Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Erfaringer med XTZ 89? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Altså 2k pr. Stk = 4k for et par, ikke?
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

utroligt!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Jeg er stadig i syv sind om jeg skal investere i et sæt eller om jeg skal sætte mine Dali 400 i stand????????????

Dysterland, hvorfor har du ikke dine mere?

Til top Vis NEHusker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEHusker Besøg NEHusker's Websted

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

går selv kraftigt og overvejer at købe dem...til soveværelset her om en uges tid, for så kan de forhåbentligt komme med fragtmanden imens jeg holder en uges ferie derhjemme.

Har så lige set en på KSB som har et sæt hvor han siger at normalprisen er 5800kr/sæt og at de nu kan fås til kun 4000kr/sæt og at han så vil sælge sit sæt for kun 2500kr...er det mon en som næsten vil tjene på sit køb?
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

NEHusker skrev:

Dysterland, hvorfor har du ikke dine mere?

Jeg fik råd til nogle dyrere højttalere, og var meget i tvivl, om jeg skulle købe de dyrere XTZ 99.36, eller noget andet. Det endte med noget andet, et sæt brugte Avance Dana 980 til 5000 kroner. De er ikke nogen revolution i kvalitet i forhold til XTZ 89, men de har en lidt mere afdæmpet diskant og en lidt varmere og mere tilgivende lyd. XTZ 89 er meget åbne og detaljerede, og det lyder utrolig fedt, når indspilningen er til det - jeg kan godt savne dem nu, når jeg fx hører Dream Theater. Men jeg hører også meget rock og metal, som ikke er særlig godt indspillet, og det lyder altså ikke særlig godt på XTZ. Så det skal man være klar over - XTZ er nogle meget afslørende højttalere - de belønner musik, som er godt produceret - og straffer, hvis der er sjusket. Man kan afhjælpe det ved at have en tilgivende forstærker som fx NAD koblet til - men jeg har altså fundet ud af, at jeg hellere ville have nogle mere tilgivende/varme højttalere - det er jo smag og behag
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2010 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Fik selv bestilt nogle, så nu er der et sæt XTZ 89 Front (til soveværelset), et sæt XTZ 89 "reol" (til kontoret) og et par utroligt billige signal og et DVI kabel på vej. Er spændt på at høre højttalerne, har lige pt nogle Dali Ikon7 nede i stuen hvor jeg er glad for bånddiskanterne, så måske man næsten skulle lave en lille sammenligning af dem hvis muligt.

Fandt ud af at der er en funktion så man indenfor 24 timer på arbejdsdage kan få et tilbud fra en af deres sælgere, det gav mig 100SEK i rabat

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2010 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Spændende - jeg vil meget gerne høre om, hvad du synes om dem - nok især de små, for dem har jeg ikke hørt...

Men de kræver lige 50-100 timers tilspilning - det er, hvad der står i manualen, og det er i hvert fald ikke for meget.

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2010 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Så er højttalerne kommet. Har haft sat 89 Front til at spille nede i stuen i efterhånden en halv times tid, så de er godtnok knap nok varmet op endnu. De er forbundet til en Denon AVR-3808A med noget VDH CS-122Hybrid ht-kabel.

Mit umiddelbare indtryk af dem er at selv med en af de medfølgende skumgummi-propper i den ene basport i hver højttaler så er der godt med bund i dem. Sammenlignet med min Dali Ikon7 så mangler de en indtil videre anelse detalje i toppen, selvom de med nogle kvindelige vokaler måske kan være lidt skarpe i toppen ved lidt høj lydstyrke. Det skal dog lige siges at Ikon7 både har dome og bånd diskant og 3stk 6½" enheder og prisen er 5300DKR/stk hvorimod XTZ89 Front koster 1000SEK/stk.

Update: Prøvede her efter lidt over en time hvor højttalerne har spillet, at ved høj lydstyrke spille Samb-Adagio med SafriDuo (som også er med på Dali's senereste reference CD) og der lød højttalerne i hvertfald godt, ingen skærende diskant eller noget, og selv med en prop i den ene basport på hver højttaler så var der så meget smæk på bassen at man skulle tro der stod en subwoofer. Skal dog siges at jeg har et peek eller to i de lave frekvenser som normalt bliver klaret med recieverens EQ, den er dog slået fra nu.

serano
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 August 2010 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Du må meget gerne blive ved at opdatere lidt med dine indtryk af lyden..

Kunne være spændende at finde ud af hvordan de gør sig med noget Dire Straits og evt. noget elektronisk musik, hvis det kan lade sig gøre :)

Til top Vis serano's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af serano

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2010 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Kan godt anbefale folk lige at spænde skruerne til enhederne efter, især på gulvhøjttalerne, ved nogle frekvenser kom der lidt træls resonans fra højttalerne, det blev dog løst med en 3mm unbraco-nøgle, skruerne var ikke spændt specielt hårdt.

serano skrev:

Du må meget gerne blive ved at opdatere lidt med dine indtryk af lyden..

Kunne være spændende at finde ud af hvordan de gør sig med noget Dire Straits og evt. noget elektronisk musik, hvis det kan lade sig gøre :)

Jeg har godtnok ikke den store erfaring med at anmelde men kan da prøve og komme med mine indtryk.

Lige pt hører jeg specifik.dk som er en netradio med elektronisk musik der sender i 128kbit mp3 signal, og der klarer de sig udemærket. Har ikke lige noget liggende i nærheden med Dire Straits.

serano
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 August 2010 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt, hvilke højtalere måler du dem op imod?

Kunne du prøve at teste med noget House og Trance musik ? :)

Til top Vis serano's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af serano

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

serano skrev:

Det lyder godt, hvilke højtalere måler du dem op imod?

Kunne du prøve at teste med noget House og Trance musik ? :)

Som tidligere nævnt har jeg nogle Dali Ikon7, sidder dog ikke og skifter kabler frem og tilbage for at sammenligne dem, da jeg skal om bag højttalerne og kravle hver eneste gang. Det er ikke meningen at de XTZ89 Front skal erstatte mine Ikon 7, ville bare hurtigt høre hvordan de lød nede i stuen og spille dem lidt til inden de ryger op i soveværelset hvor de skal stå.

House og Trance er nu ikke det jeg hører mest, det jeg hører mest af elektronisk musik er det som netradioen spiller. Lige nu spiller de Paffendorf - La La La Girl, jeg bruger godtnok EQ indstillingerne i recieveren, men med én prop i hver højttaler så synes jeg det giver en lidt fast bas samtidigt med at der er nok bas (dog spiller gulvet noget med lige pt da de bare står direkte på deres gummifødder ovenpå gulvtæppet).

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes