| Forfatter |
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med 505. Hvis HT´erne kan biwires, så sæt 0.5ohm i serie med diskanten ved terminalen. det kan evt. kurere
"skarpheden" og er billigere end nyt kabel!
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke
Hvis det bare er, at der er for meget diskant, så kan du jo også bare skrue lidt ned for den på forstærkeren - jeg vil mene, at det kan give meget mere end andre kabler. Der kommer sjældent noget særlig godt ud af at skrue op for diskant eller bas, hvis der ikke er nok - men jeg tror godt, det kan virke fint at skrue ned, hvis der er for meget.
|
| Til top |
|
| |
th0mas Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak  Jeg har også leget lidt med tone controllerne, men tror stadig jeg skal have fat i noget kabel som favoriserer bassen og styrker den. Har i evt. nogle bud?
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
th0mas skrev:
Tak Jeg har også leget lidt med tone controllerne, men tror stadig jeg skal have fat i noget kabel som favoriserer bassen og styrker den. Har i evt. nogle bud?
|
|
|
Jeg vil mene, at det er småting, kabler kan gøre - og så vidt jeg har forstået, er kraftige kobberkabler i forvejen det, der er allermest bas-venligt.
|
| Til top |
|
| |
th0mas Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
dysterland skrev:
th0mas skrev:
Tak Jeg har også leget lidt med tone controllerne, men tror stadig jeg skal have fat i noget kabel som favoriserer bassen og styrker den. Har i evt. nogle bud?
|
|
|
Jeg vil mene, at det er småting, kabler kan gøre - og så vidt jeg har forstået, er kraftige kobberkabler i forvejen det, der er allermest bas-venligt. |
|
|
Så må det jo simpelthen bare være min cambridge forstærker som spiller så åbent og lyst
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
th0mas skrev:
Så må det jo simpelthen bare være min cambridge forstærker som spiller så åbent og lyst  |
|
|
Altså, jeg er ikke ekspert på området, så du skal nok tage det, jeg siger, med et gran salt - og også høre andres meninger, før du beslutter noget. Det er bare min mening
*edit* Det kan også være, at du bare skal vænne dig til diskanten. Jeg syntes også, der var meget diskant i mine XTZ 89, da jeg fik dem, men det er bare fordi, den er så tydelig og detaljeret. Den er på ingen måde skinger eller anstrengende, og jeg er virkelig kommet til at elske den - det er næsten det bedste ved de højttalere nu
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dysterland har ret - det er ikke kabler, du skal bruge tid på. Hvilke programkilder har du sat til forstærkeren?
(Jeg havde en gang en Roksan Caspian forstærker. Trods anmeldelser med "varm lyd" var de ubehageligt spids.)
|
| Til top |
|
| |
th0mas Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror også det mest er tilvænding som kræves.
Lige pt. har jeg bare et billigt lakrids kabel sat i min com, men regner med at invistere i et eksternt lydkort og et bedre signalkabel dertil.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke det er dine Dali 505 der giver den skarpe diskant. At få dem til at lyde skarpe er imo en stor udfordring
Hvis du, som jeg har forstået det, bruger din computer som kilde tror jeg den er synderen. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
th0mas Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med at computeren er skyldig undrer mig bare lidt, da jeg tidligere har haft H/K 3480 + audiovector c2 som havde den samme signalkilde, dette sæt lød ikke skarpt. Men næste udskiftning er signalkilde, så lad os nu se om det ikke forbedrer en del.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
th0mas skrev:
| Det med at computeren er skyldig undrer mig bare lidt, da jeg tidligere har haft H/K 3480 + audiovector c2 som havde den samme signalkilde, dette sæt lød ikke skarpt. Men næste udskiftning er signalkilde, så lad os nu se om det ikke forbedrer en del. |
|
|
Hmm. Ok.
Kun en måde at finde synderen på. Lån en god cd-afspiller og prøv den derhjemme
H/K er også lidt til den "lune" side lydmæssigt __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en harman kardon hd 970 cd afspiller, de plejer at kunne købes brugt for en 1000-1500 den gør det fremragende som cd afspiller og dac, tror ikke der er meget der kan hamle op med den i prisklassen.
|
| Til top |
|
| |