk end på Beatles, hvor der er alt for meget fyld. Som en der har købt samtlige Beatles albums på vinyl dengang det var formatet, må jeg sige at jeg nok mest er skuffet over sættet. Jeg var og er en stor fan af Electric Light Orchestra, og så syntes jeg også jeg måtte have Beatles. Men efter at have nærlyttet til hele rækken af remastede Beatles CDer igen, tror jeg ikke jeg ville have købt mere end den dobbelte blå udgave, for resten er nok noget der mest kommer til at samle støv.
For tiden har været rimelig hård ved flere af pladerne, og det er reelt kun Abbey Road der idag er et mesterværk. Derimod er Stones stadig fuldstændig friske og har stadig et enormt drive.
Rolling Stones: The London Years.
Det er svært at finde bedre opsamling end denne komplette singles collection med Stones fra 60erne. Både a og b siderne er med. Og Beatles virker godt nok noget tamme når man hører dem efter denne. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 11 Marts 2011 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korrekt at Beatles er tamme. De kan noget andet! Det er to helt forskellige genrer. Personligt hører jeg gerne begge.
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
Sendt: 11 Marts 2011 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Korrekt at Beatles er tamme. |
|
|
Der er vist fuld knald på sarkasmen der hva', jazzman...?!    __________________
'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 11 Marts 2011 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og nej  - hvis man er ude efter det "rå", leverer Stones bedre. Men Wyman er da decideret tam ift. PM! Sådan er der så
meget.
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2011 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan vi ikke holde os til Beatles i DENNE tråd ???
__________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 11 Marts 2011 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
vi sammenligner Beatles med deres ærkekonkurrenter. Er det ikke ok?
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
... er begyndt at lytte mere til MONO-udgaverne af specielt RUBBER SOUL, REVOLVER og SGT. PEPPER ...
hilsen Per
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem er Rolling Stones? Er det ikke et musik magasin!
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|