el_serpiente skrev:
natugle skrev:
@callesoroe
Super tip med lyd via controlleren. Den havde jeg ikke lige luret på egen hånd. |
|
|
Hvordan virker det? jeg kan ikke få det til at virke.
|
|
|
Det er som sagt stadig kun en BETA funktion, og der er stadig en del udeståender. Men først og fremmest skal funktionen aktiverers på din controller:
indstillinger > avanceret > aktiver afspilning
Der er ganske rigtigt af og til problemer med at få det til at virke rigtigt. Noget der plejer at virke er at starte squeezenter FØRST. Derefter contoller med headphone plugged in. Du kan så opleve at når du unplugger headphone jack, så spiller den indbyggede højtaler i controlleren videre. Det er p.. irriterende. Men der findes en måde at omgå dette på. Du skal ind og rette i koden på controlleren. Du kan downloade et program der hedder "putty" på nettet. Så skal du aktivere fjernadgang på din contoller
indstillinger > avanceret > fjernadgang > aktiver SSH
Start putty programmet og log ind med din contollers IP adresse user er default "root" pasword "1234"
Nu kan du rette i contollersoftwaren. Det der skal rettes er at headphone jack skal være aktiv ALTID.
Når du har fået meddelsen "Enjoy" er du i textmode. Gør herefter flg.: HUSK STORE og små BOGSTAVER
#cd /usr/share/applets/SqueezeboxJive (ENTER)
#ls (enter) (bare for at kontrollere)
#vi SqueezeboxJiveApplet.lua(enter)
gå ned til linie 376 hvor der står "function headphone jack"
oven over linien
if inserted == 1 then indsætter du en linie der hedder inserted = 1
tryk ESC for et komme tilbage til textmode
for at gemme tryk :wq (nb der kommer ingen ny prompt)
Hvis du får problemer med controller kan du altid bare reset til factory defaults, ved at holde + nede mens du tænder den.
Ovennævnte rettelse er kun en omgåelse af problemet, men det virker fint. Headphone er herefter altid aktiv når controller er valgt som afspiller. Men husk. Rettelsen forsvinder når der kommer ny version af softwaren. Så må man lige gøre det samme igen.
Held og lykke hvis du har mod på det. Men det er altså en lækker funktion når den virker. Jeg kan desværre ikke connecte til Squeezenetwork med controlleren og kan derfor ikke høre netradio på den. Det kommer vel også til at virke igen på et tidspunkt, for det har virket tidligere.
Jeg kan kun anbefale dig at bruge userforum http://forums.slimdevices.com/ . Der findes svar på det meste og du er i direkte dialog med udviklerne fra Logitech. De gør virkelig en kæmpeindsats for deres produkt, og modtager gerne input til forbedringer. Kan kun anbefales