| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Armen skulle passe direkte til LINN, så mon ikke nok det vil matche?  |
|
|
Der er en smule forskel på den opgivne monteringsafstand.
Jelco.
Linn.
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups! Havde jeg lige overset  . Et nyt armboard vil nok være at foretrække så. __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
det undre mig lidt at kontravægten ser ens ud på 9 og 12 armen - er det ikke kotume at der er en kraftigere vægt på 12 udgaven af en arm ?
hvad går :
Holding Mechanism:
One point cross suspension system
ud på ??
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Listh Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2009 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
|
Er SA-370H ikke den direkte forgænger til SA-750D armen ? De ser temmeligt ens ud.
Hvor imod SA-250 armen ser noget mere enkel ud. Hvordan er denne op mod SA-250D armen i grunden ?
|
|
|
Jeg kan ikke svare på hvordan armene forholder sig til hinanden lydmæssigt, men jeg tror ikke du har ret i at SA-370H er direkte forgænger til 750eren. Jeg har ikke hørt 370'eren omtalt i nogle af de anmeldelser jeg har læst af SA-750D. Derimod skriver de side op og ned om ligheden med Sumiko MMT (produceret af Jelco), som værende forgængeren, men ikke på højde med SA-750D
-Peter
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Listh skrev:
Gorm skrev:
|
Er SA-370H ikke den direkte forgænger til SA-750D armen ? De ser temmeligt ens ud.
Hvor imod SA-250 armen ser noget mere enkel ud. Hvordan er denne op mod SA-250D armen i grunden ?
|
|
|
Jeg kan ikke svare på hvordan armene forholder sig til hinanden lydmæssigt, men jeg tror ikke du har ret i at SA-370H er direkte forgænger til 750eren. Jeg har ikke hørt 370'eren omtalt i nogle af de anmeldelser jeg har læst af SA-750D. Derimod skriver de side op og ned om ligheden med Sumiko MMT (produceret af Jelco), som værende forgængeren, men ikke på højde med SA-750D
-Peter
|
|
|
OK, jeg havde bare forstået det som om 750D skulle være en opgraderet 370, og at opgraderingen skulle bestå i bedre lejer, ny intern ledningsføring og så denne her olie dæmpning.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Listh Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2009 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Gorm
Min udtalelse var også bare baseret på min hidtidige læsning om armen. Nu har jeg fundet dette i en tråd på vinyl engine, der bakker din opfattelse op:
I have several Jelco SA-370 arms, as they were standard fitment on London Acoustical Developments' semi professional turntables from about 20 years ago, and I have rather more of these than is good for me. I also have the very SA-750D reviewed by Hi-Fi World, as I reviewed it and liked it so much I bought it!
The SA-370 is basically an older version of the SA-750D and the 750 brings the design up to date with better bearings, better wiring and a nicer finish. Comparing the two, I would say the SA-750D definitely has a notable advantage over a standard SA-370 as it has a more focused soundstage, better dynamics and a 'cleaner' top end. That said, I do have an SA-370 that has been rebuilt and re-wired by Johnnie at Audio Origami - this improves on the standard SA-370 considerably but I have yet to do a direct comparison with the SA-750D!
Cartridge-wise I generally usa a Goldring 2500 in the SA-750D and have also had excellent results from an Audio Technica AT-OC9MLII MC. A whole range of things move around the several SA-370s I have, including an Audio Technica AT110E (good), an Ortofon 2M Red (also good) an AT-440MLa (bad) and a Grado Black (fitted it a couple of weeks ago and haven't listened yet).
Hele tråden om jelco armene kan læses her: http://www.vinylengine.com/phpBB2/viewtopic.php?t=20112& postdays=0&postorder=asc&start=0
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som et billigere alternativ var der måske en Technic arm her, der mangler lod - headshell men det kan tilkøbes, er der noger der ved om lift og bundstykke følger med eller man selv skal lave et par phonobøsninger.
http://www.thomann.de/dk/andet_dj_tilbehoer.html
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Check lige priser og de sidste deles tilgængelighed her www.kabusa.com.
Jeg har skaffet en arm hjem derfra, no problem. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thecnics armen er jo en slags reservedel, derfor er der intet lod, eller lift med, så man skal selv lave en base for det, samt bøsninger for kabel.
Men lejerne er super i sådan en arm, intet slup. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |