| Forfatter |
|
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille tråd til at skrive om gode oplevelser med vinyl.
Mit bidrag: Livet er ikke så dårligt endda, når man griber sin 9-årige knægt i at gå spontant og nynne med på Dave Brubecks "Take Five" (Gys - bag på pladecoveret står der: "A stereo Piskup of maximum 8 gr. stylus force is recommended)
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
en god vinyl oplevelse - vandt 44 jazz plader for 300 kr. på qxl i sidste uge - solgte 18 fra og har nu 26 fede gratis plader hvoraf mange er tykke dejlige microgroove plader fra 50erne - flere jeg ikke havde som fx Sonny Rollins to super plader for Blue Note, Brubecks "Jazz goes to College fra 54" -- De er godt nok alle sammen lidt mugne efter at have stået i en kælder men jeg har lavet en særlig blanding med rodalon til min vaske maskine og coverne bliver også rodalon sprøjtet og får lov at tørre i solen - skulle jeg ud at finde de plader jeg beholdt på epay skulle jeg have sluppet det 10 dobbelte - så det er en god vinyloplevelse selvom den ikke slå faderens lykkelige stund når han kan høre sin søn nynne til take five - det bliver ikke meget bedre
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god vinyloplevelse er; eller var, dengang min onkel gav mig hele hans pladesamling fra hans ungdom for det symbolske
beløb af 500 kr. Alt med Jimi, Pink Floyd, Young Flowers osv. 150 gode plader fra 60-70. Sådan startedet hele vinyleventyret for
mig, pga. min Onkels gavmildhed, idag har samlingen voskede sig til en pæn samling på små 1000 Rock/jazz/blues plader __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Runkeldunk Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
!S
besøgte ved et tilfælde røde kors butikken i risskov. Fandt disse dejlige vinyler; Razors edge- AC/DC Det sorte med metallica:; clapton live in the seventies vol 2: Bob marley- Kaya; balck sabbath -paranoid til en tier stykket tak sagde jeg... Og de er alle i fin stand
++++Karsten++++
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger


Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 17 Juli 2009 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Vinyl oplevelse er når udstyret er varmet fornuftigt op, et par stearinlys brænder lystigt i et fjern vindue, og man så sætte pickuppen ned på en dire Straits plade, f.eks kunne denne plade jo passende være Brothers in arms  Se det er indbegrebet af kvalitetstid.
|
| Til top |
|
| |
bent egholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 17 Juli 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min bedste vinyloplevelse?
For ca 10 år siden besøgte jeg et antikvariat og købte for 450 kr plader, bl.a. Elvis Presley "Moody Blue" i blå vinyl/nummereret eksemplar samt andre rariteter. Jeg betalte med den eneste 500 kr. seddel jeg havde. Vi sludrede en rum tid, han gav mig penge tilbage og jeg gik... Pludselig slog det mig, at der var et eller andet galt. Jeg kiggede i pungen og der var 450 kr. i den!
Lige nøjagtigt den dag var min ærlighed og moral parkeret på Sydpolen....men jeg grinede resten af vejen hjem!
|
| Til top |
|
| |
Steen Thorhauge Branchemedlem

Thorhauge Audio
Bruger siden: 02 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 17 Juli 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg ville have haft dårlig samvittighed i 10 år.
Steen Thorhauge
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 17 Juli 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille antikvariat = dårlig samvittighed
stor føtex = you asked for it
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 17 Juli 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| lille antikvariat = dårlig samvittighedstor føtex = you asked for it |
|
|
Præcis.
McDonalds - Jeg griner stadig
Nørregrill på hjørnet med den flinke Kineser - Jeg har stadig dårlig samvittighed.
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 17 Juli 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden god vinyl oplevelse - at hører et stykke musik man ikke kan få ud af systemet - i dette tilfælde et sykke musik som spilles i den you tube video om ret ekstreme græske audiofiler - at gense video'en for lige at fange rulleteksterne og så søge på nettet - finde den gribene historie - et stykke sørgmodig musik spillet spillet af en af de tyvende århundredes bedste cellister der endte med at opgive karieren pga schlerose - gennemsøge de godt 2500 klassiske LP man endnu ikke har fået hørt for så netop at finde vinylen med præcis den besætning ....
Der er forøvrigt tale om Edward Elgars Celloconcert med Jacqueline duPré - et stykke musi som i den grad kan anbefales
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
bent egholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 17 Juli 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de moralske og fordømmende opstød over min daværende uærlighed. Og jo jeg havde da dårlig samvittighed over at snyde manden, men penge griskheden overvandt desværre.
Helt ærligt Steen, r-l-b og LouBP, har i virkelig aldrig selv har lavet en "god" handel???
Pas nu på glorien ikke kommer til stramme
|
| Til top |
|
| |
Sundance Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 18 Juli 2009 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god vinyl-oplevelse?
Da jeg fandt min fars gamle Technics pladespiller frem og satte "Crime of the Century" på og for første gang oplevede hvordan vinylen var CD'en overlegen.
Eller da jeg opdagede hvor stort et udvalg af nye plader der rent faktisk er tilgængeligt :)
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger


Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 18 Juli 2009 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sundance skrev:
En god vinyl-oplevelse?
Da jeg fandt min fars gamle Technics pladespiller frem og satte "Crime of the Century" på og for første gang oplevede hvordan vinylen var CD'en overlegen.
Eller da jeg opdagede hvor stort et udvalg af nye plader der rent faktisk er tilgængeligt :)
|
|
|
 Nice to se the light  Du har afspillet det anden bedste vinyl som jeg kender til  __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 18 Juli 2009 kl. 06:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
bent egholm skrev:
Tak for de moralske og fordømmende opstød over min daværende uærlighed. Og jo jeg havde da dårlig samvittighed
over
at snyde manden, men penge griskheden overvandt desværre.
Helt ærligt Steen, r-l-b og LouBP, har i virkelig aldrig selv har lavet en "god" handel???
Pas nu på glorien ikke kommer til stramme |
|
|
Jo selvfølgelig har man da lavet en god handel - Men ikke i den forstand, at jeg ved en fejl har betalt mindre end aftalt. Det
er
vidst kun sket i føtex og på en grillbar
Men jeg lavede en handel forleden hvor den aftale pris var 600. Og det var godt nok billigt - Den handel var så god at jeg
stadig
ikke ved om jeg skal have dårlig samvittighed eller hoppe af glæde.
Men nej, Glorien strammer ikke mere, end hvad godt er __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger


Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 18 Juli 2009 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
For nogle år siden faldt jeg lidt tilfældigt over en gammel Stan Getz LP i Accord. "Jazz-Samba Encore" med Getz og Luis Bonfa. Bonfa kendte jeg ikke på det tidspunkt, men Getz er jo Getz, så jeg købte skidtet. Da den kom på om aftenen blev fruen og jeg hurtigt enige om, at det var en af de bedste plader vi nogensinde har hørt fra Stan Getz, så vi gik fra easy listening til rødvin-og-benene-op på få minutter.
|
| Til top |
|
| |
Sundance Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 18 Juli 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 18 Juli 2009 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
SLETTET
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 19 Juli 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bud:
Forleden fik vi besøg af en gammel dansktop-kunstner. Vi fik en laaaaang snak om musik og højttalere og pladestudier. Vi havde en fælles bekendt, da min morbror i sin tid var producer på en del af kunstnerens musik.
Efter endt arbejdsdag måtte jeg simpelthen hjem og sætte kunstnerens allerførste skæring på vinylen. Endda i den direkte skæring fra originalmasteren Ahhhh sikke en lyd.
Desvære det tætteste man kommer på masteren da denne er gået til i en fugtig kælder 
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 19 Juli 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej rysz
dejlig historie og det med den direkte skæring minder om en plade jeg har som hedder "i´ve got the music in me´med withnie houston (stavefejl) jeg mener det er en af de første direkte skårne lp´´er der er lavet.jeg mener jeg købte min omkring 1976 ca. den kan ikke fåes mere
sjov når man hører den i dag for så fantastisk er den altså heller men der er rigtig god dynamik på.
jeg tror den bliver solgt idag for høje priser 
carsten
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 19 Juli 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg glemte at sige at plademærket er sheffield records og jeg har forresten også en med tower of power som også er sjælden men den er meget tynd i bassen.
|
| Til top |
|
| |