Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 00:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: AVI-Wadia-iPod (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

jacob steen:

Tak for review, spændende lyder det i hvert fald til at være, og det giver da ganske godt mening, hvad du skriver.

gæst:

Jeg skal ikke kunne sige hvorvidt jensen er interesseret, men jeg har nu heller ingen planer om at låne dem, da jeg ingen
forforstærker har i mit setup, i øjeblikket. Desuden synes jeg da nok at Kim Olsen lige har testet en Rogue Audio Cronus, fra
Vassago Hifi.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
jacob steen:

Tak for review, spændende lyder det i hvert fald til at være, og det giver da ganske godt mening, hvad du skriver.

gæst:

Jeg skal ikke kunne sige hvorvidt jensen er interesseret, men jeg har nu heller ingen planer om at låne dem, da jeg ingen
forforstærker har i mit setup, i øjeblikket. Desuden synes jeg da nok at Kim Olsen lige har testet en Rogue Audio Cronus, fra
Vassago Hifi.

Hvad skal du bruge en forforstærker til? Den er jo allerede indbygget i højttalerne.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:

Mastervol skrev:
jacob steen:

gæst:

Vassago Hifi.

Hvad skal du bruge en forforstærker til? Den er jo allerede indbygget i højttalerne.

Ahh, spændende. Jeg troede det var en konventionel aktiv højttaler, blot med et effektforstærkermodul indbygget. Jeg havde
regnet med at volumen blev justeret digitalt via Wadia'en, eller iPoden.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
gæst skrev:

Mastervol skrev:
jacob steen:

gæst:

Vassago Hifi.

Ahh, spændende. Jeg troede det var en konventionel aktiv højttaler, blot med et effektforstærkermodul indbygget. Jeg havde
regnet med at volumen blev justeret digitalt via Wadia'en, eller iPoden.

Nej, den er med indbygget high-end pre og effekt/power og DAC. 10k er billigt, men der er absolut ikke tale om billige komponenter eller opbygning. Jeg er stadig overrasket over, hvor meget teknologi de har formået at presse ned i sådan en lille kasse - især til den pris.

Den har to digital indgange samt en analog + sub woofer indgang. Dvs du kan skifte mellem 3 indgange på fjernbetjeningen samt volumen. Højttalerne husker i øvrigt volumen for hver indgang.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Det sgu et ret smart system.

Hørte det hos en bekendt. Spiller bedre end man lige regner med

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Ret interessant. Men 60 Hz ved -6 dB giver ingen tordenskrald. Men det er vel hvad man kan forvente.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Ret interessant. Men 60 Hz ved -6 dB giver ingen tordenskrald. Men det er vel hvad man kan forvente.

Nej, til gengæld forvrænger de langt mindre end traditionelle forstærker og passive højttalere. Min SuperNait kunne jeg få til at klippe og forvrænge ved moderat lydstyrke. Det har endnu ikke lykkedes mig med ADM9.1. Jeg giver op, før den gør...

De spiller ikke dyb bas, men det kan du jo klandre fysikkens love for, ikke højttalerne. Du kan dog få subben, hvis du savner de dybe toner...Jeg kunne sagtens leve uden, men den er ikke til at undvære, når man først har haft den tilsluttet...

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at sætte din SuperNait til AVI'erne?

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:

Mastervol skrev:
Nej, til
gengæld forvrænger de langt mindre end traditionelle forstærker og passive højttalere. Min SuperNait kunne jeg få til at klippe og forvrænge ved
moderat lydstyrke. Det har endnu ikke lykkedes mig med ADM9.1. Jeg giver op, før den gør...De spiller ikke dyb bas, men det kan du jo klandre
fysikkens love for, ikke højttalerne. Du kan dog få subben, hvis du savner de dybe toner...Jeg kunne sagtens leve uden, men den er ikke til at
undvære, når man først har haft den tilsluttet...

Hvorfor forvrænger den mindre end andre kombinationer. Og hvilke sammenligner du mere præcist med ?.
Noget andet der stadigt undre mig, er effektopgivlserne (325 W), da der ikke er skyggen af kølelegeme. Hvilket
forstærkerprincip anvender AVI ?.

MVH
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Det kan man ikke. det vil kræve en pre-out. SN er bl.a. spillet på aurum cantus v6 og v8 og gamut l3 (MKI) og L5.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:
gæst skrev:

Mastervol skrev:
Nej, til
gengæld forvrænger de langt mindre end traditionelle forstærker og passive højttalere. Min SuperNait kunne jeg få til at klippe og forvrænge ved
moderat lydstyrke. Det har endnu ikke lykkedes mig med ADM9.1. Jeg giver op, før den gør...De spiller ikke dyb bas, men det kan du jo klandre
fysikkens love for, ikke højttalerne. Du kan dog få subben, hvis du savner de dybe toner...Jeg kunne sagtens leve uden, men den er ikke til at

Hvorfor forvrænger den mindre end andre kombinationer. Og hvilke sammenligner du mere præcist med ?.
Noget andet der stadigt undre mig, er effektopgivlserne (325 W), da der ikke er skyggen af kølelegeme. Hvilket

MVH

jeg mindes tydeligt at du mere en en gang har stillet det spørgsmål. jeg mindes også, at du har fået et svar.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Desværre nej
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:

Mastervol skrev:
Det kan man ikke. det vil kræve en pre-out. SN
er bl.a. spillet på aurum cantus og gamut l3

Så er det da lidt modigt at sammenligne to vidt forskellige systemer. Jeg kunne forestille mig at den SuperNait ville have det
svært, hvis du fx spillede på Vienna Acoustics højttalere, eller en lignende tung belastning.

Edit: Nu så jeg, at du skrev hvilke de have spillet med. Jeg vil stadig kalde det modigt at sammenligne to vidt forskellige
systemer sådan uden videre.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
gæst skrev:

Mastervol skrev:
Det kan man ikke. det vil kræve en pre-out. SN
er bl.a. spillet på aurum cantus og gamut l3

Så er det da lidt modigt at sammenligne to vidt forskellige systemer. Jeg kunne forestille mig at den SuperNait ville have det
svært, hvis du fx spillede på Vienna Acoustics højttalere, eller en lignende tung belastning.

Edit: Nu så jeg, at du skrev hvilke de have spillet med. Jeg vil stadig kalde det modigt at sammenligne to vidt forskellige
systemer sådan uden videre.

Sådan uden videre? Jeg har jo både ejet en SuperNait, en NAC 202 og NAP 200, Aurum Cantus og Gamut L3 for at nævne nogle få...hvis jeg ikke kan sammenligne dem med AVI'erne, hvordan kan du så sammenligne udstyr, som du selv tester?

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Jeg studser såmænd bare over den her generalisering: "Nej, til gengæld forvrænger de langt mindre end traditionelle
forstærker og passive højttalere."

Din Naim har sikkert klippet, når du siger det. Men historien har måske været en anden, hvis der blev brugt en forstærker med
tilsvarende kræfter.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Jeg studser såmænd bare over den her generalisering: "Nej, til gengæld forvrænger de langt mindre end traditionelle
forstærker og passive højttalere."

Din Naim har sikkert klippet, når du siger det. Men historien har måske været en anden, hvis der blev brugt en forstærker med
tilsvarende kræfter.

Altså, det kommer jo ikke som en overraskelse at passive konstruktioner vil forvrænge mere end aktive...Det gælder ikke kun AVI'erne, men aktive konstruktioner i helhed. Der er mange fordele - hvis det gøres rigtigt.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
...Der er mange fordele - hvis det gøres rigtigt.

Men bestemt også begræninger, herunder prisen/muligheden for at opgradere senere hen.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Ja, det er mange fordele ved aktiv drift, men før jeg accepterer at aktive skulle forvrænge mindre end passive konstruktioner,
så ser jeg nu gerne noget bevis for det.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:
gæst skrev:

Mastervol skrev:
Nej, til

MVH

De bruger Bi-polar, og ikke mosfet princippet. Bi-polar kan levere langt mere effekt end mosfets, men er også mere komplicerede at lave ordentligt. Nogle mener mosfets er bedre end bi-polar og omvendt. Hvis AVI brugte mosfets ville prisen på højttalerne stige...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes