Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 23:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Gode vinyloplevelser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Carsten

Pladen er med Thelma Houston, Whitney's kusine. Pladen er fra 1975

 

Til top Vis xrdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xrdt
 
Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 299
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

I 1993 udkom det sidste Deep Purple album med Blackmore. På dette tidspunkt anede jeg ikke at han var på vej væk, men jeg skulle have albummet på vinyl. "The battle rages on" blev indkøbt og hjem gik det med stor spænding. Bortset fra 3-4 numre må jeg nok erkende, at det ikke er et af deres bedste øjeblikke, men det særlige er, at der ved en fejl var 2 eksemplarer i min. Det ene er stadigvæk den dag i dag aldrig blevet afspillet. Måske bliver den det næste gang jeg fylder rundt sammen med en flaske rødvin. En god vinyloplevelse omend det rent musikalsk er lavet noget bedre af dem før.
Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

hej xrdt

  selvfølgelig gør den det!!jeg store idiot

tak for det

      carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

hej rainbow

det med rødvinen er nu godt nok men måske jeg skulle holde mig væk fra det når jeg skriver her når jeg ikke kan kende forskel på moster og kusine

        carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Du var nu ellers lige ved at snyde mig Carsten. Havde det ikke været fordi du gjorde opmærksom på en stavefejl tror jeg ikke jeg havde tænkt nærmere over det.

Ja, dynamik må være kendetegnet for denne plade.

Jeg var lige inde og prøve lytte lidt fra hendes cd udgivelse i 2007 på cduniverse.com og det er næsten som om tiden har stået stille. Lyden er meget 70érne starten af 80'erne agtig. Utroligt hvis det går idag.

Til top Vis xrdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xrdt
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Det fedeste?

Svært for alt vinyl er en nydelse for min Beogram 8002 spiller det så godt som den kan så uanset hvad medie der kører nyder jeg det.

En ting der kan nævnes er at høre min 8002's evne til at spille stortset uden støj iforhold til hvad jeg voksede op med.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Sidder lige nu og nyder Electric ladyland i en dejlig us tryk fra 68. Herlig tyk vinyl, men dog godt brugt.

Der følger selvfølgelig en historie med, det var den første plade jeg fik. Og grunden var at min musik lærer havde fået for øre at jeg havde købt mig en fender stratocaster. Og noget sådan skal honoreres med en skive fra kongen af strat. Se det er nostalgi. Det ligger 15 år tilbage i tiden nu.



Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

schmidt2 skrev:
Sidder lige nu og nyder Electric ladyland i en dejlig us tryk fra 68. Herlig tyk vinyl, men dog godt brugt. Der
følger selvfølgelig en historie med, det var den første plade jeg fik. Og grunden var at min musik lærer havde fået for øre at jeg
havde købt mig en fender stratocaster. Og noget sådan skal honoreres med en skive fra kongen af strat. Se det er nostalgi. Det
ligger 15 år tilbage i tiden nu.


Sikke en herlig musik lærer! At forære sin elev en af de bedste album nogensinde indspillet

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

xrdt skrev:

Carsten

Pladen er med Thelma Houston, Whitney's kusine. Pladen er fra 1975

 




Og desuden er det nok ét af de allerkedeligste albums der nogensinde er udgivet...



Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
xrdt skrev:

Carsten

Pladen er med Thelma Houston, Whitney's kusine. Pladen er fra 1975

 




Og desuden er det nok ét af de allerkedeligste albums der nogensinde er udgivet...



Mvh.
Niels




godt nok ærgerligt at de næsten kun lavede kedlige plader


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Tja, måske kedelig, men den blev brugt meget til demo dengang.

Der er dog et fornøjeligt indslag på pladen. Mellem 2 numre på side 2 er der en som sparker til eferklangsboksen, som dengang var en stor kasse med fjedre og mkrofoner. Resultatet er et tydeligt "twaaannngggggggg.....".

Havde det været i dag var den blev redigeret væk, men det kan man jo ikke med en direct to disc optagelse.



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

hej

jeg syntes også at musiken er lidt kedelig,men det var vist heller ikke det den blev købt for (hvorfor købe plader hvis det ikke er for musiken ) nej den blev købt pga. lyden og dynamiken så man kunne blæse vennerne omkuld.dette var nu ret sjovt da mange simpelt hen blev forskrækket når man fyrede den af især den rumklangsbox som janils refererer til der troede de sgu at der faldt noget ned fra væggene ha ha.læg også mærke til de lange mellem rum mellem numrene som er pga.musikerne lige  skulle ændre indstillinger på instrumenter og forstærkere.

jeg købte min i bånd og pladecentret.den gang kostede den 175.00 men det for man den vist ikke til i dag (nogen der ved hvad den er værd i dag bare for sjov)

jeg har også en anden plade (cd) hvor der bliver sparket godt og grundigt til microfon stativer og andet.det er en guld cd og den er indspillet live i studioet i 1963 og udgivet jan.1964 på chess lp 1483.rimelig sjælden og det er cd'en også.jeg har hørt om priser omkring 1.000.00 kr.         &nb sp;        den hedder muddy waters  folk singer  original master recording  mfsl udcd 593.fantastisk musik og dynamik.

       hilsen carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

hej tube mania

send venligst igen da jeg kom til at slette

       carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
sjeffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Min bedste oplevelse var vist, da jeg fandt 80-90 Depeche Mode plader til 900 kr. Der var alle mulige sindsyge maxier, (cirka 10 i farvet vinyl og tre af dem er ekstremt sjældne og p***edyre)... samt stort set alle albums helt op til Playing The Angel i dobbelt album på supertung vinyl. Alle var nye eller i absolut mint condition.
Det var en pige, der havde arbejdet i en pladeforretning i århus, som havde lagt til side, men hvor hendes fyr nu mente, at det gamle l**t skulle ud, så han kunne få sit MP3-anlæg op på væggen....

 
Til top Vis sjeffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjeffe
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 08 August 2009 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

Når man vender tilbage til vinyl, sætter den gamle LP, "Grand Funk, Closer to Home" på spillen - opdager at det ikke er studieoptagelsen der fik CDén til at lyde flad, men "optagelsen" på CDén selv.

 

 

Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
wittus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 28 August 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hej i forummet.  Mine bedste vinyloplevelser har været, da jeg efter flere år med flytninger og husrenovering fik hængt min nye pladespiller op på væggen, og satte den første plade med TheThe på fra 1983 og hørte nummeret Uncertain Smile, med efter min mening, verdens fedeste klaversolo på. Pladetitlen er "Soul Mining". Der var dømt gåsehud...

Og den anden var, da jeg for et års tid  siden, overtog en af mine kammaraters pladesamling ganske gratis, som han ikke ville bruge mere, da han solgt sin pladespiller. 

 Lars

 



__________________
lw
Til top Vis wittus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wittus
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 28 August 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Har fornyligt haft en god vinyl oplevelse: Gik i genbrugsbutikkerne som jeg plejer et par gange om ugen, og faldt over denne LP:

mystery.jpg

vidste egenligt ikke hvad det var for et band, men til 10kr kan det jo næsten ikke gå galt.

det viste sig så at det er en af de sange der formede min tidlige ungdom, og som har relation til min allerførste kæreste.

Historien er, at min første kæreste skkulle rejse til tyskland i et år for at lære sprog, dette efter vi havde været kærester i tre mdr... så for at hun ikke skulle glemme mig, lavede jeg bånd til hende og hendes (og mit må jeg indrømme) yndlings nummer var Clouds Acroos The Moon med Rah Band  http://www.youtube.com/watch?v=mHGkTP3G7Z8 Som det så viste sig at jeg havde købt uden at vide det, da jeg havde indspillet nummeret fra radioen uden at vide hvem det var med.



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 28 August 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

edge skrev:

Har fornyligt haft en god vinyl oplevelse: Gik i genbrugsbutikkerne som jeg plejer et par gange om ugen, og faldt over denne LP:

mystery.jpg

vidste egenligt ikke hvad det var for et band, men til 10kr kan det jo næsten ikke gå galt.

det viste sig så at det er en af de sange der formede min tidlige ungdom, og som har relation til min allerførste kæreste.

Historien er, at min første kæreste skkulle rejse til tyskland i et år for at lære sprog, dette efter vi havde været kærester i tre mdr... så for at hun ikke skulle glemme mig, lavede jeg bånd til hende og hendes (og mit må jeg indrømme) yndlings nummer var Clouds Acroos The Moon med Rah Band  http://www.youtube.com/watch?v=mHGkTP3G7Z8 Som det så viste sig at jeg havde købt uden at vide det, da jeg havde indspillet nummeret fra radioen uden at vide hvem det var med.

...og den var en af de få plader min kone slæbte ind i forholdet - på maxi-single

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 
sjeffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 06 November 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en LP samling på 100 plader ubeset på DBA. Sælger tilbyder at aflevere dem på adressen og jeg takker. Prisen er 200 kr...(!!)...

Jeg har nu fået dem afleveret, han tog kun 100 for dem, da han var usikker på standen...;)

Jeg har sg fået 100 plader i super stand, de 40 jeg har hørt so far har ikke en ridse. Covers er fine og der er vel omkring 25 plader der er rigtigt fine og som jeg manglede i samlingen. Desuden var der 20 skønne klassiske indspildninger, som bare er rare at tulle rundt til.

God oplevelse..;)

Til top Vis sjeffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjeffe
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes