| Forfatter |
|
rørgrej Forum Bruger


Bruger siden: 03 December 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 06 November 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Det var da dejligt - næsten for godt til at være sandt - men, tillykke
mvh
Søren
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 06 November 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
|
Har fornyligt haft en god vinyl oplevelse: Gik i genbrugsbutikkerne som jeg plejer et par gange om ugen, og faldt over denne LP:

vidste egenligt ikke hvad det var for et band, men til 10kr kan det jo næsten ikke gå galt.
det viste sig så at det er en af de sange der formede min tidlige ungdom, og som har relation til min allerførste kæreste.
Historien er, at min første kæreste skkulle rejse til tyskland i et år for at lære sprog, dette efter vi havde været kærester i tre mdr... så for at hun ikke skulle glemme mig, lavede jeg bånd til hende og hendes (og mit må jeg indrømme) yndlings nummer var Clouds Acroos The Moon med Rah Band http://www.youtube.com/watch?v=mHGkTP3G7Z8 Som det så viste sig at jeg havde købt uden at vide det, da jeg havde indspillet nummeret fra radioen uden at vide hvem det var med.
|
|
|
Jaså - husker godt dette nummer men var ikke klar over hvem det var med - en klassiker - skal huske det til jeg falder over et på loppemarked.
|
| Til top |
|
| |
nonnegativ Forum Bruger


Bruger siden: 02 Marts 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 07 November 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode Vinyloplevelser: Der er rigtig mange, idet jeg er ved at gennemspille pladesamlingen fra start til slut for at luge ud - jeg gider ikke at have noget stående, som jeg ved jeg ikke vil lytte til alligevel. Præmien er at man får hørt en masse skiver som ellers bare står og "gemmer" sig.
Det var f. eks fedt at genhøre L. Cohens "I`m Your Man" & Manfred Manns "Solar Fire" - totalfede skiver som jeg ikke har lyttet til i mange år.
Af økonomisk gode oplevelser husker jeg en dag sidste år jeg kom forbi genbrugen, og de havde lige fået et dødsbo ind - den afdøde var åbenbar audiofil, og det flød med audiofile & japanske presninger, bla. Pink Floyd`s "Dark Side Of The Moon" http://www.discoogle.com/wiki/Pink_Floyd_-_The_Dark_Side_Of_ The_Moon_(Japan,0,Emlf-97002,ALBUM ) - Ja, den enes død er den andens brød..
Jeg købte selvfølgelig hele skidtet samlet for en slik - jeg har ikke haft samme held siden, men kigger jævnligt forbi
Min dårligste Vinyloplevelse står lysende klart: Jeg havde netop opgraderet til en Ortofon Rondo Bronze og efter lidt tilspilning var lyden nærmest magisk. En aften står jeg i egne tanker og fumler med en flaske rensevæske, og formår gudhjælpemig at tabe flasken som falder ned på tonearmen, hvorved pickup-nålen bliver bøjet.. = totalskadet Pickup.
Jeg kan ikke mindes at jeg nogensinde før er gået så nedtrykt i seng - heldigvis dækkede forsikringen, men jeg fik sgu en lærestreg.
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 07 November 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brugte en riaa i et års tid (god 14.000 kroners Riaa) men syntes dog at der manglede en del i bunden, men den skulle jo lige spilles til, hvilket ikke hjalp, så da jeg dernæst købte en pre, med Riaa, til den halve pris (brugt og det samme mærke)  SÅ skete der jo lige pludslig noget  Er det den bedste Vinyl oplevelse jeg har haft sådan overordnet, for siden dengang, er næsten hver skive er oplevelse  (specilt når man har reference  )
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 07 November 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt Jazz på vinyl. Pink Floyd.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var forbi mit lokale antikvariat i dag - blandt bunken af plader med Johnny Hates Jazz, Boney M, Absolute Music og andre mere eller mindre obskure ting fandt jeg en plade med Dave Brubeck Quartet i Moskva - indspillet og udgivet af et eller andet obskurt sovjetisk pladeselskab, kyrilliske bogstaver på et cover af usædvanlig tarvelig kvalitet op gå tynd vinyl.
Betalte en femmer, gik hjem, satte den på og konstaterede at der var tale om en forrygende liveoptagelse, fremragende lydkvalitet - og Dave Brubeck er jo Dave Brubeck. Det er den slags vinylglæder, som bringer smilet frem.
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
At jeg lige har scoret et NOS eksemplar af Wes Montgomery Beginings på vinyl. Optaget 1957, udgivet af Blue Note.
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
| At jeg lige har scoret et NOS eksemplar af Wes Montgomery Beginings på vinyl. Optaget 1957, udgivet af Blue Note. |
|
|
Det vil vi ikke høre om Wes Montgomery er en forrygende guitarrist, har selv en en plade med ham. Tillykke med fundet 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
audioareal Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god venyloplevelse : at se sin datter på 10 år , stå på ørbækmarkedet og hamstre gamle ABBA - skiver , for sine sidste sparreskilliger.
mvh.thomas
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyggede mig med Roger Waters "Pro's and Cons og Hitchhiking" igår, hvor David Sanborn's sax pludselig står kanonklart og så typisk Sanborn, så man får tårer i øjnene. Straks flår man "Straight to the Heart" frem af skabet, og tænker tilbage på Ridebanen 1985, hvor jeg havde fornøjelsen af at opleve ham live. Vinylen bærer godt nok præg af at være blevet afspillet rigtig mange gange på udstyr af skiftende kvailteter, men det sætter stadig gang i et eller andet.
__________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg i dag købte den FØRSTE med SLADE (genoptryk, da orginalen ligger på 3000 ;-) Men dendang hed de Ambrosius Slade, og med en fantastisk lyd...(min er IKKE import fra kina ;-)
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 21 November 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle jeg trække en vinyloplevelse frem der lægges på spillen jævnligt, nu gennem 35 år, kronen på pladesamlingen, er det den underfundige og utrættende "A Question of Balance" med The Moody Blues.

Vil man høre mere med Moody Blues, er den næste i rækken Seventh Sojourn.

|
| Til top |
|
| |
his047 Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 02 December 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mange år siden, I 1982, gik en ven og jeg på hi-fi udstilling i Harrogate. Der var mange nye, spændende ting: Townsend Rock Pladespilleren (eller som den dengang hed: Cranfield Elite), Oracle pladespilleren, Celestions (dengang) nye SL6, den første offentlige demonstration af Philips nye CD-format.
Men jeg skal aldrig glemme at gå ind på, ja, jeg ved ikke vis stand, men de brugte en Kenwood L07D pladespiller, og, tror jeg, Nightingale højtalere. Selvom rummet var fyldt og alle tredive sæder optagne var der helt stille bortset fra musikken. Min ven og jeg satte os ned, tryllebundne, og lyttede til June Tabor synge Paul Bogle's "And the Band played Waltzing Matilda" (på Airs and Graces). Ingen rejste sig fra sit sæde før sangen var færdig og ikke et øje var tørt. Stille gik vi alle ud, og jeg husker endnu sangen, stemmen, og ordene.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 December 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
his047 skrev:
For mange år siden, I 1982, gik en ven og jeg på hi-fi udstilling i Harrogate. Der var mange nye, spændende ting: Townsend Rock Pladespilleren (eller som den dengang hed: Cranfield Elite), Oracle pladespilleren, Celestions (dengang) nye SL6, den første offentlige demonstration af Philips nye CD-format.
Men jeg skal aldrig glemme at gå ind på, ja, jeg ved ikke vis stand, men de brugte en Kenwood L07D pladespiller, og, tror jeg, Nightingale højtalere. Selvom rummet var fyldt og alle tredive sæder optagne var der helt stille bortset fra musikken. Min ven og jeg satte os ned, tryllebundne, og lyttede til June Tabor synge Paul Bogle's "And the Band played Waltzing Matilda" (på Airs and Graces). Ingen rejste sig fra sit sæde før sangen var færdig og ikke et øje var tørt. Stille gik vi alle ud, og jeg husker endnu sangen, stemmen, og ordene.
|
|
|
Det var vist også en voldsom fed pladespiller den kenwood __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |