Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 09:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Grado prestige black på Debut III (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chris-torb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 382
Sendt: 17 August 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
chris-torb skrev:


[cut]

Det har selvfølgelig også øget pladetallerkenens vægt, så spørgsmålet er jo, om leje og motor kan holde til det.. men det må jo komme an på en prøve..

Chris-torb



Jeg gætter på at lejet kan holde til det. Hvis ikke, skulle du nok ha' købt en anden pladespiller! ;-)

Godt nok er der en tendens til, at en del produkter ikke bliver lavet 'som i gamle dage', men der vel trods alt grænser for "sølleheden"..? 


Mvh.
Niels

Hey nilau....

Ja, du har muligvis ret.... De andre pladetallerkener som kan tilkøbes er godt nok i glas eller lexan tror jeg, og har formodenligt ikke samme vægt.. Men jeg håber at det går..

Går med tanker om at kunne støjdæmpe motoren, ved hjælp at noget kobberplade, som jeg vil valse rundt og lægge omkring og over den, og forbinde kobberskærmen til jord....Ved ikke om det overhovedet har nogen effekt, men hvis det virker, ville det give mig mulighed for en bedre uskærmet pick'up...

Tror dæleme at jeg kommer til at komme igang med et nyt højttaler projekt...Der er vist lidt for meget fritid her

chris-torb

Til top Vis chris-torb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris-torb
 
chris-torb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 382
Sendt: 26 August 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hmm, ja.........

Jeg har altid lært at være ærlig ( og desværre nogen gange, måske lidt for meget) men....

Jeg er tilbage på Grado......

I forbindelse med en grundig og ellers påpasselig aftørring af "plinten", fik kluden fat i nålen på Ortofonen, og bøjede den, ikke meget, men lidt... Efterfølgende forsøg på "genopretning" var forgæves, og da jeg i forvejen synes, at den bestemt ikke lød bedre end min OM5, faldt valget ikke på en ny nål, men en anden pickup..

Jeg købte en Grado rød.... Den spiller bare... Jeg ved ikke om det måske er den dæmpning, jeg har lavet med bitumen, eller også er denne pickup bare mindre følsom, men brum'et er ikke nævneværdigt, og lyden er mange gange bedre end Ortofonen...

Der er både bund og top.. og ikke den skingre lyd, som MM2 rød kastede af sig.. På ortofonen savnede jeg varme (bas) og diskanten var "klingende/skinger".. Nu er der varme, ro og "hi-hat" anslag, der lyder naturligt.....

Og den skal jo faktisk også spilles til....

Jeg er jo, som sagt, ny i vinyl verdenen, og må derfor gøre mig nogle erfaringer...

Kald mig bare idiot, da jeg jo startede med at "svine" den første Grado sort til... Men den Grado rød, jeg nu har monteret, virker langt mere "rigtig" i lyden, end Ortofonen..

Hvis jeg, prisen taget i betragtning,  skulle give karakter imellen 1 og 10 ville MM2-rød få et pænt 4 tal og Grado et 8 tal..Der er bare så meget lyd til forskel..

 

Til top Vis chris-torb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris-torb
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes