Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimber skrev:
Pierre skrev:
Vil du ikke smide et oversigts billede så er det lidt nemmere at se helheden i det.
Men spændende er det 
|
|
|
Det kommer,har du fået købt nogle Daad ?
|
|
|
Nej ikke endnu, ventede lidt for at se om jeg kunne få nogle med herinde fra.......
Men har lige netop skrevet med sælgeren i Norge for at presse lidt på prisen Så kan jeg få prisen ned på omk de 10K for de DAAD`r jeg vil have incl fragt, så køber jeg. __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et pic af en v4 bag lytteposition.

|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|

Et pic af v4 med ma modul ovenpå,i hjørnet en v6 med en v4 ovenpå,under efftrinnet står også en v4.
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fylder da godt nok meget - men måske ham svenskeren har en lumsk ide med at reducere efterklangstiden ved at gøre dit rum mindre og mindre ved at fylde en masse store kasser ind i det heheh
Hvad med glasskabene bag lyttepositionen? er det ikke også bare at få smidt dem ud, det må give nogle kraftige sene reflektioner.
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fylder lidt,men det betyder ikke noget,så længe lyden bliver bedre
Og ja han har en lumsk ide med reducere efterklangstiden,men det er heldigvis kun i bassen den bliver reduceret.
Glasskabene står ikke lige bag lyttepositionen,der står et papegøjebur med en lille gøje i,og det er meget være,for den kan ikke holde sin kæft når der lyttes seriøst.

|
Til top |
|
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
Sendt: 16 Juli 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimber skrev:
Og ja han har en lumsk ide med reducere efterklangstiden,men det er heldigvis kun i bassen den bliver reduceret.
Glasskabene står ikke lige bag lyttepositionen,der står et papegøjebur med en lille gøje i,og det er meget være,for den kan
ikke holde sin kæft når der lyttes seriøst.
|
|
|
Hvordan kan det være du skriver "men det er heldigvis kun i bassen den bliver reduceret"? Diskant modtaget "for sent" pga
refleksioner gør efter min mening ligeså meget skade som de nedre frekvenser.
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
kimber skrev:
Glasskabene står ikke lige bag lyttepositionen,der står et papegøjebur med en lille gøje i,og det er meget være,for den kan ikke holde sin kæft når der lyttes seriøst.
|
|
|
Hvordan kan det være du skriver "men det er heldigvis kun i bassen den bliver reduceret"? Diskant modtaget "for sent" pga refleksioner gør efter min mening ligeså meget skade som de nedre frekvenser. |
|
|
Fordi det kun er der(i bassen) jeg har haft for lang efterklangstid,jeg har ingen problemer længere oppe,der skulle nok have stået (desværre) istedet for heldigvis,da bassen er det værste og dæmpe.
|
Til top |
|
|
Engelholm Audio Branchemedlem

Engelholm Audio
Bruger siden: 16 Juli 2009 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 16 Juli 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsan!
Tack Kim för din trevliga tråd!
Jonas_h skrev:
kimber skrev:
Glasskabene står ikke lige bag lyttepositionen,der står et papegøjebur med en lille gøje i,og det er meget være,for den kan
ikke holde sin kæft når der lyttes seriøst.
|
|
|
Hvordan kan det være du skriver "men det er heldigvis kun i bassen den bliver reduceret"? Diskant modtaget "for sent" pga
refleksioner gør efter min mening ligeså meget skade som de nedre frekvenser. |
|
|
Smårumsakustik är missuppfattat och svårt att få till men tänker man bara på ett par grundläggande saker så ordnar det sig till det bättre, så som för Kim. I detta fall handlar det om att ljudvågor beter sig på olika sätt beroende på frekvens: basen beter sig som vågor medan man pratar om geometrisk akustik för mellanregister och diskant. SMT-konceptet handlar om att kontroller efterklangen - inte dämpa den död! Jag säljer och jobbar med SMT's produkter och hoppas kunna bidraga med information och tips/råd kring akustik på detta forum! Kul att vara här!  __________________ Äger, driver och är Engelholm Audio (i Karlskrona, Sverige)
Akustikkonsult. Svanå's akustikprodukter.
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ret spændende..
Vi selv igang med og se på hus. Og der havde jeg lidt i tankerne om og lege netop med lyd tilpasning af rummet. Og kan man få et firma til det. Så gider jeg dælme da ikke selv 
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Engelholm Audio Branchemedlem

Engelholm Audio
Bruger siden: 16 Juli 2009 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Även min hemsida har bilder från olika SMT-rum! __________________ Äger, driver och är Engelholm Audio (i Karlskrona, Sverige)
Akustikkonsult. Svanå's akustikprodukter.
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Engelholm Audio skrev:
Hejsan!
Tack Kim för din trevliga tråd!
Jonas_h skrev:
kimber skrev:
|
|
|
Hvordan kan det være du skriver "men det er heldigvis kun i bassen den bliver reduceret"? Diskant modtaget "for sent" pga refleksioner gør efter min mening ligeså meget skade som de nedre frekvenser. |
|
|
Smårumsakustik är missuppfattat och svårt att få till men tänker man bara på ett par grundläggande saker så ordnar det sig till det bättre, så som för Kim. I detta fall handlar det om att ljudvågor beter sig på olika sätt beroende på frekvens: basen beter sig som vågor medan man pratar om geometrisk akustik för mellanregister och diskant.
SMT-konceptet handlar om att kontroller efterklangen - inte dämpa den död!
Jag säljer och jobbar med SMT's produkter och hoppas kunna bidraga med information och tips/råd kring akustik på detta forum!
Kul att vara här! 
|
|
|
Hej Engelholm
Velkommen til og tak for hjælpen med at forbedre akustikken i min stue.
Vi mangler desværre et akustikforum herinde,men det kan da være det bliver lavet en dag.
Hilsen Kim
|
Til top |
|
|
Valby11 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dine SMT tiltag.
Har ved flere lejligheder lyttet til rum, der var optimeret af SMT, og der er ingen tvivl om at det virker rigtigt godt.
Hvor meget har SMT tingene sat dig tilbage økonomisk?
__________________ Nyd musikken
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
kimber skrev:
Pierre skrev:
Vil du ikke smide et oversigts billede så er det lidt nemmere at se helheden i det.
Men spændende er det 
|
|
|
|
|
|
Nej ikke endnu, ventede lidt for at se om jeg kunne få nogle med herinde fra.......
Men har lige netop skrevet med sælgeren i Norge for at presse lidt på prisen Så kan jeg få prisen ned på omk de 10K for de DAAD`r jeg vil have incl fragt, så køber jeg.
|
|
|
Har lige et spørgsmål ang diffusers.
Jeg tænker på at lave et "samarbejde" med DAAD og SMT AD20 diffusers. Hvordan tror du det vil fungere?
Nu har jeg kun hørt om SMT`s bassfælder (som skulle være fantastiske) men ikke noget om deres diffusers. Deres bassfælder far ALDRIG lov til at komme ind i vores stue, men måske de der trædiffusers kunne der måske godt blive tale om 
Men tror sku jeg tager fat i ham SMT manden en dag og lige høre hvad han har at sige af fornuftige ting  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim
Vil da lige høre om dine nye diffuser så løste problemet med at bassen "hænger" i rummet ?
Har du læst det nyeste High fidelity hvor et lignende problem med VA mahler bliver løst med en sub i mod fase, enkelt og pris messigt overkommeligt.
Jeg har luret lidt på billederne, er det et YYW ht kabel du bruger ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Pierre skrev:
kimber skrev:
Pierre skrev:
Men spændende er det 
|
|
|
|
|
|
Men har lige netop skrevet med sælgeren i Norge for at presse lidt på prisen Så kan jeg få prisen ned på omk de 10K for de DAAD`r jeg vil have incl fragt, så køber jeg.
|
|
|
Har lige et spørgsmål ang diffusers.
Jeg tænker på at lave et "samarbejde" med DAAD og SMT AD20 diffusers. Hvordan tror du det vil fungere?
Nu har jeg kun hørt om SMT`s bassfælder (som skulle være fantastiske) men ikke noget om deres diffusers. Deres bassfælder far ALDRIG lov til at komme ind i vores stue, men måske de der trædiffusers kunne der måske godt blive tale om 
Men tror sku jeg tager fat i ham SMT manden en dag og lige høre hvad han har at sige af fornuftige ting 
|
|
|
Deres diffusere er også noget der virker,de giver et mere stabilt lydbillede,ro,bedre perspektiv,sort baggrund osv,og de dræber ikke lyden,har prøvet mange forskellige ting,såsom skumfiduser,tæpper,billeder,rockfon,gardiner osv til førstereflektion,men de forskellige ting har alle gjort lyden mere død/kedelig.
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Hej Kim
Vil da lige høre om dine nye diffuser så løste problemet med at bassen "hænger" i rummet ?
Har du læst det nyeste High fidelity hvor et lignende problem med VA mahler bliver løst med en sub i mod fase, enkelt og pris messigt overkommeligt.
Jeg har luret lidt på billederne, er det et YYW ht kabel du bruger ?
|
|
|
Diffuserne har ikke gjort det,det er mine varitune(v4-v6)der har klaret problemet.
Højttalerkablet er et Analysis plus silver oval,hvad er et yyw kabel for et?
Ja jeg har læst det i hf med en sub i modfase.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimber skrev:
dan a. skrev:
Hej Kim
|
|
|
Diffuserne har ikke gjort det,det er mine varitune(v4-v6)der har klaret problemet.
Ja jeg har læst det i hf med en sub i modfase. |
|
|
YYW er et billigt kabel fra kina som også er en tåd med her på hifi4all, fornuftig kabel men med en lidt lukket top, det ligner lidt det stribet kabel du bruger. Efter nærmer studering af billedet så tror jeg det er dit signal kabel fra xp20 jeg forvekslede med YYW kablet, tykkelsen på kablet snød mig. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
kimber skrev:
dan a. skrev:
Hej Kim
|
|
|
|
|
|
YYW er et billigt kabel fra kina som også er en tåd med her på hifi4all, fornuftig kabel men med en lidt lukket top, det ligner lidt det stribet kabel du bruger. Efter nærmer studering af billedet så tror jeg det er dit signal kabel fra xp20 jeg forvekslede med YYW kablet, tykkelsen på kablet snød mig. |
|
|
Det stribede kabel er et harmonic tech pro silway.
Hvis du iøvrigt har problemer med bassen,og ikke har noget måleudstyr til finde ud af hvor problemet ligger,så køb en xtz målemic,den er billig og nem at bruge,den er selvfølgelig ikke så præcis som profudstyr,men den kan give dig nogle praj hvad der er galt.mener den koster 1300-1400kr.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimber skrev:
dan a. skrev:
kimber skrev:
dan a. skrev:
Hej Kim
|
|
|
|
|
|
YYW er et billigt kabel fra kina som også er en tåd med her på hifi4all, fornuftig kabel men med en lidt lukket top, det ligner lidt det stribet kabel du bruger. Efter nærmer studering af billedet så tror jeg det er dit signal kabel fra xp20 jeg forvekslede med YYW kablet, tykkelsen på kablet snød mig. |
|
|
Det stribede kabel er et harmonic tech pro silway.
Hvis du iørigt har problemer med bassen,og ikke har noget måleudstyr til finde ud af hvor problemet ligger,så køb en xtz målemic,den er billig og nem at bruge,den er selvfølgelig ikke så præcis som profudstyr,men den kan give dig nogle praj hvad der er galt.mener den koster 1300-1400kr. |
|
|
tak for tippet, jeg har også lidt med bassen der hænger i rummet, dog kun ved høj styrke. Hvis jeg bruger BJC LC-1 signalkbler er problemet næsten væk. Har også planer om at skifte audia cd 2 ud med en audio aero afspiller på et tidpunkt(bare ikke nu, vælger at holde en lang ferie), AA afspillerne har ikke en lige så tung bund som audia afspillerne efter min opfattelse. På vinyl siden har jeg ingen problemer pt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|