Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 03:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Dantimax Riaa - Brum (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om dette kan hjælpe:

Før en stel-ledning fra pladespilleren (ikke signal-stel), før en fra kabinettet af riaa'en og en fra printets stel (og strømforsyningen), alle til stel på forforstærkeren. Der må så IKKE være stelforbindelse imellem print og kabinettet i riaa'en.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Ved ikke om dette kan hjælpe:

Før en stel-ledning fra pladespilleren (ikke signal-stel), før en fra kabinettet af riaa'en og en fra printets stel (og strømforsyningen), alle til stel på forforstærkeren. Der må så IKKE være stelforbindelse imellem print og kabinettet i riaa'en.

ja det er vist den eneste rigtige vej at gøre det på

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Update:

Brummet er væk nu. Jeg har sat en ekstern +/- forsyning på, baseret på en 15-0-15V transformer og 2x2200uF/25V og 2 stk. 22R modstande. De 2 stk. 2200uF i Riaa'en sidder der endnu.

Jeg smækkede også 2 stk. OPA2134AP i, så nu er den tavs. Jeg kan nu bedre lide OP275 - den er mere musikalsk. LME49720 tests venter...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

LME49720 er lidt mere af en kold "skid" i sammenligning med forgængeren LM4562...., så den sidstnævnte er at fortrække, af de samme grunde som du nævner vedr. opa2134 vs. OPA275  

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Ang. LME49720. Det er nu også min erfaring, men den skal have chancen. Jeg synes den var meget mere åben end både 2134 og OP275, men sidstnævnte har et flow og balance, som passer mig godt, omend den ikke er dynamik og smæk, der er mest af.

Det irriterede mig, at jeg har brum med OP275 (har lige prøvet igen), så jeg prøvede lige at måle lidt DC på udgangen på de forskellige op-amps. Jeg har ligefundet ud af, at der var hhv. 50mV og 72mV DC på udgangen, når jeg har OP275 i - med 2134 er der hhv. 1,6mV og 1.8mV - det kan muligvis have noget med brummet at gøre.

Planen er at få fat i 2 nye OP275 for at checke om de to, jeg har, er defekte....

Desuden vil jeg have spændingsdobleren til at virke uden brum, da jeg er vild med konceptet - færre komponenter = bedre lyd og mindre bøvl.

Jeg har allrede fået highend hjerneblødningen i gang og prøvet 2x10.000uF/25V i den eksterne forsyning (i en riaa, der trækker 27mA totalt - FLOT) - der går nemt opgradering i det hele - for satan jeg hader "mere vil have mere-tankegangen". Så nu skal der fandme testes de simple løsninger - dem bliver man mest glad for i længden...

Ellers må jeg købe et kabinet mere af Mikkel og lave en lille fræk two-box riaa - Maximum Santzgaut! WauW!
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

David skrev:
Ang. LME49720. Det er nu også min erfaring, men den skal have chancen. Jeg synes den var meget mere åben end både 2134 og OP275, men sidstnævnte har et flow og balance, som passer mig godt, omend den ikke er dynamik og smæk, der er mest af.

Det irriterede mig, at jeg har brum med OP275 (har lige prøvet igen), så jeg prøvede lige at måle lidt DC på udgangen på de forskellige op-amps. Jeg har ligefundet ud af, at der var hhv. 50mV og 72mV DC på udgangen, når jeg har OP275 i - med 2134 er der hhv. 1,6mV og 1.8mV - det kan muligvis have noget med brummet at gøre.

Planen er at få fat i 2 nye OP275 for at checke om de to, jeg har, er defekte....

Desuden vil jeg have spændingsdobleren til at virke uden brum, da jeg er vild med konceptet - færre komponenter = bedre lyd og mindre bøvl.

Jeg har allrede fået highend hjerneblødningen i gang og prøvet 2x10.000uF/25V i den eksterne forsyning (i en riaa, der trækker 27mA totalt - FLOT) - der går nemt opgradering i det hele - for satan jeg hader "mere vil have mere-tankegangen". Så nu skal der fandme testes de simple løsninger - dem bliver man mest glad for i længden...

Ellers må jeg købe et kabinet mere af Mikkel og lave en lille fræk two-box riaa - Maximum Santzgaut! WauW!

Hej.

Jeg faldt lige over denne tråd. Fik du konstruktionen til at køre med OP275 ?. Du har ret i , at brummet kan skyldes den spænding der dukket op på udgangen, når du bruger OP275 . Du kan minimere DC på udgangen ved at bygge en DC servo ind i hver kanal.

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes