Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 23:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: MIT ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Ikke Slipsefyr skrev:
Hvem forhandler Nirvana og hviklet prisleje ligger det i?

Der er pt. ingen importør af Nirvana i DK, men hvis du ser mod Holland kan du finde dem.

Her er et link med priser og omtale / test's

www.dynamic-solutions.nl

PS. Se iøvrigt på forhandler i US, med den lave kurs på US$ kan du lave en god handel også selvom du skal betale told / moms.

Takker

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Til Alex!

Jeg skal ikke forsvare MIT, ja, faktisk har jeg ikke flere MIT kabler i mit setup(har haft MIT 330 Tube Terminator), men det slår mig, om din opfattelse af MIT måske kan skyldes, at de ikke var tilspillet????

Yanomami

Til top Vis yanomami's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yanomami

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Jeg ved jeg ikke er så flink til at følge på op og ikke mindst takke, for div. svar mm. Men. Nu har jeg bestilt et par Bertram kabler. De skal erstatte mine CableTalk til 55,- meteren. Hvad der mon sker. Det ved jeg måske i næste weekend.....
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

yanomami skrev:

Til Alex!

Jeg skal ikke forsvare MIT, ja, faktisk har jeg ikke flere MIT kabler i mit setup(har haft MIT 330 Tube Terminator), men det slår mig, om din opfattelse af MIT måske kan skyldes, at de ikke var tilspillet????

Yanomami

Hej Allan

Undskyld det lidt sene svar  Signalkablerne var tilspillet men højttalerkablerne var ikke tilspillet, de havde da dog spillet nogen tid hos en anden kunde men hvor mange timer kan jeg ikke sige ?

Højttalerkablet kan sikkert bliver bedre efter flere timer men det optimale vil være at lytte på et der er tilspillet og der efter fælde den endelige dom.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Jeg ved jeg ikke er så flink til at følge på op og ikke mindst takke, for div. svar mm. Men. Nu har jeg bestilt et par Bertram kabler. De skal erstatte mine CableTalk til 55,- meteren. Hvad der mon sker. Det ved jeg måske i næste weekend.....

Hej Mr. High Fy

Det lyder interessant med Bertram kablerne ... lad endelig høre fra dig når du har de første lytteindtryk parat.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Alex E Nielsen]

Det er som regl et hot emne mht. kabler og specielt når det drejer sig om Nordöst og MIT, begge kabler bliver også i den grad eksponeret i div. forretninger og magasiner så vi kan dårligt undgå at følge disse to "rivaler" på deres vej til de Dansk hifi hjem.

MIT fandt også vej til mit eget hjem, jeg havde den ære at få lov at låne Højttalerkabler og signalkabler fra MIT serie MH750 Shotgun, dette lån stod Audio Vision for -og det takker jeg dem for at dette blev muligt.

Jeg var meget opsat på at lytte til Shotgun serien og havde ventet meget utålmodigt i nogle dage -og endelig kom de med den lokale fragtmand.

Mit første indtryk af MIT kabler var det synlige, de syner af meget og man føler at man får meget for sine penge, kablet er tykt og der er den mystiske kasse som fuldender det tekniske udtryk, ser man lidt bedre efter på kablet så opdager man også dets svage sider, bananstikne er i alt for ring kvalitet og de falder ganske simpelt ud af terminalerne hvis man bare rør det mindste ved kablet, måske også fordi at kablet er særdeles stift og derfor belaster termineringen i en uheldig grad. iøvrigt så stinker kablerne af plastik og den kedelige grå farve på højttalerkablet minder i den grad om billigt plastik fra en svunden computertid, kort sagt så var det visuelle indtryk ikke særligt overbevisende.

Signalkablerne har også den mystiske kasse og en sort nylonstrømpe trukket over kablet, de er faktisk meget flotte og mere fuldendet end højttalerkablerne, men det fordømte kasse er ikke særlig praktisk når man skal installere dem bag grejet.

Lytte indtrykket var lidt af en oplevelse som i den grad skuffede mig, andre havde fortalt mig at jeg kunne vente mig noget helt specielt og særdeles når jeg spiller på Mark Levinson, det skulle efter sigende passe godt sammen, så jeg var ladet helt op til et positivt indtryk med placeboeffekt og hele pivetøjet.

Jeg startede med at sætte højttalerkablerne ind i kæden sammen med Madrigal CZ-Gel og Madrigal HPC, det jeg hørt var ikke hvad jeg havde forventet mig, hvis vi starter med bassen så virkede det som om at den kun kunne lyde på én måde -og det var meget ensformig og uden de store neuancer, det gik straks lidt bedre i den øvrer bas hvor der kom mere krop end jeg er vant til, stemmer var meget glatte og lidt kedelige, toppen eller mangel på sammen var slet ikke udstrakt, det virkede allermest som om at kablet skar tonerne væk.

Nu kom turen til at sætte hele Shotgun serien i kæden, ud med de gamle Madrigal CZ og ind med Shotgun signalkabler til ca. 10000,- stykket -og så døde musikken ??? hallo hvad sket der her ??? -sjældent er jeg blevet så skuffet på én gang, adskillige gange blev José Cura spillet (Puccini's Aria) -og med samme resultat, José Cura var afgået ved "døden" bedre var det ikke med strygerne som på et tidspunkt starter ved et meget lavt niveau, med meget hurtige, kort strøg på de høje toner og til sidst eksplodere med pauker o.lig -denne start på strygerne startede langt senere i niveau end jeg ellers er vant til, det virkede faktisk som om at MIT skære i niveau og nærmest amputere symfoniorkesteret til en livløs grød (undskyld udtrykket) -meget bedre er det heller ikke med rytmisk musik, her kan man virkelig tale om at spille glat, musikken rør sig ikke ud af flækken, det blev ganske simpelt dødt og livløst og på ingen måde befordrene for musikken.

Nu kan man så spørge om der overhovedet ikke var noget positivt ved dette bekendtskab med MIT' s Shotgun Serie, det var immervæk kabler til en samlet pris på 38000,- så der burde vel være noget at glæde sig over ? men NEJ -det eneste jeg glædede mig over var at sende dem tilbage til hvor de kom fra, dette kan gøre meget bedre og for en langt lavere pris en MIT tillader sig at tage for disse "syge" kabler, det er mig en gåde at de kan virke i andre setup's.

Mit grej er følgende:

Opera Consonance Ref. CD 2.2

Mark Levinson no.27 og no.28

Revel Performa F30

Disse kabler blev MIT prøvet sammen med:

Madrigal CZ-Gel

Madrigal HPC

Renaissance Audio Silver Blue Standard

Siltech Classic

Som en afsluttende bemærkning så er dette min oplevelse af MIT i mit setup og dette skal ikke ses som et forsøg på at hænge folk ud som er glade for MIT -men jeg kan desværre ikke på ét punkt anbefale MIT's Shotgun. SORRY

------------------------------------------------------------ --------

Hej Alex...nu fandt jeg endeligt din kommentar.

Ved du hvad .....tror du ikke du i virkeligheden har lyttet igennem til din Consonance....du har jo selv været efter den adskellige gange og ville skifte den til næsten hvad som helst.

Jeg tror MIT har afsløret din cd-afspiller nådesløst, men at du nu har fundet et højere plan med Nirvarna, idet dette matcher/skjuler din consonance.

MIT er ikke favelade, men særdeles afslørende kabler....så i virkeligheden afslører de utilstrækkeligheden i anlægget...............kunne det ikke være det ? For mig er det det bedste der er sket i MIT anlæg......De kan stærkt og uforbeholdent anbefales. Og MIT har haft deres tid.....hvad pokker er det for noget l**t at lukke ud. MIT er sgu da et af de førende kabelfirmaer i verden.

Men de er dyre....indrømmet.....og fremragende..............Misundelse er en grim ting.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:
[QUOTE=Alex E Nielsen]

Det er som regl et hot emne mht. kabler og specielt når det drejer sig om Nordöst og MIT, begge kabler bliver også i den grad eksponeret i div. forretninger og magasiner så vi kan dårligt undgå at følge disse to "rivaler" på deres vej til de Dansk hifi hjem.

MIT fandt også vej til mit eget hjem, jeg havde den ære at få lov at låne Højttalerkabler og signalkabler fra MIT serie MH750 Shotgun, dette lån stod Audio Vision for -og det takker jeg dem for at dette blev muligt.

Jeg var meget opsat på at lytte til Shotgun serien og havde ventet meget utålmodigt i nogle dage -og endelig kom de med den lokale fragtmand.

Mit første indtryk af MIT kabler var det synlige, de syner af meget og man føler at man får meget for sine penge, kablet er tykt og der er den mystiske kasse som fuldender det tekniske udtryk, ser man lidt bedre efter på kablet så opdager man også dets svage sider, bananstikne er i alt for ring kvalitet og de falder ganske simpelt ud af terminalerne hvis man bare rør det mindste ved kablet, måske også fordi at kablet er særdeles stift og derfor belaster termineringen i en uheldig grad. iøvrigt så stinker kablerne af plastik og den kedelige grå farve på højttalerkablet minder i den grad om billigt plastik fra en svunden computertid, kort sagt så var det visuelle indtryk ikke særligt overbevisende.

Signalkablerne har også den mystiske kasse og en sort nylonstrømpe trukket over kablet, de er faktisk meget flotte og mere fuldendet end højttalerkablerne, men det fordømte kasse er ikke særlig praktisk når man skal installere dem bag grejet.

Lytte indtrykket var lidt af en oplevelse som i den grad skuffede mig, andre havde fortalt mig at jeg kunne vente mig noget helt specielt og særdeles når jeg spiller på Mark Levinson, det skulle efter sigende passe godt sammen, så jeg var ladet helt op til et positivt indtryk med placeboeffekt og hele pivetøjet.

Jeg startede med at sætte højttalerkablerne ind i kæden sammen med Madrigal CZ-Gel og Madrigal HPC, det jeg hørt var ikke hvad jeg havde forventet mig, hvis vi starter med bassen så virkede det som om at den kun kunne lyde på én måde -og det var meget ensformig og uden de store neuancer, det gik straks lidt bedre i den øvrer bas hvor der kom mere krop end jeg er vant til, stemmer var meget glatte og lidt kedelige, toppen eller mangel på sammen var slet ikke udstrakt, det virkede allermest som om at kablet skar tonerne væk.

Nu kom turen til at sætte hele Shotgun serien i kæden, ud med de gamle Madrigal CZ og ind med Shotgun signalkabler til ca. 10000,- stykket -og så døde musikken ??? hallo hvad sket der her ??? -sjældent er jeg blevet så skuffet på én gang, adskillige gange blev José Cura spillet (Puccini's Aria) -og med samme resultat, José Cura var afgået ved "døden" bedre var det ikke med strygerne som på et tidspunkt starter ved et meget lavt niveau, med meget hurtige, kort strøg på de høje toner og til sidst eksplodere med pauker o.lig -denne start på strygerne startede langt senere i niveau end jeg ellers er vant til, det virkede faktisk som om at MIT skære i niveau og nærmest amputere symfoniorkesteret til en livløs grød (undskyld udtrykket) -meget bedre er det heller ikke med rytmisk musik, her kan man virkelig tale om at spille glat, musikken rør sig ikke ud af flækken, det blev ganske simpelt dødt og livløst og på ingen måde befordrene for musikken.

Nu kan man så spørge om der overhovedet ikke var noget positivt ved dette bekendtskab med MIT' s Shotgun Serie, det var immervæk kabler til en samlet pris på 38000,- så der burde vel være noget at glæde sig over ? men NEJ -det eneste jeg glædede mig over var at sende dem tilbage til hvor de kom fra, dette kan gøre meget bedre og for en langt lavere pris en MIT tillader sig at tage for disse "syge" kabler, det er mig en gåde at de kan virke i andre setup's.

Mit grej er følgende:

Opera Consonance Ref. CD 2.2

Mark Levinson no.27 og no.28

Revel Performa F30

Disse kabler blev MIT prøvet sammen med:

Madrigal CZ-Gel

Madrigal HPC

Renaissance Audio Silver Blue Standard

Siltech Classic

Som en afsluttende bemærkning så er dette min oplevelse af MIT i mit setup og dette skal ikke ses som et forsøg på at hænge folk ud som er glade for MIT -men jeg kan desværre ikke på ét punkt anbefale MIT's Shotgun. SORRY

------------------------------------------------------------ --------

Hej Alex...nu fandt jeg endeligt din kommentar.

Hej dr. Lyd ... ja, den har ligget lidt offline et stykke tid

Ved du hvad .....tror du ikke du i virkeligheden har lyttet igennem til din Consonance....du har jo selv været efter den adskellige gange og ville skifte den til næsten hvad som helst.

Jeg har ved andre lejligheder været på nippet til at skille mig af med consonancen men ikke bevistløst som du ligger op til.

Jeg tror MIT har afsløret din cd-afspiller nådesløst, men at du nu har fundet et højere plan med Nirvarna, idet dette matcher/skjuler din consonance.

Alt andet lige så kan MIT ikke afsløre noget, dertil er det ikke neutralt nok, det har en helt klar grundklang som umiskendeligt vil gøre opmærksom på sig selv.

MIT er ikke favelade, men særdeles afslørende kabler....så i virkeligheden afslører de utilstrækkeligheden i anlægget...............kunne det ikke være det ?

Nej, det tror jeg som sagt ikke, Siltech som eks. er langt mere afslørende i den grad og dog mere harmonisk / musikalsk.

For mig er det det bedste der er sket i MIT anlæg......De kan stærkt og uforbeholdent anbefales.

Jep, sådan skal det være ... virker det i dit anlæg så er der ingen problemer, det er jo dig som skal lytte på det.

Og MIT har haft deres tid.....hvad pokker er det for noget l**t at lukke ud. MIT er sgu da et af de førende kabelfirmaer i verden.

MIT har været meget eksponeret idet at Steensen har markedsført det samen med Mark Levinson, men betyder nødvendigvis ikke at det er godt.

-om MIT har haft deres tid ? - ja her hos mig men det finder sikkert vej til andres anlæg.

Men de er dyre....indrømmet.....og fremragende..............Misundelse er en grim ting.

Misundelse er ikke en side du ser fra mig, jeg er ingenlunde misundelig på andres grej, jeg har bare skrevet mit lytteindtryk af MIT, Siltech og Renaissance Audio.

m.v.h.

Alex E Nielsen

Mvh

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 16 Marts 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Mr. High Fy skrev:

Hej Mr. High Fy

Det lyder interessant med Bertram kablerne ... lad endelig høre fra dig når du har de første lytteindtryk parat.

Nu har jeg kørt med den lille single-wire model ved navn Model 2, i lidt over en uge nu, og jeg må sige at der er sket noget, i positiv forstand forstås. Man fatter ikke hvad kabler kan gøre for man har hørt det, Sjovt nok. Men det er sgu ikke småting. Jeg gider næsten ikke fyre alle de sædvanlige hifi-floskler af, men jeg vil sige det på den måde, at jeg fik ikke brug for min returet på Bertram kablet. Du/i kan se kablet her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8291&PN =1

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Marts 2004 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Hej Alex

Ja.....det er lidt uforståeligt ? Du var også meget imod Mark Levinson....ikke....og hvad har du stående idag...ja, jeg spørger bare ???? Du var meget imod REVEL....hvad har du stående idag ?  

Du skriver selv til slut, at du ikke forstår det kan virke i andre setups........du indrømmer altså det virker ? Det virker måske ikke tilfredsstillende i dit anlæg (fair nok), men lad være med at skrive alle de negative bemærkninger, som om kablet har gjort dig noget.....Du har haft en forhandler (AudioVision) som har hjulpet dig utroligt meget......du burde nok have diskuteret det med dem frem for her på forum, netop for at finde ud af om der var noget andet galt. Jeg gætter mig til, at du har brugt din balanceret udgang på Consonancen....så kan intet at det du har skrevet bruges til en anmeldelse af MIT, men i virkeligheden passer den så til din Consonance 2,2....for udgangen lyder ikke specielt godt for at sige det mildt.....det har du selv prøvet og indrømmet ved flere lejligheder....også hos mig.

Jeg synes ikke Steensen har overreklameret med MIT......for slet ikke at skrive....jeg har faktisk sjældent set en annonce med MIT og slet ikke sammen med Mark Levinson....så det passer ikke.

Mvh

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2004 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej Alex

Hej Dr. Lyd

Ja.....det er lidt uforståeligt ? Du var også meget imod Mark Levinson....ikke....og hvad har du stående idag...ja, jeg spørger bare ???? Du var meget imod REVEL....hvad har du stående idag ?  

Hifi er ikke en stillestående hobby, den udfordre hele tiden dine sanser eller også udfordre man sig selv til at prøve andre vej.

mht. Mark Levinson, så havde jeg på daværrende tidspunkt ikke lyttet til mærket i andet end messe-sammenhæng eller i andre setup, det var først efter jeg fik muligheden for at lytte til mærket i mit eget hjem at jeg tog mit valg og det er vel ikke så underligt ?

mht. Revel, så har jeg ikke været på banen med kommentar, hverken af negativ eller positiv udsagn, alene af den simple grund at jeg aldrig havde lyttet til dem før jeg hjem-lånte et sæt F30 som jeg havde i 6 uger før jeg købte dem.

Du skriver selv til slut, at du ikke forstår det kan virke i andre setups........du indrømmer altså det virker ?

Der er ikke noget at indrømme, jeg siger bare at selvom det ikke dur hos mig så kan det sikkert finde vej ind hos andre, min oplevelse er naturligvis ikke universel, der tillægger du mig for meget betydning.

Det virker måske ikke tilfredsstillende i dit anlæg (fair nok), men lad være med at skrive alle de negative bemærkninger, som om kablet har gjort dig noget.....

Jeg beklager da at du tager mine oplevelser så nært og personligt igen tillægger du mig alt for stor betydning som smagsdommer, jeg er sikker på at andre sagtens kan gøre deres valg uden at læse hvad jeg mener.

Du har haft en forhandler (AudioVision) som har hjulpet dig utroligt meget......du burde nok have diskuteret det med dem frem for her på forum, netop for at finde ud af om der var noget andet galt.

Audio Vision har en flot service, de lånet mig et komplet setup af MIT Shotgun og det er jeg da glad for ... men at der er behæftet en klausul på lånet af kabler, om at jeg ikke må komme med negative udsagn om kablet .. det var jeg ikke klar over  - Iøvrigt var der ikke andet "galt" som du skriver, end at kablet ikke faldt i min smag om hvorledes et givent signal skal behandles uskadt.

Jeg gætter mig til, at du har brugt din balanceret udgang på Consonancen....så kan intet at det du har skrevet bruges til en anmeldelse af MIT, men i virkeligheden passer den så til din Consonance 2,2....for udgangen lyder ikke specielt godt for at sige det mildt.....det har du selv prøvet og indrømmet ved flere lejligheder....også hos mig.

Ovennævnet er at du flytter fokus væk fra dig selv og over på mig, som du også ved så er jeg ikke alene om den holdning til MIT Shotgun, vi var to som hørte det samme og satte de samme ord på, tankevækkende ikke ?

Jeg synes ikke Steensen har overreklameret med MIT......for slet ikke at skrive....jeg har faktisk sjældent set en annonce med MIT og slet ikke sammen med Mark Levinson....så det passer ikke.

Du ligger ord i munden på mig, jeg har intet sted skrevet at det er opreklameret, jeg skriver at MIT og Mark Levinson har samme importør og hvad er mere naturligt end at kæde dem sammen, det er vel ikke så underligt ?

Mvh

Iøvrigt også interessant at jeg pt. har modtaget en mail fra Audio Vision så ser ud som følger:

Hej fra Skive

Jeg plejer normalt ikke at blande mig i disse diskussioner, men nu er tiden vist inde til en kommentar, som min gamle ven Poul Bundgaard sang hver søndag i giro 413:

Tak er kun et fattigt ord

Det skal bemærkes at det er ved et tilfælde at jeg har fået set kommentarerne omkring MIT kablerne, som vi desværre kom til at låne ud, kunden har ikke overfor nogen af os givet udtryk for utilfredshed hverken med servicen eller lyden.

Med venlig hilsen

Poul Dalgaard
Audiovision

Mon ikke om der har været en lille fugl som har sunget sin klagesang.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2004 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Fodnote til Poul Dalgaard's mail:

Audio Vision er gjort bekendt med min kritik, Tommy Sandholm ringe til mig og ville gerne høre min "repport" og jeg sagde nøjagtig det samme som jeg har skrevet i denne tråd.

At Poul Dalgaard så er ikke er bekendt med dette er jeg ikke herre over.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2004 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Mr. High Fy skrev:

Hej Mr. High Fy

Nu har jeg kørt med den lille single-wire model ved navn Model 2, i lidt over en uge nu, og jeg må sige at der er sket noget, i positiv forstand forstås. Man fatter ikke hvad kabler kan gøre for man har hørt det, Sjovt nok. Men det er sgu ikke småting. Jeg gider næsten ikke fyre alle de sædvanlige hifi-floskler af, men jeg vil sige det på den måde, at jeg fik ikke brug for min returet på Bertram kablet. Du/i kan se kablet her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8291&PN =1

Hej Mr. High Fy

Det kan dælme også være svært at sætte alle de ord på som man kan opleve ved et skift til andre komponenter, hovedsagen er at du har fundet "kablet" og det giver dig lyst til at beholde det og frem for alt lyttet til mere musik.

Tillykke med dine nye kabler  - er der så en radikal ændring på vej i resten af signalkæden ?

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Det er sku sjovt som MIT kan tænde folk af.... Nordost er ved at få samme effekt på folk ...

Der er lige så mange andre kabler ... der har deres særpræg ... men de bliver ikke så kendte eller berygtede.

Kabler er som jeg ser det i høj grad et modefænomen ... og mange gange gør ejerne en stor dyd ud af at der er så og så store forskelle mellem de forskellige kabler.

Mine erfaringer siger mig imidlertid, at forskellene ofte opstår på grund af det benyttede udstyr. Nogle kabler passer bare bedre til noget udstyr, mens andre får det til at lyde helt forfærdeligt.

I virkeligheden er det en smagssag ... i sidste ende. Der sidder jo en højttaler der typisk farver langt mere ude for enden af kablet ... og tit købes kablet for at kompensere for højttalerens lyd ... det kan man ihvertfald læse mellem linierne i mange indlæg.

Er der så noget galt med det ... ikke det fjerneste ... men kabler er i min bog tweak... der kan justere (marginalt) på lyden. Hvis man er utilfreds med lyden ... så start med at skifte ud et andet sted - for det er næppe dine kablers skyld!!

SATMIT

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Det er sku sjovt som MIT kan tænde folk af.... Nordost er ved at få samme effekt på folk ...

Hverken MIT eller Nordöst er et korstog for mig, ej heller andre kabler, det eneste jeg gjore var at beskrive hvad jeg hørte, intet andet ... -at så der er andre som har en anden mening er da helt ok, og ikke så underligt.

Der er lige så mange andre kabler ... der har deres særpræg ... men de bliver ikke så kendte eller berygtede.

Alle kabler har deres særkende i mindre eller højre grad ... Her i Danmark har vi en naturlig grund til at skrive / tale om ovennævnte kabler, fordi bla. at de har været op at vende mange gange i hifi tidsskrifter og hos forhandlere, det er jo ikke sådan at vi er så forvendt med andre "eksotiske" fabrikater.

Kabler er som jeg ser det i høj grad et modefænomen ... og mange gange gør ejerne en stor dyd ud af at der er så og så store forskelle mellem de forskellige kabler.

Det kan godt være at der også er et modefænomen indeblandet men der kan godt være stor forskel mellem forskellige kabler men det vil altid være op til den enkelte at vurder hvorlangt han / hun vil gå.

Mine erfaringer siger mig imidlertid, at forskellene ofte opstår på grund af det benyttede udstyr. Nogle kabler passer bare bedre til noget udstyr, mens andre får det til at lyde helt forfærdeligt.

Enig, men kabler kan ikke løbe fra deres grundklang som vil følge dem uanset hvad de bliver koblet på.

I virkeligheden er det en smagssag ... i sidste ende. Der sidder jo en højttaler der typisk farver langt mere ude for enden af kablet ... og tit købes kablet for at kompensere for højttalerens lyd ... det kan man ihvertfald læse mellem linierne i mange indlæg.

Ja, der er helt sikkert også en vinkel til at præge lyden i en individuel retning.

Er der så noget galt med det ... ikke det fjerneste ... men kabler er i min bog tweak... der kan justere (marginalt) på lyden. Hvis man er utilfreds med lyden ... så start med at skifte ud et andet sted - for det er næppe dine kablers skyld!!

Alt andet lige så er kabler et tweak og der skal naturligvis være en sammenhæng mellem komponenterne.

SATMIT

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 17 Marts 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Jeg tror i høj grad også at kabler der er godt på et anlæg, ikke nødvændigvis er et hit på et andet. Da jeg kørte med et rør set-up, havde jeg 3 kabler at vælge i mllem. Supra Ply 2.0, 3.4S og Cabletalk 3.1.  Det blev hurtigt klart at Supra 3.4S var den rigtige løsning på netop det set-up, men absolut ikke noget hit på mit "nye" transistor set-up. Alle de apperater man bruger, samt kabler, er jo hver sin tonekontrol og ind i mellem kan selv små justeringer, give stor indflydelse i positiv, eller negativ henseende. Det er en af de ting der gør hifi så spændende og bidrager med denne, måske livslange passion

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg tror det er smart f.eks. at spørge Lasse om det forholder sig sådan.
Jeg lavede en stunt med kabler hos ham for et par uger siden, og til orientering, så sker der det samme hver gang jeg prøver det.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Alex ... jeg opfattede det heller ikke som et korstog...

Tænkte bare at hvis man skriver Nordost eller MIT, så er man sikker på at man får en eller anden reaktion.

Jeg har for ca. 7000 kr. kabler i alt .... og det er hvad jeg lige har kunnet ofre. Til prisen er jeg tilfreds ... og jeg kan da nævne, at MIT og Nordos ud fra hvad jeg har hørt slet ikke kan konkurrere med Nirvana til prisen.

Problemet er bare at jeg ikke har 15-20k at smide på et sæt nye kabler! Og sjovt nok dukker Nirvana sjældet op brugt ... jeg tror du har svaret på hvorfor!

SATMIT 

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Alex ... jeg opfattede det heller ikke som et korstog...

Det er jeg glad for

Tænkte bare at hvis man skriver Nordost eller MIT, så er man sikker på at man får en eller anden reaktion.

jep, det er et "hot" emne at bevæge sig ud i.

Jeg har for ca. 7000 kr. kabler i alt .... og det er hvad jeg lige har kunnet ofre. Til prisen er jeg tilfreds ... og jeg kan da nævne, at MIT og Nordos ud fra hvad jeg har hørt slet ikke kan konkurrere med Nirvana til prisen.

Jeg har ikke lavet en "teste" af MIT vs. Nirvana i det at jeg ikke havde Nirvana til rådighed på daværrende tidspunkt.

Problemet er bare at jeg ikke har 15-20k at smide på et sæt nye kabler! Og sjovt nok dukker Nirvana sjældet op brugt ... jeg tror du har svaret på hvorfor!

Nirvana forhandles i Holland både brugt og nyt, jeg købte mine i Norge og Sverige (brugt) - jeg efterlyste Nirvana som køber og var heldig at få respons.

SATMIT 

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Marts 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Til Alex

Du læser mine svar og forespørgelser som de blinde slås.

OK - nok om det

Mvh

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Til Alex

Du læser mine svar og forespørgelser som de blinde slås.

OK - nok om det

Mvh

Til Dr. Lyd

Tja, det første man bliver blind på er som bekendt  ... måske et par  vil være på sin plads.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes