Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 20:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Bedste højtalerkabel. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Efter min mening er Ximdak et typisk eksempel på kineser hifi når det er værst, der er gjort enormt meget ud af kablets ydre for at carmouflere at det ikke er andet end varm luft fra østen
Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

......smag og behag er jo forskellig,synes nu nok at jeg har prøvet lidt forskelligt......har ikke prøvet bedre endnu.

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

....Hvis man ikke engang kan stave til Xindak skulle man måske ikke udtale sig om det

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

må lige sige jeg har xindak på to af mine systemmer....deres gold på mine 250 ti jbl og 05 eren på mine magnepan 3,6se....de gør det rigtig godt....mvh velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

ja synes også det var hårde ord men smag og behag er da heldigvis forskellig...man kunne godt få den tro der er lidt snobberi i noget af den kritik der nogen gange flyver rundt herinde...men heldigvis har vi allesammen den samme mening,,,

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

syntes det er starten på en håbløs diskusion, kabel valg burde handle om at finde det der passer i sit system, rummets beskaffenhed og ens personlige smag spiller ind i et sådan valg. Selvfølgelig kan man drage paraleller så hvis et kabel fungere godt i et system, så er der en hvis sansinlighed for at det vl klare sig godt i et andet system, men ingen garentier, så en generel melding vil jeg være tilbageholden med.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

kan kun give dig ret dan... derfor skriver jeg også det med smag og behag.... men vil dog sige at jeg mener generelt for god lyd for pengene i de kinøjser ting... men det er bare min mening....
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

....Sorry,måske det var hårde ord på en offentlig tråd,men sad lige og var totalt oppe over mine nye kabler,så er der da ikke nogen der skal komme og nedgøre det ..ha ha

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

carcass skrev:
.......så gør det jo heller ikke noget at man får kablet leveret i en kasse med magnet-lukning og silke-pude bund

Kan ikke forstå det betyder noget som helst kablet ligger på en pude i en flot kasse, tvært i mod ville en smule sund fornuft stille sig skeptisk over for producenter i den billige klasse overhovdet bruger penge og krafter på noget så fjollet

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

......Hva fanden er en bude????? spørger bare???.........magter simpelthen ikke at komentere dit indlæg ven.

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

carcass skrev:
......Hva fanden er en bude????? spørger bare???.........magter simpelthen ikke at komentere dit indlæg
ven.

Men alligevel magter du at skrive et ubrugeligt indlæg og rakke en ned der laver en tastefejl? Når lad det ligge, jeg gider ikke
starte en diskussion om opførsel på et offentligt forum.

Helt generelt er der vist ingen tvivl, om at at smule skepsis er nødvendig inden for Hifi-verdenen. Div sælgere og anmeldere
er lige flittige nok med at komme med mere eller mindre "vodoo" for at sælge udstyr til XX kr. Kabelområdet er med garanti
ikke der hvor der er mindst varm luft i salgstalerne. Jeg siger IKKE der ikke kan være forskel på lyden i to kabler. Jeg siger
blot at der absolut ingen garanti er for at det dyre "mærkekabel" har været dyrere at producere end "kinakablet". At bruge
sine egne øre er eneste regel man altid kan bruge! Om mit kabel kommer i en fin kasse, er strøjet af bugen på en
ligusterabe eller spundet af nonner i et kloster rager mig ikke. At der findes folk der syntes det er fedt og køber af disse
grunde blander jeg mig ikke i. Jeg kan kun konstatere, at fx med signalkabler får jeg sletingen eller meget små ændringer i
mit system. Derfor vil jeg ikke ligge penge der.

Lyt til noget forskelligt, alt fra det billige i Harald skrald til de dyrere mærkemodeller. Hvis man er ærlig over for sig selv,
finder man hurtigt ud af om kabelverdenen er noget for én. En af mine venner har udstyr for over 20 kilo og har aldrig
bekymret sig om kabler. Vi har snakket lidt frem og tilbage, men han mener det ikke engang er besværet værd at teste. Et
kabel er jo et kabel? Får han en dårligere oplevelse, end hvis han gik og bekymrede, sig om der nu var 0.1% bedre lyd at
hente, ved at ofre så og så mange penge på nye kabler?
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

kabel er ikke bare kabel  ...

der er forskel på lyd fra forskelige kabler men om pris forskel kan forsvares  er en anden sag...for at kune høre førskel på kabler skal man  haver anleg der kan afsløre kabels mangler/kvaliteter så har du ikke de grundlægender ting på plads vile du aldrig kune høre forskel på lyden i de førskelige kabler

Til top Vis sonny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonny73

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Okay,det jeg ville var sådan set bare at poste hvor super godt jeg synes det kabel lyder,og at jeg synes at det er fedt at Xindak også har gjort en masse ud af indpakningen. Man føler lidt at man sidder med noget specielt i hænderne når man pakker det ud,det får man så også konstateret når man forbinder kablet til sit anlæg....det lyder jo fantastisk!!

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

carcass skrev:
Okay,det jeg ville var sådan set bare at poste hvor super godt jeg synes det kabel lyder,og at jeg synes at det er fedt at Xindak også har gjort en masse ud af indpakningen. Man føler lidt at man sidder med noget specielt i hænderne når man pakker det ud,det får man så også konstateret når man forbinder kablet til sit anlæg....det lyder jo fantastisk!!
Carcass, tillykke  med at du har fundet et kabel som fungere godt hos dig, jeg tror roligt vi har sige at vi har fanget din begejstring, hvilket jo er et plus efter som det er dig der skal lytte til det, men som nævnt så er kabel valg en personlig valg med flere variabler, så hvor der tilhængere er der også modstandere.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

jeg fostår godt du er vildt glad for dit xindak kabel... synes også man får vildt meget god lyd for de penge det koster...men der er månge der af en eller anden grund hår noget imod kinøjser tingene.... for mig uforståeligt... men lad dem om det carcass og nyd dit super vellydende kabel

mvh john

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Tak for lykønskningerne..........Jeg er bare nødt til også at prøve Xindak´s højtalerkabler nu,der er vist ingen vej tilbage...tror at jeg er hooked.....dét ska jeg da há,dét ska jeg da haaaa

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig hørt Xindak kablet, men som der er blevet nævnt. Så er kabler en personlig ting. De kan fungere hammer godt i et setup/ lytterum, men på andres setup fungere det ikke.

Godt at du er glad for det, det er det vigtigste. Da det er dig som skal lytte på det  Så kan alle andres meninger være totalt lige gyldige

For mig er kabler noget af det sidste jeg gør noget ved. ALT andet skal være iorden først (selvom jeg lige har talt med en HiFiforhandler der mente at det var vigtigere at få styr på kablerne før akustikken i rummet )

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Hyl.dk skrev:

.

Helt generelt er der vist ingen tvivl, om at at smule skepsis er nødvendig inden for Hifi-verdenen. Div sælgere og anmeldere 
er lige flittige nok med at komme med mere eller mindre "vodoo" for at sælge udstyr til XX kr.

Selvfølgelig skal man være kritisk, alt andet vil da være ufornuftigt. Naturligvis er langt størsteparten af købere kritiske, uanset om det gælder kabler eller elektronik!
Iøvrigt er der mindst lige så meget "woodoo" i elektroniksalgs-talerne!

Kabelområdet er med garanti
ikke der hvor der er mindst varm luft i salgstalerne.
Hvor megen erfaring har du med salgstaler fra kabelsælger kontra elektronik-sælger?
Hvorfor tror du der er mindre varm luft i salgstaler fra fx 100k-elektronikafdelingen?

Jeg siger IKKE der ikke kan være forskel på lyden i to kabler. Jeg siger
blot at der absolut ingen garanti er for at det dyre "mærkekabel" har været dyrere at producere end "kinakablet".
Der er ingen garanti for noget som helst man ikke undersøger....
Ej heller for områder man ikke ved noget om...

At bruge
sine egne øre er eneste regel man altid kan bruge!
Det er vi helt enige om, hvorfor man også bør have respekt for den enkeltes valg, og bør undlade metaforiske sammenligninger som nedenstående!

Om mit kabel kommer i en fin kasse, er strøjet af bugen på en
ligusterabe eller spundet af nonner i et kloster rager mig ikke. At der findes folk der syntes det er fedt og køber af disse
grunde blander jeg mig ikke i.

Kender du nogen som køber kabler grundet dine ovenstående påstande?

Jeg kan kun konstatere, at fx med signalkabler får jeg sletingen eller meget små ændringer i
mit system. Derfor vil jeg ikke ligge penge der.
Det er dit valg og respekt for det, men mange andre har en anden erfaring og prioriterer anderledes.

Lyt til noget forskelligt, alt fra det billige i Harald skrald til de dyrere mærkemodeller. Hvis man er ærlig over for sig selv,
finder man hurtigt ud af om kabelverdenen er noget for én. En af mine venner har udstyr for over 20 kilo og har aldrig
bekymret sig om kabler. Vi har snakket lidt frem og tilbage, men han mener det ikke engang er besværet værd at teste. Et
kabel er jo et kabel? Får han en dårligere oplevelse, end hvis han gik og bekymrede, sig om der nu var 0.1% bedre lyd at
hente, ved at ofre så og så mange penge på nye kabler?
Hvis man ikke engang gider teste kabler kan man vel næppe udtale sig?
Erfaring har man da slet ikke, hvorfor rådgivning fra den kant bør tages med en smule skepsis!
Iøvrigt er der ingen der påstår at vellydende kabler skal være de dyreste.

Alt andet lige, er det interessen der bestemmer. Hvis man vil undersøge om kabler , elektronik , højttalere mm har afgørende indflydelse, må man afprøve og dermed drage erfaring. Hvis man som udgangspunkt har dannet sig meninger om kabler eller elektronik, er chancerne for ærlig vurdering allerede reduceret. Ofte er folk "farvet" af venners oplevelser men: En oplevelse på et setup behøver ikke nødvendigvis at være sandheden, hvorfor seancer (med flere gutter) til afprøvelse af hifi er lærerigt. Har selv prøvet det flere gange, og man forbavses over forskelle på elektronik såvel som kabler( små som store).

Mht kabler kan det varmt anbefales at have en kvinde med til bedømmelse. De har en glimrende evne til at lytte ærligt og uanstrengt!

Vi har alle vore referencer og oplevelser, hvorfor almindelig respekt for den enkeltes valg må være en selvfølge. At nedgøre folk der køber kabler i relativ høj prisklasse finder jeg urimligt. Hvis vi alle pludselig skulle have travlt med at bedømme hinandens indkøb med stærk kritisk sans( og ofte nedladende ) bliver interessen og dermed den almindelig erfaringsudveksling voldsomt reduceret. Lad os i stedet tage udgangspunkt i den positive jantelov...............

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Jeg har aldrig hørt Xindak kablet, men som der er blevet nævnt. Så er kabler en personlig ting. De kan fungere hammer godt i et setup/ lytterum, men på andres setup fungere det ikke.

Godt at du er glad for det, det er det vigtigste. Da det er dig som skal lytte på det  Så kan alle andres meninger være totalt lige gyldige

For mig er kabler noget af det sidste jeg gør noget ved. ALT andet skal være iorden først (selvom jeg lige har talt med en HiFiforhandler der mente at det var vigtigere at få styr på kablerne før akustikken i rummet )

he he piere

du må hilse den hifi forhandler og siger at hen vil ikke hvad hen snakker om...ellers må du sender ham hjem hos mig så må vi se om hens  kabler kan trylder i min stue uden akustiske forbedringer...jeg høber ikke at du har købt noget af ham da han er kun på jagt after fortjeneste på sine kabler

Til top Vis sonny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonny73

Jan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

hi hi

den evige diskution KABLER.

lad mig sige det kort. i et hifi anlæg er der kun 1 ting der kan ændre lyden, nemlig det der ændrer på den strøm der rammer dine højtaler enheder.

Forudsat aukustikken er den samme self..

Til top Vis Jan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes