Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 01:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Et lille skridt i den rigtige retning.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
anders br
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
anders br skrev:
Jakobsen skrev:
anders br skrev:
thuekay skrev:

Lækker grej du har fået samlet dig der

Tror rummet er lidt lille til Mahler. Derfor problemer i bassen. Det ser også ret udæmpet ud. Der kan også hentes en del ved rette dæmpning.

Hvordan ser der ud bag lyttepositionen. Og hvor meget plads er der?

Tak Jamen bagved lyttepositionen går der en væg lidt ud i rummet så min sofa kan ikke komme længere tilbage efter væggen er spisestue afdelingen..  Rummet er små 30km2, men med et gammel fyrtræsgulv som nok også spiller en del med!

30m2 burde kunne fungere ...

hvis du kan få HT længere frem kunne det hjælpe på basproblemer ...
da jeg havde Mahler havde jeg 149 til diskant fra bagvæg ...( mit rum er 6m i dybden )
så det har du nok ikke mulighed for ...
men bare 5 cm kan gør en forskel

det er også et "basproblem" hvis du sidder tæt på væg bag lytteposition ...
tænk også på reflektioner fra væggen... prøv med en dyne/tyk tæppe (rockfon/eccofon plader)

ud over det kan afkobling/tilkobling prøves... SD fødder eller ceraballs eller statmat korkfødder
en kæmpe flise /granit plade kan prøves under HT også

angående vinkling vil jeg anbefale at prøve mere "toe in" altså mere direkte
hvis du tager en lige akse fra diskant så de rammer 5cm fra øret
altså en smule for bredt i forhold til helt lige på
det var det bedste i mit tilfælde (min smag)
når du vinkler mere... kan du også prøve med større afstand mellem HT

i mit tilfælde spillede de bedst med basser spillende indad som du har dem

jeg tog ca 3måneder om at placere mine Mahler før de var i rette position

Så god arbejdslyst ........

Prøvede lige at rykke dem ca 15cm længere frem og synes faktisk det hjalp lidt

Hvis jeg skulle prøve noget afdæmpning er det så bedst på væggen bag mine høttalere? 

Tak for hjælpen, jeg er stadig ny i faget

nej ikke nødvendigvis ...det er sådan mere stratigisk ..det er nødvendig at prøve sig frem ... men i hjørner "samles" bassen og der er det nomalt godt at dæmpe... men prøv at gå rundt med hovedet tæt på væggen mens du spiller noget med bas og det er nemmere når der spilles højt , der hvor der er meget bas er det godt at dæmpe...

man kan også overdæmpe så forsvinder dynamik ... istedet for dæmpning kan man difraktere(sprede lyden) med noget det er ujævtt så lyden bliver sendt i forskellige retninger

man kan ikke bare sætte dæmpning over det hele og så virker det ... desværre

af refleksioner er det godt af dæmpe "1 reflektion".. det er den reflektion der rammer sidevæggen(også loft og gulv) og så kommer til dit øre....

prøv at finde det med at spejl hæng det på væggen der hvor du kan se diskant mens du sidder i lytteposition er det godt at dæmpe ... faktisk mere vigtigt hvor du kan se den ht der er længest væk fra den væg hvor spejlet hænger da denne reflektion kommer fra den forkerte kanal.. her mener jeg at en lyd fra højre HT nu kommer fra venstre side det vil opleves som "rod" i lydbilledet

desværre er det sådan at de "rigtige" reflektioner er med til at give rumfornemmelse så de skal jo ikke dæmpes ...

he he det er ikke nemt ... men nedprioriter det ikke fordi det er tidskrævende / svært

for akustikken i dit rum er den vigtigste del af dit anlæg ...
uden god(fornuftig) akustik kan man ikke få god lyd

så hjælper det ikke at købe anlæg til 500.000 for det spiller ikke bedre end akustikken tillader

hvad med vinklingen af HT prøvede du også det (Toe in)

Nej jeg må godt nok indrømme at det har bare alt at sige hvilket rum det står i og hvordan det står! Jeg må bare prøve mig lidt frem med de råd du har givet mig Har prøvet at vinkle dem lidt mere og det hjælper også lidt men der er en smugle vej til det perfekte endnu

Mvh Anders

Til top Vis anders br's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anders br Besøg anders br's Websted

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har gode erfaringer med disse http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=30882, de er til at betale men er ikke de kønneste af sin art. Hvis der skal være design hensyn der skal ind over, så stiger prisen hurtig. Læs evt denne anmeldelse http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1421&zoneid=3

anders br
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Jeg har gode erfaringer med disse http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=30882, de er til at betale men er ikke de kønneste af sin art. Hvis der skal være design hensyn der skal ind over, så stiger prisen hurtig. Læs evt denne anmeldelse http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1421&zoneid=3

Det kunne jeg da prøve, hvor mange bruger du selv af dem??

Mvh Anders

Til top Vis anders br's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anders br Besøg anders br's Websted

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

anders br skrev:

dan a. skrev:

Mvh Anders

Jeg har flere forskællige, LF-trap 424, cube 300 og panel 80. men i dit tilfælde ville jeg nok starte med 4 stk. LF-trap 424, to oven på hinanden i hvert hjørne bag højtalerene og evt en plade pyamide skum på vægen lige bag bas reflex porten på mahlerne.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke har prøvet noget af det afkobling til gulvet som er forslået længer oppe så var det nok også en god ide at prøve. En anden ting er signal kabler, BJC LC-1 har en meget stram/fast bund, hvilket gør at det ikke så nemt kommer til at bulder.

anders br
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
anders br skrev:

dan a. skrev:

Mvh Anders

Jeg har flere forskællige, LF-trap 424, cube 300 og panel 80. men i dit tilfælde ville jeg nok starte med 4 stk. LF-trap 424, to oven på hinanden i hvert hjørne bag højtalerene og evt en plade pyamide skum på vægen lige bag bas reflex porten på mahlerne.

Okay jeg må lige prøve og kigge på det, der skal ihvertfald ske et eller andet! Har du et billede af dit setup så jeg kan se hvordan det ser ud?

Ang. signalkabel er jeg ved at låne et for at se om det bliver bedre

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Da jeg ikke har opstartet min egen tråd og ikke syntes mine billeder burde ligge i din tråd, så har jeg lagt nogle i denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42706&P N=1&TPN=13.

Billederne viser de tre typer skum jeg har, men der er mere en der er tage billede af.

Jeg har et sæt lc-1 1m liggende som jeg ikke bruger pt., så hvis du bor på århus egnen er du velkommen til at låne det.

anders br
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2009 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Da jeg ikke har opstartet min egen tråd og ikke syntes mine billeder burde ligge i din tråd, så har jeg lagt nogle i denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42706&P N=1&TPN=13.

Billederne viser de tre typer skum jeg har, men der er mere en der er tage billede af.

Jeg har et sæt lc-1 1m liggende som jeg ikke bruger pt., så hvis du bor på århus egnen er du velkommen til at låne det.

Hvad er prisen på sådan et kabel?

Mvh Anders

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Super set-up......måske er der spurgt om det

før i tråden...men hva med afkobling af den

dejlige Acc.????    

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

anders br skrev:
dan a. skrev:

Mvh Anders

De er ikke ret dyre, et 1m sæt koster ca. 300 kr., så der er ikke det der vælter økonomien. Der er en tråd her på h4a vedr. BJC LC-1 http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63975&K W=dan+a%2E. Kablerne købes som post order på http://www.bluejeanscable.co.uk/index.htm.

anders br
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:

Super set-up......måske er der spurgt om det

før i tråden...men hva med afkobling af den

dejlige Acc.????    

Det kunne helt sikkert også hjælpe Har et sæt SD jeg vil prøve med!

anders br
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
anders br skrev:
dan a. skrev:

Mvh Anders

De er ikke ret dyre, et 1m sæt koster ca. 300 kr., så der er ikke det der vælter økonomien. Der er en tråd her på h4a vedr. BJC LC-1 http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63975&K W=dan+a%2E. Kablerne købes som post order på http://www.bluejeanscable.co.uk/index.htm.

Ja det var da til at overkomme. Det må jeg lige prøve og kigge på

Tak for hjælpen

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 August 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Super lækkert

Rigtig fede komponenter...

Hvis du vil hive endnu mere vellyd ud af det, så prøv med en forforstærker, gerne rør

Accuphase's CD maskiner er efter min mening ikke egnet til at køre direkte i effekttrin, da output level control, sker digitalt. Den måde det foregår på, er at ændre på opløsningen. Lavt lydniveau = lav opløsning. De lyder altså bedre og bedre, jo mere man skruer op.

Kabler kan ikke rykke så meget ved helheden, men akustikken er værd at tænke lidt over/gøre noget ved.

Fedt at se noget enkelt i høj klasse

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 August 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Prøv evt og lån en EAR Acute og smid på... Såfrem du kun er til CD, så har Acute en af markeds bedste pre indbygget.
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 August 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

hej der !

100k av min ryk og så over 200w så er der da reserver nok i den forstærkern, cden er en god sag hørdte den da den kom frem, dine højttaler har jeg aldrig hørt, dejlig kort signal vej

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

anders br
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Super lækkert

Rigtig fede komponenter...

Hvis du vil hive endnu mere vellyd ud af det, så prøv med en forforstærker, gerne rør

Accuphase's CD maskiner er efter min mening ikke egnet til at køre direkte i effekttrin, da output level control, sker digitalt. Den måde det foregår på, er at ændre på opløsningen. Lavt lydniveau = lav opløsning. De lyder altså bedre og bedre, jo mere man skruer op.

Kabler kan ikke rykke så meget ved helheden, men akustikken er værd at tænke lidt over/gøre noget ved.

Fedt at se noget enkelt i høj klasse

Tak

En forforstærker står også øverst på min ønskeseddel, men det koster jo lidt 

Hvad angår akustikken, vil jeg prøve og lege lidt med noget troltex på min bagvæg og i hjørnerne

anders br
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Prøv evt og lån en EAR Acute og smid på... Såfrem du kun er til CD, så har Acute en af markeds bedste pre indbygget.

Gad helt vildt godt prøve en EAR Acute! Har også luret lidt efter en, det lyder ihvertfald til at skulle være en rigtig god cdafspiller med pre!

anders br
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Lidt leg med akustikken Troldtekt plader som jeg skal have hængt op

Bunden er blevet strammet en hel del op

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 August 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

anders br skrev:

kennethjensen skrev:

Gad helt vildt godt prøve en EAR Acute! Har også luret lidt efter en, det lyder ihvertfald til at skulle være en rigtig god cdafspiller med pre!

Jeg blev nysgerrig, da den vandt i TAS, og havde fået nogen gyldne palmer i Frankrig (de er jo ikke altid så glade for UK produkter...), og gav den et lyt!

Fed rør-pre (dog er du vel klar over at der ikke er indgange på den?)

Det er ikke sikkert at det er dig, og at den passer til dit setup, men jeg ville helt klart prøve den. Her er det top-klasse-lyd...

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 August 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Tror faktisk Acute vil passe rigtig godt sammen med Mahler og hans sovs
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes