Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 06:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: cd-afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

hej stanley

du har ret.hvordan kan jeg sige at jeg foretrækker lyden fra en maskine jeg ikke har hørt.det kan jeg heller ikke men eks.er absurt.der bliver sagt at krell'en får "stryg" af apolloen og det kan simpelthen ikke være rigtig.det er urealistisk og det strider mod al sund fornuft.

og ja vi er forskellige mellem ørerne,men det forhindrer jo ikke at vi bruger dem

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

BOMogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2009
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Okay ville bare have et bud på hvilken afspiller til en rimelig penge der kunne være sjov at starte sin nye/gamle hobby op på igen efter unger næsten kan klare sig selv

Bo

Til top Vis BOMogensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BOMogensen

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

hej BOMogensen

køb du blot den rega,du får en rigtig god maskine med en dejlig klang,men du kunne også se om du kunne finde en marantz cd 10 elller 16.de spiller også rigtig dejlig med en varm og tør lyd

carsten

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Hej

Som Frede 1977 så klogt skriver, så er det en god idè at høre afspilleren derhjemme, både for at spotte om den "spiller" med det anlæg man har, men også blot for, at høre om dens måde at gengive, på falder i ens smag.

Jeg bemærker med tilfredshed, at Ilcomamdante kun mener der skal 2 Apolloer til for, at kunne spille konstant, det må jo betyde, at man, hvis man kan nøjes med 12 timers musik i døgnet, blot skal købe en.Big smile

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Jeg bemærker med tilfredshed, at Ilcomamdante kun mener der skal 2 Apolloer til for, at kunne spille konstant, det må jo betyde, at man, hvis man kan nøjes med 12 timers musik i døgnet, blot skal købe en.Big smile

Venligst

Bent

Ja, de sidste 12 t. bruger man så på at få en af dem til at virke(ha-ha).

Denon DVD -3800BD
Phonar Veritas P5
Stax SRM 252II og SR202
Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2009 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

ilcomamdante

det tror jeg nok er lidt skudt over målet.min kammerart har da haft en i to år nu og den spiller da endnu selv om den står nok så ensomt på sin lille hylde

carsten

Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

Ja. OK. - Mine har så været mandags modeller(hvad HFK også mente).

Tilsidst spillede de nu også trofast(efter lidt opgradering/skruen osv.) og den gode lyd kan man altså ikke tage fra dem.

Men det ændrer ikke på at idag står der en Denon og spiller istedet(uden div. brok).

Denon DVD -3800BD
Phonar Veritas P5
Stax SRM 252II og SR202
Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke kendskab og erfaring nok til at blande mig i diskussionen. Samt jeg ved ikke hvor meget folk ligger i test og point.

Men hvis man går i kiosken, tager STEREO (tysk hifi blad) for august. Slår op på sige 60. Der har de deres hitlister over de produkter de har testet de seneste år. Først cd afspiller. Rega Apollo er testet nr. 12 i 2006. Fået 70% i klang kvalitet, prissat til 1000 EURO.

Kigger man så på andre maskiner til 70% i klang kvalitet. Så er der 7 andre maskiner. Mellem 2250 og 3500 EURO. Sat op mod Rega'ens 1000 EURO.

Lige over med 71% ligger bla. Rega Saturn til 2300 EURO. Så lige bladet STEREO mener så ikke Saturn giver så meget mere for en noget dyre pris.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

og ja vi er forskellige mellem ørerne,men det forhindrer jo ikke at vi bruger dem

Helt enig, det er jo netop det jeg gerne vil have dig til. Men det lyder mere som om du vælger med øjnene (kigger på prisskiltet).

CARS10 skrev:

du har ret.hvordan kan jeg sige at jeg foretrækker lyden fra en maskine jeg ikke har hørt.det kan jeg heller ikke men eks.er absurt.der bliver sagt at krell'en får "stryg" af apolloen og det kan simpelthen ikke være rigtig.det er urealistisk og det strider mod al sund fornuft.

Han kunne måske have formuleret det anderledes og skrevet at han foretrækker lyden fra en Rega Apollo fremfor en Krell til 130.000, men det havde jo nok ikke ændret din reaktion.
Som du kan se i mine indlæg, har jeg SA Explorer. Mange mennesker har Cerwin Vega CLS-15, og er vildt begejstrede for dem. Hvis du kender de højttalere vil du nok give mig ret i at de lyder meget forskelligt. Hvis man lavede en blindtest, som du tidligere foreslog, mellem disse højttalere tror jeg da at mange ville vælge Cerwin Vega´erne selvom mine koster 10 gange så meget. Synes du også at det lyder urealistisk ?

CARS10 skrev:

men du kunne også se om du kunne finde en marantz cd 10 elller 16.de spiller også rigtig dejlig med en varm og tør lyd

Så er der da også noget vi er enige om.  Mon vi får tilsvarende varm og tør lyd hvis vi køber en Krell til 130.000 ? Jeg ved det ikke da jeg heller ikke har hørt den, så jeg beholder nok min Marantz.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

hej stanley

hvorfor siger du at jeg vælger hi fi med øjnene og pris skiltet.det mener jeg nu ikke jeg gør for så havde jeg da aldrig købt en sugden A48 (mange år siden).den var da om ikke andet grim som arvesynden men spillede godt med lowther PM7.nej jeg bruger ørerne

mht.at han kunne formulere sig anderledes er det da helt fin med mig hvis han bedre kan lide lyden fra rega'en men og nu gentager jeg "krell'en fik stryg af rega'en"det var det der blev skrevet.

det er da også helt fin med mig hvis nogen syntes at cw skulle lyde bedre end dine sa men så sammen ligner vi igen æbler og pærer.en nogenlunde trænet lytter vil vist meget  hurtig skille snot for sig og skæg for sig  og det er det samme med disse to maskiner selv med en dyne over hovedet ville jeg hurtig finde ud af hvilken af de to der spiller "bedst" (ironi brugt).så jeg fastholder at den krell aldrig ville få stryg af en rega appollo.  over and out.

hilsen carsten

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hej Bo,

Hvad med at starte med at kigge på en ny forstærker i stedet for?
Der er jo ikke milevidt store forskelle "gode cd-afspillere" imellem. Blot relative klangnuancer.

Det kommer selvfølgelig også an på om økonomi spiller ind, men en bedre forstærker vil efter min opfattelse give mere end at opgradere fra en god cdafspiller til en lidt bedre.

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

BOMogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2009
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

det var også min første tanke men da jeg ikke har en cd afspiller lige nu var det oplagt at starte der først mht til forstærker hvad ville værre en god surround forstærker gerne brugt ? eller findes der ikke nogle sorrund forstærker der også er gode til musik ? 

Til top Vis BOMogensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BOMogensen

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Jo synes der er en del surround-forstærkere her på siden. Bare de er klar til de nye formater. Det kunne være smart hvis den havde mulighed for at bi-ampe dine Concert 8'er.

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

hvorfor siger du at jeg vælger hi fi med øjnene og pris skiltet.det mener jeg nu ikke jeg gør for så havde jeg da aldrig købt en sugden A48 (mange år siden).den var da om ikke andet grim som arvesynden men spillede godt med lowther PM7.nej jeg bruger ørerne

Okay, jeg skal da gerne prøve at uddybe. Jeg skrev at du bruger øjnene istedet for ørerne fordi du fastholder at Krellen spiller bedre end Rega´en selvom du aldrig har hørt den. Derimod har du set at den koster 130.000 (deraf bemærkningen om øjnene og prisskiltet) og alene derfor mener du at den lyder bedre.

CARS10 skrev:

mht.at han kunne formulere sig anderledes er det da helt fin med mig hvis han bedre kan lide lyden fra rega'en men og nu gentager jeg "krell'en fik stryg af rega'en"det var det der blev skrevet.

det er da også helt fin med mig hvis nogen syntes at cw skulle lyde bedre end dine sa men så sammen ligner vi igen æbler og pærer.en nogenlunde trænet lytter vil vist meget  hurtig skille snot for sig og skæg for sig  og det er det samme med disse to maskiner selv med en dyne over hovedet ville jeg hurtig finde ud af hvilken af de to der spiller "bedst" (ironi brugt).så jeg fastholder at den krell aldrig ville få stryg af en rega appollo.  over and out.

Min sammenligning med højttalerne var et forsøg på at tydeliggøre hvad jeg mener. Der findes ikke noget svar på hvilken højttaler (eller cd-afspiller) der lyder bedst, da det altid vil afhænge af personlige preferencer. Vi kan også kalde det smag og behag, så det har ikke noget at gøre med trænede lyttere eller gode ører. Der er altså ikke noget forkert i at Jacobsen synes at Rega Apollo lyder bedre end en Krell til 130.000 hvis Rega´en rammer lige netop den lyd som han foretrækker (på samme måde som vi foretrækker Marantzlyden). En cd-afspiller til 130.000 er da forhåbentlig meget høj kvalitet, men det er jo ingen garanti for at konstruktøren er enig med dig om hvordan en cd-afspiller skal lyde.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2009 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

stanley

okay okay okay  jeg prøvede sgu bare at sige at det er urealistisk at sammen ligne de to maskiner men vi er enige.

trænede lyttere eller gode ører hmm

carsten

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

stanley

okay okay okay  jeg prøvede sgu bare at sige at det er urealistisk at sammen ligne de to maskiner men vi er enige.

trænede lyttere eller gode ører hmm

carsten

´

hvorfor er det urealistisk at sammenligne de 2 maskiner ??? fordi at krell er for dyr i forhold til rega eller ... jeg forstår det ikke lige

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Forstår ikke den ukritiske anbefaling af Rega Apollo. Bevares den lyder da udemærket, men jeg synes ikke den lever op til sin hypede status.

Anyway, ligemeget hvor god Rega eller en anden afspiller er skal klangbalancen passe til resten af udstyret. Jeg kender ikke det udstyr spørgeren har i detaljer, så jeg kender heller ikke svaret, men jeg har meget dårlig erfaring med ukritisk paring af komponenter.

No-braineren er at holde sig til samme mærke... det plejer ikke være helt skævt, og må dermed være min anbefaling

du har helt ret i at en matchning til resten af systemet er lige så vigtig
komponenter lyder forskelligt i forskellige setup (eller matcher forskelligt)
men de fleste komponenter slæber dog normalt deres "fingeraftryk" på lyden med

det er da lige så ukritisk at holde sig til samme mærke... som parring af forskellige ...

dog kan du ret i at samme mærke tit matcher hinanden godt men bestemt ingen garanti

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

hej jacobsen

vi er fuldstændig enig i at 130 K. er rigtig mange penge for en cd afspiller og uden for de flestes muligheder og vi er også enige om at det er til grin for prisen men du mener ikke seriøst at den rega lød bedre end en krell

carsten

jo det mener jeg ... også selv om de havde kostet det samme

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

har ikke fået læst alle indlæggene i denne tråd, men her er mine erfaringer.

jeg vil fraråde dig at købe en nad cd-afspiller. har selv haft en og kender flere andre der også har haft. stort set alle har oplevet problemer med deres afspiller. efter min mening laver nad fine holdbare forstærkere, men skrøbelige cd-afspillere.

hvis du har 3000 kr og helst vil købe nyt udstyr, så vil jeg anbefale dig at kigge på noget fra østen. både rotel, onkyo og teac laver fine og meget holdbare afspillere. jeg har også fornemmelsen af at marantz laver ok afspillere.

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

hr.jacobsen

et tænkt eksempel:hvis vi nu kunne skaffe den omtalte krell brugt til lad os sige 6000- ville du så stadig foretrække rega'en.okay du siger jo at hvis de kostede det samme ville du foretrække rega'en så det står jo ikke til at ændre men jeg ved godt hvilken af de to jeg ville vælge.jeg gentager gerne mig selv det er urealistisk at sammen ligne de to maskiner og jeg orker næsten ikke at argumentere mere for det da jeg tror der sidder nogle freaks og er ved at dø af grin af din sammen ligning.

du mener måske også at den gamle cd 100 lyder bedre end en ny cd maskine til samme pris gør i dag

carsten

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum