Emne: Tid til noget andet? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arrgh, nu synes jeg Atoll lyder mere spændende  meeen synes nu også prisen bliver skubbet hele tiden - den koster lige en 1000-basse mere end Cayin 153B... havde regnet med at bruge omkring de 7000 som max, max, max. __________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror nu også det var mig de guidede med hensyn til den Atoll electronique IN 100, jeg er nemlig på udgik efter noget brugt. Jeg kan godt se at mange giver den gode anmeldelser på nettet, selvom det ikke er nemt at finde så meget om den, som med mange andre.
Det i siger med at bassen virker mudret osv. på NADen, gælder det også ved pre out? eller er det først effektdelen som "ødelægger" det, så at sige?
|
| Til top |
|
| |
Leise Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan jeg ikke kunne svare på, men du får altså utroligt meget forstærker for de penge du vil smide efter NAD'en. Det må man altså give den.
__________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja... jeg har længe gerne ville have en NAD, uden rigitig og vide hvorfor, det er nok bare fordi det er et kendt mærke og sådan, og eftersom det skal være min første forstærker, havde jeg ikke læst så meget om lyden, altså detaljer i forhold til andre forstærkere. Jeg havde bare læst at mange synes det har en behagelig lyd.
Jeg er 17 år, og er ikke den type der sidder ned og virkelig lytter til detaljer i musikken, ikke på nuværende tidspunkt i hvert fald. Jeg vil nok bare have det højt og klart, så man kan synge lidt med mærke bassen og fyre op under en fest en gang i mellem. Det kan nok også ses eftersom jeg drømmer om en sub, bestående af en maelstrom x enhed. 
Har du også følt at din NAD mudrede det lidt sammen, eller har det stået klart nok ?
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leise skrev:
Arrgh, nu synes jeg Atoll lyder mere spændende meeen synes nu også prisen bliver skubbet hele tiden - den koster lige en 1000-basse mere end Cayin 153B... havde regnet med at bruge omkring de 7000 som max, max, max. |
|
|
TC har en demo til 4500 kr. http://tapeconnection.dk/demo.aspx?product_number=1003002107
Har selv købt en demo forstærker hos TC til halv nypris over nette uden at have set den, den var som ny med manual, org. emballage og 2 års garanti.
|
| Til top |
|
| |
Leise Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
Leise skrev:
Arrgh, nu synes jeg Atoll lyder mere spændende meeen synes nu også prisen bliver skubbet hele tiden - den koster lige en 1000-basse mere end Cayin 153B... havde regnet med at bruge omkring de 7000 som max, max, max. |
|
|
TC har en demo til 4500 kr. http://tapeconnection.dk/demo.aspx?product_number=1003002107
Har selv købt en demo forstærker hos TC til halv nypris over nette uden at have set den, den var som ny med manual, org. emballage og 2 års garanti. |
|
|
Sejt. Tak for tippet. Men ville sgu gerne have haft den i sort, men det er selvfølgelig ikke det det skal komme an på __________________ Nuforce & B&O
|
| Til top |
|
| |
Leise Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
mx jelle skrev:
ja... jeg har længe gerne ville have en NAD, uden rigitig og vide hvorfor, det er nok bare fordi det er et kendt mærke og sådan, og eftersom det skal være min første forstærker, havde jeg ikke læst så meget om lyden, altså detaljer i forhold til andre forstærkere. Jeg havde bare læst at mange synes det har en behagelig lyd.
Jeg er 17 år, og er ikke den type der sidder ned og virkelig lytter til detaljer i musikken, ikke på nuværende tidspunkt i hvert fald. Jeg vil nok bare have det højt og klart, så man kan synge lidt med mærke bassen og fyre op under en fest en gang i mellem. Det kan nok også ses eftersom jeg drømmer om en sub, bestående af en maelstrom x enhed. 
Har du også følt at din NAD mudrede det lidt sammen, eller har det stået klart nok ?
|
|
|
Det kommer også an på højtaleren. Men nej, jeg synes ikke den på nogen måde har mudret det hele sammen. Men i mit setup efterlyser jeg bare noget mere opstramning af hele spektret. Det er altså virkeligt ikke en dårlig forstærker. __________________ Nuforce & B&O
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leise skrev:
mx jelle skrev:
|
|
|
|
Det kommer også an på højtaleren. Men nej, jeg synes ikke den på nogen måde har mudret det hele sammen. Men i mit setup efterlyser jeg bare noget mere opstramning af hele spektret. Det er altså virkeligt ikke en dårlig forstærker.
|
|
|
Nej det tror jeg heller ikke... man kan så også sige, hvor mege får jeg ud af de ekstra detaljer... jeg kører lyden fra min com fra det onboard HD lydkort, det er nok begrenset hvor mange detaljer der er med der alligevel. skal jeg se en film, så forgår det lige pt. fra min gamle ps2 .
så det kan godt være jeg bare skal gå efter de NAD... de 5 år den atoll fra ksb er, er alligevel også et godt stykke tid.
På den anden side, så tror jeg jeg vil være glad for NADen i noget tid og derefter kan jeg nok ikke lade være med at tænke på, om en af de andre nu også var bedre....
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|