Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 01:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Amp til AKG K1000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 03 August 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

edge skrev:
Du skal lige passe på med Synthesis, Hvis den er Dualmono opbygget er der to volume-knapper og det er altså træls i længden, tro mig.

Hej Flemming ( og co. ), ja Synthesis forstærkeren er dual mono opbygget med 2 x volumen kontroller, men i praksis er den meget let at bruge, så generne er meget små iforhold til hvor god denne lille forstærker egentligt er. ( nej vi sælger den ikke.. )

Synthesis forstærkeren kombinerer dynamik og gennemsigtighed med lidt varme uden at have en decideret varm og svampet rørlyd, og jeg er af den mening den burde passe godt i lyden til K 1000. Det synthesis Nimis ikke har, er power, 2 x 12 watt eller deromkring, nok til et par " normale " højttalere og nok til et par K 1000.

Forstærkeren er lidt overset i DK, måske mest fordi den ikke har den imponator effekt og udseende som de Kinesiske, men den er en lille drøm af en forstærker netop fordi den LYDER godt, og vores erfaring med 3 stk brugte, er at de er særdeles stabile og holdbare.

Prisen brugt er imellem 3000 - 3500

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 August 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Har haft Synthesis Hamony forforstærker, og lyden formidlet gennem sådan en er intet mindre end fantastisk (havde Copland CTA-505 som effekt) men man skal ikke have meget ubalance i ens setup med uens afstande til vægge eller lytteposition, før den er svær at leve med. Så der skal lidt tålmodighed til  

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 03 August 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

sunaudio skrev:

edge skrev:
Du skal lige passe p� med Synthesis, Hvis den er Dualmono opbygget er der to volume-knapper og det er alts� tr�ls i l�ngden, tro mig.

Hej Flemming ( og co. ), ja Synthesis forst�rkeren er dual mono opbygget med 2 x volumen kontroller, men i praksis er den meget let at bruge, s� generne er meget sm� iforhold til hvor god denne lille forst�rker egentligt er. ( nej vi s�lger den ikke.. )

Synthesis forst�rkeren kombinerer dynamik og gennemsigtighed med lidt varme uden at have en decideret varm og svampet r�rlyd, og jeg er af den mening den burde passe godt i lyden til K 1000. Det synthesis Nimis ikke har, er power, 2 x 12 watt eller deromkring, nok til et par " normale " h�jttalere og nok til et par K 1000.

Forst�rkeren er lidt overset i DK, m�ske mest fordi den ikke har den imponator effekt og udseende som de Kinesiske, men den er en lille dr�m af en forst�rker netop fordi den LYDER godt, og vores erfaring med 3 stk brugte, er at de er s�rdeles stabile og holdbare.

Prisen brugt er imellem 3000 - 3500

Ja jeg var jo nede hos jer idag og fik den tilrådet men har haft meget svært ved at finde den, den fåes kun hos en ebayer i holland til 750 euro, og det er måske lige lidt for meget
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 August 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Tech:den er 750€ værd og det er sikkert brugtprisen i resten af europa, men den er desværre ikke kendt her og  i DK, vil du kunne finde den billigere....

Flemming: du har sikkert ret, men jeg har dog ikke haft de problemer med den. Jeg har dog også altid kun hørt den i et af vore demorum, hvor højttalerne har samme afstand til side / bagvæggene, så der har vi ikke det problem..

Fordelen ved den, er også den ikke fylder så meget og egentligt er ganske pæn også...

Desuden bruger den "kun" EL 84 rør som ikke bare lyder godt, men også er billige..

Fordele: mange

ulempe: 2 x volumenkontrol ( måske..) og den er svær at høre / finde i DK..

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Der er ikke nogen der kender den der SAC vel? Jeg har fundet en i Italien som har en han måske vil sælge, problemmet er bare at den blir svær at sælge igen hvis jeg ikke kan lide den

Men den der Synthesis er også meget lokkende, der er bare ikke rigtigt nogen der har hørt den med k1000, og de reviews der er af den siger jo lidt at den ikke ligefrem er rig på detailer og dynamik, men derimod er varm og "musikalsk". Så måske den er et supet match til k1000, og måske ikke, ahhh alle de muligheder og variable

Niels CBG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 August 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Hej Tech.

Bare et skud i tågen.

Jeg har ikke meget erfaring for så vidt angår din specifikke udfordring, men hvis du søger en god gammel forstærker, med "engelsk" lyd og overskud - så kan jeg anbefale en SUGDEN A28 MK2.

Havde et eksemplar i 16 år, hvor det trækkede lige fra Magneplanar til Sonus Faber.

Det er en fremragende forstærker kl. A 20-25W og den må kunne fåes billigt.

Jeg ved dog ikke om den kan anvendes som forstærker til dine nye "babies" uden modifikationer, men når du kan lodde så er det sikkert ikke et problem!

Mvh. Niels
Til top Vis Niels CBG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels CBG

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Hej Niels

Se den havde jeg også tænkt på, men havde glemt navnet... aj det lyder underligt, men jeg kan huske forstærken men ikke navnet. Og ja den er da et ret bud faktisk. Men lige nu har jeg måske mulighed for at få en Sac direkte fra fabrikken, da en jeg kender, kender en, der kender direktøren for Sac

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 August 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Hva så techtrino, har du snart fået et par K1000 inden for døren?

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Det har jeg da, har siddet og lyttet til dem næsten 24/7 hehe

Men nu sidder jeg og skal beslutte hvilket par jeg skal sælge... f**k det er svært... for de lyder faktisk ret forskelligt og jeg kan ik bestemme mig

Jeg har også købt en forstærker, en Red Wine sig 30.2, den skulle komme her på torsdag eller fredag

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 August 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Det har jeg da, har siddet og lyttet til dem næsten 24/7 hehe

Men nu sidder jeg og skal beslutte hvilket par jeg skal sælge... f**k det er svært... for de lyder faktisk ret forskelligt og jeg kan ik bestemme mig

Jeg har også købt en forstærker, en Red Wine sig 30.2, den skulle komme her på torsdag eller fredag

Den 30.2 er da langt dyrere end f.eks. en Nait5, som du også havde kig på? Har ikke lige læst hele tråden, men hvad skal du egentlig bruge en forstærker til? Kan du ikke nøjes med en dedikeret headphone amp?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Kane har du hørt de bastunge? For min 03852 er bastung mens min  07859 er relativ baslet... Lige nu hælder jeg til at beholde den baslette, men er sgu ikke sikker for min kilde er jo en billig acoustic lab forstærker til mine computerhøjtalere Kan jo være at den farver dem en del.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Hej Gæst
Nope kan ikke bruge en headamp, da k1000 er elektrostatiske ear"speaker" som kræver min 8 watt i 8 ohm. Og ja den er meget dyrere, men på den anden side så vil jeg blive ramt af upgradetitus ret hurtigt hvis jeg ikke valgte den bedste løsning

TPLP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004
Sendt: 18 August 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

hvad koster en K1000 i brugtpris. Var faktisk ved at købe en på hifi4all for et par år siden.

købte en sony 5000 istedet og bruger en rørforstærker fra Mingda-Meixing MC66-AE Headphone Tube Amplifier

http://www.china-highend-hifi.com/prod011234122311.htm

Har også vincents forstærker med rør, men syntes denne er bedre.

Men der skal vist mere til at drive dine headamp 

Til top Vis TPLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TPLP

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

K1000 koster en små 1100usd, det er hvertfald hvad jeg vil sælge mine for inde på head-fi.org. Det skal så siges at der er ret få tilsalg så du skal være meget heldig for at finde et godt par, og der er mange der gerne vil have et godt par

Jeg har endnu ikke sat mit "ekstra" par tilsalg og har allerede 4 der har meldt sig som interreserede.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 August 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Hej Gæst
Nope kan ikke bruge en headamp, da k1000 er elektrostatiske ear"speaker" som kræver min 8 watt i 8 ohm. Og ja den er meget dyrere, men på den anden side så vil jeg blive ramt af upgradetitus ret hurtigt hvis jeg ikke valgte den bedste løsning

Aha, havde slet ikke set at der var tale om k1000

Du burde næsten købe et sæt gode højttalere også, nu hvor du har købt den 30.2'er

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Det havde jeg også før damen flyttede ind... nu har jeg kun mine små beolab i stuen, men de er også okay til radio osv

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 August 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Det havde jeg også før damen flyttede ind... nu har jeg kun mine små beolab i stuen, men de er også okay til radio osv

Damer....

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 August 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Hej Gæst

De er da ikke elektrostatiske, er de ?  Jeg havde en opfattelse af at de "blot" var dynamiske.

Og.. Cool amp du har bestilt.. Mon ikke det nok skal komme til at lyde super godt :)

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Hehe jeg håber hvertfald det kommer til at lyde super godt :-)

Btw nogen der ved hvordan man laver en passiv volumen kontrol til min forstærker?

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Sendt: 18 August 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun hørt mit eget par, som er nogle af de seneste, mine har serienr. omkring 11000. Så jeg kan desværre ikke udtale
mig om eventuelle forskelle.

K1000 er en dynamisk hovedtelefon, den skal bare have rimelig meget power, hvorfor en "almindelig" hovedtelefon forstærker
typisk ikke er nok.

RWA 30.2, det må jeg nok sige - det var noget af et spring i forhold til nogle af de andre forstærkere vi talte om!

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum