Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 18:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Beatles Remasters (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 29
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

And here we go again fra alle
"digitalrytterne" næsten ligesom at
læse A-127's udgydelser . Er
så selv en af dem, der synes, at der er
flere kilometer imellem en remastered
udgivelse, der kan tåle sammenligning
med originalmaterialet (vinyl).
Med eller uden +-60, skam dig Lars

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
And here we go again fra alle
"digitalrytterne" næsten ligesom at
læse A-127's udgydelser . Er
så selv en af dem, der synes, at der er
flere kilometer imellem en remastered
udgivelse, der kan tåle sammenligning
med originalmaterialet (vinyl).
Med eller uden +-60, skam dig Lars

Jeg ved det, Hasse. jeg er en slem dreng...
Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:
floe skrev:
ramma skrev:
Gryff skrev:
Er der nogen, der har købt vinylerne? I så fald : Hvordan lyder de?

Til de 350 engelske pounds vil du med lidt tålmodighed kunne købe de fleste originale udgivelser med den originale lyd som
hører Beatles til, altså ikke noget hanky panky med den lyd Martin og the Beatles oprindeligt havde tiltænkt udgivelserne
uden dagens standardlyd loudness shapping

Har du hørt Beatles Remastered?

Her er ingen loudness sharpening, og jeg tvivler stærkt på at Beatles ville foretrække den flade lyd der er på
originalindspilningerne, hvis de havde haft de muligheder som eksisterer i dag.

Hvad er det for en flad lyd du taler om
Du har vist aldrig hørt en original beatles lp i mono før eller ensige ejet en, har jeg ret
at give 350 £ for en rematered Beatles box der har været igennem den nye digital mølle med eller uden loudness shapping
anser jeg for at spild af penge, men jeg bryder mig heller ikke om audiophile junklabels som så Mobile fidelity og
XRCD,2CHD,Analogue productions,Stockfish eller lignende makværk til overpris
Men det er selvfølgelig en personlig sag hvad man vil kaste sine penge efter

Mht om jeg har hørt den ny Beatles remastered , nej det har ikke og det agter jeg heller ikke at gøre, sidste gang der udkom
en "fantastisk " Beatles remaster The Beatles Love, var jeg dum nok til at købe den jeg har hørt den en gang, nu samler den
støv og spindelvæv på hylden så jeg vil ikke smide penge væk igen

En velholdt nyvasket original Beatles lp afspillet på et ordentligt analogt setup, slår alt det genoptrykte l**t med mil
Det eneste man slipper for er den originale ping pong stereo som var dagens standard, så mono lperne er de bedste
lydmæssigt med klarhed og dynamik

Ja nogen synes jo stadig alt var bedre i gamle dage..... Og fred være med det.

Vil også have fat i en Volvo Amazone. Har aldrig hørt om problemer med hverken

servostyring, katalysator eller Navigationsanlæg i dem ;)

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Hvis man synes det nostalgi at lytte til gamle lpplader, så fred med det
Cdudgivelser måler helt sikkert bedre og overholder også audiophile normer med deres støjfrie og kønløse gengivelse
som er foretrukket af mange men har ikke ret meget med musik og umiddelbarhed at gøre, læs sjæl i musikken
køb i bare det remasterede bras så skal jeg nok tage mig af de medier hvor der rent faktisk kan trækkes ægte kød og blod ud
af

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Det er simpelt hen noget vrøvl her. De nye CD udgaver er blevet rost til skyerne hele vejen. Og de nye vinyler er baseret på den samme master, men de koster selvfølgelig mere end de gamle fra 60erne. Jeg har de fleste af de nye CDer og jeg har haft mange forskellige Beatles vinyler gennem tiden, og CD udgaverne er dem alle overlegne. Så jeg tvivler egentlig på at nogen har hørt dem.

Men ifølge nogen må Volvo Amazon eller damplokomotiver eller manuelle pladespillere med skrattende vinyl åbenbart stadig være det optimale. Beklager jeg forstår det ikke ideen. Vinyl er godt som et hyggeligt og nostalgisk supplement til CDen, men nogen konkurrent har vinyl ikke været de sidste 20 år. Så glæd jer da over den teknologiske udvikling og over at vi aldrig har fået mere for vore kroner når det gælder musik eller HIFI, men lad være med at fremhæve noget som er dybt forældet både betjenings- og lydmæssig som en optimal løsning.

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Det er simpelt hen noget vrøvl her. De nye CD udgaver er blevet rost til skyerne hele vejen. Og de nye vinyler er baseret på den
samme master, men de koster selvfølgelig mere end de gamle fra 60erne. Jeg har de fleste af de nye CDer og jeg har haft mange forskellige Beatles
vinyler gennem tiden, og CD udgaverne er dem alle overlegne. Så jeg tvivler egentlig på at nogen har hørt dem.

Men ifølge nogen må Volvo Amazon eller damplokomotiver eller manuelle pladespillere med skrattende vinyl åbenbart stadig være det optimale.
Beklager jeg forstår det ikke ideen. Vinyl er godt som et hyggeligt og nostalgisk supplement til CDen, men nogen konkurrent har vinyl ikke været de
sidste 20 år. Så glæd jer da over den teknologiske udvikling og over at vi aldrig har fået mere for vore kroner når det gælder musik eller HIFI, men
lad være med at fremhæve noget som er dybt forældet både betjenings- og lydmæssig som en optimal løsning.

Fulstændig enig, Hermann. Jeg synes de nye udgaver imponerer - hvorfor spilde sin tid med gammeldags redskaber som en pladespiller, der burde stå
på et museum.
Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2013 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Jamen start I 2 da bare med at lave dette om til en vinyl-pladespiller-damplokomotiv-hate-tråd. (sagde han og lænede sig
tilbage, for ikke at deltage mere, men kun læse de fremtidige indlæg)
Nu bli´r det sjovt

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

vindmøller og læhegn    Jeg vil bare lytte til musik, på den gode enkle måde

Med den største beklagelse må jeg erkende at Beatles teknikere opfandt multi mono, en teknik Audiophile Musik elsker har forbandet siden
Men de skabte en musik kultur

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Jamen start I 2 da bare med at lave dette om til en vinyl-pladespiller-damplokomotiv-hate-tråd. (sagde han og lænede sig
tilbage, for ikke at deltage mere, men kun læse de fremtidige indlæg)
Nu bli´r det sjovt

Der er så vidt jeg kan se ingen der har omtalt vinyl negativt på nogen måde. Problemet er snarere at nogle altid tror at gammelt er bedre, og det er der ingen grund til at tro i dette tilfælde. Selv har jeg en pladespiller og den kører fint og lyder godt, men derfor er vinylplader stadig 50er teknik og fordi man hører CDer behøver man da ikke at hade vinyler eller omvendt. Vinyler er snarere et supplement til CD samlingen, og der har været enormt mange second hand vinyler til billige penge, og så har det efterfølgende været muligt at købe dem der slog an på CD. Så jeg har haft rigtig meget glæde af vinyl, men nogen stor fremtid har mediet næppe, dertil er teknikken for outdated.

Så musikken længe leve.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:
floe skrev:
ramma skrev:
Gryff skrev:
Er der nogen, der har købt vinylerne? I så fald :
Hvordan lyder de?

Til de 350 engelske pounds vil du med lidt tålmodighed kunne købe de fleste originale udgivelser med den originale lyd som
hører Beatles til, altså ikke noget hanky panky med den lyd Martin og the Beatles oprindeligt havde tiltænkt udgivelserne

Her er ingen loudness sharpening, og jeg tvivler stærkt på at Beatles ville foretrække den flade lyd der er på

Du har vist aldrig hørt en original beatles lp i mono før eller ensige ejet en, har jeg ret
at give 350 £ for en rematered Beatles box der har været igennem den nye digital mølle med eller uden loudness shapping
anser jeg for at spild af penge, men jeg bryder mig heller ikke om audiophile junklabels som så Mobile fidelity og

Mht om jeg har hørt den ny Beatles remastered , nej det har ikke og det agter jeg heller ikke at gøre, sidste gang der udkom
en "fantastisk " Beatles remaster The Beatles Love, var jeg dum nok til at købe den jeg har hørt den en gang, nu samler den

En velholdt nyvasket original Beatles lp afspillet på et ordentligt analogt setup, slår alt det genoptrykte l**t med mil
Det eneste man slipper for er den originale ping pong stereo som var dagens standard, så mono lperne er de bedste

ramma skrev:

Jo skam, jeg er den glade ejer af with the beatles i originaloplæg.

ramma skrev:
Mht om jeg har hørt den ny Beatles remastered , nej det har ikke og det agter jeg heller ikke at gøre,
sidste gang der udkom

Nåh, jamen så stopper diskussionen jo ligesom her

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Av for den...
Jamen da, sikke da et leben...? Hmm... Jeg er hoppet på vinylen igen, fordi jeg har flere plader fra starten af halvfjerdserne, og disse er for de flestes
vedkommende ikke re-mikset ordentligt til cd... Men jeg bruger også min cdafspiller, nemlig til den musik der kom frem netop i den digitale tidsalder,
fordi det lyder godt, i mine øre. Mht. Beatles... Jeg har en del af de gamle plader, også de gamle cd udgaver og enkelte af de nye, og jeg nyder dem
hver især for den musik de præsenterer... Men jeg ville nok vælge de nye cd udgaver frem for de gamle ditto, fordi lyden er bedre, og lp pladerne...
Tjah... Nostalgien lever i bedste vel, men jeg vil hellere beholde de gamle vinyler og så spare pengene på de nye ditto... Og bruge dem på godt vin, øl
og rockmusik
Mvh. Struktøren

Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2013 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
ramma skrev:
floe skrev:
ramma skrev:
Gryff skrev:
Er der nogen, der har købt vinylerne? I
så fald :
Hvordan lyder de?

ramma skrev:

Jo skam, jeg er den glade ejer af with the beatles i originaloplæg.

ramma skrev:
Mht om jeg har hørt den ny Beatles remastered , nej det har ikke og det agter jeg heller ikke at gøre,
sidste gang der udkom

Nåh, jamen så stopper diskussionen jo ligesom her

du har bare ikke været heldig eller dygtig nok til at høre din gamle monolp afspillet ordentligt endnu
jeg ved godt det er en meget provokerende udmelding men desværre også sandheden om det
så du har frit slag til at brække næsen på mig nu, hvis du kan ramme

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2013 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

En lidt mere generel betragtning mht til hvilket format man skal vælge til en given udgivelse , afhænger det af setup man er i
besiddelse af og prioterer højest og som giver det bedste lydudbytte.
om det er et analogt setup med pladespiller/RIAA, eller digitalt med drev/nas er nok ikke helt så afgørende, bare man får god
musik ud i den anden ende
for mit vedkommende er det så det analoge medium der er foretrukket til Beatles i nogen sammenhænge og med anden musik
er det digitalt, afhængigt af hvor jeg føler jeg får størst musikalsk udbytte

Jeg er hverken analog die hard tilhænger eller digital die hard tilhænger, bare lige for at få det sat på plads

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Det er vel også et spørgsmål om behandlingen...? Musik fra 50-60-70-80 erne der er optaget analogt, lyder også bedst når det bliver afspillet så tæt
på det medie det er tiltænkt afspillet på, vinyl...! At man så i dag med hjælp fra den nyeste teknologi kan rense og genindspille det digitalt, er ikke
ensbetydende med at det bliver bedre, man er nødt til at kæle for det, at efterbehandle det til netop hvad det er tiltænkt for... Ellers bliver det
skrammel... Ligesom indspilning på kasettebåndoptageren...
Mvh. Struktøren.
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Mattheis
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 April 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Der er så vidt jeg kan se ingen der har omtalt vinyl negativt på nogen måde.

Korrekt. Ikke åbenlyst negativt, slet skjult dog, igen og igen. Dit budskab er klart, men - igen - forvent ikke at du
nødvendigvis har ret, eller kan overbevise alle. Sjældent ser man nogen forsøge at nedgøre vinyl på den måde du gør.

Lev og lad leve, og lad musikken leve. Nedgør ikke andres valg af medie, accepter at nogle ikke får kvalme af en smule
knitren, og at betjeningskomfort ikke er alfa og omega.
Til top Vis Mattheis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mattheis

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg glemmer ikke dengang tilbage i 80érne hvor jeg købte 2 Beatles plader i HFK. Please Please Me/Beatles for sale som "Original master recording". jeg fik et chok da jeg aldrig havde hørt de numre med så ren en lyd. Ingen forvrængning på deres stemmer, det havde jeg aldrig oplevet før og lydbilledet var meget mere åbent mellem instumenterne. Naturligvis er det sjovt at høre de gamle stereo indspillinger, men jeg foretrækker nu at afspille dem i mono. Så masterbåndende fejler intet, prøv at høre et nummer som "And I love her". Det er ganske imponererne over et godt anlæg.
    carsten
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2013 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Mattheis skrev:
Nedgør ikke andres valg af medie, accepter at nogle ikke får kvalme af en smule
knitren, og at betjeningskomfort ikke er alfa og omega.

CARS10, købte selv en af hver af dem, de havde tilbage hos Hadsten Radio dengang, de ville af med dem, så jeg gav 135,- stykket. Forrygende lavet af MFSL. The White Album, Blackbird og Little Piggies var intet mindre end fremragende. Manglede dog penge til en USA-tur engang sidst i firserne, så de røg på Ebay, 12 lp´er = 17.000,-.
Havde man dog bare gemt dem til i dag.

pac-man
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.prof. Pierre?

Bruger siden: 24 December 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

@Ramma

Syntes at det er "flot" at rakke noget ned man hverken har hørt eller erfaring med. Men gætværk er jo også den bedste
reference   

Nu ejer jeg både et par enkelte originale og den nye box. Kan med sikkerhed sige at de originale aldrig bliver spillet igen. Men
det finder du jo aldrig ud af hvorfor   
Til top Vis pac-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pac-man

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2013 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Okay, jeg vidste sgu ikke at de også var penge værd, det skal jeg fortælle mine børn. De truer med at smide hele l**tet ud, når jeg stiller skoene.
      carsten

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2013 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

PS. Jeg vil give dem ret i der siger at de sidste remaster udgaver lyder bedst har ret, og det siger jeg efter at hørt Beatles siden 1962.
      carsten

<< Forrige Side af 29 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum