Emne: cd-afspiller ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg tro, at Herman har svært ved at adskille anerkendt og kendt. Der er nok ingen tvivl om, at NAD er mere kendt end Rega, men mere anerkendt, tvivler jeg nu på.
Rega Apollo er uden sammenligning den mest solgte CD de sidste 10 år, i prisklassen 6-10000,- hvorfor der naturligt forekommer brugte til salg, men at det skulle være et tegn på, at afspilleren ikke er god forekommer lidt søgt, man ser da indimellem også NAD, Denon ja selv Krell til salg brugt. Vi kan herfra se, at en del, af de der sælger deres Apollo, køber en Saturn, der naturligvis er bedre end Apollo og iøvrigt så meget andet.
Hvis man ikke har hørt den bemeldte Krell til 130.000,- i sammenligning med en Apollo, må den eneste grund til, at man betvivler udsagnet om, Apolloens lydmæssige overlegenhed, være Krell`ens prisseddel, altså, at det forekommer usandsynlig, at noget til 130.000,- spiller bedre end noget til 6000,-. Men det forekommer ofte i det digitale domæne, jeg har selv lige købt en computer til 2000,- der er væsentlig bedre end den jeg har stående til 20.000,- som jeg købte for 7 år siden.
Det forekommer også med kabler, at noget til 100,- lyder bedre end noget til 10.000,- men det skal man selvfølgelig høre før man ved det.
Venligst
Bent
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rega Apollo lyder ganske godt, og spiller på en engageret måde. Jeg har hørt Apollo på flere setups, og det fungerer som regel
godt. Men den farver også, og jeg mener der mangler mange informationer i lydbilledet, før man overhovedet kan begynde og
tale om highend.
Desuden er både Rega Apollo og Saturn notorisk kendte for at have "elektriske" problemer. Dvs. et display der fryser, en
afspiller der ikke kan stoppes og ting i den dur. Og jeg vil understrege at det her er praktiske erfaringer med flere Apollo og
Saturn, og ikke andres praktiske erfaringer.
Så er det op til trådstarter om han tør tage chancen, for det er bestemt en afspiller der spiller bedre end diverse H/K, NAD og
Denon.
|
Til top |
|
|
Ilcommamdante Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gå efter en brugt Marantz eller Denon, hvad for en det skal være afhænger af dine lydsmag, gå evt. ud og hør begge mærkers nye modeller ved en forhandler.
Jeg ville holde mig fra Rega, lyden er OK, men teknik'en lader en del tilbage at ønske og Nad er ikke meget bedre.
Men jeg vil som sagt lytte lidt først.
__________________ Husk nu musikken og ikke grejet
Mit Anlæg:
Denon PMA-1510AE
Denon DVD -3800BD
Phonar Veritas P5
Stax SRM 252II og SR202
|
Til top |
|
|
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Der er nu meget få elektriske problemer med benævnte afspillere, men rigtigt er det, at den nye og bedre firmware, på de første af modellerne, kunne give ovennævnte problemer, hvorfor, vi i de, relativt få tilfælde fejlen opstår, ombytter afspilleren. Fejl på cd maskiner findes nu indenfor ethvert mærke også NAD, så uanset hvad man køber, så tager man en chance, vi sørger så for, at køberen har minimale ulemper, hvis en fejl opstår.
Jeg tror, at alle CD maskiner farver gengivelsen, så er det blot om man kan "lide farven" jeg har selv hørt vanvittigt dyre CD afspillere der indiskutabelt farvede mere end en Apollo eller for den sags skyld en Denon. Med hensyn til manglende informationer, så overrasker den udmelding mig lidt, ikke at Apollo gengiver alt der findes på alle optagelser, men mere fordi jeg endnu har til gode, at høre en CD med meget mere informationsvillighed, så du må være usædvanlig godt vant.
Venligst
Bent
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej medlyd
uden at have hørt de to maskiner ved siden af hinanden vil jeg stadig fastholde at det er fuldstændig usansynlig at rega'en skulle lyde bedre.det virker som om at når man her givet 6000 k for en maskine så tror man at det er verdens 9 vidunder.hvad med byggekvalitet cd drev dac og hvordan med langtids holdbarhed.
rega'en spiller udmærket men det er utænkligt at den skulle slå den krell (hvad er model nr.på den)
dit eks.med et kabel til 100 kr contra et til 10000 kr stiller jeg mig nu også tvivlende overfor men det er en anden snak og du kan muligvis have ret.
jeg vil stadig væk påstå at hvis man syntes rega'en skulle slå sådan en krell så bør man besøge sin ørelæge.evt starte med at rense ører carsten
|
Til top |
|
|
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carsten
En af de ting livet har lært mig er, at man sjældent har fordel af, at udelukke ting man ikke har undersøgt til bunds. Med hensyn til sammenligningen med Krell apparatet, så var det vist kun lydgengivelsen der blev nævnt og ikke byggekvalitet, DAC eller drev. Der er ingen tvivl om, at Krell bygger deres ting dyrt, hvilket jo nok er en af årsagerne til den relativt høje pris, men gengivelsen bliver jo ikke nødvendigvis bedre af, at apparatet ligner noget der kunne overleve en atomkrig eller, at det kan holde i 200 år. Ejerglæden ved at have en smuk, overdimensioneret og tungt bygget CD er sikkert stor, men det har lidt med gengivelsen, at gøre.
Du har ret i, at det lyder usandsynligt, at Rega`en spiller bedre end Krell`en, men det lyder også usandsynligt, at der er flere stjerner i universet end der er sandkorn på jorden med andre ord, der er meget der lyder usandsynligt og jeg kan da herfra så tilføje, at Apollo også lyder usandsynlig.. god.
Venligst
Bent
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd:
Om de er elektriske eller ej, var ikke pointen. Pointen var at selv nye Rega afspillere har disse problemer, som Anders
Fournais påpeger i sin test af samme (jeg var der til at bevidne det).
Jeg har ganske rigtigt hørt, at servicen har været ganske udemærket vdr. problemet, men derfor er det stadig et problem
man skal have en mente.
Mht. farvning, så er jeg enig med dig så langt som når man skal vælge farve på selve CD-afspilleren. Farvning på en CD
afspillers lydsignatur (ligesom en forstærker, højttalere etc.) er jo ikke bare gul, rød, blå, grøn, forstået på den måde at alle
kan være lige gode. Alle farver naturligvis lidt, men nogle farver klart mere end andre. Her synes jeg Apollo går under
"nogle" nærmere end "andre".
Naturligvis kan man foretrække en CD afspiller der farver, men det var ikke min intention at postulere, at farvningen gør
den dårlig. For den er ikke dårlig til dens pris, bestemt ikke. Heller ikke med objektive briller. Men at kalde den High-end, der
synes jeg at den har mangler.
Jeg kan ikke helt nikke genkendende til at den skulle være en reference for detaljering, eftersom jeg synes at mange af
dens detaljer netop er skabt som følge af farvning, og fremhævelser af visse frekvensområder. Men sådan har vi alle vores
meninger.
Nu skal vi heller ikke glemme, at du som forhandler kan have en forkærlighed for egne produkter.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
Jeg tror, at alle CD maskiner farver gengivelsen, så er det blot om man kan "lide farven"
|
|
|
Ja, og derfor er det vel en umulig debat i har kørende. Man kan ikke diskutere personlige preferencer. Det svarer til at begynde at diskutere om en bil er pænest i rød eller blå.
Derfor er der kun en vej frem. Man må ud og lytte selv.
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
hej jacobsen
crach bang bum av.undskyld men jeg faldt ned af stolen af grin og slog mig temmelig hårdt men at en rega appollo skulle give en krell "stryg"det kan simpelthen ikke passe.min kammerart har en rega så jeg kender den godt og den får altså "stryg" af min marantz cd 16 og den spiller altså heller ikke bedre end en krell til 130 kilo.
kan det tænkes at det er en helt anden cd maskine du har hørt og krell'en bare har været tændt
hilsen carsten
|
|
|
der var ikke noget at rafle om.. man var slet ikke i tvivl .. rega'en var markant bedre samlet vi var flere der var ved at falde ned af stolen...
Jeg påstår på ingen måde at Rega Apollo er verdens bedste den er bare rygende god til prisen hvor derimod krell var total til grin til prisen ... dog var det en der have en 4-5år på bagen
mvh
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
BOMogensen skrev:
Holda op jeg fik pustet til ilden 
Men ikke tosset med lidt at kikke efter så bliv bare ved med at komme med indput
Ja planen er at opgradere hen ad vejen så jeg vil ikke ligge mig fast på Nad
|
|
|
ha ha ... ja der har før været en voldsom "Apollo-krig"
det er jo herligt nok....
|
Til top |
|
|
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mastervol
Nu er det vist kun dig der snakker om Apollo som high end, så hvis du ikke synes det er lødigt, så lad dog være med, at blive ved.
Med hensyn til detaljeringsgrad og farvninger møder jeg da gerne op med en Apollo og du stiller så med din reference og så blindtester vi de 2 afspillere, så kan jeg måske overbevises om, at der er lødig substans i dine iagtagelser, indtil da er jeg noget tvivlende, hvis nogen postulerer, at den mangler detaljer. Hvis det er farvninger der gør, at man kan høre det der er tilstede på pladen, så lever jeg med det og undrer mig over, at det skulle være specielt fordelagtigt, at have en ufarvet gengiver, når man så ikke kan høre det, der rent faktisk er på pladen.
Anders har testet en Rega CD der langfra er ny, tildels låner han den i en butik, der har haft den stående i et stykke tid og til dels er det et stykke tid siden den blev testet, faktum er, som jeg sagde, at fejlprocenten på nye Rega Cd`er er nede på et niveau som f. eks Denon, Marantz osv. hvilket er ganske tilfredsstillende.
Jeg plæderer ikke for, at alle bør kunne lovprise Apollo som en High end reference, men mange af de udsagn der kommer om Apollo hviler på et noget tyndt grundlag, både de overdrevent posetive og de negative, jeg har selv, mere end nogen anden, hørt på så mange afspillere i sammenligning med Apollo, at jeg bilder mig ind, at vide nogenlunde, hvor det er Apollo falder igennem og hvor den lyser op og lyse det kan den, ren ufarvet hvid stråleglans.
Til Stanley
Jeg er fuldstændig enig, man skal ud og høre med egne ører, andres erfaringer, kan bruges til lidt tidsfordriv, men egne ører, når man skal betale med egne kroner, er nummer et.
Venligst
Bent
|
Til top |
|
|
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan så oplyse at jeg bedst kan lide den gamle apollo og at ind til jeg købte en audonote til 25000 ikke havde hørt noget der nåde den til sokkeholderne.. hvis man er til musik og ikke hifi eller hiend.. det lyder Denon, nad, gaab det spiller teknik ikke musik
disse produkter spiller først og fremmest musik efter min mening (ved godt at der er mange flere men listen kan også blive for lang)
cambridge = musik
creak = musik
rega = musik
cyrus = musik
linn = musik
soggen = musik
Audio-note = musik
og ja der er ingen afspilder som ikke faver eller mangler noget uanset pris..
og jo jeg tror jeg er med der hvor man næsten ikke kan smide flere penge efter musik.. og nej jag har ikke et hifi eller et hiend, jeg har en musik afspilder / formidler ...
der er jo ingen anden ind kunstneren som ved hvordan stykket skal lyde, personligt vil jeg føle lyden ikke bare høre den-..
men jeg blev også lige lidt
må i have den bedste aften :
Nilas
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej medlyd
jeg siger ikke at rega'en mangler detaljer (min kammerart har den) men jeg siger at den ikke lyder bedre end den krell til 130 K.
hvis du vil lave en blind test mellem disse to maskiner,stiller jeg gerne op og jeg vil udpege krell'en i første forsøg,som den bedst lydende 
hilsen carsten
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jacobsen
vi er fuldstændig enig i at 130 K. er rigtig mange penge for en cd afspiller og uden for de flestes muligheder og vi er også enige om at det er til grin for prisen men du mener ikke seriøst at den rega lød bedre end en krell
carsten
|
Til top |
|
|
Bob Dylan Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 350
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bo,
Du spørger efter en god brugt CD-afrspiller til nogle tusinde kroner. Jeg kan på det varmeste anbefale den forslåede Rega. Den giver mest value for money - det tror jeg de fleste er enige i.
Rega er bl.a. kendt for at lave gode pladespillere og det kan høres på deres CD-afspillere, hvor de tilstræber af få en "analog-lyd" frem.
Når der er nogen der mener at en spille til over 100K kan lyde mindre godt skyldes det som regel, at den kan være meget afslørende ved dårlige indspilninger, og derfor helt ulidelig at lytte til 
Køb Rega'en min ven så bliver du glad.
Mvh
Bob 
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
jeg siger ikke at rega'en mangler detaljer (min kammerart har den) men jeg siger at den ikke lyder bedre end den krell til 130 K.
hvis du vil lave en blind test mellem disse to maskiner,stiller jeg gerne op og jeg vil udpege krell'en i første forsøg,som den bedst lydende 
|
|
|
Der er ikke noget at bruge en blindtest til, hvad skulle det bevise ? Der er ingen der nægter at man kan høre forskel på de to maskiner. At du så måske vælger Krell fortæller jo bare hvilken lyd du personligt foretrækker. Det udelukker jo ikke at Jacobsen og mange andre ville vælge Rega´en. Det kan dog undre at du på forhånd kan sige at du foretrækker lyden fra en maskine du ikke kender ?
CARS10 skrev:
uden at have hørt de to maskiner ved siden af hinanden vil jeg stadig fastholde at det er fuldstændig usansynlig at rega'en skulle lyde bedre.
rega'en spiller udmærket men det er utænkligt at den skulle slå den krell (hvad er model nr.på den)
|
|
|
CARS10 skrev:
jeg vil stadig væk påstå at hvis man syntes rega'en skulle slå sådan en krell så bør man besøge sin ørelæge.evt starte med at rense ører carsten
|
|
|
Vores preferencer ændres ikke fordi vi renser ører. Det er fordi vi er forskellige mellem ørerne. 
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej bob dylan
skal afspilleren nu have skyld for at pladerne ikke er gode nok.jeg ved godt at det er svært men så køb dog de indspildninger der er gode og drop de komprimerede plader der lyder som en DAB radio
vi kan nok diskutere dette her fra nu af og for ever men jeg tror ikke at rega'en vinder i denne sammenligning
carsten
|
Til top |
|
|
BOMogensen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker alle sammen
Kan se at jeg går ikke helt galt i byen hvis jeg køber en Rega
En afspiller til 130 k er nok lidt mere end mine "lomme penge "kan klare
|
Til top |
|
|
Ilcommamdante Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BOMogensen.
Jamen Rega lyder nu udmærket, men køb 2 stk., så har du en mulighed for konstant at kunne høre musik.
__________________ Husk nu musikken og ikke grejet
Mit Anlæg:
Denon PMA-1510AE
Denon DVD -3800BD
Phonar Veritas P5
Stax SRM 252II og SR202
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstår ikke den ukritiske anbefaling af Rega Apollo. Bevares den lyder da udemærket, men jeg synes ikke den lever op til sin hypede status.
Anyway, ligemeget hvor god Rega eller en anden afspiller er skal klangbalancen passe til resten af udstyret. Jeg kender ikke det udstyr spørgeren har i detaljer, så jeg kender heller ikke svaret, men jeg har meget dårlig erfaring med ukritisk paring af komponenter.
No-braineren er at holde sig til samme mærke... det plejer ikke være helt skævt, og må dermed være min anbefaling  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|