Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 23:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Dantax overtager Raidho. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:
Jeg gik hen på deres hjemmeside for at se om jeg kunne finde noget om deres nye modeller. Lad os bare sige at der er noget alvorligt galt i det firma. De nye modeller eksisterer tilsyneladende kun som computergrafik.

Er du lidt mistænksom eller hva?

De nye modeller eksisterer (med mindre jeg har været udsat for spillende 3D computergrafik). Men hvis du vil se dem, skal du nok besøge Flex Audio. Hjemmesiden har ikke været opdateret længe (og det er som nævnt ikke de nyeste modeller du har fundet).

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Valby11
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Gode gamle Dantax ... godt nok længe siden de har lavet noget der var værd at skrive hjem om. Måske passer Raidho fint ind i denne sammenhæng - husker stadig testen i HF og lyden fra deres første serie af højttalere - uha uha ... det var helt skævt. Fin bånddiskant men resten!!!!!

Siden er der imidlertid sket meget og hvem ved om Raidho idag laver gode højttalere - efter deres mindre heldige start - jeg må tilstå at jeg droppede at lytte til dem efter de første oplevelser.

Hvis man skal se på brugtpriserne har mærket aldrig rigtigt vundet rigtigt fodfæste i markedet ....

Held og lykke til både Raidho og Dantax

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Nåh ja, jeg synes bare det er besynderligt, at man bruger fotomanipulation på den officielle hjemmeside. De kan godt lave en højtaler til en million, men de kan ikke få fat på en fotograf. Men hvis du siger højtalerne findes så gør de vel.

Men det er dog imponerende at et så lille firma, kan sende hele tre modeller X-5, C-4 og C-5 i den øverste prisklasse på markedet på en gang. Skal man le eller græde.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

De har været undervejs i lang tid, jeg besøgte fabrikken for et par år siden, og allerede der havde man gang i pre-produktionsforberedelse af de store C modeller. At man så kaster det hele på gaden samtidigt er nok en markedsføringsting som jeg heller ikke helt forstår.

Ang. hjemmeside, så er det vist mere reglen end undtagelsen at de mange små og mellemstore producenter her i landet ikke helt har forstået det med at interesserede og potentielle købere gerne vil have en gennemført og informativ hjemmeside, men det er jo ikke alle der tænker på at få den slags outsourcet, eller mener at det er essentielt for netop deres kundegruppe.

Lige inden Raidho blev overtaget blev der for øvrigt afholdt en demo af deres nye bånd, og jeg må indrømme at jeg virkeligt håber at de kan få en produktion igang med dem, personligt synes jeg en del bedre om dem end de gamle, og tilføjer eben/ayra en langt større evne til at gengive de hårde og metalliske toner der måtte være på optagelserne.

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Nu er det ikke for at træde nogen over tæerne, men Dantax forbindes ikke med kvalitet i mit hovede, modsat Raidho som skulle være ganske fornuftigt.
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
Lige inden Raidho blev overtaget blev der for øvrigt afholdt en demo af deres nye bånd, og jeg må indrømme at jeg virkeligt håber at de kan få en produktion igang med dem, personligt synes jeg en del bedre om dem end de gamle, og tilføjer eben/ayra en langt større evne til at gengive de hårde og metalliske toner der måtte være på optagelserne.

De nye bånddiskanter er i produktion. Men jeg fandt ikke ud af hvilke produkter de bliver brugt til.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Nu hvor jeg har kigget på billederne igen, så er jeg næsten sikker på, at lyset på væggen bagved stammer fra reflektioner i vand, d.v.s at billedet af X-4 er taget på kanten af et indendørs badebasin.

Men da det er logisk umuligt, at opnå de samme reflektioner to gange er det et definitivt bevis på, at billedet at X-5 er fup.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

For dem der måtte være blevet lettere forvirret:

http://www.viborghifi.dk/nordost_mfl.htm

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:
Nu hvor jeg har kigget på billederne igen, så er jeg næsten sikker på, at lyset på væggen bagved stammer fra reflektioner i vand, d.v.s at billedet af X-4 er taget på kanten af et indendørs badebasin.

Men da det er logisk umuligt, at opnå de samme reflektioner to gange er det et definitivt bevis på, at billedet at X-5 er fup.

Det er der vel ikke noget galt i? Historien kunne jo være at da de skulle til at udvikle X-5 ville de lige lave et flot model-billede først, og så paste'de de det ind på X-4's plads. Og så er de ikke kommet videre, hverken med at tage rigtige billeder eller deres hjemmeside.

At billedet er fup gør jo ikke produktet til fup.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

blackfrancis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

i virkelighedens verden ude på reklamebureauerne er det fuldstændig almindeligt at tage et "pack-shot" (foto af produkt på en hvid baggrund) og så bagefter sætte den fritlagte version af produktet ind på en anden baggrund. det er hurtigere og billigere end at slæbe produktet ud på en location hver gang. kald det bare fup...men det er et spørgsmål om at spare tid og penge.
Til top Vis blackfrancis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackfrancis

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 November 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Raidhos hjemmeside til mere information:

http://www.raidho.dk/

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Nå ja. Hjemmesiden er opdateret men intet syn af de nye højtalere. De er til salg i Januar ( hvis jeg køber en får jeg så en enhjørning med i prisen)

Danmark er/var et foregangsland for audioteknik. Det er ikke helt forkert, jeg har hørt Dynaudio Consequence MKII, og vil personligt bedømme dem til at være de bedste højtalere nogensinde.

Det er trist at se fup firmaer som dette udnytte den status vores land besidder for at score en billig profit.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 December 2009 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:
Eller tag bare den med at de reklamerede med, at bruge Nordost kabling internt. Dum, dum beslutning. Der er
ikke noget, der deler HiFi entusiaster i to lejre som netop kabler. På den måde mistede de rigtig mange potentielle købere.

Hvorfor skulle det være et problem? Jeg er die-hard kabelskeptiker, som mener at 75% af kablers vidundervirkning er placeboeffekt,
men det gør da i mine ører ikke en Raidho dårligere at der er Nordost indeni. Det er vel næppe værre end standard 2.5mm2 kabel!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 31 December 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Nå ja. Hjemmesiden er opdateret men intet syn af de nye højtalere. De er til salg i Januar ( hvis jeg køber en får jeg så en enhjørning med i prisen)

Danmark er/var et foregangsland for audioteknik. Det er ikke helt forkert, jeg har hørt Dynaudio Consequence MKII, og vil personligt bedømme dem til at være de bedste højtalere nogensinde.

Det er trist at se fup firmaer som dette udnytte den status vores land besidder for at score en billig profit.

Der er vist én der savner spænding og selskab idag

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

gx55
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 December 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

hvorfor siger du af det er et fup firma, har du over hovedet haft ders produgter i hånden ? eller er det bare noget du tror, jeg har selv 4 bas enheder og 2 diskanter og det er bare super lavet helt i gemmen og spiller super.       

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Jamen bevares, der trådte jeg nok nogen over en øm tå. Men hvis X4 og C5 er til salg i Januar må de jo nødvendigvis være færdigproduceret og på vej til forhandleren allerede idag.

Så hvor er de? Ikke hos Flex Audio, der har de stadig kun computer grafik og ingen specifikationer.

gx55
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 December 2009 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Jamen bevares, der trådte jeg nok nogen over en øm tå. Men hvis X4 og C5 er til salg i Januar må de jo nødvendigvis være færdigproduceret og på vej til forhandleren allerede idag.

Så hvor er de? Ikke hos Flex Audio, der har de stadig kun computer grafik og ingen specifikationer.

hæhæ nej det gjore du nu ikke men jeg kan da godt fløje dig men der er det samme med vifa de skulle også kommer med nogen nye enheder til januar men er der noget på hjemme siden nej. men lige frem og kalde dem et fup firma er lidt hårdt når de laver så gemmen førte højtaler

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 December 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:
Jamen bevares, der trådte jeg nok nogen over en øm tå.

Jeg har flere grunde til at mene at Vienna fremstiller inferiøre produkter. Men "fup" er det ikke.

Hurin skrev:
Men hvis X4 og C5 er til salg i Januar må de jo nødvendigvis være færdigproduceret og på vej til
forhandleren allerede idag. Så hvor er de? Ikke hos Flex Audio, der har de stadig kun computer grafik og ingen specifikationer.

Billedet af X-5 på flexaudio.dk er ikke computergrafik. Det er et fotografi.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2009 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Hvad  har Vifa med sagen at gøre. Raidho er i den grad fuld af . Jeg var på Flex Audios stand hos Hifi&Surround, det var det mest latterlige setup, jeg nogensinde har set. Kablerne kostede mere en forstærker og højtalere tilsammen.

Jeg gentager HVOR ER DE LOVEDE HØJTALERE, de skulle være klar til salg i Januar, det er om 8 timer, så hvor er de?

Det tror jeg godt jeg kan besvare. Oppe i  på godtroende mennesker.

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 31 December 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:
Raidho er i den grad fuld af . Jeg var på Flex Audios stand hos Hifi&Surround

Flex Audio er ikke Raidho. Flex Audio er forhandler. Hvad Flex Audio vælger at udstille på en messe gør vel ikke Raidho til svindlere?

Citér:
Jeg gentager HVOR ER DE LOVEDE HØJTALERE, de skulle være klar til salg i Januar, det er om 8 timer, så hvor er de?

Der er 31 dage i januar. Har du læst det var den 1. januar nogen steder?

Citér:
Det tror jeg godt jeg kan besvare. Oppe i  på godtroende mennesker.

Hvem er de godtroende mennesker Raidho har snydt? Og hvordan? Jeg har ikke hørt fra mange utilfredse kunder her...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes