| Forfatter |
|
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 11 Marts 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger den glatte flade.. virker helt perfekt... tror ik det bliver meget bedre med et købe lærred!!!
|
| Til top |
|
| |
Nwilan Glirt Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 11 Marts 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger osse den glatte side - så glat er den heller ikke. Den er nærmest ligesom et "rigtigt" lærreds overflade 
/Nwilan
|
| Til top |
|
| |
super Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har også været henne og leget med forskellige hjemmelavet lærreder.
Det som jeg har fundet bedst var , noget bomuldsfrotte med pvc bagside (mathvid) ,købt ved stof & stil til 100 kr for 150x200 cm, det sgu´billigt.
men så faldt jeg lige over en annonce i den blå avis, et RIGTIGT rullelærred (et af de bedre ovenikøbet) til 500 kr (det skulle prøves) så det var jeg lige ude og hente igår, og WOW en foreskel billedet står meget mere klart og med meget bedre kontrask. 
Så idag skal jeg hen og klippe lidt i det fine rullelærred så jeg kan få det sat på min hjemmelavede fastramme ( der skal da vist ses lidt films iaften tror jeg )
det er forholdsvis nemt at finde brugte lærreder til mellem 400 - 1500 så det er da også en billig løsning og det giver det optimale resultat 
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 29 Maj 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er det dette lagen i snakker om? Ellers kan man godt søge "tupplur" nu på IKEA's hjemmeside.
(ved godt at tråden er lidt gammel) __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 29 Maj 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
|
Hej.
Er det dette lagen i snakker om? Ellers kan man godt søge "tupplur" nu på IKEA's hjemmeside.
(ved godt at tråden er lidt gammel)
|
|
|
Nej, det er ikke den.. De har et rullegardin der hedder tupplur, som man af ukendte årsager ikke kan søge på, på deres hjemmeside.
men jeg har gået forbi det flere gange i butikken, og en af mine venner har købt et (der ganske vist var alt for smalt)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig - det har slet ik´ke noget med et lagen at gøre. Det fås som nævnt både i hvid og greyline. Jeg har selv greyline og er supertilfreds! 
/Nwilan
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 29 Maj 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nwilan Glirt skrev:
|
Nemlig - det har slet ik´ke noget med et lagen at gøre. Det fås som nævnt både i hvid og greyline. Jeg har selv greyline og er supertilfreds! 
/Nwilan
|
|
|
Jeg skal også snart forbi ikea i høje taastrup.. mit rullegardin fra Jysk faldt ned i sidste uge. og blev krøllet ..
Ikea odense, påstår hårdnakket, at Tupplur ikke fåes bredere end 140cm ..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg har altså et i 200 cm....
/Nwilan
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 29 Maj 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad gav du for det dit? jeg skal bare bruge et på 180cm ..
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 30 Maj 2004 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Witzel: Prøv lige at kigge forbi Stof og Stil i odense, de har mørklægningsgardiner i meter mål til 60kr/m og bagsiden er rigtig god. De ligger ved siden af Electric City
Der kan du også få de mål du skal bruge ihvertfald i længden
Bredden er 140.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Maj 2004 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel: jeg gav i størrelsesordenen 170 kr. Ja, det er næsten ikke til at tro, vel?
/Nwilan
|
| Til top |
|
| |
marlowe Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 30 Maj 2004 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte et 200 cm "greyline" i Ikea i Århus (Skejby) for ca. 250 kr. for et par måneder siden. Er godt tilfreds, om end der er komemt en "bule".
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 30 Maj 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sandi skrev:
|
Witzel: Prøv lige at kigge forbi Stof og Stil i odense, de har mørklægningsgardiner i meter mål til 60kr/m og bagsiden er rigtig god. De ligger ved siden af Electric City
Bredden er 140.
|
|
|
ok tak, det vil jeg prøve ... det lader til at jeg skal bygge eget fastrammelærred.. 
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 473
|
| Sendt: 30 Maj 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor høj en gain vil i anslå at det dersens Ikea "greyline" har?
Jeg har en Panasonic PTAE100 vil et grå lærrede værre for mørkt til den?
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 30 Maj 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sandi skrev:
|
Bredden er 140.
| | |
ok tak, det vil jeg prøve ... det lader til at jeg skal bygge eget fastrammelærred.. 
Fastramme er lækkert!
|
| Til top |
|
| |
HamDenFede Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 31 Maj 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nwilan Glirt skrev:
|
Selv om du køber at dyrt rullelærred, så kommer der næsten altid folder i siden.
/Nwilan
|
|
|
Jeps, det gør der nemlig.
Var til en lille demo hos Scala HiFi her i Århus, og jeg bemærkede straks, at deres 15.000 kroners fuldautomatiske motorlærrede, mest af alt mindede om en af de der ramper man kører skateboard på (halfpipe, tror jeg )
Synes dog at mindes, at man kan købe nogle rullelærreder, der har et snoresystem i begge sider, der sørger for at spænde lærredet ud. Mener det er et sådan TC bruger i deres demorum i Århus.
Iøvrigt en super idé med "IKEA Greyline"  Nu skal jeg bare selv have fat i noget metervare... __________________ Mvh. HamDenFede
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 31 Maj 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
HamDenFede skrev:
Nwilan Glirt skrev:
|
Selv om du køber at dyrt rullelærred, så kommer der næsten altid folder i siden.
/Nwilan
|
|
|
Jeps, det gør der nemlig.
Var til en lille demo hos Scala HiFi her i Århus, og jeg bemærkede straks, at deres 15.000 kroners fuldautomatiske motorlærrede, mest af alt mindede om en af de der ramper man kører skateboard på (halfpipe, tror jeg )
Synes dog at mindes, at man kan købe nogle rullelærreder, der har et snoresystem i begge sider, der sørger for at spænde lærredet ud. Mener det er et sådan TC bruger i deres demorum i Århus.
Iøvrigt en super idé med "IKEA Greyline"  Nu skal jeg bare selv have fat i noget metervare...
|
|
|
Det er nemlig præcis sådan et lærred de har i TP - og jeg fik at vide at det kostede en BONDEGÅRD, så nej tak herfra!
Vil også prøve Ikea's greyline eller lign, da jeg har en lysstærk Sony HS10 (1000 lumens i CinemaBlack) - rigtig god tråd! 
VH Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
ole_a Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 31 Maj 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg brugte et mørklægnings-rullegarding fra IKEA til en start inden jeg fik mit lærred (greyline fra qualityscreen) sammen med min Z2, og jo det kan da bruges, meeeeeeeen godt er det nu ikke.
Jeg var skuffet over kvaliteten på projektoren i starten, men efter jeg fik "det rigtige" lærred kunne jeg se, at projektoren var god nok og at det var rullegardinet der trak kvaliteten ned.
Det kan bruges til en start, men så heller ikke mere IMHO
|
| Til top |
|
| |
Rathgen Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 31 Maj 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige banket et lærred samme og har brugt en voksdug fra jysk. Som kan fås i meter mål, dugen er 140 cm bred og koster 30 kr pr. meter. Kig evt under mit anlæg.
Ved ikke om jeg senere kunne finde på at købe et rigtig lærred, men må se om man ikke kan låne et.
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg også anskaffet et "IKEA greyline" i 2 meters bredde. Næste opgave bliver så at spænde det stramt ud over en ramme jeg vil bygge med lister fra Silvan. Som andre også siger, er der buler i lærredet som ikke umiddelbart kan rettes ud, medmindre det spændes ud. Så det er efter min mening den eneste rigtige løsning.
Ydelsesmæssigt giver det klart bedre sortniveau og farverne bliver varmere. Omkostningen er at hvidt ikke længere fremstår så hvidt som det har været, men jeg foretrækker denne løsning fremfor et hvidt lærred.
Vil også lige påpege, at det er et must at kunne justere RGB værdierne uafhængigt af hinanden på sin projektor hvis man skal bruge en greyscreen.
Til prisen er det et absolut fund, men når jeg og kæresen engang bor i vores eget hus (man har lov til at drømme), vil jeg investere i en original kvalitets greyscreen til hjemmebio'en i kælderen. .
vh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |