| Forfatter |
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 23 Juli 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgen skrev:
|
Jeg er helt sikkert åben for muligheder :-). Dynavector er dem som Audioscan i sin tid forhandlede. Det har jeg altid betragtet som noget billigt skrammelagtigt noget ...
|
|
|
Ja men så har vi da en billig "skrammearm" her til en bagatel af 35.000,-

... og den seneste udgave af DRT-XV1 pickuppen ligger omkring de 60.000,- kroner.
Hvis du synes det er "skrammel" så tjener du alt for mange penge! 
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 24 Juli 2009 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ork kun 35.000,-  .. sikke noget billigt skrammel .. hehe .. Min opfattelse af Dynavector er vist tydeligvis ikke helt lig med virkeligheden..
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 24 Juli 2009 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Priserne i DK på pickupper er i det hele taget vanvittige. En Dynavector XX2mk2 koster kr. 13.900 i anbefalet udsalgspris. I hong Kong kan den fåes til usd 1050,- INCLUSIVE fragt og forsikring til DK. Der ryger nok afgifter på, men besparelsen er da til at føle i "mulvarpen". I øvrigt er det en forrygende god pu med et imponerende godt dybdeperspektiv. Aldrig hørt det bedre på gode optagelser (Harry James på Sheffield Direct to disc).  Der er mange eksempler på nettet, så gå bare i gang med at lede. DRT-XV1 kan købes på Audiogon i plomberet æske til usd 2,5-4k!, med en udsalgspris på 60k kan differencen rigeligt betale både en ferie og billet til USA! Glem nu ikke at man OGSÅ tjener penge på et salg der foregår i USA. Gad nok vide hvad den reelle engros pris er?

< ="text/">
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu fået kørt min nye Denon DL-S1 ind. Overraskende god mellemtone, selv om jeg havde forventet en hel del må jeg tilslutte mig en Audiogoner: "A midrange to die for"! Stram lidt tilbageholdende bas og en meget lidt sibilant diskant. Kort og godt: hul igennem! Det kan være den gemmer på andre overraskelser, jeg bliver nødt til at skifte standard SCR caps ud med Tin foil i min Amplifon WT-40. Den er måske ikke et kup til usd 979,-, men det har jeg heller ikke givet!

< ="text/">
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgen skrev:
Min opfattelse af Dynavector er vist tydeligvis ikke helt lig med virkeligheden..  |
|
|
Du nævner selv Dynavector i forbindelse med Audioscan tiderne... Her var "topmodellen" vel 17'eren, det var i hvert fald den mest fremhævede dengang, så vidt jeg husker - og selv om den da er god, så var den ikke oppe i high end Det er måske derfor du lige har forbundet DV med knap så fedt udstyr.
Ortofon Rondo Bronze skulle være en særdeles god pickup til prisen, og jeg var i hvert fald begejstret for den Kontrapunkt B jeg havde tidligere, og Ortofon laver generelt gode pickup'er i dag. Den passer desuden også fint til belastningen på Nakamichi'en, dvs. omkring de 100 ohm. Lyra'erne deler vist vandene - nogle sværger til dem, andre afskyer dem. Men Dorian skulle egentlig også passe fint til din RIAA.
Transfiguration Axia (www.vassagohifi.com) var måske også en mulighed. "Vildledende" pris står til 11.000, men den plejer vist at kunne fås til omkring en 6-7.000 hvis man spørger pænt. Jeg er pænt tilfreds med min Phoenix, og den gav jeg i hvert fald ikke de vejledende 21.000 for 
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke spillet på min pladespiller i et par år. For nogle dage siden tilsluttede jeg den for at lytte. De sidste par år er gået med at lave nogle opgraderinger på cd området.
Efter at ha tilsluttet pladespilleren gik jeg igang med at lytte til nogle af mine gode skiver. Jeg må desværre sige, at jeg virkelig syntes det lød hæsligt. En ting er at den er ultra mørk i lyden. Det skyldes nok at pickuppen er slidt. Men det lyder virkelig grimt. Så nu er jeg jo blevet helt i tvivl om pladelyden overhovedet kan komme til at lyde godt.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være at du har tilvændet dig til cd lyden,som ved første indtryk godt lyde lyst kontra en ældre pick-up
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| Det kan være at du har tilvændet dig til cd lyden,som ved første indtryk godt lyde lyst kontra en ældre pick-up |
|
|
Ja det var da en mulighed. Nu er min cd heller ikke ligefrem i den billige ende. Det samme gælder signal kabler. Men der går virkelig meget tabt på pladen.. Jeg syntes mange plader minder mig om mp3 lyd i 128kbps.. Og når man kommer til de inderste riller er vi nede på 96kbps. Hårde ord om pladelyd, men det er sådan jeg oplever det lige i øjeblikket. Lad os se om noget kan ændre min oplevelse..
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jørgen! Du er velkommen til en lytter hos undertegnede! Min Sony SACD (kostede 18kkr!) kan absolut ikke følge med mit vinylsetup som da heller ikke har kostet mig 10kkr: Denon DL-S1+Technics SL-M1 (S-arm)+Jasmine Audio LP2.0SE (+teflon-tin i udg.=kr750,-)= ca. 10kkr. Så det kan godt lade sig gøre! En god pu holder i mange år hvis den behandles pænt, en CD er forældet i løbet af 4-5år og lige til at smide i skrot (kig bare på brugtpriser!) eller skal repareres for et astronomisk beløb.

< ="text/">
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men jeg må også allerede trække noget af min påstand i mig igen ... Jeg har lige prøvet at nåletryk og antiskating med et par gram.. Det gav en meget mere præcis gengivelse og opløsning i diskanten.. Det er jo også klart at når dyret har været pakket væk i flere år, så må det kræve noget justering... Så der skal klart testes flere timer :-) ...
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgen
prøv nu at få justeret den pladespiller rigtigt inden du sammen ligner lp'er med mpeg 3.få evt. hjælp.hvis der sidder en ordenlig pickup på så burde lyden være som dag og nat.
carsten
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullevad
hvorfor er en cd afspiller forældet efter 5 år.?
jeg har en Marantz cd.16 som er 13 år gammel og den spiller perfekt og den har aldrig være til rep.
hvis det er ordenligt grej så spiller det jo stort set lige så godt hele
sit liv som da det var nyt
carsten
|
| Til top |
|
| |