Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Lærred til næsten ingen penge (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krusell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Jeg må lige stille jer et spørgsmål. For jeg er også gået i Tupplur fælden.

Greyline??!?! Ikea I Gentofte havde hvid, beige og blåt.

Jeg har købt et hvidt i 2 m. bredde. Og 2 stk. beige 1.6 m. bredde til mørklægning af vinduerne. Er det det beige i mener er greyline, eller har jeg bare misset det grå?

Til top Vis krusell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krusell

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Jeps - det er det beige.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Jonez_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har taget nogle billeder af et færdiglavet DIY lærred (med Tupplur) ??

Hvad med screenshots af deres projektor i funktion?

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Jeg skal først til at konstruere fastrammen til Ikea-lærredet i næste uge - jeg regner med at tage billeder af processen og det færdige resultat+nye screenshots - hav tålmodighed.

vh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Jonez_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

@Agent Cooper: Jeg skal forsøge ;)

Jeg modtager alligevel først min PJ omkring 1. Juli (tidsnok til EM finalen dog), så kan sagtens vente med at få opskriften og testen hehe ;)

Jonez_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Er det virkelig det Beige du har købt? For mig at se er det ikke helt gråt, men kan være det virker fint når billedet kommer på alligevel? 

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Det er mere gråt end beige - se nogle af billederne fra gråt IKEA rullegardin -> gråt fastrammelærred processen i denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11354&P N=1&TPN=1

Synes selv det ser glimrende ud - glæder mig til at afprøve billedkvaliteten iaften når mørket falder på.

vh Thomas

janlaur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2004
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Jeg var i ikea (ved århus) idag, og prisen på tuppler der var 199kr
Jeg var også i stof og stil. Der kunne man få stof til mørklægningsgardiner til 59kr/m, men kun i en bredde nemlig 140cm.

Jeg var også en lille lokal gardin forretning (design gardiner), der solgte de det samme stof i 180cm i bredden, til ca. 200kr/m
Til sidst kunne man i gardinforretningen få lavet rullegardiner på f.eks. 200cm til 1100kr, eller max 240cm til 1500kr. Højden kan jeg ikke lige huske men den var nok til 16:9

Så det bedste man kan få er nok 2m i ikea

Jeg har ikke fået min projektor endnu, men er på venteliste. Så jeg går og overvejer hvor stor lærred jeg skal bruge. Det virker til at alle stopper ved ca. 200 (100"). Er det nogen speciel grund til det ??
Til top Vis janlaur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janlaur Besøg janlaur's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

janlaur skrev:
Jeg var i ikea (ved århus) idag, og prisen på tuppler der var 199kr
Jeg var også i stof og stil. Der kunne man få stof til mørklægningsgardiner til 59kr/m, men kun i en bredde nemlig 140cm.

jeg har luret lidt på at købe det, og spænde det på en hjemmelavet ramme, 140cm er nok i højden, længden skal bare være 180cm.. så må man jo bare klippe lidt af hist og her..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2004 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

janlaur skrev:

Jeg har ikke fået min projektor endnu, men er på venteliste. Så jeg går og overvejer hvor stor lærred jeg skal bruge. Det virker til at alle stopper ved ca. 200 (100"). Er det nogen speciel grund til det ??

En projektors pære afgiver en vis mænge lys (lumens) uanset lærredstørrelse. Logikken siger så, at jo større lærred, jo mindre lys til et givent overfladeareal - f.eks en kvadrattomme. Derfor falder den samlede oplevede lysstyrke jo større lærred man bruger. Desuden har projektor-opløsningen også en stor rolle - jo flere pixels, jo strre billede ved en given siddeafstand uden at pixeleringen bliver synlig.

Langt de fleste projektorbrugere har billedstørrelser indenfor 80" -> 130" - derover er der for stort tab i lysstyrken til at retfærdigøre det større billede.

vh Thomas

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 30 Juni 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Jeg var i Stof & Stil idag, købte et lille stykke hvidt mørklægningsgardin (140x100cm) og det er fandme et flot billede man får på det. og til 59.95kr/m er det et meget godt alternativ.
Nu skal jeg bare have fundet de rette materialer til rammen, tror jeg har fundet noget der kan bruges.. og jeg skal lige have fundet ud af hvordan jeg laver en ordentlig ramme, der ikke bliver skæv. et projekt jeg glæder mig til at gå igang med 

Jeg kan desværre ikke vise jer billeder af stoffet, ville ellers MEGET gerne.. men min søster har lånt mit digitalkamera og jeg får det først tilbage om 3-4uger.. men så kan det være at jeg er færdig med rammen til den tid. Og I skal nok få billeder når jeg er helt færdig med projektet.

Nwilan Glirt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Mørklægningsstoffet du har købt - er det af en "stoflig" karakter og blødt, eller er det stift i det? Jeg skal bruge noget mørklægning til at hænge op for vinduet med velcro, og så tage det ned og folde det sammen når jeg ikke bruger det.

/Nwilan 

Til top Vis Nwilan Glirt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nwilan Glirt

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 30 Juni 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

det er "stoflig" .. 100% bomuld, med en acryl bagside. det er bagsiden der giver det bedste billede..

det har vare nr. 810997, kig evt på www.stofogstil.dk

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

jo jo tror sørme det er det samme som jeg også har brugt i en kort periode (også købt ved stof & stil i Odense)

Men så faldt jeg over et rigtigt Lærred , og der må man sige at der ingen samligning er , der står det meget mere skarpt  på et rigtigt lærred

Til top Vis super's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 30 Juni 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

super skrev:

jo jo tror sørme det er det samme som jeg også har brugt i en kort periode (også købt ved stof & stil i Odense)

Men så faldt jeg over et rigtigt Lærred , og der må man sige at der ingen samligning er , der står det meget mere skarpt  på et rigtigt lærred

ja, sammenlignet med et "RIGTIG" lærred, er Tupplur, mørklægningsgardinet jeg har købt og andre i samme stil, ikke meget værd.. Der er forhåbentlig også lagt vægt på at billedet bliver optimalt ved rigtige lærreder, mørklægningsgardiner er jo næsten bare et tilfælde at det kan bruges som lærred.

janlaur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2004
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Hvis i mangler et rigtig lærred kan man købe stoffet rimelig billigt hos priebe. Der bliver snakket noget om det her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9678
De laver sådan noget profiessionelt, så man skulle tro at de kunne finde ud af det.
Jeg har selv bestilt hos dem, og venter nu på fragtmanden. Jeg købte 2x3m for ca. 700kr/m.moms og fragt. Skal nok skrive når jeg har prøvet det.
Til top Vis janlaur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janlaur Besøg janlaur's Websted

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
super skrev:

ja, sammenlignet med et "RIGTIG" lærred, er Tupplur, mørklægningsgardinet jeg har købt og andre i samme stil, ikke meget værd.. Der er forhåbentlig også lagt vægt på at billedet bliver optimalt ved rigtige lærreder, mørklægningsgardiner er jo næsten bare et tilfælde at det kan bruges som lærred.

kan sige at det ude fra stof & stil er meget bedre end en voksdug , som jeg ved mange også har forsøgt sig med (mig selv inklusiv)  ja så er prisen ca den samme.

Men ellers kan man jo kigge i den blå avis, der er det jo temmelig tit at der er nogle lærreder i til mellem 500 - 1000 kr , og gør som jeg evt. fik fat i et rullelærrede igennem dba.dk og derefter klippede jeg det af kassetten og lavede min egen ramme i træ og hæftede dernæst lærredet på rammen, det hele står mig i ca 800 kr og lidt på afstand kan man sgu´ikke se at det er hjemmelavet  , billeder kommer senere, mangler bare lige et digital kamera, men skal lige have købt mig et først

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 01 Juli 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

super skrev:
witzel skrev:
super skrev:

kan sige at det ude fra stof & stil er meget bedre end en voksdug , som jeg ved mange også har forsøgt sig med (mig selv inklusiv)  ja så er prisen ca den samme.

Men ellers kan man jo kigge i den blå avis, der er det jo temmelig tit at der er nogle lærreder i til mellem 500 - 1000 kr , og gør som jeg evt. fik fat i et rullelærrede igennem dba.dk og derefter klippede jeg det af kassetten og lavede min egen ramme i træ og hæftede dernæst lærredet på rammen, det hele står mig i ca 800 kr og lidt på afstand kan man sgu´ikke se at det er hjemmelavet  , billeder kommer senere, mangler bare lige et digital kamera, men skal lige have købt mig et først

Jeg er meget interesseret i, at se hvordan du (og andre) har bygget rammen.. jeg skal selv snart bygge et fastrammelærred, og ved endnu ikke helt hvordan rammen skal se ud.. skulle jo gerne blive afstivet på en måde, og jeg er desværre ikke tømrer, eller ganske alm træ-kyndig

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har lavet min ramme i dørpanel træ ca 70x 15 mm , det har jo lidt skrå sider sådan noget , synes det ser meget godt ud hænger i to hjemmelavet beslag , og det virker stabilt nok, og der er ikke nogen afstivning af nogen art ,

P.S : har bestilt et digital kamera ude i El-giganten , de havde jo som sædvanlig ikke varen som de reklamere med hjemme , men skulle få det d. 14 juli , så der bliver der nok hurtigt taget nogle billeder. men de kan godt være nogle drønerter  derude, havde jo prøvet at bestille en panny 500´ er projektor derude, men efter 3 uger langtids venten , blev jeg utålmodige og købte ved AV-Connection istedet, og fik den vistnok dagen efter

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 01 Juli 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

jeg tror det er samme træ jeg har kig på .. har været grundigt igennem en trælasthandel, og det var eneste jeg ville bruge.. har dog intet købt endnu.. skal lige se om der er noget andet og bedre i en af de andre trælaster..

jeg regner med at sætte det op med 4 beslag.. i stil med 'rigtige' fastrammelærreder..

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes