| Forfatter |
|
xrdt Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 19 Juli 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten
Pladen er med Thelma Houston, Whitney's kusine. Pladen er fra 1975
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 19 Juli 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
I 1993 udkom det sidste Deep Purple album med Blackmore. På dette tidspunkt anede jeg ikke at han var på vej væk, men jeg skulle have albummet på vinyl. "The battle rages on" blev indkøbt og hjem gik det med stor spænding. Bortset fra 3-4 numre må jeg nok erkende, at det ikke er et af deres bedste øjeblikke, men det særlige er, at der ved en fejl var 2 eksemplarer i min. Det ene er stadigvæk den dag i dag aldrig blevet afspillet. Måske bliver den det næste gang jeg fylder rundt sammen med en flaske rødvin.  En god vinyloplevelse omend det rent musikalsk er lavet noget bedre af dem før.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 19 Juli 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej xrdt
selvfølgelig gør den det!!jeg store idiot 
tak for det
carsten
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej rainbow
det med rødvinen er nu godt nok men måske jeg skulle holde mig væk fra det når jeg skriver her når jeg ikke kan kende forskel på moster og kusine 
carsten
|
| Til top |
|
| |
xrdt Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 19 Juli 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du var nu ellers lige ved at snyde mig Carsten. Havde det ikke været fordi du gjorde opmærksom på en stavefejl tror jeg ikke jeg havde tænkt nærmere over det.
Ja, dynamik må være kendetegnet for denne plade.
Jeg var lige inde og prøve lytte lidt fra hendes cd udgivelse i 2007 på cduniverse.com og det er næsten som om tiden har stået stille. Lyden er meget 70érne starten af 80'erne agtig. Utroligt hvis det går idag.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 20 Juli 2009 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fedeste?
Svært for alt vinyl er en nydelse for min Beogram 8002 spiller det så godt som den kan så uanset hvad medie der kører nyder jeg det.
En ting der kan nævnes er at høre min 8002's evne til at spille stortset uden støj iforhold til hvad jeg voksede op med.
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 20 Juli 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder lige nu og nyder Electric ladyland i en dejlig us tryk fra 68. Herlig tyk vinyl, men dog godt brugt.
Der følger selvfølgelig en historie med, det var den første plade jeg fik. Og grunden var at min musik lærer havde fået for øre at jeg havde købt mig en fender stratocaster. Og noget sådan skal honoreres med en skive fra kongen af strat. Se det er nostalgi. Det ligger 15 år tilbage i tiden nu.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 23 Juli 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
schmidt2 skrev:
Sidder lige nu og nyder Electric ladyland i en dejlig us tryk fra 68. Herlig tyk vinyl, men dog godt brugt. Der
følger selvfølgelig en historie med, det var den første plade jeg fik. Og grunden var at min musik lærer havde fået for øre at jeg
havde købt mig en fender stratocaster. Og noget sådan skal honoreres med en skive fra kongen af strat. Se det er nostalgi. Det
ligger 15 år tilbage i tiden nu.
|
|
|
Sikke en herlig musik lærer! At forære sin elev en af de bedste album nogensinde indspillet __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 23 Juli 2009 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
xrdt skrev:
Carsten
|
|
|
Og desuden er det nok ét af de allerkedeligste albums der nogensinde er udgivet...  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 23 Juli 2009 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
xrdt skrev:
Carsten
|
|
|
Og desuden er det nok ét af de allerkedeligste albums der nogensinde er udgivet...

Mvh. Niels
|
|
|
godt nok ærgerligt at de næsten kun lavede kedlige plader __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 23 Juli 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, måske kedelig, men den blev brugt meget til demo dengang.
Der er dog et fornøjeligt indslag på pladen. Mellem 2 numre på side 2 er der en som sparker til eferklangsboksen, som dengang var en stor kasse med fjedre og mkrofoner. Resultatet er et tydeligt "twaaannngggggggg.....".
Havde det været i dag var den blev redigeret væk, men det kan man jo ikke med en direct to disc optagelse. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg syntes også at musiken er lidt kedelig,men det var vist heller ikke det den blev købt for (hvorfor købe plader hvis det ikke er for musiken ) nej den blev købt pga. lyden og dynamiken så man kunne blæse vennerne omkuld.dette var nu ret sjovt da mange simpelt hen blev forskrækket når man fyrede den af især den rumklangsbox som janils refererer til der troede de sgu at der faldt noget ned fra væggene ha ha.læg også mærke til de lange mellem rum mellem numrene som er pga.musikerne lige skulle ændre indstillinger på instrumenter og forstærkere.
jeg købte min i bånd og pladecentret.den gang kostede den 175.00 men det for man den vist ikke til i dag (nogen der ved hvad den er værd i dag bare for sjov)
jeg har også en anden plade (cd) hvor der bliver sparket godt og grundigt til microfon stativer og andet.det er en guld cd og den er indspillet live i studioet i 1963 og udgivet jan.1964 på chess lp 1483.rimelig sjælden og det er cd'en også.jeg har hørt om priser omkring 1.000.00 kr. &nb sp; den hedder muddy waters folk singer original master recording mfsl udcd 593.fantastisk musik og dynamik.
hilsen carsten
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej tube mania
send venligst igen da jeg kom til at slette 
carsten
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min bedste oplevelse var vist, da jeg fandt 80-90 Depeche Mode plader til 900 kr. Der var alle mulige sindsyge maxier, (cirka 10 i farvet vinyl og tre af dem er ekstremt sjældne og p***edyre)... samt stort set alle albums helt op til Playing The Angel i dobbelt album på supertung vinyl. Alle var nye eller i absolut mint condition. Det var en pige, der havde arbejdet i en pladeforretning i århus, som havde lagt til side, men hvor hendes fyr nu mente, at det gamle l**t skulle ud, så han kunne få sit MP3-anlæg op på væggen....  
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man vender tilbage til vinyl, sætter den gamle LP, "Grand Funk, Closer to Home" på spillen - opdager at det ikke er studieoptagelsen der fik CDén til at lyde flad, men "optagelsen" på CDén selv.
|
| Til top |
|
| |
wittus Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i forummet. Mine bedste vinyloplevelser har været, da jeg efter flere år med flytninger og husrenovering fik hængt min nye pladespiller op på væggen, og satte den første plade med TheThe på fra 1983 og hørte nummeret Uncertain Smile, med efter min mening, verdens fedeste klaversolo på. Pladetitlen er "Soul Mining". Der var dømt gåsehud...
Og den anden var, da jeg for et års tid siden, overtog en af mine kammaraters pladesamling ganske gratis, som han ikke ville bruge mere, da han solgt sin pladespiller.
Lars
__________________ lw
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fornyligt haft en god vinyl oplevelse: Gik i genbrugsbutikkerne som jeg plejer et par gange om ugen, og faldt over denne LP:

vidste egenligt ikke hvad det var for et band, men til 10kr kan det jo næsten ikke gå galt.
det viste sig så at det er en af de sange der formede min tidlige ungdom, og som har relation til min allerførste kæreste.
Historien er, at min første kæreste skkulle rejse til tyskland i et år for at lære sprog, dette efter vi havde været kærester i tre mdr... så for at hun ikke skulle glemme mig, lavede jeg bånd til hende og hendes (og mit må jeg indrømme) yndlings nummer var Clouds Acroos The Moon med Rah Band http://www.youtube.com/watch?v=mHGkTP3G7Z8 Som det så viste sig at jeg havde købt uden at vide det, da jeg havde indspillet nummeret fra radioen uden at vide hvem det var med. __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
|
Har fornyligt haft en god vinyl oplevelse: Gik i genbrugsbutikkerne som jeg plejer et par gange om ugen, og faldt over denne LP:

vidste egenligt ikke hvad det var for et band, men til 10kr kan det jo næsten ikke gå galt.
det viste sig så at det er en af de sange der formede min tidlige ungdom, og som har relation til min allerførste kæreste.
Historien er, at min første kæreste skkulle rejse til tyskland i et år for at lære sprog, dette efter vi havde været kærester i tre mdr... så for at hun ikke skulle glemme mig, lavede jeg bånd til hende og hendes (og mit må jeg indrømme) yndlings nummer var Clouds Acroos The Moon med Rah Band http://www.youtube.com/watch?v=mHGkTP3G7Z8 Som det så viste sig at jeg havde købt uden at vide det, da jeg havde indspillet nummeret fra radioen uden at vide hvem det var med.
|
|
|
...og den var en af de få plader min kone slæbte ind i forholdet - på maxi-single
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 06 November 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en LP samling på 100 plader ubeset på DBA. Sælger tilbyder at aflevere dem på adressen og jeg takker. Prisen er 200 kr...(!!)...
Jeg har nu fået dem afleveret, han tog kun 100 for dem, da han var usikker på standen...;)
Jeg har sg fået 100 plader i super stand, de 40 jeg har hørt so far har ikke en ridse. Covers er fine og der er vel omkring 25 plader der er rigtigt fine og som jeg manglede i samlingen. Desuden var der 20 skønne klassiske indspildninger, som bare er rare at tulle rundt til.
God oplevelse..;)
|
| Til top |
|
| |