Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 01:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Gode vinyloplevelser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 16 Juli 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

En lille tråd til at skrive om gode oplevelser med vinyl.

Mit bidrag: Livet er ikke så dårligt endda, når man griber sin 9-årige knægt i at gå spontant og nynne med på Dave Brubecks "Take Five" (Gys - bag på pladecoveret står der: "A stereo Piskup of maximum 8 gr. stylus force is recommended)

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 16 Juli 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

en god vinyl oplevelse - vandt 44 jazz plader for 300 kr. på qxl i sidste uge - solgte 18 fra og har nu 26 fede gratis plader hvoraf mange er tykke dejlige microgroove plader fra 50erne - flere jeg ikke havde som fx Sonny Rollins to super plader for Blue Note, Brubecks "Jazz goes to College fra 54" -- De er godt nok alle sammen lidt  mugne efter at have stået i en kælder men jeg  har lavet en særlig blanding med rodalon til min vaske maskine og coverne bliver også rodalon sprøjtet og får lov at tørre i solen - skulle jeg ud at finde de plader jeg beholdt på epay skulle jeg have sluppet det 10 dobbelte - så det er en god vinyloplevelse selvom den ikke slå faderens lykkelige stund når han kan høre sin søn nynne til take five - det bliver ikke meget bedre



__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 16 Juli 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

En god vinyloplevelse er; eller var, dengang min onkel gav mig hele hans pladesamling fra hans ungdom for det symbolske
beløb af 500 kr. Alt med Jimi, Pink Floyd, Young Flowers osv. 150 gode plader fra 60-70. Sådan startedet hele vinyleventyret for
mig, pga. min Onkels gavmildhed, idag har samlingen voskede sig til en pæn samling på små 1000 Rock/jazz/blues plader

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Runkeldunk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 16 Juli 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

!S

besøgte ved et tilfælde røde kors butikken i risskov. Fandt disse dejlige vinyler; Razors edge- AC/DC
Det sorte med metallica:; clapton live in the seventies vol 2: Bob marley- Kaya; balck sabbath -paranoid til en tier stykket tak sagde jeg... Og de er alle i fin stand

++++Karsten++++
Til top Vis Runkeldunk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Runkeldunk
 
Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

En Vinyl oplevelse er når udstyret er varmet fornuftigt op, et par stearinlys brænder lystigt i et fjern vindue, og man så sætte pickuppen ned på en dire Straits plade, f.eks kunne denne plade jo passende være Brothers in armsSe det er indbegrebet af kvalitetstid.
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly
 
bent egholm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Min bedste vinyloplevelse?

For ca 10 år siden besøgte jeg et antikvariat og købte for 450 kr plader, bl.a. Elvis Presley "Moody Blue" i blå vinyl/nummereret eksemplar samt andre rariteter. Jeg betalte med den eneste 500 kr. seddel jeg havde. Vi sludrede en rum tid, han gav mig penge tilbage og jeg gik... Pludselig slog det mig, at der var et eller andet galt. Jeg kiggede i pungen og der var 450 kr. i den!

Lige nøjagtigt den dag var min ærlighed og moral parkeret på Sydpolen....men jeg grinede resten af vejen hjem!

Til top Vis bent egholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bent egholm
 
Steen Thorhauge
Branchemedlem
Branchemedlem

Thorhauge Audio

Bruger siden: 02 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 136
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

 

  Ja jeg ville have haft dårlig samvittighed i 10 år.

  Steen Thorhauge

Til top Vis Steen Thorhauge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen Thorhauge
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  


lille antikvariat = dårlig samvittighed

stor føtex = you asked for it


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
lille antikvariat = dårlig samvittighedstor føtex = you asked for it


Præcis.

McDonalds - Jeg griner stadig

Nørregrill på hjørnet med den flinke Kineser - Jeg har stadig dårlig samvittighed.



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

En anden god vinyl oplevelse - at hører et stykke musik man ikke kan få ud af systemet - i dette tilfælde et sykke musik som spilles i den you tube video om ret ekstreme græske audiofiler - at gense video'en for lige at fange rulleteksterne og så søge på nettet - finde den gribene historie -  et stykke sørgmodig musik spillet spillet af en af de tyvende århundredes bedste cellister der endte med at opgive karieren pga schlerose - gennemsøge de godt 2500 klassiske LP man endnu ikke har fået hørt for så netop at finde vinylen med præcis den besætning ....

Der er forøvrigt tale om Edward Elgars Celloconcert med Jacqueline duPré - et stykke musi som i den grad kan anbefales  

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
bent egholm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

 

Tak for de moralske og fordømmende opstød over min daværende uærlighed. Og jo jeg havde da dårlig samvittighed over at snyde manden, men penge griskheden overvandt desværre.

Helt ærligt Steen, r-l-b og LouBP, har i virkelig aldrig selv har lavet en "god" handel???

Pas nu på glorien ikke kommer til stramme

Til top Vis bent egholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bent egholm
 
Sundance
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

En god vinyl-oplevelse?

Da jeg fandt min fars gamle Technics pladespiller frem og satte "Crime of the Century" på og for første gang oplevede hvordan vinylen var CD'en overlegen.

Eller da jeg opdagede hvor stort et udvalg af nye plader der rent faktisk er tilgængeligt :)
Til top Vis Sundance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sundance
 
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Sundance skrev:
En god vinyl-oplevelse?

Da jeg fandt min fars gamle Technics pladespiller frem og satte "Crime of the Century" på og for første gang oplevede hvordan vinylen var CD'en overlegen.

Eller da jeg opdagede hvor stort et udvalg af nye plader der rent faktisk er tilgængeligt :)


Nice to se the light Du har afspillet det anden bedste vinyl som jeg kender til 



__________________
My amplifier is a "a cap-cooker"
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 06:17 | IP-adresse registreret  

bent egholm skrev:

 


Tak for de moralske og fordømmende opstød over min daværende uærlighed. Og jo jeg havde da dårlig samvittighed
over
at snyde manden, men penge griskheden overvandt desværre.


Helt ærligt Steen, r-l-b og LouBP, har i virkelig aldrig selv har lavet en "god" handel???


Pas nu på glorien ikke kommer til stramme



Jo selvfølgelig har man da lavet en god handel - Men ikke i den forstand, at jeg ved en fejl har betalt mindre end aftalt. Det
er
vidst kun sket i føtex og på en grillbar

Men jeg lavede en handel forleden hvor den aftale pris var 600. Og det var godt nok billigt - Den handel var så god at jeg
stadig
ikke ved om jeg skal have dårlig samvittighed eller hoppe af glæde.

Men nej, Glorien strammer ikke mere, end hvad godt er

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

For nogle år siden faldt jeg lidt tilfældigt over en gammel Stan Getz LP i Accord. "Jazz-Samba Encore" med Getz og Luis Bonfa. Bonfa kendte jeg ikke på det tidspunkt, men Getz er jo Getz, så jeg købte skidtet. Da den kom på om aftenen blev fruen og jeg hurtigt enige om, at det var en af de bedste plader vi nogensinde har hørt fra Stan Getz, så vi gik fra easy listening til rødvin-og-benene-op på få minutter.
Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 
Sundance
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
Sundance skrev:
En god vinyl-oplevelse?

Da jeg fandt min fars gamle Technics pladespiller frem og satte "Crime of the Century" på og for første gang oplevede hvordan vinylen var CD'en overlegen.

Eller da jeg opdagede hvor stort et udvalg af nye plader der rent faktisk er tilgængeligt :)


Nice to se the light Du har afspillet det anden bedste vinyl som jeg kender til 



Hvad er så den bedste vinyl du kender til
Til top Vis Sundance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sundance
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

SLETTET


Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1445
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Mit bud:

Forleden fik vi besøg af en gammel dansktop-kunstner. Vi fik en laaaaang snak om musik og højttalere og pladestudier. Vi havde en fælles bekendt, da min morbror i sin tid var producer på en del af kunstnerens musik.

Efter endt arbejdsdag måtte jeg simpelthen hjem og sætte kunstnerens allerførste skæring på vinylen. Endda i den direkte skæring fra originalmasteren  Ahhhh sikke en lyd.

Desvære det tætteste man kommer på masteren da denne er gået til i en fugtig kælder

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

hej rysz

 dejlig historie og det med den direkte skæring minder om en plade jeg har som hedder "i´ve got the music in me´med withnie houston (stavefejl) jeg mener det er en af de første direkte skårne lp´´er der er lavet.jeg mener jeg købte min omkring 1976 ca. den kan ikke fåes mere

sjov når man hører den i dag for så fantastisk er den altså heller men der er rigtig god dynamik på.

jeg tror den bliver solgt idag for høje priser

           carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

hej

jeg glemte at sige at plademærket er sheffield records og jeg har forresten også en med tower of power som også er sjælden men den er meget tynd i bassen.

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes