Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 10:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Lyngdorf cd1 vs. Benchmark dac1 + drev? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Peter K

Brug coax hvis det er muligt IKKE usb !

MVH Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Peter K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

Peter K

Brug coax hvis det er muligt IKKE usb !

MVH Frankie

Hej Frankie.

Det er muligvis et dumt spørgsmål, men hvordan er det muligt fra f.eks. en PC?

På forhånd tak!

M.v.h.

Peter

Til top Vis Peter K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter K

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Juli 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Hej Peter.

Det er det ikke ( hverken et dumt spørgsmål eller muligt ) !  men lige præsis sådan som dig startede jeg ( og det kostede en bærbar pc )  og den blir så ikke brugt til musik mere !

Løsningen er her : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76048&P N=1  og det spiller klasser bedre.....her er langt mere LIV i musikken !

MVH Frankie

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

Frankie vrøvler. Han kender øjensynligt ikke Benchmarken. Man bruger USB-porten, som er standard på Benchmark DAC1 Pre modellen. Benchmarken har indbygget korrektionskredsløb, som betyder at det er "stort set" ligegyldigt, hvordan du føder den - det er jo netop det der gør den så god

For yderligere information kan du også læse den seneste test i High Fidelity.

Mvh

Bob

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

Peter K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hej Bob Dylan.

Tak for dit svar. Hvis man nu vælger at bruge en labtop med en ekstern harddisk som kilde til en DAC med usb-port (f.eks. en Benchmark dac1 USB eller dac1 Pre), er der så særlige krav til labtop'en som skal være opfyldt for at det kan lade sig gøre, og hvis "ja", så i givet fald hvilke?

På forhånd tak!

M.v.h.

Peter

Til top Vis Peter K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter K

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

BOB

Så vidt jeg ved har de fleste konvertere et korrektionskredsløb  det er ikke det er er pointen !

Coax LYDER bare BEDRE end usb ! Og nej det er IKKE lige meget hvad du bruger af kabel....toslink skulle være det der lyder DÅRLIGST !  men kan du alligevel ikke høre forskellen så er der jo ingen problemer !

Frankie

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hej Frankie,

USB er ikke bare USB. Benchmarkens USB-port supporterer sample rates op til 96KHz og 24 bits ordlængde - ligesom deres coaxialporte - og der er samme jitterkorrektion på USB-porten som på de andre inputporte. De kalder det Advanced USB Audio. Benchmarken er genial, du skulle selv investere i en Frankie

Mvh

Bob

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Hej Bob.

Jeg tror desværre stadig mest på coax - især kablet har jeg mere tiltro til - men nm lad det nu ligge, det kan da godt være at BM´en er genial, men før jeg har hørt en dac der kan slå min CD-1 mht kontrol og punch så vil "komputerlyd" bare være legetøj ! Skal jeg ud og investere større beløb på en dac på et tidspunkt, blir det helt sikkert en redwine, men tvivler på at jeg nogensinde blir så seriøs på det punkt, bevares det er da smart, men der er stadig noget særligt ved at åbne et cover til en vinyl eller cd !  

MVH Frankie

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hej Frankie,

Forstå nu, at det er underordnet om du bruger coax, USB, Toslink m.v. når du anvender BM, pga. BMs UltraLock system og dens avancerede USB-port

Her kommer lige et par citater fra Michael Madsen fra High Fidelity nr. 1, 2006:

"Vi har aldrig tidligere testet en DA-konverter der opførte sig helt ens uanset hvilket digitalkabel man hægtede foran den ..."

" Alt fra en Denver DVD-afspiller fra netto til 249 kr, over en gennemmodificeret Sony CD-afspiller til kostbare multi-formatmaskiner af forskellige oprindelse har været sat foran DAC1 (Benchmarken). Generelt er vores konklusion at UltraLock systemet også i praksis holder hvad det lover. På intet tidspunkt oplevede vi forskelle i lyden på konverterens analogudgange, uanset hvor og hvordan dens inputsignal blev leveret."

Og ham Michael Madsen ved hvad han roder med

Det er godt du er glad for din CD-1, men forskellen på CD-1 og BM er som forskellen på Tom Bonen og Mark Cavendish i årets Tour de France

Mvh

Bob

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Jamen så er alt jo godt !

MVH Frankie

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Bob Dylan skrev:

Det er godt du er glad for din CD-1, men forskellen på CD-1 og BM er som forskellen på Tom Bonen og Mark Cavendish i årets Tour de France

Er der doping i HiFi kredse?

Jeg fatter stadig ikke den begejstring for BM, men skidt med det.
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Der er i aller højeste grad doping i HIFI-kredse. Personligt mener jeg de fleste audiofile spiser svampe . Forud for enhver lyttetest bør deltagerne aflevere tisse- og blodprøver, som skal bruges til validering af konklusionerne. 

Mvh

Bob

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Bob Dylan skrev:

Der er i aller højeste grad doping i HIFI-kredse. Personligt mener jeg de fleste audiofile spiser svampe . Forud for enhver lyttetest bør deltagerne aflevere tisse- og blodprøver, som skal bruges til validering af konklusionerne. 

Mvh

Bob

Vil Amarone være forbudt?
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Bob Dylan skrev:

Hej Frankie,

Forstå nu, at det er underordnet om du bruger coax, USB, Toslink m.v. når du anvender BM, pga. BMs UltraLock system og dens avancerede USB-port

Her kommer lige et par citater fra Michael Madsen fra High Fidelity nr. 1, 2006:

"Vi har aldrig tidligere testet en DA-konverter der opførte sig helt ens uanset hvilket digitalkabel man hægtede foran den ..."

" Alt fra en Denver DVD-afspiller fra netto til 249 kr, over en gennemmodificeret Sony CD-afspiller til kostbare multi-formatmaskiner af forskellige oprindelse har været sat foran DAC1 (Benchmarken). Generelt er vores konklusion at UltraLock systemet også i praksis holder hvad det lover. På intet tidspunkt oplevede vi forskelle i lyden på konverterens analogudgange, uanset hvor og hvordan dens inputsignal blev leveret."

Mvh

Bob

Cd-afspilleren er et efterhånden velkendt gammelt og for troligt medie. Vi vedkender det mere respekt og ærbødighed end det i virkeligheden fortjener, pga. vi er har været vænnet til dets "fortræffeligheder" i en årrække.

Spørgsmålet er om dets dage ikke er talte og vi burde tænke nye tanker og vedkende os nye tider. ...
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Bob Dylan skrev:

Hej Frankie,

Mvh

Bob

Uhada. Det kunne tyde på, at Michael Madsen har haft ørerne slået fra mht. Benchmark'en.
Eller også er det hele fake - og han har måske bare "hørt" dét som firmaet skriver/påstår i pressematerialet?

Benchmarken er bestemt ikke 'immun' overfor de forskelle der er på drev...

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Nilau

Det ville også være svært forståeliget hvorfor lige at BM´en skulle ha den egenskab, så havde der nok været andre der havde "opfundet" den dybe tallerken, mon ikk !

C.Bukowski

Selvfølgelig skal vi være åbne overfor nye afspilningsmedier, og det er vi vel også, ellers prøvede vi dem vel ikke !

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76048&P N=1&TPN=2 

Der hvor jeg personligt kan høre forskel - ind til videre i hvert fald - det er dynamik og kontrol - lydmæssigt er det fuldt på højde med en rigtig god cd afspiller !  og på visse punkter måske bedre ! Her tænker jeg på den analoge lyd !

MVH Frankie

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har altid troet af en digital overførsel var en digital overførsel.

Har kørt med trådløst til min SB3 ( til min northstar til min OVC til mine Martin Logan Quest ).

For et par mdr. siden stod det trådløse netkort af, så jeg skiftede til et netkabel i stedet. Stor var min overraskelse da lyden blev markant bedre, meget stører forskel end et nyt RCA kabel eller ligende giver. Så at der er forskel på optisk/coax/usb er jeg slet ikke i tvivl om ( p***e ireterende ik ;-) )

happy hunting ;-)
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

reenberg

Du har så evig ret, jeg tror desværre at der går folk rundt og lever alt for meget i et "teoretisk univers" Lidt li som dengang at cd´skiven kom frem hvor man påstod at NU var her et medie som man nærmest kunne behandle som man havde lyst til, UDEN at det havde lydmæssige konsekvenser ! DEN holdt desværre ikke helt !

MVH Frankie

MRGM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Hej, blander mig lige lidt her. Er der nogen der har nogen kommentarer til de analoge udgange på CD-1'eren.

Den er nemlig på min liste over kandidater til en opgradering, mest på grund af prisen og de balancerede udgange.

Den, Primare CD31 og Hegel cdp2mkII

Phonar - Credo Primus m. Mundorf Silver/Oil+M-resist.
+ tilbehør fra DH-Labs, PS Audio, Solid Tech osv.
Til top Vis MRGM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRGM

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

MRGM

Ja da, det har jeg, den har primært 2 typer Operationsforstærkere ( HAR haft "bukserne" af den )  En mindre vigtig ( ifølge Lyngdorf selv ) NE type....mener det er en 5532/34 og så har den en OPA2134....den blir nok ikke meget bedre, MEN ved at skifte begge dele til feks en god AD type, vil du helt sikkert få en anden lyd, om det så er en opgradering eller bare en anden lyd er jo op til den enkelte at vurdere ! En god AD spiller lidt mere røragtig i mellentonen og med lidt mindre "bastant" bas ! Det er ikke utænkeligt at jeg selv prøver et par gode AD´er på et tidspunkt, men i øjeblikket har jeg projecter nok !  

MVH Frankie

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes