| Forfatter |
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rosewind skrev:
Så blev der ellers revet et tæppe væk foran højtalerne, da jeg satte min "nye" brugte Nac 202 (+Napsc2 + Olive Hicap) til min gamle Olive Nap 140 i stedet for den gamle Olive Nac 62s. Jamen dog. Diskant og mellemtone lyder klarere / renere og jeg hører ting, som jeg ikke har hørt før. Selv fruen er formildet. Jeg skal dog nok vænne mig til den renere og uforvrængede lyd, og jeg spekulerer lidt på, om ikke jeg skulle prøvelytte til en Nap 250.2, da jeg godt kunne være lidt nervøs for, at lyden bliver for klinisk, når jeg modtager min NAP 200. Men det må jeg jo se, når den ankommer - lidt forsinket i forhold til det jeg havde regnet med.
|
|
|
Du vil få mere, hvis du opgraderede din NAC istedet for NAP. __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
gand Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har først set denne tråd og har læst samtlige indlæg med stor interesse.
Har haft NAIM de sidste 20 år, hvor jeg startede med de olivengrønne kasser til de sorte som jeg har nu. I dag består mit system af NAP250/NAC282/HiCap/NAPSC/CD5/HiCap samt Sonus Faber Cremona M med NAIM NAC A5 kabler.
Til vinyl bruger jeg min gamle Thorens 150 MKII med en kinesisk rør-riaa. Vinyl er min hovedkilde
Jeg er en af dem, som tror på server baseret afspilning, så jeg har anskaffet mig en DAC fra Lavry, som efter mine ører er fantastisk og bedre end CDX2, som jeg på et tidspunkt overvejede. Desuden er der steder i US,hvor du kan købe og downloade musik i en bedre opløsning(24bit/96khz). Det tror jeg vi vil se mere af.
Alle mine cd'er er rippet til FLAC og ligger på en harddisk.
Bruger aldrig CD5'eren mere, så der bliver ikke nogen ny cd afspiller for mit vedkommende, fordi jeg tror CD'en bliver overhalet indenom af andre/bedre? teknologier, download, streaming,osv.
Har lyttet til mange systemer gennem tiden og de har lydt anderledes end NAIM, men bedre ved jeg ikke(hvad er bedre). Jeg bibeholder NAIM, fordi det passer til mine ører og den musik som jeg spiller og holder af. Hvis jeg skal opgradere bliver det til den nye NAIM DAC, hvis de lyder bedre en den DAC jeg har.
Mvh
Gert
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
gand skrev:
Hej
Har først set denne tråd og har læst samtlige indlæg med stor interesse.
Har haft NAIM de sidste 20 år, hvor jeg startede med de olivengrønne kasser til de sorte som jeg har nu. I dag består mit system af NAP250/NAC282/HiCap/NAPSC/CD5/HiCap samt Sonus Faber Cremona M med NAIM NAC A5 kabler.
Til vinyl bruger jeg min gamle Thorens 150 MKII med en kinesisk rør-riaa. Vinyl er min hovedkilde
Jeg er en af dem, som tror på server baseret afspilning, så jeg har anskaffet mig en DAC fra Lavry, som efter mine ører er fantastisk og bedre end CDX2, som jeg på et tidspunkt overvejede. Desuden er der steder i US,hvor du kan købe og downloade musik i en bedre opløsning(24bit/96khz). Det tror jeg vi vil se mere af.
Alle mine cd'er er rippet til FLAC og ligger på en harddisk.
Bruger aldrig CD5'eren mere, så der bliver ikke nogen ny cd afspiller for mit vedkommende, fordi jeg tror CD'en bliver overhalet indenom af andre/bedre? teknologier, download, streaming,osv.
Har lyttet til mange systemer gennem tiden og de har lydt anderledes end NAIM, men bedre ved jeg ikke(hvad er bedre). Jeg bibeholder NAIM, fordi det passer til mine ører og den musik som jeg spiller og holder af. Hvis jeg skal opgradere bliver det til den nye NAIM DAC, hvis de lyder bedre en den DAC jeg har.
Mvh
Gert |
|
|
Hej Gert Det er et fedt setup du har. Jeg har også selv været til Naim, men valgte at skifte over til aktive højttalere og en stream-baseret løsning. Naim DAC'en er helt klart en af Naims største innovationer i LANG tid...det siger vel lidt om hvor traditionsbundet de er. Om det er en dårlig eller en god ting, er så op til den enkelte at vurdere. Der er en del Naim-kunder, som selv har droppet deres Naim CD-afspillere til fordel for bl.a. Transporter, Benchmark DAC 1 eller Lavry DAC. Det kunne være spændende at prøve Naim DAC'en i dit setup mod Lavry'en. Har du overvejet at låne den med hjem? __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
gand, kan kun tilslutte mig gæsts "ros"; det er et rigtigt cool system. Har du nogen sinde prøvet at sammenligne din NAP250
med en NAP200 i dit system? Hører gerne erfaringer hvis du har.
At Naim er traditionsbundet er det vist ingen vej udenom. Men helt forstokket er de nu et eller andet sted alligevel ikke. Jeg
tænker på Supernait, HDX, NS01, og Uniti, hvor sidstnævnte efter min mening innovationsmessigt ikke står tilbage for
DAC'en. Dog synes
jeg personligt at DAC'en virker til at være et guldægg. Har læst lidt på (de dele jeg fatter) af dens interne design, og det
virker til at være et overbevisende design.
Hm, vi får se.
vh
|
| Til top |
|
| |
gand Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når NAIM DAC'en rammer Danmark, skal den naturligvis holdes op i mod Lavry'en og afprøves på mit anlæg.
Har hørt NAP200 og synes det er rigtig god forstærker. Jeg har hørt den på min 282'er og sammenlignet med 250.2'eren(som jeg har nu). Forskellen er meget lille, men jeg fik fastere bas og en mere transparent lyd og et andet lydbillede, som er det jeg sætter pris på.
Har også hørt 200/202 sammen, hvilket var en god kombination. Den største forskel var dog 200/282 sammen, som var en hel anden verden af lyd og meget tæt på det som jeg har nu.
200/282 er nok den kombination jeg ville anbefale i dag.
Men alt afhænger af dine ører og hvad du opfatter som "din" lyd
Mvh
Gert
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gand: tak for dit svar. Jeg har selv 282/200 men har aldrig hørt din kombo andet end i butik. Jeg har nu heller ingen planer om at ændre på det, hvilket gjorde desto mere interesanu at læse sig til en ny erfaring om man så og sige.
Bjørn
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er "korrekt" prioriteret af jer begge. Det giver nemlig meget mere at opgradere forforstærkeren end effektdelen.
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dem der går rundt med overvejelser omkring valg af kilde.
Linn
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
Til dem der går rundt med overvejelser omkring valg af kilde.
Linn |
|
|
Så er spørgsmålet bare, om folk er villige til at betale 100k for en "streamer", når man kan få dem til ingen penge i dag - selv fra Linn's egen linie...Køber man en cd-afspiller i dag til de penge, så får man jo også mere for pengene...ikke (nødvendigvis) bedre lyd, men større/tykkere kabinet, drev, (forhåbentlig til de penge) bedre/federe remote, større i vægt osv...Det giver vel en mere luksuriøs fornemmelse, og man føler at man får lidt mere for pengene... Men ja, jeg er enig i Linn...cd-afspilleren er død... __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 12 Juli 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 21 November 2009 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
gand Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Den ye NAIM DAC bliver demoet i Lydportalen i Lyngby den 2.december. Man skal vist melde sig til.
Mvh
Gert
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

|
| Sendt: 29 November 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2009 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ketil skrev:
| Så er der en SuperNait på vej til det ketilske hjem. Og apropos cd-avspillerens snarlige død, så blive Snaiten nok parret med en CDX2 indenfor overskuelig fremtid. Hodetlf-pakken (Headline/Napsc/GradoRS1) afhændes pga begrænset brug, men pladespiller og tuner bliver. Old-school, jeg ved det, men vel ingen skam at tilhøre en uddøende race ;-) |
|
|
Tillykke med det Ketil. Fandt du SuperNaiten bedre end XS, eller er der tale om (et dyrt) impulskøb? __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

|
| Sendt: 29 November 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

|
| Sendt: 29 November 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
Rosewind Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 29 November 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ketil. Tillykke med din S'nait! Den skulle lyde godt og endnu bedre er det - at den skulle have en rimelig DAC (så du kan prøve at streame ved lejlighed ...). Jeg ved i al fald, at en af de engelske sælgere selv havde en Supernait (godt nok sat sammen med en Nap 250) og han streamede Sonos med et meget fint resultat - langt bedre end Sonos-Dac'en kunne præstere. Jeg glæder mig til at læse din beskrivelse af lyden. Jeg har langt om længe modtaget min Nap 200 (fredag eftermiddag), men det kolliderede lige med min ældste datters fødselsdag og med ekstra travlhed på jobbet pga. mine elever skal skrive større skriftlig opgave i næste uge, så nej jeg har ikke prøvet den endnu - desværre. Det bliver måske først om en uge ...
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 29 November 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rosewind skrev:
Hej Ketil.Tillykke med din S'nait! Den skulle lyde godt og endnu bedre er det - at den skulle have en rimelig DAC (så du kan prøve at streame ved
lejlighed ...). Jeg ved i al fald, at en af de engelske sælgere selv havde en Supernait (godt nok sat sammen med en Nap 250) og han streamede
Sonos med et meget fint resultat - langt bedre end Sonos-Dac'en kunne præstere. Jeg glæder mig til at læse din beskrivelse af lyden.Jeg har langt
om længe modtaget min Nap 200 (fredag eftermiddag), men det kolliderede lige med min ældste datters fødselsdag og med ekstra travlhed på
jobbet pga. mine elever skal skrive større skriftlig opgave i næste uge, så nej jeg har ikke prøvet den endnu - desværre. Det bliver måske først om
en uge ...
|
|
|
Nu må du altså lige igang med at prioritere!
Nap250 på en Supernait, brugte han kun Superen som for-forstærker eller var det en biamp-ting? __________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
BMJ73 skrev:
Super. Det er ikke noget problem for mig at tage CD5x og FC2 under armen. Det vil også passe mig fint efter 1. uge i nov. Min kære bror har vist interesse og vil meget gerne deltage, han har en CD5i som kunne indgå hvis ikke det bliver for meget.
Giv lyd når der er hul i din kalender, så finder vi ud af noget.
Mvh BMJ
|
|
|
Opdatering, BMJ (og andre): Selvom det nu er laenge siden 1. uge af Nov. er Transporter/CD5x/CD5i sammenligning er ikke glemt og stadig spnnende efter min mening. Jeg har ikke haft mulighed, og der varer nok endnu et par uger endnu inden jeg kan.
vh Bjoern
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

|
| Sendt: 29 November 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
Rosewind Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 30 November 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
Nu må du altså lige igang med at prioritere!
Nap250 på en Supernait, brugte han kun Superen som for-forstærker eller var det en biamp-ting? |
|
|
Prioritere ... jo da, men jeg skal jo gerne til at spare penge op til min næste opgradering, og for at få penge må man arbejde ...  Nap 250'eren var sat på som effekttrin. Mere ved jeg sådan set ikke.
|
| Til top |
|
| |