| Forfatter |
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja jeg ved det, men når man har brugt hvertfald 48timer på at læse om forstærkere, så virker 10k ikke så slemt
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 21 August 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej techtrino
Jeg har svaret på det forgående spørgsmål, samt det nye, men af en eller anden oversag, kan jeg ikke sende mine besvarelser. Jeg prøver lidt senere i aften. Du bliver nød til at slette din indbakke, da jeg ser at denne besked dukker op når jeg sender til dig.
techtrino har overskredet det antal private beskeder han/hun må modtage.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
wierd...
ellers bare mail mig :-) techtrino (ved) gmail.com
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten så sidder jeg nu med min Red Wine sig 30.2
 Jeg endte med at læse side op og side ned, og denne batteridreve forstræker skulle være en super forstærker til k1000, og nok den bedste ikke rørbaserede. Så jeg valgte at købe en brugt, en integreret udgave og den er bare fantastisk... Desværre så kører jeg med minimum volumen i foobar og k1000 spiller stadig lidt for højt  Dernæst så er der en del støj, hvilket jeg formoder skyldes at der bare er fuld knad på fra forstærkeren, kan det ikke passe? Kan man evt sætte en modstand henover terminalerne el noget lign? Som et midlertidigt fix indtil jeg for lavet mig en passiv volumen kontrol  (er der nogen der har en Dact liggende, for jeg troede jeg kunne købe en, men den blev solgt til anden side inden jeg nåede det)
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
well.. hvis du skruer ned til 1%, og forstærker det op så det stadig næsten er for højt, vil selv det mindste støj fra dit lydkort jo også blive forstærket enormt, så det er nok dit svar..
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er en spændningsdeler.

|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
well.. hvis du skruer ned til 1%, og forst�rker det op s� det stadig n�sten er for h�jt, vil selv det mindste st�j fra dit lydkort jo ogs� blive forst�rket enormt, s� det er nok dit svar.. |
|
|
Ja det håber jeg, for har aldrig haft støjproblemer efter at jeg gik hele mit setup igennem og fik seperate strømskinner, slærmede netkabler m.m. Solvin, hvordan ville sådan et lille setup se ud i virkeligheden, jeg tænker skal jeg så ikke have fat i ekstra stik og en kasse hvor det kan være i osv?
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
|
Solvin, hvordan ville sådan et lille setup se ud i virkeligheden, jeg tænker skal jeg så ikke have fat i ekstra stik og en kasse hvor det kan være i osv?
|
|
|
Som du kan se, er det det samme som et potentiometer, bare ikke variabel. Jeg er ikke klar over hvor langt væk du sidder fra din pc. Jeg ville købe et godt potentiometer "alps" på 10 kohm, noget godt VDH signalkabel, med lav kapacitet, så kan du godt have et langt kabel fra din dac, som har 20 ohm i udgangsimpedans 5 meter skulle ikke volde problemer. Køb en lille box til potentiometeret, samt 4 stk. hun phono-bøsninger, stil box'en ved siden af din power-amp, og du er kørende.
ps. Du skriver at du har købt en brugt integreret udgave, så burde den i sig selv have en volumen kontrol ?
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har allerede købt en hifi2000 kasse, stik (neutrik), en knop, en attenuator (Goldpoint 10k) og noget soldig core anbefalet af Vinnie fra RWA. Så jeg mangler bare at købe noget ordenligt loddetin, tror jeg tager noget Cardas uden bly og med sølv og kobber. Dernæst så tror jeg at jeg køber et neutrik 4 pin stik som jeg kan have på kassen så jeg bare kan slutte høretelefonerne til den lille kasse. På den måde for jeg en lille fin kasse jeg kan have på skrivebordet også kan jeg gemme forstærker og dac væk under bordet :-) Så er gået igang med at købe dele, og burde kunne starte om små 2 uger med at lave den (lige før jeg skal til brasilien hehe) Og nej den er ikke integreret det er en power amp, må have skrevet forkert
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal den omtalte dims ikke sidde imellem dac og amp ? dvs at du jo så vel ikke kan sætte dine bøffer til kassen, medmindre du gøjler..
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe jo den skal  Men da k1000 skal trækkes fra HT udgangene så skal jeg have fat i en ordenlig adapter, også tænkte jeg hvorfor ikke bare føre kablet fra HT udgangene ind i denne lille box og slutte dem til et stik. På den måde slipper jeg for at have et forlænger kabel gående omme fra forstærkeren og alt er samlet i en lille kasse
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Almarro A205A røramp er set sammen med K1000.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Almarro A205A r�ramp er set sammen med K1000.
Mvh. |
|
|
Ja og den skulle også være et godt match, de laver sågar dem i en custom udgave med en 4pin udgave på fronten
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
hehe jo den skal
Men da k1000 skal trækkes fra HT udgangene så skal jeg have fat i en ordenlig adapter, også tænkte jeg hvorfor ikke bare føre kablet fra HT udgangene ind i denne lille box og slutte dem til et stik. På den måde slipper jeg for at have et forlænger kabel gående omme fra forstærkeren og alt er samlet i en lille kasse
|
|
|
STOP du må ikke sætte potentiometeret på højtalerudgangen.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gør jeg heller ikke, måske fik jeg ikke sagt det rigtigt  Jeg mener at jeg bare laver en kasse hvor kablet fra HT udgangen går ind til et stik til mine k1000  Bare for at slippe for at have en lang ledning liggende. Attenuatoren sætter jeg skam til udgangen på dac´en også over i indgangen til forstærkeren.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Gør jeg heller ikke, måske fik jeg ikke sagt det rigtigt Jeg mener at jeg bare laver en kasse hvor kablet fra HT udgangen går ind til et stik til mine k1000 Bare for at slippe for at have en lang ledning liggende.
Attenuatoren sætter jeg skam til udgangen på dac´en også over i indgangen til forstærkeren.
|
|
|
Super, så er alt i den skønneste orden 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe det håber jeg da, men mon ikke det nok skal lykkes mig at få sat ild til et eller andet under konstruktionen
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Hehe det håber jeg da, men mon ikke det nok skal lykkes mig at få sat ild til et eller andet under konstruktionen |
|
|
Uha, så bliver det ikke billigt at få repareret så jeg krydser fingerne 
|
| Til top |
|
| |