| Forfatter |
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter min mening er Ximdak et typisk eksempel på kineser hifi når det er værst, der er gjort enormt meget ud af kablets ydre for at carmouflere at det ikke er andet end varm luft fra østen
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
......smag og behag er jo forskellig,synes nu nok at jeg har prøvet lidt forskelligt......har ikke prøvet bedre endnu. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
....Hvis man ikke engang kan stave til Xindak skulle man måske ikke udtale sig om det  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
må lige sige jeg har xindak på to af mine systemmer....deres gold på mine 250 ti jbl og 05 eren på mine magnepan 3,6se....de gør det rigtig godt....mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja synes også det var hårde ord men smag og behag er da heldigvis forskellig...man kunne godt få den tro der er lidt snobberi i noget af den kritik der nogen gange flyver rundt herinde...men heldigvis har vi allesammen den samme mening,,,
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
syntes det er starten på en håbløs diskusion, kabel valg burde handle om at finde det der passer i sit system, rummets beskaffenhed og ens personlige smag spiller ind i et sådan valg. Selvfølgelig kan man drage paraleller så hvis et kabel fungere godt i et system, så er der en hvis sansinlighed for at det vl klare sig godt i et andet system, men ingen garentier, så en generel melding vil jeg være tilbageholden med.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan kun give dig ret dan... derfor skriver jeg også det med smag og behag.... men vil dog sige at jeg mener generelt for god lyd for pengene i de kinøjser ting... men det er bare min mening....
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
....Sorry,måske det var hårde ord på en offentlig tråd,men sad lige og var totalt oppe over mine nye kabler,så er der da ikke nogen der skal komme og nedgøre det  ..ha ha __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
carcass skrev:
.......så gør det jo heller ikke noget at man får kablet leveret i en kasse med magnet-lukning og silke-pude bund |
|
|
Kan ikke forstå det betyder noget som helst kablet ligger på en pude i en flot kasse, tvært i mod ville en smule sund fornuft stille sig skeptisk over for producenter i den billige klasse overhovdet bruger penge og krafter på noget så fjollet
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
......Hva fanden er en bude????? spørger bare???.........magter simpelthen ikke at komentere dit indlæg ven. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
carcass skrev:
......Hva fanden er en bude????? spørger bare???.........magter simpelthen ikke at komentere dit indlæg
ven. |
|
|
Men alligevel magter du at skrive et ubrugeligt indlæg og rakke en ned der laver en tastefejl? Når lad det ligge, jeg gider ikke
starte en diskussion om opførsel på et offentligt forum.
Helt generelt er der vist ingen tvivl, om at at smule skepsis er nødvendig inden for Hifi-verdenen. Div sælgere og anmeldere
er lige flittige nok med at komme med mere eller mindre "vodoo" for at sælge udstyr til XX kr. Kabelområdet er med garanti
ikke der hvor der er mindst varm luft i salgstalerne. Jeg siger IKKE der ikke kan være forskel på lyden i to kabler. Jeg siger
blot at der absolut ingen garanti er for at det dyre "mærkekabel" har været dyrere at producere end "kinakablet". At bruge
sine egne øre er eneste regel man altid kan bruge! Om mit kabel kommer i en fin kasse, er strøjet af bugen på en
ligusterabe eller spundet af nonner i et kloster rager mig ikke. At der findes folk der syntes det er fedt og køber af disse
grunde blander jeg mig ikke i. Jeg kan kun konstatere, at fx med signalkabler får jeg sletingen eller meget små ændringer i
mit system. Derfor vil jeg ikke ligge penge der.
Lyt til noget forskelligt, alt fra det billige i Harald skrald til de dyrere mærkemodeller. Hvis man er ærlig over for sig selv,
finder man hurtigt ud af om kabelverdenen er noget for én. En af mine venner har udstyr for over 20 kilo og har aldrig
bekymret sig om kabler. Vi har snakket lidt frem og tilbage, men han mener det ikke engang er besværet værd at teste. Et
kabel er jo et kabel? Får han en dårligere oplevelse, end hvis han gik og bekymrede, sig om der nu var 0.1% bedre lyd at
hente, ved at ofre så og så mange penge på nye kabler?
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kabel er ikke bare kabel ...
der er forskel på lyd fra forskelige kabler men om pris forskel kan forsvares er en anden sag...for at kune høre førskel på kabler skal man haver anleg der kan afsløre kabels mangler/kvaliteter så har du ikke de grundlægender ting på plads vile du aldrig kune høre forskel på lyden i de førskelige kabler
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay,det jeg ville var sådan set bare at poste hvor super godt jeg synes det kabel lyder,og at jeg synes at det er fedt at Xindak også har gjort en masse ud af indpakningen. Man føler lidt at man sidder med noget specielt i hænderne når man pakker det ud,det får man så også konstateret når man forbinder kablet til sit anlæg....det lyder jo fantastisk!! __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
carcass skrev:
| Okay,det jeg ville var sådan set bare at poste hvor super godt jeg synes det kabel lyder,og at jeg synes at det er fedt at Xindak også har gjort en masse ud af indpakningen. Man føler lidt at man sidder med noget specielt i hænderne når man pakker det ud,det får man så også konstateret når man forbinder kablet til sit anlæg....det lyder jo fantastisk!! |
|
|
Carcass, tillykke med at du har fundet et kabel som fungere godt hos dig, jeg tror roligt vi har sige at vi har fanget din begejstring, hvilket jo er et plus efter som det er dig der skal lytte til det, men som nævnt så er kabel valg en personlig valg med flere variabler, så hvor der tilhængere er der også modstandere. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg fostår godt du er vildt glad for dit xindak kabel... synes også man får vildt meget god lyd for de penge det koster...men der er månge der af en eller anden grund hår noget imod kinøjser tingene.... for mig uforståeligt... men lad dem om det carcass og nyd dit super vellydende kabel
mvh john
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for lykønskningerne  ..........Jeg er bare nødt til også at prøve Xindak´s højtalerkabler nu,der er vist ingen vej tilbage...tror at jeg er hooked.....dét ska jeg da há,dét ska jeg da haaaa  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig hørt Xindak kablet, men som der er blevet nævnt. Så er kabler en personlig ting. De kan fungere hammer godt i et setup/ lytterum, men på andres setup fungere det ikke.
Godt at du er glad for det, det er det vigtigste. Da det er dig som skal lytte på det Så kan alle andres meninger være totalt lige gyldige 
For mig er kabler noget af det sidste jeg gør noget ved. ALT andet skal være iorden først (selvom jeg lige har talt med en HiFiforhandler der mente at det var vigtigere at få styr på kablerne før akustikken i rummet ) __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyl.dk skrev:
.
Helt generelt er der vist ingen tvivl, om at at smule skepsis er nødvendig inden for Hifi-verdenen. Div sælgere og anmeldere er lige flittige nok med at komme med mere eller mindre "vodoo" for at sælge udstyr til XX kr.
Selvfølgelig skal man være kritisk, alt andet vil da være ufornuftigt. Naturligvis er langt størsteparten af købere kritiske, uanset om det gælder kabler eller elektronik! Iøvrigt er der mindst lige så meget "woodoo" i elektroniksalgs-talerne!
Kabelområdet er med garanti ikke der hvor der er mindst varm luft i salgstalerne. Hvor megen erfaring har du med salgstaler fra kabelsælger kontra elektronik-sælger? Hvorfor tror du der er mindre varm luft i salgstaler fra fx 100k-elektronikafdelingen?
Jeg siger IKKE der ikke kan være forskel på lyden i to kabler. Jeg siger blot at der absolut ingen garanti er for at det dyre "mærkekabel" har været dyrere at producere end "kinakablet". Der er ingen garanti for noget som helst man ikke undersøger.... Ej heller for områder man ikke ved noget om...
At bruge sine egne øre er eneste regel man altid kan bruge! Det er vi helt enige om, hvorfor man også bør have respekt for den enkeltes valg, og bør undlade metaforiske sammenligninger som nedenstående!
Om mit kabel kommer i en fin kasse, er strøjet af bugen på en ligusterabe eller spundet af nonner i et kloster rager mig ikke. At der findes folk der syntes det er fedt og køber af disse grunde blander jeg mig ikke i.
Kender du nogen som køber kabler grundet dine ovenstående påstande?
Jeg kan kun konstatere, at fx med signalkabler får jeg sletingen eller meget små ændringer i mit system. Derfor vil jeg ikke ligge penge der. Det er dit valg og respekt for det, men mange andre har en anden erfaring og prioriterer anderledes.
Lyt til noget forskelligt, alt fra det billige i Harald skrald til de dyrere mærkemodeller. Hvis man er ærlig over for sig selv, finder man hurtigt ud af om kabelverdenen er noget for én. En af mine venner har udstyr for over 20 kilo og har aldrig bekymret sig om kabler. Vi har snakket lidt frem og tilbage, men han mener det ikke engang er besværet værd at teste. Et kabel er jo et kabel? Får han en dårligere oplevelse, end hvis han gik og bekymrede, sig om der nu var 0.1% bedre lyd at hente, ved at ofre så og så mange penge på nye kabler? Hvis man ikke engang gider teste kabler kan man vel næppe udtale sig? Erfaring har man da slet ikke, hvorfor rådgivning fra den kant bør tages med en smule skepsis! Iøvrigt er der ingen der påstår at vellydende kabler skal være de dyreste.
|
|
|
Alt andet lige, er det interessen der bestemmer. Hvis man vil undersøge om kabler , elektronik , højttalere mm har afgørende indflydelse, må man afprøve og dermed drage erfaring. Hvis man som udgangspunkt har dannet sig meninger om kabler eller elektronik, er chancerne for ærlig vurdering allerede reduceret. Ofte er folk "farvet" af venners oplevelser men: En oplevelse på et setup behøver ikke nødvendigvis at være sandheden, hvorfor seancer (med flere gutter) til afprøvelse af hifi er lærerigt. Har selv prøvet det flere gange, og man forbavses over forskelle på elektronik såvel som kabler( små som store).
Mht kabler kan det varmt anbefales at have en kvinde med til bedømmelse. De har en glimrende evne til at lytte ærligt og uanstrengt!
Vi har alle vore referencer og oplevelser, hvorfor almindelig respekt for den enkeltes valg må være en selvfølge. At nedgøre folk der køber kabler i relativ høj prisklasse finder jeg urimligt. Hvis vi alle pludselig skulle have travlt med at bedømme hinandens indkøb med stærk kritisk sans( og ofte nedladende ) bliver interessen og dermed den almindelig erfaringsudveksling voldsomt reduceret. Lad os i stedet tage udgangspunkt i den positive jantelov...............
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Jeg har aldrig hørt Xindak kablet, men som der er blevet nævnt. Så er kabler en personlig ting. De kan fungere hammer godt i et setup/ lytterum, men på andres setup fungere det ikke.
Godt at du er glad for det, det er det vigtigste. Da det er dig som skal lytte på det Så kan alle andres meninger være totalt lige gyldige 
For mig er kabler noget af det sidste jeg gør noget ved. ALT andet skal være iorden først (selvom jeg lige har talt med en HiFiforhandler der mente at det var vigtigere at få styr på kablerne før akustikken i rummet )
|
|
|
he he piere
du må hilse den hifi forhandler og siger at hen vil ikke hvad hen snakker om. .. ellers må du sender ham hjem hos mig så må vi se om hens kabler kan trylder i min stue uden akustiske forbedringer...jeg høber ikke at du har købt noget af ham da han er kun på jagt after fortjeneste på sine kabler
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Midtjylland
|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hi hi
den evige diskution KABLER.
lad mig sige det kort. i et hifi anlæg er der kun 1 ting der kan ændre lyden, nemlig det der ændrer på den strøm der rammer dine højtaler enheder.
Forudsat aukustikken er den samme self..
|
| Til top |
|
| |