| Forfatter |
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
| Du skal lige passe på med Synthesis, Hvis den er Dualmono opbygget er der to volume-knapper og det er altså træls i længden, tro mig. |
|
|
Hej Flemming ( og co. ), ja Synthesis forstærkeren er dual mono opbygget med 2 x volumen kontroller, men i praksis er den meget let at bruge, så generne er meget små iforhold til hvor god denne lille forstærker egentligt er. ( nej vi sælger den ikke.. )
Synthesis forstærkeren kombinerer dynamik og gennemsigtighed med lidt varme uden at have en decideret varm og svampet rørlyd, og jeg er af den mening den burde passe godt i lyden til K 1000. Det synthesis Nimis ikke har, er power, 2 x 12 watt eller deromkring, nok til et par " normale " højttalere og nok til et par K 1000.
Forstærkeren er lidt overset i DK, måske mest fordi den ikke har den imponator effekt og udseende som de Kinesiske, men den er en lille drøm af en forstærker netop fordi den LYDER godt, og vores erfaring med 3 stk brugte, er at de er særdeles stabile og holdbare.
Prisen brugt er imellem 3000 - 3500 __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft Synthesis Hamony forforstærker, og lyden formidlet gennem sådan en er intet mindre end fantastisk (havde Copland CTA-505 som effekt) men man skal ikke have meget ubalance i ens setup med uens afstande til vægge eller lytteposition, før den er svær at leve med. Så der skal lidt tålmodighed til __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
edge skrev:
| Du skal lige passe p� med Synthesis, Hvis den er Dualmono opbygget er der to volume-knapper og det er alts� tr�ls i l�ngden, tro mig. |
|
|
Hej Flemming ( og co. ), ja Synthesis forst�rkeren er dual mono opbygget med 2 x volumen kontroller, men i praksis er den meget let at bruge, s� generne er meget sm� iforhold til hvor god denne lille forst�rker egentligt er. ( nej vi s�lger den ikke.. )
Synthesis forst�rkeren kombinerer dynamik og gennemsigtighed med lidt varme uden at have en decideret varm og svampet r�rlyd, og jeg er af den mening den burde passe godt i lyden til K 1000. Det synthesis Nimis ikke har, er power, 2 x 12 watt eller deromkring, nok til et par " normale " h�jttalere og nok til et par K 1000.
Forst�rkeren er lidt overset i DK, m�ske mest fordi den ikke har den imponator effekt og udseende som de Kinesiske, men den er en lille dr�m af en forst�rker netop fordi den LYDER godt, og vores erfaring med 3 stk brugte, er at de er s�rdeles stabile og holdbare.
Prisen brugt er imellem 3000 - 3500 |
|
|
Ja jeg var jo nede hos jer idag og fik den tilrådet  men har haft meget svært ved at finde den, den fåes kun hos en ebayer i holland til 750 euro, og det er måske lige lidt for meget
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tech:den er 750€ værd og det er sikkert brugtprisen i resten af europa, men den er desværre ikke kendt her og i DK, vil du kunne finde den billigere....
Flemming: du har sikkert ret, men jeg har dog ikke haft de problemer med den. Jeg har dog også altid kun hørt den i et af vore demorum, hvor højttalerne har samme afstand til side / bagvæggene, så der har vi ikke det problem..
Fordelen ved den, er også den ikke fylder så meget og egentligt er ganske pæn også...
Desuden bruger den "kun" EL 84 rør som ikke bare lyder godt, men også er billige..
Fordele: mange
ulempe: 2 x volumenkontrol ( måske..) og den er svær at høre / finde i DK.. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke nogen der kender den der SAC vel? Jeg har fundet en i Italien som har en han måske vil sælge, problemmet er bare at den blir svær at sælge igen hvis jeg ikke kan lide den  Men den der Synthesis er også meget lokkende, der er bare ikke rigtigt nogen der har hørt den med k1000, og de reviews der er af den siger jo lidt at den ikke ligefrem er rig på detailer og dynamik, men derimod er varm og "musikalsk". Så måske den er et supet match til k1000, og måske ikke, ahhh alle de muligheder og variable
|
| Til top |
|
| |
Niels CBG Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tech.
Bare et skud i tågen.
Jeg har ikke meget erfaring for så vidt angår din specifikke udfordring, men hvis du søger en god gammel forstærker, med "engelsk" lyd og overskud - så kan jeg anbefale en SUGDEN A28 MK2.
Havde et eksemplar i 16 år, hvor det trækkede lige fra Magneplanar til Sonus Faber.
Det er en fremragende forstærker kl. A 20-25W og den må kunne fåes billigt.
Jeg ved dog ikke om den kan anvendes som forstærker til dine nye "babies" uden modifikationer, men når du kan lodde så er det sikkert ikke et problem!
Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Niels Se den havde jeg også tænkt på, men havde glemt navnet... aj det lyder underligt, men jeg kan huske forstærken men ikke navnet. Og ja den er da et ret bud faktisk. Men lige nu har jeg måske mulighed for at få en Sac direkte fra fabrikken, da en jeg kender, kender en, der kender direktøren for Sac
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva så techtrino, har du snart fået et par K1000 inden for døren?
__________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg da, har siddet og lyttet til dem næsten 24/7 hehe Men nu sidder jeg og skal beslutte hvilket par jeg skal sælge... f**k det er svært... for de lyder faktisk ret forskelligt og jeg kan ik bestemme mig  Jeg har også købt en forstærker, en Red Wine sig 30.2, den skulle komme her på torsdag eller fredag
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Det har jeg da, har siddet og lyttet til dem næsten 24/7 hehe
Men nu sidder jeg og skal beslutte hvilket par jeg skal sælge... f**k det er svært... for de lyder faktisk ret forskelligt og jeg kan ik bestemme mig
Jeg har også købt en forstærker, en Red Wine sig 30.2, den skulle komme her på torsdag eller fredag 
|
|
|
Den 30.2 er da langt dyrere end f.eks. en Nait5, som du også havde kig på? Har ikke lige læst hele tråden, men hvad skal du egentlig bruge en forstærker til? Kan du ikke nøjes med en dedikeret headphone amp? __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane har du hørt de bastunge? For min 03852 er bastung mens min 07859 er relativ baslet... Lige nu hælder jeg til at beholde den baslette, men er sgu ikke sikker for min kilde er jo en billig acoustic lab forstærker til mine computerhøjtalere  Kan jo være at den farver dem en del.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gæst Nope kan ikke bruge en headamp, da k1000 er elektrostatiske ear"speaker" som kræver min 8 watt i 8 ohm. Og ja den er meget dyrere, men på den anden side så vil jeg blive ramt af upgradetitus ret hurtigt hvis jeg ikke valgte den bedste løsning
|
| Til top |
|
| |
TPLP Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad koster en K1000 i brugtpris. Var faktisk ved at købe en på hifi4all for et par år siden.
købte en sony 5000 istedet og bruger en rørforstærker fra Mingda-Meixing MC66-AE Headphone Tube Amplifier
http://www.china-highend-hifi.com/prod011234122311.htm
Har også vincents forstærker med rør, men syntes denne er bedre.
Men der skal vist mere til at drive dine headamp
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
K1000 koster en små 1100usd, det er hvertfald hvad jeg vil sælge mine for inde på head-fi.org. Det skal så siges at der er ret få tilsalg så du skal være meget heldig for at finde et godt par, og der er mange der gerne vil have et godt par  Jeg har endnu ikke sat mit "ekstra" par tilsalg og har allerede 4 der har meldt sig som interreserede.
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Hej Gæst Nope kan ikke bruge en headamp, da k1000 er elektrostatiske ear"speaker" som kræver min 8 watt i 8 ohm. Og ja den er meget dyrere, men på den anden side så vil jeg blive ramt af upgradetitus ret hurtigt hvis jeg ikke valgte den bedste løsning 
|
|
|
Aha, havde slet ikke set at der var tale om k1000  Du burde næsten købe et sæt gode højttalere også, nu hvor du har købt den 30.2'er __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det havde jeg også før damen flyttede ind... nu har jeg kun mine små beolab i stuen, men de er også okay til radio osv
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
| Det havde jeg også før damen flyttede ind... nu har jeg kun mine små beolab i stuen, men de er også okay til radio osv |
|
|
Damer.... 
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
|
|
|
De er da ikke elektrostatiske, er de ? Jeg havde en opfattelse af at de "blot" var dynamiske.
Og.. Cool amp du har bestilt.. Mon ikke det nok skal komme til at lyde super godt :)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe jeg håber hvertfald det kommer til at lyde super godt :-)
Btw nogen der ved hvordan man laver en passiv volumen kontrol til min forstærker?
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun hørt mit eget par, som er nogle af de seneste, mine har serienr. omkring 11000. Så jeg kan desværre ikke udtale
mig om eventuelle forskelle.
K1000 er en dynamisk hovedtelefon, den skal bare have rimelig meget power, hvorfor en "almindelig" hovedtelefon forstærker
typisk ikke er nok.
RWA 30.2, det må jeg nok sige - det var noget af et spring i forhold til nogle af de andre forstærkere vi talte om! __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |