Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Officiel tilmelding til Head-fi meet 3/10 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

pof@ skrev:

burning777 skrev:

Nu du siger Little Dot IV - så skal det lige nævnes at Sebastian L havde en imponerende Little Dot IV med - godtnok modificeret med en masse
rør
jeg ikke husker navnene på. Den lød bestemt også rigtigt godt.

Mon ikke det er den samme vi skriver om? Den spillede vist på et Primare værk og noget DAC jeg ikke husker. Men var den modificeret
mht rør?

Ja - det var den, der stod inde på hjørnekontoret. Jeg mener der var skiftet rør og anden indmad. Men det er også derfor jeg holder mig væk fra
rør-forstærkere. Jeg aner ikke hvad jeg piller ved - hvis jeg fik den slags ville det ende i sort røg. Men den lød godt - det skal den ha

Var der forresten ikke også en anden Little Dot med??? En der tog lidt tidligere hjem? Jeg nåede aldrig at lytte til den.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Jo der stod en i vinduet i det store mødelokale

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Jo tog lidt tidligt hjem (ved 16 tiden), Little Dot III sammen med sennheiser 555 som ikke spillede godt sammen, fik derimod sat et par Grado 325 og så spillede den godt, så jeg er kommet til at bestille et par af dem 
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Ser sku hyggeligt ud!

Hvordan er de Grado PS1000 sådan lyd medsigt, i forhold til HF-2... Er det lidt ala. GS1000, hvor det hele bare ender i et giga lydbillede uden at
være helt kontrolleret?

PS-1000 var for mig den største skuffelse på meetet, en stor vild voldsom ukontrolleret vulgær lyd, GS-1000 var nærmest neutral i forhold. HF2
var meget bedre en PS-1000 blot ikke min smag. Og så var finishen af GS-1000 dårligt nok en 1.000 kr.'s hovedtelefon værdig men da det er
Grado var man jo lidt forberedt på dette i forvejen.

niemion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

På billede 4, fremme på bordet og yderst til højre, det er vel ikke en Lavry DA11?
Til top Vis niemion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niemion Besøg niemion's Websted

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
[QUOTE=pof@]

[QUOTE=burning777]

Var der forresten ikke også en anden Little Dot med??? En der tog lidt tidligere hjem? Jeg nåede aldrig at lytte til den.

Jeg havde også en Little Dot II++ med.. Så faktisk var der både en II, III og IV tilstede..

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Håber du lige kunne lave en lille samligning mellem dine Yuins og koss clip-on når de er kørt til..
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Henrik_sdk skrev:
Håber du lige kunne lave en lille samligning mellem dine Yuins og koss clip-on når de er kørt til..

En hurtig sammenligning vil sige at der er meget mere dynamik, mere punch, mere klarhed, bedre lydbillede (omend det stadig er lidt lille).. Mere detaljering.. Der er lidt mere henover hele fronten bare... Men nyprisen er også 20$ VS 150$.. Så det skulle der jo helt sikkert også være.. Har man brug for et sæt super portable bøffer, uden at det er IEM's, er det helt klart en god kandidat. Jeg har ikke hørt Audio-technica's clip-on endnu, men af hvad jeg indtil videre sparsomt har læst om det, virker det til at G1A'eren får bedre ord med på vejen..

En ting jeg syntes mindre godt om ved dem, er dog at selve øre-clipsne er lavet i plastik. Det ser ganske fikst ud og sådan, men det er væsenteligt smartere med Koss' hvor de er i metal beklædt med noget gummi. Dette gør at man kan bøje dem lidt, alt efter hvordan ens ører nu er udformet. Og så ser yuin-plastik-clip'en lidt skrøbelig ud (det er et ret tyndt stykke plastik der er, hvor de er mest udsatte) Går de i stykker, er det dog ikke så slemt, da clipsene fra ksc-75'erne såvidt jeg kan se passer direkte på.. Yuin har ikke ligefrem været kreative med udformningen  (typisk, de copy-cat kinøjsere)

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Øv hvor var jeg træt af ikke at kunne komme, eller jeg kunne jo godt have slæbt min kadaver med, men hovedet var helt fuldt af snot og så man kan heller ikke høre ordentligt

Jeg håber i har haft det rigtigt sjovt..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Meier skrev:

Buyer no 1 skrev:
Også jeg må her i sidste øjeblik, melde mig blandt de sygdomsramte

Tja - jeg lå også brak

Håber, at i havde en god dag.

Havde sku ellers sat næsen op efter at få hørt nogen head-amps, men måske næste gang

Hilsen

Thomas

Du skal da til enhver tid være velkommen til en lytter uden for Kalundborg hvis du vil.

Tak  Hvis jeg kommer forbi de kanter, så siger jeg bestemt til - tak

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

Sebastian L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
pof@ skrev:
Jeg havde bestemt mig for ikke at skulle have rør igen, men da jeg hørte Little Dot MkIV, måtte jeg lige tænke over den beslutning igen. Så meget at jeg skriver lidt med David som forhandler dem.Jeg fik desværre ikke talt med ejeren, men ville da meget gerne vide om kvaliteterne også er til stede før den bliver modificeret? Og evt. hvilke ændringer der har givet mest. Kan de betale sig at købe SE versionen?

Nu du siger Little Dot IV - så skal det lige nævnes at Sebastian L havde en imponerende Little Dot IV med - godtnok modificeret med en masse rør jeg ikke husker navnene på. Den lød bestemt også rigtigt godt.

Tak for de pæne ord

Min Little Dot MKIV stod og spillede med orig. udgangsrør 'Sovtek 6H30 EH' men indgangsrørene var Tung-Sol 6AK5 black plate. Derudover har jeg modificeret temmelig kraftigt på den ved at udskifte kondensatorer og bypasse tilstedeværende kondensatorer. Læs denne tråd på headfi:
http://www.head-fi.org/forums/f5/little-dot-mk-iii-mods-4394 49/index4.html#post6062243

Jeg er ikke helt færdig med at tweake, men er dog meget tilfreds m. resultatet indtil videre.

EDIT: Der var ingen extern DAC tilkoblet, ampen var sluttet direkte til min Primare DVD30 med Nordost Blue Heaven rca kabler.

Tak for et godt meet!

-Sebastian

MRGM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Nu jeg missede hele arrangementet, har det virkeligt naget mig at jeg aldrig fik hørt det sæt HD800, der var med.

Så mit spørgsmål er; hvem fik lyttet til dem, og hvad er jeres indtryk?

Til top Vis MRGM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRGM

beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Tak for et godt meet...

Jeg var især imponeret af Sennheiser HD800, de var dæleme gode....

Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

MRGM skrev:

Nu jeg missede hele arrangementet, har det virkeligt naget mig at jeg aldrig fik hørt det sæt HD800, der
var med.

Jeg fik lyttet til dem og der er ingen tvivl om at HD800 virkelig er en fantastisk hovedtelefon. Især tror jeg de fleste der
lytter til dem første gang får en WOW-oplevelse da de på mange måder er anderledes end hvad man ellers har lyttet til.

Lyden er virkelig "hul igennem" - slet ikke samme fornemmelse som man har med HD650 men noget mere luftig, åben - ja
virkelig behagelig lyd. Behagelig, venlig, let, blød og perfekt lyd... Ikke noget påtrængende eller noget, der ikke kommer
frem. Balance hele vejen igennem. Det er den eneste hovedtelefon jeg har lyttet til der har den lyd. Jeg kan ikke rigtig finde
noget at sammenligne med som minder om - det skulle lige være Stax - men alligevel ikke helt. En hovedtelefon der maler
musikken ud på et tapet flot og detaljeret. Fantastisk...

Komforten er absolut også det bedste jeg har prøvet. En solid luksus-luksus-udgave af HD595 bare meget mere behagelig...

Jeg er HELT sikker på at de kommer hjem til mig på et tidspunkt....og jeg var også millimenter fra at købe et sæt på et
tidspunkt.

Det er helt sikkert at hvis jeg ikke havde så mange hovedtelefoner så kunne HD800 sagtens være den eneste ene som gør
alt rigtigt godt. Jeg tror dog ikke jeg er kommet så langt at jeg vil sælge alt andet og kun have HD800 - men hvem ved. Det
kan være man ender der en skønne dag.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig med Burning777....

Hvis man skulle nøjes med én hovedtelefon, skulle det nok være HD800...

Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted

Sebastian L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2004
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

MRGM skrev:

Nu jeg missede hele arrangementet, har det virkeligt naget mig at jeg aldrig fik hørt det sæt HD800, der var med.

Jeg er for så vidt enig i de ovenstående kommentarer. Dog afhænger det af hvilken forstærker man lytter på. Tilkoblet min egen LD MKIV synes jeg der var en mindre pukkel i den øvre mellemtone. Ikke alvorligt men alligevel en skønhedsplet, som gør at jeg umiddelbart foretrækker HD650 - især når man kigger på prisen.
Spændt efter Wadia/HeadAmp comboen virkede HD800 fuldstændig fremragende: luftige og med dybde og detaljer uden at det var trættende. Eksempelvis hørte jeg på et Steely Dan nummer en triangel som jeg vidste lå i mixet, men ikke har kunnet høre på andet headfi grej. Og det var ikke for analytisk, hvilket er sjældent.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

beam skrev:

Jeg er helt enig med Burning777....

Hvis man skulle nøjes med én hovedtelefon, skulle det nok være HD800...

Heheh kun fordi i ikke har hørt k1000, mener dem der har både hd800 og k1000, har foretrukket k1000 Men igen k1000 er ikke for alle og den kræver jo et dedikeret k1000 setup
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Heheh kun fordi i ikke har hørt k1000, mener dem der har både hd800 og k1000, har foretrukket k1000 Men igen k1000 er ikke for alle og den kræver jo et dedikeret k1000 setup
[/QUOTE]

Jo, har skam hørt K1000, de er da gode, meeeen.....

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

beam skrev:

Heheh kun fordi i ikke har h�rt k1000, mener dem der har b�de hd800 og k1000, har foretrukket k1000 Men igen k1000 er ikke for alle og den kr�ver jo et dedikeret k1000 setup

Jo, har skam h�rt K1000, de er da gode, meeeen.....

[/QUOTE]

hehe tiden må vise det, k1000 har holdt sig på den relative top i mange år nu, og jeg tror de blir der, men nu har jeg jo ikke hørt hd800, så det er jo kun ud fra hvad jeg kan se andre skriver. En skam jacob (min lillebror) ikke købte hd800 da han var nede og besøge sennheiser, han kunne have fået dem før alle andre og en del billigere, også i en speciel kasse... wuuu
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
En skam jacob (min lillebror) ikke købte hd800 da han var nede og besøge sennheiser, han kunne have fået dem før alle andre og en del billigere, også i en speciel kasse... wuuu

Ja han skulle have været spanket med en drivvåd søndags Berlinger for det.

Jeg har samme oplevelse som ovennævnte med min nye Edition8 i forhold til andre lukkede hovedtelefoner jeg har hørt, men jeg må indrømme at jeg foretrak HE60 frem for HD800 i de anlæg der var til rådighed på meetet. Og ja HD800 er nok mere "rigtig" end Edition8 (og i hvert fald med bedre soundstage) men faktisk foretrækker jeg lyden af Edition8 hvilket jo er enormt heldigt for mig når jeg nu er tvunget til at skulle have en lukket hovedtelefon. K1000 har jeg fortsat tilgode at høre.

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes