Forfatter |
|
anders br Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 12 August 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
anders br skrev:
kennethjensen skrev:
Prøv evt og lån en EAR Acute og smid på... Såfrem du kun er til CD, så har Acute en af markeds bedste pre indbygget. |
|
|
Gad helt vildt godt prøve en EAR Acute! Har også luret lidt efter en, det lyder ihvertfald til at skulle være en rigtig god cdafspiller med pre!
|
|
|
Jeg blev nysgerrig, da den vandt i TAS, og havde fået nogen gyldne palmer i Frankrig (de er jo ikke altid så glade for UK produkter...), og gav den et lyt!
Fed rør-pre (dog er du vel klar over at der ikke er indgange på den?)
Det er ikke sikkert at det er dig, og at den passer til dit setup, men jeg ville helt klart prøve den. Her er det top-klasse-lyd...

|
|
|
Kunne være rigtig sjovt at prøve, den er vist også til at komme til for penge
Hvilken effekt kører du med for tiden?
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 12 August 2009 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
anders br skrev:
Lidt leg med akustikken Troldtekt plader som jeg skal have hængt op

Bunden er blevet strammet en hel del op
|
|
|
At rode med akustikken er altid en god og effektiv ting 
Men du skal regne med at som dine troltekplader står nu, har de den største effekt, frem for at hænge direkte på vægen. Det skyldes at som de står nu er der luft bag dem og derfor dæmper de 2 gange. Hvor de kun vil dæmpe 1 gang når de hænger direkte på vægen.
En anbefaling vil være at lave en ramme som de hænger i, med min. 5cm luft bagtil.
God fornøjelse med projektet 
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 12 August 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
anders br skrev:
Medlem skrev:
anders br skrev:
kennethjensen skrev:
Prøv evt og lån en EAR Acute og smid på... Såfrem du kun er til CD, så har Acute en af markeds bedste pre indbygget. |
|
|
Gad helt vildt godt prøve en EAR Acute! Har også luret lidt efter en, det lyder ihvertfald til at skulle være en rigtig god cdafspiller med pre!
|
|
|
Jeg blev nysgerrig, da den vandt i TAS, og havde fået nogen gyldne palmer i Frankrig (de er jo ikke altid så glade for UK produkter...), og gav den et lyt!
Det er ikke sikkert at det er dig, og at den passer til dit setup, men jeg ville helt klart prøve den. Her er det top-klasse-lyd...

|
|
|
|
|
|
Ja, alt er jo relativt 
Jeg kører med den her, laaang tid endnu => http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66677&K W=Medlem&PN=0&TPN=28
|
Til top |
|
|
anders br Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
anders br skrev:
Lidt leg med akustikken Troldtekt plader som jeg skal have hængt op

Bunden er blevet strammet en hel del op
|
|
|
At rode med akustikken er altid en god og effektiv ting 
Men du skal regne med at som dine troltekplader står nu, har de den største effekt, frem for at hænge direkte på vægen. Det skyldes at som de står nu er der luft bag dem og derfor dæmper de 2 gange. Hvor de kun vil dæmpe 1 gang når de hænger direkte på vægen.
En anbefaling vil være at lave en ramme som de hænger i, med min. 5cm luft bagtil.
God fornøjelse med projektet 
|
|
|
Jo tak Det er også planen at de skal lidt fra vægen og så måske betrækkes med noget pænt stof
Hvordan har du placeret dit afdæmpning?
|
Til top |
|
|
anders br Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
anders br skrev:
Medlem skrev:
anders br skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
|

|
|
|
|
|
|
Ja, alt er jo relativt 
Jeg kører med den her, laaang tid endnu => http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66677&K W=Medlem&PN=0&TPN=28
|
|
|
Den er lækker!
|
Til top |
|
|
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
Sendt: 13 August 2009 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du nu leger med akustikken:
1. Du har to plader stående på væggen bag højttalerne. Dette har jeg rigtig dårlige erfaringer med, men det kan selvfølgelig
være anderledes for dit setup.
2. Du har ikke noget dæmpning på sofavæggen umiddelbart bag dine ører. Du bliver derfor muligvis generet af førsteordens
reflektioner fra denne væg.
Så prøv at flytte de to plader fra væggen bag højttalerne ned på toppen af sofaens ryglæn.
|
Til top |
|
|
chris-torb Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 382
|
Sendt: 13 August 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey...
Samtidig giver, ihvertfald ifølge "Troldtektproducenten" dæmpning af flader over ørehøjde ca. 80% mere, end under ørehøjde.. Så det tykke gulvtæppe, har selvfølgelig en hørbar effekt, men lydmæssigt, burde det monteres diementralt modsat...
Så hele loftfladen er et rimeligt godt sted at "angribe"... Og igen, en ramme så du får ca 50mm imellem pladen og loftet, hvor ca 40mm mineraluld derimellem, vil forstærke effekten med flere gange.
Vi snakker jo, her i forum'et, rigtig meget om eks. kondensatorer, spoler og kablers indflydelse på lyden... Men det "batter" =næsten intet, at bruge 1000 lapper på forbedringer her, hvis akustikken i rummet er skæv...
Der er uhyggeligt meget bedre lyd at hente, med måske 3000 kr. akustikplader placeret rigtigt i rummet....
Jeg er klar til "operationen" men kæresten er ikke helt så vild med ideen Problematikken er jo desværre, at det er nærmest umuligt at gøre usynligt....
Mvh
chris-torb
|
Til top |
|
|
MRGM Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 118
|
Sendt: 13 August 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
chris-torb skrev:
Der er uhyggeligt meget bedre lyd at hente, med måske 3000 kr. akustikplader placeret rigtigt i rummet....
Jeg er klar til "operationen" men kæresten er ikke helt så vild med ideen Problematikken er jo desværre, at det er nærmest umuligt at gøre usynligt....
Mvh
chris-torb
|
|
|
Ja, og hvis det endelig skal gøres "kone-venligt", koster det typisk endnu mere. Har selv haft en periode hvor jeg overvejde Hanno®-Tect- plader, idet de var nogenlunde til at betale.
Dem var kæresten dog meget imod, de passede jo ikke ind i mente hun. Så jeg var nødsaget til at anvende et endnu dyrere alternativ, nemlig AkuART-billeder. De kan nemlig tilpasses som man vil mht, motiv, dimensioner og rammens farve.
Gjorde underværker inde ved mit PC-setup, hvor der var et grimt skarpt ekko.
Næste billede bliver et der skal sidder lige bag lyttepositionen i stuen, og senere 2 på væggen ud mod vores opgang __________________ Copland CDA 825,
Music First - Classic Mk. II
Perreaux - Prisma 350s
Phonar - Credo Primus m. Mundorf Silver/Oil+M-resist.
+ tilbehør fra DH-Labs, PS Audio, Solid Tech osv.
|
Til top |
|
|
anders br Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
Når du nu leger med akustikken:
1. Du har to plader stående på væggen bag højttalerne. Dette har jeg rigtig dårlige erfaringer med, men det kan selvfølgelig være anderledes for dit setup.
2. Du har ikke noget dæmpning på sofavæggen umiddelbart bag dine ører. Du bliver derfor muligvis generet af førsteordens reflektioner fra denne væg.
Så prøv at flytte de to plader fra væggen bag højttalerne ned på toppen af sofaens ryglæn. |
|
|
Det må jeg lige prøve Tak for rådet
|
Til top |
|
|
anders br Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
chris-torb skrev:
Hey...
Samtidig giver, ihvertfald ifølge "Troldtektproducenten" dæmpning af flader over ørehøjde ca. 80% mere, end under ørehøjde.. Så det tykke gulvtæppe, har selvfølgelig en hørbar effekt, men lydmæssigt, burde det monteres diementralt modsat...
Så hele loftfladen er et rimeligt godt sted at "angribe"... Og igen, en ramme så du får ca 50mm imellem pladen og loftet, hvor ca 40mm mineraluld derimellem, vil forstærke effekten med flere gange.
Vi snakker jo, her i forum'et, rigtig meget om eks. kondensatorer, spoler og kablers indflydelse på lyden... Men det "batter" =næsten intet, at bruge 1000 lapper på forbedringer her, hvis akustikken i rummet er skæv...
Mvh
chris-torb
|
|
|
Det er så en god ting at min kæreste ikke er flyttet ind endnu! Jeg bestemmer helt selv hvordan det ser ud Men ja det er ikke til at skjule sådan noget, men det er godt nok helt vildt så meget det siger at have en god akustik!
|
Til top |
|
|
anders br Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så gik den ikke længere Jeg måtte bare erkende at jeg som en ung tømrer ikke tjener så mange penge som før krisen..
Og her er resultatet..

Ja der mangler lige en Zeus

Det er lidt af en nedgradering!

|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Homer ville have udtrygt sig. DOUGH 
Det var sku da noget af et tilbagefald 
Kan den NAD overhoved holde styr på de højtaler? __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heller det end ingen musik...
NAD´en kan sagtens styre Mahler. Det med MAhler kræver effekt er en by i rusland. Har kørt mine med 2x30watt uden problemer. Man skal bare have en forstærker der ikke er bange for at dykke lidt. __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
anders br Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Kan den NAD overhoved holde styr på de højtaler?
|
|
|
Nej det er ikke for godt, alt glød og varme er forsvundet, men fik den i bytte og har ikke andre forstærkere
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
anders br skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
Nej det er ikke for godt, alt glød og varme er forsvundet, men fik den i bytte og har ikke andre forstærkere
|
|
|
Synd du bor så langt væk, har en lidt speciel dynaco som spiller BRAGENDE godt på Mahler __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
anders br Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
NAD´en kan sagtens styre Mahler. Det med MAhler kræver effekt er en by i rusland. Har kørt mine med 2x30watt uden problemer. Man skal bare have en forstærker der ikke er bange for at dykke lidt.
|
|
|
Hvad kunne være en god billig forstærker til mine mahler? __________________ Mvh Anders
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
u he
der er altid trist med nedgradering ... men livet går videre der her er "kun" musik ... der kommer siker bedere tider igen så kan du opgradere igen...
|
Til top |
|
|
anders br Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
anders br skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
|
Synd du bor så langt væk, har en lidt speciel dynaco som spiller BRAGENDE godt på Mahler
|
|
|
Hvad er det for en sag? __________________ Mvh Anders
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
anders br skrev:
kennethjensen skrev:
NAD´en kan sagtens styre Mahler. Det med MAhler kræver effekt er en by i rusland. Har kørt mine med 2x30watt uden problemer. Man skal bare have en forstærker der ikke er bange for at dykke lidt.
|
|
|
Hvad kunne være en god billig forstærker til mine mahler? |
|
|
Hvad med en nakamichi pa5 eller pa7, 5'eren ses udbudt til 4500 kr ved jævne mellemrum og så kan man nok hndle lidt af prisen. 7'eren er typisk 2K dyre. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har spillet med min Dynaco på Mahler flere gange ved hifi træfs herhjemme. Folk kan ikke lade vær med at trække på smilebåndet.

Lad ikke størrelsen nare dig  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|