Forfatter |
|
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 756
|
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er Anthology-albummerne også blevet remastereret og kan downloades på iTunes.
- Jeg forstår godt nok ikke helt ideen med Remastering og så Download, men der er sikkert mange penge i skidtet. __________________ mvh
Ningbo
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
Sendt: 01 Maj 2012 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
 (Blot for at beholde tråden i live) ... __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 698
|
Sendt: 01 Maj 2012 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ningbo skrev:
Nu er Anthology-albummerne også blevet remastereret og kan downloades på iTunes.
- Jeg forstår godt nok ikke helt ideen med Remastering og så Download, men der er sikkert mange penge i skidtet.
|
|
|
Det forstår jeg heller ikke.
__________________ "There's no substitute for experience".
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 02 Maj 2012 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
Ningbo skrev:
- Jeg forstår godt nok ikke helt ideen med Remastering og så Download, men der er sikkert mange penge i skidtet. |
|
|
Det forstår jeg heller ikke.
 |
|
|
Disse anthology albums burde aldrig have været udgivet. Men de viser at Beatles udgav nærmest alt de indspillede, da kvaliteten af de tre anthology dobbelt CDer er mere end tvivlsom. Og det er ikke rimeligt mod The Beatles at blive ved med at grave for at finde kasserede ting og så udgive det. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2012 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul McCartney giver 2 koncerter den 30. juni og 1. juli i Horsens. Der er stadig billetter. Og han spiller da sikkert en del Beatles numre, selv om mange af hans soloalbums også er fine albums, så vil han nok mest blive husket som hovedkraften i Beatles.
http://www.billetlugen.dk/musik/24507/paul-mccartney/ __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2012 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 756
|
Sendt: 18 Maj 2012 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er ikke til salg :-)

__________________ mvh
Ningbo
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 18 Maj 2012 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beatles remasters kommer på vinyl den 13. november ifølge flere nyheds sider på nettet.
Gryff var det ikke en god ide at ændre siden til en Beatles side, for de remastede udgaver har vel egentlig bare afløst de gamle udgaver, fuldstændig som det også er tilfældet med bl.a. Electric Light Orchestra's nye remastede udgaver. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2013 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, der har købt vinylerne? I så fald : Hvordan lyder de?
__________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
Sendt: 21 Maj 2013 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
De får ikke specielt gode anmeldelser,blandt audiophile anmelder f.eks Fremer
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 21 Maj 2013 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beatles skal købes på original udgivelserne  hvis man er vågen og meget tålmodig kan de findes på ebay til den rigtige pris
De er ikke fejlfri og støjer også lidt men er til enhver tid bedre end det genudgivede skrammel der kommer på marked hele
tiden
Den bedste genudgivelse af Beatles er den blå limited box fra ca 1990, men den er tæt på ubetalelig nu på markedet
__________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2013 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
Er der nogen, der har købt vinylerne? I så fald : Hvordan lyder de? |
|
|
Til de 350 engelske pounds vil du med lidt tålmodighed kunne købe de fleste originale udgivelser med den originale lyd som
hører Beatles til, altså ikke noget hanky panky med den lyd Martin og the Beatles oprindeligt havde tiltænkt udgivelserne
uden dagens standardlyd loudness shapping __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
Gryff skrev:
Er der nogen, der har købt vinylerne? I så fald : Hvordan lyder de? |
|
|
Til de 350 engelske pounds vil du med lidt tålmodighed kunne købe de fleste originale udgivelser med den originale lyd som
hører Beatles til, altså ikke noget hanky panky med den lyd Martin og the Beatles oprindeligt havde tiltænkt udgivelserne
uden dagens standardlyd loudness shapping  |
|
|
Har du hørt Beatles Remastered?
Her er ingen loudness sharpening, og jeg tvivler stærkt på at Beatles ville foretrække den flade lyd der er på
originalindspilningerne, hvis de havde haft de muligheder som eksisterer i dag. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

|
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
ramma skrev:
Gryff skrev:
|
|
|
|
|
Her er ingen loudness sharpening, og jeg tvivler stærkt på at Beatles ville foretrække den flade lyd der er på
originalindspilningerne, hvis de havde haft de muligheder som eksisterer i dag. |
|
|
Hvad er det for en flad lyd du taler om
Du har vist aldrig hørt en original beatles lp i mono før eller ensige ejet en, har jeg ret
at give 350 £ for en rematered Beatles box der har været igennem den nye digital mølle med eller uden loudness shapping
anser jeg for at spild af penge, men jeg bryder mig heller ikke om audiophile junklabels som så Mobile fidelity og
XRCD,2CHD,Analogue productions,Stockfish eller lignende makværk til overpris
Men det er selvfølgelig en personlig sag hvad man vil kaste sine penge efter
Mht om jeg har hørt den ny Beatles remastered , nej det har ikke og det agter jeg heller ikke at gøre, sidste gang der udkom
en "fantastisk " Beatles remaster The Beatles Love, var jeg dum nok til at købe den jeg har hørt den en gang, nu samler den
støv og spindelvæv på hylden så jeg vil ikke smide penge væk igen
En velholdt nyvasket original Beatles lp afspillet på et ordentligt analogt setup, slår alt det genoptrykte l**t med mil
Det eneste man slipper for er den originale ping pong stereo som var dagens standard, så mono lperne er de bedste
lydmæssigt med klarhed og dynamik __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

|
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
De får ikke specielt gode anmeldelser,blandt audiophile anmelder f.eks Fremer |
|
|
Han har hørt rigtigt , det er jeg ikke i tvivl om __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
floe skrev:
ramma skrev:
Gryff skrev:
|
|
|
|
|
originalindspilningerne, hvis de havde haft de muligheder som eksisterer i dag. |
|
|
Hvad er det for en flad lyd du taler om
Du har vist aldrig hørt en original beatles lp i mono før eller ensige ejet en, har jeg ret
at give 350 £ for en rematered Beatles box der har været igennem den nye digital mølle med eller uden loudness shapping
anser jeg for at spild af penge, men jeg bryder mig heller ikke om audiophile junklabels som så Mobile fidelity og
XRCD,2CHD,Analogue productions,Stockfish eller lignende makværk til overpris
Men det er selvfølgelig en personlig sag hvad man vil kaste sine penge efter
Mht om jeg har hørt den ny Beatles remastered , nej det har ikke og det agter jeg heller ikke at gøre, sidste gang der udkom
en "fantastisk " Beatles remaster The Beatles Love, var jeg dum nok til at købe den jeg har hørt den en gang, nu samler den
støv og spindelvæv på hylden så jeg vil ikke smide penge væk igen
En velholdt nyvasket original Beatles lp afspillet på et ordentligt analogt setup, slår alt det genoptrykte l**t med mil
Det eneste man slipper for er den originale ping pong stereo som var dagens standard, så mono lperne er de bedste
lydmæssigt med klarhed og dynamik |
|
|
Lad mig gætte: Plus 60 klubben med det overordnede motto: I gamle dage var alt bedre
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ejer 24 bit udgaven af Beatles Remastered - hvordan er lyden?
Lars
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder utroligt hvis de nye udgaver ikke er væsentlig bedre end de gamle. For når det gælder de remastede CDer så er de samtlige gamle vinyludgaver overlegne, for det er en rigtig god remaster der er lavet her. Og hvad skulle så være argumentet for at nye vinyler som er baseret på samme gode master ikke også skulle være bedre.
Men hvis der er nogen der virkelig helt seriøst mener at vinyler fra 60erne er bedre end de nye, kan de jo bare købe CDerne for de er i hvert fald bedre end alle de gamle udgaver. Og prisen på CD udgaverne er vel kun cirka det halve af de nye LP udgaver, så det er da også et argument for at skifte gamle vinylplader ud med nye CDer.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|