Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 01:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Jelco tonearm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 04 August 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:
Armen skulle passe direkte til LINN, så mon ikke nok det vil matche?


Der er en smule forskel på den opgivne monteringsafstand.

Jelco.

Linn.

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 477
Sendt: 04 August 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Halo8 skrev:
Armen skulle passe direkte til LINN, så mon ikke nok det vil matche?


Der er en smule forskel på den opgivne monteringsafstand.

make=Jelco&sort=manufacturer&ascdesc=ASC&type=1&pass=null&Se arch2=Search">Jelco.

make=Linn&sort=manufacturer&ascdesc=ASC&type=1&pass=null&Sea rch2=Search">Linn.



Ups! Havde jeg lige overset . Et nyt armboard vil nok være at foretrække så.

__________________
Mvh

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 04 August 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

det undre mig lidt at kontravægten ser ens ud på 9 og 12 armen - er det ikke kotume at der er en kraftigere vægt på 12 udgaven af en arm ?

hvad går :

Holding Mechanism: One point cross suspension system

ud på ??


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Listh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2009
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 05 August 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Gorm skrev:

Er SA-370H ikke den direkte forgænger til SA-750D armen ? De ser temmeligt ens ud.

Hvor imod SA-250 armen ser noget mere enkel ud. Hvordan er denne op mod SA-250D armen i grunden ?

Jeg kan ikke svare på hvordan armene forholder sig til hinanden lydmæssigt, men jeg tror ikke du har ret i at SA-370H er direkte forgænger til 750eren. Jeg har ikke hørt 370'eren omtalt i nogle af de anmeldelser jeg har læst af SA-750D. Derimod skriver de side op og ned om ligheden med Sumiko MMT (produceret af Jelco), som værende forgængeren, men ikke på højde med SA-750D

-Peter

Til top Vis Listh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Listh
 
Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1410
Sendt: 05 August 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Listh skrev:
Gorm skrev:

Er SA-370H ikke den direkte forgænger til SA-750D armen ? De ser temmeligt ens ud.

Hvor imod SA-250 armen ser noget mere enkel ud. Hvordan er denne op mod SA-250D armen i grunden ?

Jeg kan ikke svare på hvordan armene forholder sig til hinanden lydmæssigt, men jeg tror ikke du har ret i at SA-370H er direkte forgænger til 750eren. Jeg har ikke hørt 370'eren omtalt i nogle af de anmeldelser jeg har læst af SA-750D. Derimod skriver de side op og ned om ligheden med Sumiko MMT (produceret af Jelco), som værende forgængeren, men ikke på højde med SA-750D

-Peter

OK, jeg havde bare forstået det som om 750D skulle være en opgraderet 370, og at opgraderingen skulle bestå i bedre lejer, ny intern ledningsføring og så denne her olie dæmpning.

mvh.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted
 
Listh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2009
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 06 August 2009 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

-Gorm

Min udtalelse var også bare baseret på min hidtidige læsning om armen. Nu har jeg fundet dette i en tråd på vinyl engine, der bakker din opfattelse op:

I have several Jelco SA-370 arms, as they were standard fitment on London Acoustical Developments' semi professional turntables from about 20 years ago, and I have rather more of these than is good for me. I also have the very SA-750D reviewed by Hi-Fi World, as I reviewed it and liked it so much I bought it!

The SA-370 is basically an older version of the SA-750D and the 750 brings the design up to date with better bearings, better wiring and a nicer finish. Comparing the two, I would say the SA-750D definitely has a notable advantage over a standard SA-370 as it has a more focused soundstage, better dynamics and a 'cleaner' top end. That said, I do have an SA-370 that has been rebuilt and re-wired by Johnnie at Audio Origami - this improves on the standard SA-370 considerably but I have yet to do a direct comparison with the SA-750D!

Cartridge-wise I generally usa a Goldring 2500 in the SA-750D and have also had excellent results from an Audio Technica AT-OC9MLII MC. A whole range of things move around the several SA-370s I have, including an Audio Technica AT110E (good), an Ortofon 2M Red (also good) an AT-440MLa (bad) and a Grado Black (fitted it a couple of weeks ago and haven't listened yet).

Hele tråden om jelco armene kan læses her:  http://www.vinylengine.com/phpBB2/viewtopic.php?t=20112& postdays=0&postorder=asc&start=0  

Til top Vis Listh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Listh
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 08 August 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Som et billigere alternativ var der måske en Technic arm her, der mangler lod - headshell men det kan tilkøbes, er der noger der ved om lift og bundstykke følger med eller man selv skal lave et par phonobøsninger.

http://www.thomann.de/dk/andet_dj_tilbehoer.html

VH. Madsen



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1635
Sendt: 08 August 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Check lige priser og de sidste deles tilgængelighed her www.kabusa.com.

Jeg har skaffet en arm hjem derfra, no problem.



__________________
mvh sund,

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
Til top Vis Sund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sund
 
R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 972
Sendt: 08 August 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Thecnics armen er jo en slags reservedel, derfor er der intet lod, eller lift med, så man skal selv lave en base for det, samt bøsninger for kabel.

Men lejerne er super i sådan en arm, intet slup.



__________________
Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
Til top Vis R.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.P. Besøg R.P.'s Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes