Forfatter |
|
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 935
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
AudioVision har en net butik AudioButikken de har tilbud på MIT kabler tjek her
__________________ Mit
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
6000JGA skrev:
Hvad er der da i vejen med dine xindak kabler ?? |
|
|
De står nok ikke match til hans grej ( min vurdering )
|
Til top |
|
|
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej anders br !
Jeg ville godt nok spænde et par electrostater på den rør-børge .....samt sølv kabler, Argento eller Bertram .....
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
Til top |
|
|
anders br Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
6000JGA skrev:
Hvad er der da i vejen med dine xindak kabler ?? |
|
|
De står nok ikke match til hans grej ( min vurdering )
|
|
|
Lige præcis, tror jeg kunne hente en del ved et skift til nogle bedre kabler
|
Til top |
|
|
anders br Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
6000JGA skrev:
Det må jeg sige,, her er virkeligt noget gennemtænkt grej!! det må lyde perfekt i dine ører !??  |
|
|
Jo tak, det kan nu nok spiller musik men nogle bedre kabler er et must!
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft (og har stadig) STOR fornøjelse af Synergistic Research, det åbner op for detaljer og SUPER 3D (vel deres varemærke) og strammer bunden. Et godt modspil til Mahler's spillestil.
http://www.activ-hifi.dk/synres.html
Mvh.
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
lækkert setup......
@VA Mahler den HT vækker mange gode hifiminder 
Top HT når man lige får tæmmet den og Zeus er jo en god makker til dem
|
Til top |
|
|
anders br Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Jeg har haft (og har stadig) STOR fornøjelse af Synergistic Research, det åbner op for detaljer og SUPER 3D (vel deres varemærke) og strammer bunden. Et godt modspil til Mahler's spillestil.
http://www.activ-hifi.dk/synres.html
Mvh.
|
|
|
Det er nemlig lige det jeg søger! Tak for det
|
Til top |
|
|
anders br Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
lækkert setup......
|
|
|
Jo tak Jakobsen, jeg går lidt og drømmer et sæt højttalere som dine Det er et alt for lækkert setup du har!!
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
anders br skrev:
Jakobsen skrev:
lækkert setup......
|
|
|
Jo tak Jakobsen, jeg går lidt og drømmer et sæt højttalere som dine Det er et alt for lækkert setup du har!!
|
|
|
Tak tak ... det er også rigtig rigtig godt ...
men du skal slet ikke være så ked af det det er migthy fine setup du har samlet der
dog ville jeg personligt få en "rigtig" forforstærker ind ... efter min mening er der mere at hente her end forskelle på effektforstærkere... hvor de fleste ligger deres energi/fokus .....
ud over det kunne du nok hente noget ved at kigge på en ny CD-afspiller også ... da Accuphase hælder noget i samme retning som Mahler ... det kan blive for meget..
men nu er vi i petitesse-afdeling ... det må bestemt være lækker lyd du har ... hvis dit rum da ellers tillader det ....
men prøv lige en forforstærker ....
forslag kunne være Thorhauge(ekstrem god til pengene),Tron (som min ), BAT,Hovland....
ud over det har jeg smækket Electroharmonix EL34 udgangsrør i mine Apollo ... super med KT90 som de er født med fik Apollo faktisk smæk af Thorhauges monoblokke med EL34 rør når vi snakker nærvær og musikalitet det kunne også prøves i din Zeus (ca. 1000kr for 12 rør) stil bare bias på 0,35 og du er kørende hvis det ikke lige var for at du havde Mahler ville jeg sige det var et must at prøve det ... utrolig nærvær i de rør ... men det kunne blive for mellemtone fikseret med Mahler ... men jeg ved det ikke
|
Til top |
|
|
anders br Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
anders br skrev:
Jakobsen skrev:
lækkert setup......
|
|
|
|
|
|
Tak tak ... det er også rigtig rigtig godt ...
men du skal slet ikke være så ked af det det er migthy fine setup du har samlet der
dog ville jeg personligt få en "rigtig" forforstærker ind ... efter min mening er der mere at hente her end forskelle på effektforstærkere... hvor de fleste ligger deres energi/fokus .....
ud over det kunne du nok hente noget ved at kigge på en ny CD-afspiller også ... da Accuphase hælder noget i samme retning som Mahler ... det kan blive for meget..
men nu er vi i petitesse-afdeling ... det må bestemt være lækker lyd du har ... hvis dit rum da ellers tillader det ....
men prøv lige en forforstærker ....
forslag kunne være Thorhauge(ekstrem god til pengene),Tron (som min ), BAT,Hovland....
ud over det har jeg smækket Electroharmonix EL34 udgangsrør i mine Apollo ... super med KT90 som de er født med fik Apollo faktisk smæk af Thorhauges monoblokke med EL34 rør når vi snakker nærvær og musikalitet det kunne også prøves i din Zeus (ca. 1000kr for 12 rør) stil bare bias på 0,35 og du er kørende hvis det ikke lige var for at du havde Mahler ville jeg sige det var et must at prøve det ... utrolig nærvær i de rør ... men det kunne blive for mellemtone fikseret med Mahler ... men jeg ved det ikke
|
|
|
Tak Kunne rigtig godt tænke mig at prøve nogle andre rør, det er min første rørforstærker og mangler en del viden om det endnu!
And. forforstærker og cd-afspiller kommer det når økonomien er til det
Min stue er godt nok ikke det perfekte lytterum, bassen kan til tider være alt for meget! Kan det ikke være fordi der er for lidt plads til Mahler?
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker grej du har fået samlet dig der
Tror rummet er lidt lille til Mahler. Derfor problemer i bassen. Det ser også ret udæmpet ud. Der kan også hentes en del ved rette dæmpning.
Hvordan ser der ud bag lyttepositionen. Og hvor meget plads er der? __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
anders br Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Tror rummet er lidt lille til Mahler. Derfor problemer i bassen. Det ser også ret udæmpet ud. Der kan også hentes en del ved rette dæmpning.
Hvordan ser der ud bag lyttepositionen. Og hvor meget plads er der?
|
|
|
Tak Jamen bagved lyttepositionen går der en væg lidt ud i rummet så min sofa kan ikke komme længere tilbage efter væggen er spisestue afdelingen.. Rummet er små 30km2, men med et gammel fyrtræsgulv som nok også spiller en del med!
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
anders br skrev:
thuekay skrev:
|
|
|
Tak Jamen bagved lyttepositionen går der en væg lidt ud i rummet så min sofa kan ikke komme længere tilbage efter væggen er spisestue afdelingen.. Rummet er små 30km2, men med et gammel fyrtræsgulv som nok også spiller en del med!
|
|
|
30m2 burde kunne fungere ...
hvis du kan få HT længere frem kunne det hjælpe på basproblemer ... da jeg havde Mahler havde jeg 149 til diskant fra bagvæg ...( mit rum er 6m i dybden ) så det har du nok ikke mulighed for ... men bare 5 cm kan gør en forskel
det er også et "basproblem" hvis du sidder tæt på væg bag lytteposition ... tænk også på reflektioner fra væggen... prøv med en dyne/tyk tæppe (rockfon/eccofon plader)
ud over det kan afkobling/tilkobling prøves... SD fødder eller ceraballs eller statmat korkfødder en kæmpe flise /granit plade kan prøves under HT også
angående vinkling vil jeg anbefale at prøve mere "toe in" altså mere direkte hvis du tager en lige akse fra diskant så de rammer 5cm fra øret altså en smule for bredt i forhold til helt lige på det var det bedste i mit tilfælde (min smag) når du vinkler mere... kan du også prøve med større afstand mellem HT
i mit tilfælde spillede de bedst med basser spillende indad som du har dem
jeg tog ca 3måneder om at placere mine Mahler før de var i rette position
Så god arbejdslyst ........
|
Til top |
|
|
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Jacobsen siger, er det noget skidt at køre cd direkte ind i effekttrin, det dræber alt liv i musikken. Du bør skaffe en kontrolforstærker, dernæst en ny Accuphase cd-afspiller, og nye kabler i den rækkefølge. Og så er der jo lige det med lytterummet.
Mvh
Allan
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne løse dit bas problem med sub i modfase sådan som det er gjordt i en besøgs artikel i det nye high fidelity blad, det kræver dog at du får en forforstærker med to sæt output, ellers er der jo div. bas trap, men de koster jo også samt er ikke særlig pæne.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du kontroleret at B omskifter står pos. N og ikke + bag på mahlerne __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
anders br Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
anders br skrev:
thuekay skrev:
|
|
|
|
|
|
hvis du kan få HT længere frem kunne det hjælpe på basproblemer ... da jeg havde Mahler havde jeg 149 til diskant fra bagvæg ...( mit rum er 6m i dybden ) så det har du nok ikke mulighed for ... men bare 5 cm kan gør en forskel
det er også et "basproblem" hvis du sidder tæt på væg bag lytteposition ... tænk også på reflektioner fra væggen... prøv med en dyne/tyk tæppe (rockfon/eccofon plader)
ud over det kan afkobling/tilkobling prøves... SD fødder eller ceraballs eller statmat korkfødder en kæmpe flise /granit plade kan prøves under HT også
angående vinkling vil jeg anbefale at prøve mere "toe in" altså mere direkte hvis du tager en lige akse fra diskant så de rammer 5cm fra øret altså en smule for bredt i forhold til helt lige på det var det bedste i mit tilfælde (min smag) når du vinkler mere... kan du også prøve med større afstand mellem HT
|
|
|
Prøvede lige at rykke dem ca 15cm længere frem og synes faktisk det hjalp lidt
Hvis jeg skulle prøve noget afdæmpning er det så bedst på væggen bag mine høttalere?
Tak for hjælpen, jeg er stadig ny i faget
|
Til top |
|
|
anders br Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
Som Jacobsen siger, er det noget skidt at køre cd direkte ind i effekttrin, det dræber alt liv i musikken. Du bør skaffe en kontrolforstærker, dernæst en ny Accuphase cd-afspiller, og nye kabler i den rækkefølge. Og så er der jo lige det med lytterummet.
Mvh
Allan
|
|
|
Hej Allan, det er også meningen at jeg vil have mig en anden cd og pre når økonomien er til det, men tror du ikke med lidt andre kabler og så måske lidt afdæmpning jeg vil kunne hente lidt?
Mvh Anders
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
anders br skrev:
Jakobsen skrev:
anders br skrev:
thuekay skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prøvede lige at rykke dem ca 15cm længere frem og synes faktisk det hjalp lidt
Hvis jeg skulle prøve noget afdæmpning er det så bedst på væggen bag mine høttalere?
Tak for hjælpen, jeg er stadig ny i faget
|
|
|
nej ikke nødvendigvis ...det er sådan mere stratigisk ..det er nødvendig at prøve sig frem ... men i hjørner "samles" bassen og der er det nomalt godt at dæmpe... men prøv at gå rundt med hovedet tæt på væggen mens du spiller noget med bas og det er nemmere når der spilles højt , der hvor der er meget bas er det godt at dæmpe...
man kan også overdæmpe så forsvinder dynamik ... istedet for dæmpning kan man difraktere(sprede lyden) med noget det er ujævtt så lyden bliver sendt i forskellige retninger
man kan ikke bare sætte dæmpning over det hele og så virker det ... desværre
af refleksioner er det godt af dæmpe "1 reflektion".. det er den reflektion der rammer sidevæggen(også loft og gulv) og så kommer til dit øre....
prøv at finde det med at spejl hæng det på væggen der hvor du kan se diskant mens du sidder i lytteposition er det godt at dæmpe ... faktisk mere vigtigt hvor du kan se den ht der er længest væk fra den væg hvor spejlet hænger da denne reflektion kommer fra den forkerte kanal.. her mener jeg at en lyd fra højre HT nu kommer fra venstre side det vil opleves som "rod" i lydbilledet
desværre er det sådan at de "rigtige" reflektioner er med til at give rumfornemmelse så de skal jo ikke dæmpes ...
he he det er ikke nemt ... men nedprioriter det ikke fordi det er tidskrævende / svært
for akustikken i dit rum er den vigtigste del af dit anlæg ... uden god(fornuftig) akustik kan man ikke få god lyd
så hjælper det ikke at købe anlæg til 500.000 for det spiller ikke bedre end akustikken tillader
hvad med vinklingen af HT prøvede du også det (Toe in)
|
Til top |
|
|