| Forfatter |
|
Ketil Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 12 Juli 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

|
| Sendt: 28 December 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder spændende Ketil, husk at niveauforskelle ofte opleves som kvalitetsforskelle. Altså, hvis der er selv den mindste forskel i hvor højt signalet
fra din CD kontra DAC'en er, kan/vil det opleves som en lydforskel.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er total novice på streaming, ripping osv. Men man bliver jo efterhånden lidt nysgerrig. I den sammenhæng virker Naim produkterne interessante. Nogen der har erfaringer med Naim NS-03?
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ketil skrev:
| Har minimal erfaring på området og ingen med NS03, men prøvede at søge lidt på Naims eget forum, for at se om jeg kunne finde noget relevant at bidrage med alligevel. Der er skrevet side op og side ned, fra et utal af vinkler, om Naims produkter indenfor området. Er der noget specielt du har hæftet dig ved, eller spekulerer på, når du nævner NS-03 (fremfor fx HDX eller Uniti)? Det vil måske åbne spørgsmålet lidt op, og dermed gøre det lettere for hver enkelt at bidrage med deres spesifikke viden. Har nok også min tvivl om der overhovedet findes NS-03 ejere i DK/N, et fåtal HDX ejere findes sikkert (forskel) og måske lidt flere Uniti folk, så afhængigt af hvad du 'fisker' efter, så er der måske hjælp at få, trods den første magre respons. Alternativt må du på Naim Forum og søge selv. Her finder du som sagt info i overflod, hvis du søger på NS-03 eller HDX, eller hvis du går ind i det underforum der hedder 'Distributed Audio'. Beklager jeg ikke kan være til mere hjælp.. |
|
|
Jeg er nok mest intesseret i HD-baseret afspilning fordi jeg måske herved vil komme til at lytte til en større del af min cd-samling. Jeg har ikke brug for nogen multiroom løsning. Jeg har været meget skeptisk overfor "computer-lagret" musik, da jeg er meget kritisk med lydkvaliteten. Det er imidlertid mit indtryk at Naim har en tilpas "high-ended" tilgang til området. Troede egentlig at NS-03 var et forholdsvis nyt produkt - men det ser ud til at den har nogen år på bagen. HDX har fået god kritik rent lydmæssigt, men har stadig nogen (for mig) uacceptable skavanker.
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
Stenberg Branchemedlem

Terton Audio
Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Ketil og Batman.
En lille kommentar fra NAIM DK/Audiovector - har ellers aftalt med Ketil at forholde mig tavs, men denne er 100% til jeres fordel.
HDX vs. NS03, NS02 & NS01:
Indtil DAC kom på markedet var NS'erne ikke så interessante for hifi folk - ( ikke multirums interesserede) da der ikke var nogen upgrae muligheder, - hvor HDX jo har mulighed for en upgrade via XPS-2 eller PS555. Men med en DAC kan man nu hæve performance niveauet fra en NS01 til samme niviea som på en HDX med DAC , - og en HDX med DAC og en extern PS - og ihvertfald til et niveau som er tårnhøjt...dette kan vises hos vores forhandlere.
Grundlæggende er HDX og NS'erne ens - der er så forskellige "features" der kan pege mod enten NS02 eller NS03 fremfor NS01 - mest muligheden for flere analoge streams, hvor NS01 - og HDX kun har en analog stream - MEN da alle nye multirums installaitioner fremover vil blive distribueret via CAT5 er dette ikke noget issue.
Og med en pris på NS01 som er 12.000 dkr. lavere end NS03 og 15.000 lavere end HDX, skal man være meget glad for sit HDX frontpanel og muligheden for en PS upgrade.
Jeg har selv brugt NS01 som kilde ved flere lejligheder - her bare med en 15" touchscreen som betjenings panel, - og fremadrettet ( læs: inden for 4-6 uger) vil der være mulighed for betjening via enten i-Touch eller i-Phone.
Godt nytår herfra
Peter Stenberg
Batman skrev:
Ketil skrev:
| Har minimal erfaring på området og ingen med NS03, men prøvede at søge lidt på Naims eget forum, for at se om jeg kunne finde noget relevant at bidrage med alligevel. Der er skrevet side op og side ned, fra et utal af vinkler, om Naims produkter indenfor området. Er der noget specielt du har hæftet dig ved, eller spekulerer på, når du nævner NS-03 (fremfor fx HDX eller Uniti)? Det vil måske åbne spørgsmålet lidt op, og dermed gøre det lettere for hver enkelt at bidrage med deres spesifikke viden. Har nok også min tvivl om der overhovedet findes NS-03 ejere i DK/N, et fåtal HDX ejere findes sikkert (forskel) og måske lidt flere Uniti folk, så afhængigt af hvad du 'fisker' efter, så er der måske hjælp at få, trods den første magre respons. Alternativt må du på Naim Forum og søge selv. Her finder du som sagt info i overflod, hvis du søger på NS-03 eller HDX, eller hvis du går ind i det underforum der hedder 'Distributed Audio'. Beklager jeg ikke kan være til mere hjælp.. |
|
|
Jeg er nok mest intesseret i HD-baseret afspilning fordi jeg måske herved vil komme til at lytte til en større del af min cd-samling. Jeg har ikke brug for nogen multiroom løsning. Jeg har været meget skeptisk overfor "computer-lagret" musik, da jeg er meget kritisk med lydkvaliteten. Det er imidlertid mit indtryk at Naim har en tilpas "high-ended" tilgang til området. Troede egentlig at NS-03 var et forholdsvis nyt produkt - men det ser ud til at den har nogen år på bagen. HDX har fået god kritik rent lydmæssigt, men har stadig nogen (for mig) uacceptable skavanker. |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter, lyder ret interessant, vil det sige man kan lave et setup som hedder: NS01 kablet coax til DAC(med eller uden XPS)? Hvor vil du sige at
dette vil ligge kvalitetsmæssigt? Kan den DAC feedet af NS01, hvis man inkluderer en XPS, konkurrere med CDS3 f.eks?
Jeg synes egentlig det er helt ok at du kommenterer med herinde, når der f.eks er ting som der er tvivl om hvordan fungerer eller når folk spørger
direkte hvordan forskellige produkter performer i forhold til hinanden. Det er selvfølgelig en balancegang hvornår der går salgstale i den, men det
fungerer ret fint på det engelske forum synes jeg. De er nuy også så ualmindelig velopdragne i england, danske forhandlere er jo nogen
slagterhunde i forhold til
GODT NYTÅR TIL ALLE RETTROENDE NAIMISTER! __________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
PFM20532 Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ketil skrev:
Bare et par bemærkninger ang. Stenbergs kommentar..
Når Stenberg sidst kommenterede i tråden, så syntes jeg det lå lige på grænsen til at være reklame. Jeg konsulterede et par tråddeltagere og mailede lidt frem og tilbage med Stenberg. Resultatet blev at Stenberg ville afholde sig fra at deltage aktivt indtil videre, men fortsat ville være åben for at svare på indlæg rettet specielt til ham.
[QUOTE=Stenberg]
Til Ketil og Batman.
En lille kommentar fra NAIM DK/Audiovector - har ellers aftalt med Ketil at forholde mig tavs, men denne er 100% til jeres fordel.
Peter Stenberg
|
|
|
Jeg er mildest talt forbløffet hvis enkelte tråddeltagere (uofficielt) har forsøgt at passificere andre i deltagelse - i dette tilfælde en distributør. Må jeg henvise til retningslinier og regler som er udformet af ejerne af dette forum, det er vel ikke meningen at tråddeltagere skal være moderator eller være smagsdommer over hvem der må/kan kommentere herinde ?
Hvis retningslinier overtrædes må det være op til moderator at reagere.
|
| Til top |
|
| |
gand Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Efter min menig er det fint, at en distributør kommenterer/besvarer nogle af de famlende spørgsmål vi har omkring NAIM. Fordi man tilfældigvis er distributør skal man vel ikke udelukkes fra en tråd, hvis man har noget på hjertet og kan hjælpe os andre.
Mvh
Gert
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
PFM20532 skrev:
Ketil skrev:
Bare et par bemærkninger ang. Stenbergs kommentar.. Når Stenberg sidst kommenterede i tråden, så
syntes jeg det lå lige på grænsen til at være reklame. Jeg konsulterede et par tråddeltagere og mailede lidt frem og tilbage med Stenberg.
Resultatet blev at Stenberg ville afholde sig fra at deltage aktivt indtil videre, men fortsat ville være åben for at svare på indlæg rettet specielt til
ham. [QUOTE=Stenberg]
Til Ketil og Batman.
Peter Stenberg
|
|
|
Jeg er mildest talt forbløffet hvis enkelte tråddeltagere (uofficielt) har forsøgt at passificere andre i deltagelse - i dette tilfælde en distributør.
Må jeg henvise til retningslinier og regler som er udformet af ejerne af dette forum, det er vel ikke meningen at tråddeltagere skal være
moderator eller være smagsdommer over hvem der må/kan kommentere herinde ?
Hvis retningslinier overtrædes må det være op til moderator at reagere. |
|
|
Hvorfor tror du at nogen er blevet "passificeret", mon ikke der bare har været tale om en almindelig drøftelse af fordele og ulemper omkring
distributør-medvirken i tråden? Jeg er sikker på at Peter udemærket selv kan finde balancen her, hvilket han jo glimrende viser med sit indlæg.
Lad nu være med at se spøgelser, alle har reageret positivt på distributørens indlæg, mon ikke han tør skrive herinde igen så. Godt Nytår. __________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
Stenberg Branchemedlem

Terton Audio
Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 01 Januar 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
Hej Peter, lyder ret interessant, vil det sige man kan lave et setup som hedder: NS01 kablet coax til DAC(med eller uden XPS)? Hvor vil du sige at dette vil ligge kvalitetsmæssigt? Kan den DAC feedet af NS01, hvis man inkluderer en XPS, konkurrere med CDS3 f.eks?
Jeg synes egentlig det er helt ok at du kommenterer med herinde, når der f.eks er ting som der er tvivl om hvordan fungerer eller når folk spørger direkte hvordan forskellige produkter performer i forhold til hinanden. Det er selvfølgelig en balancegang hvornår der går salgstale i den, men det fungerer ret fint på det engelske forum synes jeg. De er nuy også så ualmindelig velopdragne i england, danske forhandlere er jo nogen slagterhunde i forhold til
GODT NYTÅR TIL ALLE RETTROENDE NAIMISTER! |
|
|
Selv godt nytår - uha det er tidlig morgen 1. Jan 2010 - men skal prøve at svare sammenhængende. Tak for jeres tiltro til min deltagelse her - sig til hvis jeg ikke opfører mig ordentligt...min kommentar omkring min tidligere dialog med Ketil var mest ment som en oplysning til Ketil om at jeg selvfølgelig vil respektere Forums meningen om deltagelse fra distributør leddet - men som jeg også drøftede med Ketil, fungerer Naims Forum fint med deltagelse af alle led, - brugere, forhandlere, distributører OG NAIM selv.
Nå men - Ja - en NS01 med en DAC ( med eller uden XPS) er en temmelig god afspiller - som i min verden sagtens kan konkurrere med en CDS3 - du skal op på en CD555 før der er tvivl om hvornår det er harddisk eller CD der vinder - og selv her for vi mange divergerende meninger - har ved flere shows vist forskel på dette - og der er altid forskellige meninger. Bruger selv en HDX med DAC - og skal ikke videre på afspiller siden i den nærmeste fremtid.
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

|
| Sendt: 01 Januar 2010 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 01 Januar 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, nu er jeg ikke Naim ejer, men syntes de laver nogle rigtig musikalske produkter, Jeg så lige lidt på de sidste billeder Ketil har sat ind, bemærkede at flere af Naim anlægene var koblet med sonus faber højtlere,er der nogen der har hørt denne sammensætning ? er det en god partner til Naim ?
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Pita Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 01 Januar 2010 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|